بهترین زمان مصرف چای چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف چای چه زمانی است؟

تاریخ انتشار : 1399/11/14 15:19:40
چای یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب ما ایرانیهاست که بخشی از مایعات بدن ما را تامین می کند اما مصرف بی موقع چای می تواند آهن بدن را کم کند مخصوصا برای خانمها مضر است بنابراین باید بهترین زمان مصرف چای را بدانیم در این مقاله طریقه مصرف درست چای را شرح داده ایم..با ما باشید..

بهترین زمان مصرف چای چه زمانی است؟

یکی از نوشیدنی های محبوب به ویژه در ایران چای محسوب می شود. چای دارای کافئین است که می تواند موجب افزایش انرژی در بدن شود. بنابراین نوشیدن یک فنجای چای یک ساعت پس از صرف غذا می تواند به جریان خون در معده کمک کند در نتیجه فرآیند هضم غذا نیز بهتر انجام می گیرد. ولی از آنجایی که چای دارای کافئین است، معمولا نوشیدن آن بعد از صرف شام توصیه نمی شود. معمولا توصیه می شود روزانه 5 الی 8 لیوان مایعات در طول شبانه روز مصرف شود و نوشیدن چای نیز بخشی از مایعات مورد نیاز بدن را تامین می کند. پیشنهاد می شود  بیشتر از 3 فنجان چای در طول روز مصرف نشود. چرا که نوشیدن چای بیش از اندازه مضراتی به بدن وارد می کند. در نتیجه اسید اگزالیک موجود در چای با رسوب در کلیه منجر به ایجاد سنگ کلیه در بدن می شود.

چای حاوی ترکیباتی به نام تانن است که مزه تلخ چای را ایجاد می کند، تانن ها با آهن، رسوب ایجاد می کنند، به همین سبب چنان چه غذای مصرفی حاوی آهن است و بلافاصله بعد از آن چای مصرف شود،مانع از جذب آهن می شود. علاوه براین کافئین موجود در چای نوعی وابستگی به نوشیدن چای را در افراد  ایجاد می کند.

ممکن است مصرف چای بعد از خوردن میوه موجب تولید مواد مضری در بدن شود در نتیجه بهترین زمان مصرف چای حدود 30 الی 60 دقیقه پس از خوردن میوه، می باشد.


مطالعه کنیدنحوه تشخیص چای ایرانی اصل


چند بار در روز می توان چای نوشید؟

از آنجایی که چای دارای کافئین است، بنابراین بهتر است از نوشیدن بیش از 3 فنجان چای در طول روز اجتناب کنید. در صورتی که چای گیاهی باشد، هیچ دلیلی برای منع مصرف وجود ندارد. معمولا چای های گیاهی دارای 0.4 میلی گرم کافئین هستند. علاوه براین چای پر رنگ حاوی مضرات بیشتری در مقایسه با چای کم رنگ است. بنابراین افرادی که مایل به نوشیدن چای پر رنگ هستند بهتر است این عادت را ترک دهند.


مطالعه کنیدعوارض و مضرات نوشیدن چای کهنه دم چیست؟


چه افرادی باید از نوشیدن چای خودداری کنند؟

در حقیقت نوشیدن چای کاملا بی ضرر است. ولی با این حال نوشیدن چای برای کودکان زیر 12 سال، افرادی که حساسیت نسبت به کافئین دارند یا در مواردی خانم های باردار بایستی با احتیاط مصرف شود.

مصرف چای سبز چه زمانی مفیدتر است؟

براساس نتایج به بررسی شده مشخص شده است نوشیدن چای سبز همراه با غذا، می تواند جذب چربی را کاهش دهد و سبب لاغری شود. از طرفی دیگر توصیه می شود زمان مصرف چای را حداقل پس از 2 ساعت یا قبل از مصرف غذا موکول گردد تا در این صورت در جذب آهن موجود در غذا اخلالی ایجاد نشود. چرا که پلی فنول های موجود در چای از جذب این ماده ارزشمند جلوگیری می کنند. چای در جذب آهن و در رژیم های غذایی با منبع گوشت از لحاظ جذب این ماده غذایی خللی ایجاد نمی کند. اما در منابع غذایی غیر گوشتی سبب بروز اخلال می شود. در نتیجه توصیه می شود هر نوع چای را به همراه غذاهای غیرگوشتی مصرف نشود چرا که موجب کاهش جذب آهن می شود.

 

مطالعه کنید : چای دم کرده تا چند ساعت قابل خوردن است؟


در مصرف چای سبز به نکات زیر توجه داشت؟

دمای آب برای دم کردن چای سبز از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی که آب جوش می آید موجب می شود کاتچین های چای در کمترین زمان ممکن خارج شود. بنابراین هر چقدر آب داغ تر باشد میزان خواص چای برای بدن کاهش می یابد. در نتیجه ضروری است پس از جوش آمدن آب بلافاصله از آن برای دم کردن چای سبز استفاده نکنید.

چای سبز به دو صورت کیسه ای و فله ای وجود دارد. به طور کلی چای سبز فله ای نسبت به چای سبز کیسه ای از ارزش بالاتری برخوردار است. چرا که در تهیه چای فله ای از برگ های جوان، تکه هایی از ساقه گیاه و تقریبا تمام قسمت های چای دیده می شود. ولی چای سبز کیسه ای تنها دارای برگ های خرده شده چای است. اندازه و شکل برگ های چای سبز نیز بسیار مهم است. برگ های ریز و کوچه سریع دم می کشند و برگ های بزرگ نیاز به زمان بیشتری دارند تا تمام خواص خود را آزاد کنند. چنان چه قصد دارید چای سبز را در فلاسک نگهداری کنید ابتدا تفاله را از چای سوا کنید  و چای صاف شده را نگه دارید.

با معده خالی چای ننوشید

مصرف چای سبب تحریک، تولید و افزایش اسید معده می شود بنابراین توصیه می شود قبل از صرف غذا از مصرف چای خودداری نمایید. چرا با بالا رفتن میزان اسید در معده باعث بروز زخم معده می شود. در نتیجه بهترین زمان مصرف چای یک ساعت پس از صرف غذا است.




فواید چای| قیمت چای |قیمت چای کیلویی |قیمت چای سبز|قیمت چای سبز فله ای|قیمت چای سبز شمال|قیمت چای شمال|قیمت چای ایرانی فله|قیمت روز چای فله|قیمت چای سبز فله|قیمت چای سبز فله خارجی|خرید چای سبز چینی اصل|خرید چای ارزان|چای عمده ارزان|خرید چای عمده خارجی|خرید چای سیاه|قیمت چای فلهیمت چای ایرانی در بازار|خرید و فروش چای ایرانی|فروش عمده چای ایرانی|قیمت چای لاهیجان فله

برچسب ها: چای چای گیاهی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام