نحوه تشخیص چای ایرانی اصل

نحوه تشخیص چای ایرانی اصل

تاریخ انتشار : 1399/08/12 21:29:59
چای یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیا می باشد. سالانه چند هزار تن چای وارد کشور می شود در نتیجه شناسایی چای با کیفیت و اصل، بدون مواد افزودنی یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید است. ما در این مقاله سعی داریم نحوه تشخیص چای ایرانی اصل را آموزش دهیم با ما باشید.

نحوه تشخیص چای ایرانی اصل


چای یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیا می باشد. بنابراین یکی از نوشیدنی های پرمصرف در کشور ما محسوب می شود اما این علاقه به حدی زیاد شده که تولید داخلی پاسخگو نیاز مردم نیست و سالانه چند هزار تن چای وارد کشور می شود. در نتیجه شناسایی چای با کیفیت و اصل، بدون مواد افزودنی یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید است. برای تشخیص چای مرغوب و طبیعی از یک چای نامرغوب می توانید با یک نگاه ساده و از روی ظاهر بسیاری از چای ها به کیفیت نسبی آن ها پی برد. به عنوان مثال درشت بودن چای، رنگ نزدیک به قرمز و عطر چای از مواردی هستند که در زمان خرید به شما کمک می کند. علاوه براین چایی که در فصل بهار برداشته می شود به مراتب از کیفیت بالاتری برخوردار است. ولی تشخیص چای مطلوب و سالم به این سادگی ها نیست چرا که در حقیقیت زمان دم کردن دقیقا متوجه می شوید که چای خوبی خریداری نموده اید یا نه.


مطالعه کنید : ده چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!


نحوه تشخیص چای ایرانی اصل و طبیعی از چای نامرغوب


دم کردن چای و توجه به رنگ و طعم آن

برای شناسایی چای اصل، بهترین و مهم ترین شیوه ممکن این است که چای را دم کنید. زمانی که چای را داخل آب جوش قرار دادید در صورتی که در همان لحظه اول، چای رنگ دهد و پس از گذشت 5 الی 6 دقیقه، رنگ زیاد و غیرطبیعی مشاهده نمودید، معلوم می شود که از رنگ دهنده شیمیایی برای افزایش رنگ دهی چای به کار گرفته شده است. پس از دم کشیدن چای و نوشیدن آن نیز باید به طعم و عطر آن توجه کنید. چای ایرانی عطر خیلی ملایم و طعم گس دارد و در صورتی که طعم و عطر بسیاری داشته باشد یا طعم دار باشد، از طعم دهنده های غیر طبیعی برای تغییر طعم و عطر چای اصیل ایرانی استفاده شده است.


ریختن چای درون آب سرد

از دیگر روش های شناسایی چای اصل این است که در ابتدا شما را به سالم یا نامرغوب بودن چای اطمینان می کند. در این روش چای را درون یک فنجان آب سرد بریزید. در صورتی که چای در همان ابتدا رنگ دهد یعنی غیر طبیعی است و رنگ شیمیایی دارد. توجه نمایید که اگر رنگ ندهد دلیل بر سالم بودن آن نیز نمی باشد. 


مطالعه کنید : 10 خواص چای ترش را بشناسید


توجه به مدت زمان دم کشیدن چای

یکی از راهکارهای شناسایی چای مرغوب مدت زمان دم کشیدن آن است به صورتی که یک چای اصل نیاز به 20 دقیقه زمان برای دم کشیدن دارد. هنگامی که چای را در استکان قرار دادید 15 دقیقه زمان نیاز دارد تا رنگ آن تغییر کند. اگر زودتر از زمان موردنظر رنگ چای تغییر کرد یا مواد آن ته نشین شد این چای، چای مرغوبی نیست.


نگهداری چای دم کرده به مدت ۲۴ ساعت درون لیوان

به عنوان یکی از روش های شناسایی چای اصل از چای نامرغوب این است که مقداری از چای دم کرده را داخل لیوان به مدت زمان 24 ساعت نگهداری نمایید. در صورتی که چای غلیظ و سیاه شود و رنگ آن به سختی از لیوان پاک شود یعنی چای دارای رنگ شیمیایی بوده و طبیعی نیست. چرا که رنگی که مربوط به رنگ دهی  طبیعی چای ایرانی است به سادگی از قوری و لیوان پاک می شود. در صورتی که می خواهید چای ایرانی را خریداری نمایید به این نکته توجه نمایید که سه نوع چای ایرانی وجود دارد که شامل چای بهاره، چای تابستانه و پاییزه می باشد. چای بهاره لاهیجان، از بهترین نوع چای ایرانی محسوب می شود که طعم بهتری دارد و چوب آن کمتر است. به سبب افزایش چوب چای به مرور در طول سال، تنها در سه فصل اول سال چای برداشت می شود و در فصل زمستان چای برداشت نمی شود.


نکاتی برای خرید چای فله ‌ای

در صورتی که می خواهید چای فله ای خریداری نمایید باید به این نکات دقت نمایید که چای مرغوب و سالم آنقدر هم ریز نیست و خشکی و زبری آن در دست به صورت واضح مشخص است. دانه های خشک چای به خوبی در هم پیچیده و بافت های ریز و نوک تیز طلایی که همان برگ های سبز چای باز نشده هستند به وفور در آن مشاهده می شود و بهترین تست چای از طریق حس بویایی و چشایی است.


مطالعه کنید : چای دم کرده تا چند ساعت قابل خوردن است؟


بهترین روش دم کردن چای

برای دم کردن چای باید آب به صورت کامل جوش آمده باشد و پس از آن شعله آن را بسیار کم کنید تا حالت قلیایی و جوش آب از بین برود.  در این صورت یک سوم قوری را از آب جوش پر نمایید به شکلی که باید قسمتی از قوری خالی باشد و پس از آن روی حرارت ملایم چای را دم نمایید. بهترین نوع جنس قوری برای دم کردن چای نیز چینی می باشد.


خرید چای درجه یک ایرانی از فروشگاه مواد غذایی اوناتس


خرید چای سیاه |خرید چای سبز درجه یک|قیمت چای ایرانی درجه یک|قیمت چای ایرانی خوب|قیمت چای ایرانی ممتاز|قیمت چای به|قیمت چای میوه به|قیمت چای به خشک|قیمت چای به کیلویی|فروش عمده چای به|خرید چای ترش فله|قیمت چای ایرانی|قیمت چای کیلویی|قیمت چای بهاره ۹۹

برچسب ها: چای چای گیاهی چای ایرانی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام