ده چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!
چای های گیاهی مزه، طعم و حتی فواید سلامتی متنوعی دارند. در اینجا 10 چای گیاهی سالم وجود دارد که می خواهید امروز امتحان کنید.

ده چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید

چای گیاهی قرن ها است که وجود دارد. با این حال ، با وجود نام آنها ، چای گیاهی به هیچ وجه چای واقعی نیستند. چای های واقعی ، از جمله چای سبز ، چای سیاه و چای اولانگ ، از برگ گیاه Camellia sinensis تهیه می شوند.

از طرف دیگر ، چای های گیاهی از میوه های خشک ، گل ها ، ادویه جات یا گیاهان تهیه می شوند.

این بدان معناست که چای های گیاهی می توانند طعم و مزه های متنوعی را به دست آورند و جایگزین وسوسه کننده ای برای نوشیدنی های قندی یا آب ایجاد کنند.

علاوه بر خوشمزه بودن ، بعضی از چای های گیاهی دارای خواص تقویت کننده سلامتی هستند. در حقیقت ، چای گیاهی صدها سال به عنوان داروهای طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده شده اند.

جالب است که ، علم مدرن شروع به یافتن شواهدی در حمایت از برخی از کاربردهای سنتی چای گیاهی ، و همچنین برخی موارد جدید کرده است.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس لیستی از 10 چای گیاهی سالم که می خواهید امتحان کنید آمده است.


1. چای بابونه

چای بابونه بیشتر به دلیل اثرات آرامش بخش شناخته شده است و اغلب به عنوان یک ماده خواب آور استفاده می شود.

دو مطالعه تأثیر چای بابونه یا عصاره بابونه بر مشکلات خواب در انسان را بررسی کرده است.

در یک مطالعه از 80 زن پس از زایمان که دچار مشکل بی خوابی بودند ، نوشیدن چای بابونه به مدت دو هفته منجر به بهبود کیفیت خواب و علائم کمتر افسردگی شد .

یک مطالعه دیگر در 34 بیمار مبتلا به بی خوابی ، حاکی از بهبود حاشیه ای در بیدار شدن در طول شب ، زمان خوابیدن و عملکرد روز بعد از مصرف عصاره بابونه دو بار در روز است  .

از این گذشته ، بابونه فقط به عنوان یک کمک خواب مفید نیست. همچنین اعتقاد بر این است که دارای اثرات ضد باکتری ، ضد التهابی و محافظت از کبد است .

مطالعات در موش ها شواهد مقدماتی را نشان داده اند که بابونه ممکن است به مبارزه با اسهال و زخم معده کمک کند  .

در یک مطالعه همچنین مشخص شد که چای بابونه علائم سندرم قبل از قاعدگی را کاهش می دهد ، در حالی که مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث افزایش سطح قند خون ، انسولین و چربی خون شد .

در حالی که تحقیقات بیشتری برای تأیید این تأثیرات لازم است ، شواهد اولیه نشان می دهد که چای بابونه ممکن است طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه دهد.

خلاصه:

بابونه به دلیل داشتن خواص آرامش بخش به خوبی شناخته شده است و شواهد اولیه این امر را تأیید می کند. همچنین ممکن است به تسکین علائم قبل از قاعدگی و چربی خون بالا ، قند خون و انسولین کمک کند.


2. چای نعناع

چای نعناع یکی از رایج ترین چای گیاهی در جهان است .

اگرچه بیشترین محبوبیت آن برای سلامت دستگاه گوارش است ، این چای همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد سرطان ، ضد باکتری و ضد ویروسی است.

بیشتر این تأثیرات در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است ، بنابراین نمی توان با قاطعیت گفت که آیا این چای منجر به مزایای سلامتی می شود یا خیر. با این حال ، مطالعات متعددی تأثیرات مفید نعناع را بر دستگاه گوارش تأیید کرده اند.

مطالعات متعددی نشان داده اند كه روغن نعناع ، كه غالباً گیاهان دیگری را نیز شامل می شود ، می تواند به تسكین سوء هاضمه ، تهوع و درد معده كمك كند .

شواهد همچنین نشان می دهد که روغن نعناع در آرامش اسپاسم روده ، مری و روده بزرگ مؤثر است  .

سرانجام ، مطالعات بارها و بارها نشان داده اند كه روغن نعناع در تسكین علائم سندرم روده تحریک پذیر مؤثر است .

بنابراین ، هنگامی که احساس ناراحتی در دستگاه گوارش دارید ، خواه از گرفتگی ، حالت تهوع یا سوء هاضمه باشد ، چای نعناع یک درمان طبیعی عالی برای امتحان کردن است.

خلاصه:
چای نعناع به طور سنتی برای رفع ناراحتی دستگاه گوارش استفاده می شود. مطالعات نشان داده است که روغن نعناع می تواند به تسکین حالت تهوع ، گرفتگی ، اسپاسم و درد معده کمک کند.


3. چای زنجبیل

چای زنجبیل یک نوشیدنی تند و طعم دهنده است که خواص آنتی اکسیدان سالم و مقابله با بیماری را در خود جای می دهد .

همچنین به مبارزه با التهاب کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند ، اما به عنوان یک داروی مؤثر برای تهوع شناخته شده است .

مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که زنجبیل برای تسکین حالت تهوع خصوصاً در اوایل بارداری مؤثر است ، اگرچه ممکن است تهوع ناشی از درمان سرطان و بیماری حرکتی را نیز تسکین دهد  .

شواهد همچنین حاکی از آن است که زنجبیل ممکن است به جلوگیری از زخم معده و تسکین سوء هاضمه یا یبوست کمک کند  .

زنجبیل همچنین ممکن است به تسکین دیسمنوره یا درد پریودی کمک کند. تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که کپسول های زنجبیل باعث کاهش درد همراه با قاعدگی می شوند  .

در حقیقت ، دو مطالعه نشان داد زنجبیل به اندازه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن در تسکین درد پریودی مؤثر است .

سرانجام ، برخی مطالعات حاکی از آن است که زنجبیل ممکن است مزایای سلامتی برای مبتلایان به دیابت ایجاد کند ، اگرچه شواهد دائم نبوده است. این مطالعات نشان داده اند که مکمل های زنجبیل به کنترل قند خون و سطح چربی خون کمک می کنند .

خلاصه:
چای زنجبیل بیشتر به عنوان درمانی برای تهوع شناخته شده است و مطالعات مکرر نشان داده اند که برای این استفاده موثر است. با این حال ، مطالعات متعددی همچنین نشان داده اند که زنجبیل می تواند به تسکین درد پریودی کمک کند ، و ممکن است مزایایی برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد کند.


4- چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس از گلهای رنگارنگ گیاه Hibiscus تهیه می شود. این رنگ صورتی و قرمز و طعم دار ترش دارد. می توان از آن به صورت چای داغ یا سرد لذت برد.

علاوه بر رنگ جسورانه و طعم منحصر به فرد ، چای هیبیسکوس خواص سلامتی را نیز به شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، چای هیبیسکوس دارای خواص ضد ویروسی است و مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که عصاره آن در برابر گونه های آنفولانزای مرغی بسیار مؤثر است. با این حال ، هیچ مدرکی نشان نداده است که نوشیدن چای هیبیسکوس می تواند به شما در مقابله با ویروس هایی مانند آنفولانزا کمک کند  .

تعدادی از مطالعات تأثیر چای هیبیسکوس را بر میزان چربی خون بالا بررسی کرده اند. مطالعات کمی تاثیر کارایی این چای را نشان داده است، اگرچه یک مطالعه مروری بزرگ نشان داد که تأثیر معنی داری بر روی سطح لیپید خون ندارد .

با این وجود ، چای هیبیسکوس نشان داده است که تأثیر مثبتی بر فشار خون بالا دارد.

در واقع ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چای هیبیسکوس باعث کاهش فشار خون بالا می شود ، اگرچه بیشتر مطالعات کیفیت بالایی ندارند  .

از این گذشته ، یک مطالعه دیگر نشان داد که مصرف عصاره چای هیبیسکوس به مدت شش هفته استرس اکسیداتیو را در بازیکنان فوتبال پسر کاهش می دهد  .

اگر از هیدروکلروتیازید ، یک داروی ادرارآور استفاده می کنید ، از نوشیدن چای هیبیسکوس جلوگیری کنید ، زیرا ممکن است این دو با یکدیگر تداخل داشته باشند. چای Hibiscus همچنین ممکن است اثرات آسپیرین را کوتاه کند ، بنابراین بهتر است آن را بین 3 تا 4 ساعت نوش جان کنید


خلاصه:
چای Hibiscus ممکن است به کاهش فشار خون بالا و مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند. با این حال ، نباید با یک داروی ادرارآور یا همزمان با آسپرین مصرف شود.


5- چای اکیناسه

چای اکیناسه یک داروی بسیار محبوب است که گفته می شود از سرماخوردگی جلوگیری می کند و مدت آن را کوتاه می کند.

شواهد نشان داده اند که اکیناسه ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند ، که می تواند به بدن در مقابله با ویروس ها یا عفونت ها کمک کند .

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اکیناسه می تواند مدت سرماخوردگی را کوتاه کند ، شدت علائم آن را کاهش داده یا حتی از بروز آن پیشگیری کند  .

با این حال ، نتایج متناقض است و اکثر مطالعات به خوبی طراحی نشده اند. این کار را مشکل می کند که بگوییم آیا نتایج مثبت به دلیل وجود اکیناسه یا احتمالا تصادفی بوده است.

بنابراین ، به طور قطعی نمی توان گفت که مصرف اکیناسه به سرماخوردگی کمک می کند.

حداقل این نوشیدنی گیاهی گرم ممکن است به شما کمک کند تا در صورت احساس سرماخوردگی ، گلو درد خود را تسکین داده یا گرفتگی بینی شما را از بین ببرد.

خلاصه:
چای اکیناسه معمولاً برای جلوگیری یا کوتاه کردن مدت سرماخوردگی استفاده می شود. در حالی که مطالعات متعددی نشان داده اند که برای این استفاده مؤثر است ، شواهد موجود در این مورد متناقض است.

6. چای رو ایبس

Rooibos یک چای گیاهی است که از آفریقای جنوبی تهیه می شود. این گیاه از برگهای گیاه رو ایبس یا گیاه بوته قرمز تهیه شده است.

آفریقای جنوبی از نظر تاریخی از آن برای اهداف دارویی استفاده می کرده است ، اما تحقیقات علمی بسیار کمی در مورد این موضوع وجود دارد.

با این وجود ، چند مطالعه درباره حیوان و انسان انجام شده است. تاکنون ، مطالعات نشان ندادند که برای آلرژی و سنگ کلیه می تواند مؤثر باشد.

با این حال ، یک مطالعه نشان داده است که چای رو ایبس ممکن است در سلامت استخوان ها کمک کند. یک مطالعه لوله آزمایش نشان می دهد که چای رو ایبس به همراه چای سبز و سیاه ممکن است سلولهای درگیر در رشد و تراکم استخوان را تحریک کند .

در همان مطالعه مشخص شد که چایها نشانگرهای التهاب و سمیت سلولی را نیز کاهش داده اند. محققان اظهار داشتند كه به همین دلیل است كه نوشیدن چای با تراكم بالاتر استخوان همراه است.

علاوه بر این ، شواهد اولیه نشان می دهد که چای رو ایبس ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که چای رو ایبس آنزیمی را که باعث انقباض عروق خونی می شود ، مهار می کند ، مشابه آنچه که یک داروی فشار خون رایج انجام می دهد  .

همچنین ، یک مطالعه دیگر نشان داد که نوشیدن شش فنجان چای رو ایبس در روز به مدت شش هفته باعث کاهش سطح کلسترول و چربی LDL "بد" و در عین حال افزایش سطح کلسترول HDL "خوب" می شود.

تحقیقات بیشتری برای تأیید این تأثیرات و کشف مزایای دیگر مورد نیاز است. با این حال ، شواهد اولیه نوید را نشان می دهد.

خلاصه:
چای رو ایبس اخیراً توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته است. شواهد اولیه نشان می دهد که چای رو ایبس ممکن است به بهبود سلامت استخوان و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند ، اما مطالعات بیشتری لازم است. 

7. چای مریم گلی

چای مریم گلی به دلیل داشتن خواص دارویی بسیار شناخته شده است ، و تحقیقات علمی برای حمایت از بسیاری از مزایای سلامتی آن ، به ویژه برای سلامت مغز ، آغاز شده است.

تعدادی از آزمایشات ، آزمایشات آزمایشگاهی ، حیوانی و انسانی نشان داده اند که مریم گلی برای عملکرد شناختی مفید است ، و همچنین به طور بالقوه در برابر اثرات پلاک های درگیر در بیماری آلزایمر موثر است.

در حقیقت ، دو مطالعه در مورد قطره های مریم گلی یا روغن مریم گلی باعث بهبود عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر شد ، اگرچه این مطالعات محدودیت هایی داشتند .

علاوه بر این ، به نظر می رسد مریم گلی مزایای شناختی برای بزرگسالان سالم نیز دارد.

تعدادی از مطالعات پس از گرفتن یکی از چندین نوع مختلف عصاره مریم گلی  ، بهبودهایی در خلق ، عملکرد ذهنی و حافظه در بزرگسالان سالم پیدا کردند.

علاوه بر این ، یک مطالعه کوچک انسانی نشان داد که چای مریم گلی سطح چربی خون را بهبود می بخشد ، در حالی که یک مطالعه دیگر در موش صحرایی نشان داد که چای مریم گلی از رشد سرطان روده بزرگ محافظت می کند .

به نظر می رسد چای مریم گلی یک انتخاب سالم است و مزایایی برای سلامت شناختی و سلامت بالقوه قلب و روده بزرگ دارد. برای آگاهی بیشتر در مورد این اثرات ، مطالعات بیشتری لازم است.

خلاصه:
مطالعات متعددی نشان داده اند که مریم گلی عملکرد شناختی و حافظه را بهبود می بخشد. همچنین ممکن است از سلامتی روده بزرگ و قلب بهره مند شود.

8. چای مرهم لیمو

چای مرهم لیمو دارای عطر و طعم سبک ، لیمو است و به نظر می رسد دارای خواص تقویت کننده سلامتی است.

در یک مطالعه کوچک در 28 نفر که به مدت شش هفته چای جو یا چای مرهم لیمو نوشیده اند ، در گروه چای مرهم لیمو کشش شریان ها را بهبود بخشیده است. سفتی شریانی یكی از عوامل خطر بیماری های قلبی ، سكته مغزی و افت روانی محسوب می شود .

در همان مطالعه ، کسانی که چای مرهم لیمو می نوشند ، همچنین خاصیت ارتجاعی پوست شان افزایش پیدا می کند، که به طور معمول با افزایش سن گرایش به کاهش دارد. با این حال ، این مطالعه از کیفیت پایین برخوردار بود.

یک مطالعه کوچک دیگر در مورد کارمندان رادیولوژی نشان داد که نوشیدن چای مرهم لیمو دو بار در روز به مدت یک ماه آنزیم های طبیعی آنتی اکسیدان بدن را افزایش می دهد ، این امر به محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو سلول ها و DNA کمک می کند .

در نتیجه ، شرکت کنندگان همچنین نشانگرهای بهبود یافته چربی و DNA را نشان دادند.

شواهد اولیه همچنین حاکی از آن است که مرهم لیمو ممکن است سطح چربی خون بالا را بهبود بخشد.

علاوه بر این ، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مرهم لیمو باعث بهبود خلق و خو و عملکرد ذهنی می شود.

دو مطالعه از جمله 20 شرکت کننده اثرات دوزهای مختلف عصاره مرهم لیمو را ارزیابی کردند. آنها پیشرفتهایی در آرامش و حافظه پیدا کردند .

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که عصاره مرهم لیمو به کاهش استرس و بهبود مهارت های پردازش ریاضی کمک می کند .

سرانجام ، یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که چای لیمو باعث کاهش دفعات تپش قلب و اضطراب می شود .

چای مرهم لیمو ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی بالقوه را داشته باشد و علاوه بر این باعث بهتر شدن هر مجموعه چای گیاهی شود.

خلاصه:
مطالعات اولیه نشان داده است که چای مرهم لیمو ممکن است باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان ، سلامت قلب و پوست و حتی کمک به رفع اضطراب شود.

9. چای گل سرخ

چای مفصل ران از میوه گیاه گل رز تهیه می شود.

سرشار از ویتامین C و ترکیبات گیاهی مفید است. این ترکیبات گیاهی علاوه بر چربی های خاصی که در گل سرخ وجود دارد ، منجر به خاصیت ضد التهابی می شوند  .

مطالعات متعددی در مورد توانایی پودر گل سرخ برای کاهش التهاب در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز انجام شده است.

بسیاری از این مطالعات ، در کاهش التهاب و علائم مرتبط با آن ، از جمله درد مؤثر بودند .

گل سرخ همچنین ممکن است برای مدیریت وزن مفید باشد ، زیرا یک مطالعه 12 هفته ای در 32 فرد دارای اضافه وزن نشان داد که مصرف عصاره گل سرخ منجر به کاهش BMI و چربی شکم می شود .

اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی گل سرخ نیز ممکن است به مبارزه با پیری پوست کمک کند.

یک مطالعه مقدماتی نشان داد که مصرف پودر گل سرخ به مدت 8 هفته باعث کاهش عمق چین و چروک اطراف چشم و بهبود رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست صورت می شود .

این خصوصیات ممکن است منجر به سایر مزایای سلامتی نیز شود ، اگرچه برای تأیید این تأثیرات و بررسی موارد جدید ، مطالعات بیشتری لازم است.

خلاصه:
چای گل سرخ یا باسن گلاب سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. خواص ضد التهابی آن ممکن است التهاب و درد ناشی از آرتریت را کاهش دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که گل سرخ در مبارزه با پیری پوست و کاهش چربی معده موثر است.

10. چای گلهای شور

از برگ ، ساقه و گل گیاه گل شور برای تهیه چای گل شور استفاده می شود.

چای گل شور به طور سنتی برای تسکین اضطراب و بهبود خواب استفاده می شود و مطالعاتی برای حمایت از این موارد استفاده شده است.

به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که نوشیدن چای گل شور به مدت یک هفته نمرات کیفیت خواب را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد .

علاوه بر این ، دو مطالعه انسانی نشان داد که گل شور در کاهش اضطراب مؤثر است. در حقیقت ، یکی از این مطالعات نشان داد که گل شور به همان اندازه یک داروی تسکین دهنده اضطراب مؤثر است .

با این حال ، یک مطالعه دیگر نشان داد که گل شور به تسکین علائم روانی ترک مواد افیونی ، مانند اضطراب ، تحریک پذیری و اضطراب ، هنگامی که علاوه بر کلونیدین مصرف می شود ، داروهایی که معمولا برای درمان سم زدایی مواد افیونی استفاده می شود، کمک می کند.

به نظر می رسد که چای گل شور هنگام تسکین اضطراب و ترویج آرامش انتخاب خوبی است.

خلاصه:
مطالعات نشان داده اند که چای گل شور ممکن است به بهبود خواب و کاهش اضطراب کمک کند.

نکته آخر

چای گیاهی در انواع مختلفی از طعم های خوشمزه قرار می گیرند و به طور طبیعی عاری از قند و کالری هستند.

بسیاری از چای های گیاهی نیز اثرات سلامتی را ارائه می دهند و علم مدرن شروع به اعتبار بخشی از کاربردهای سنتی آنها کرده است.

خواه عاشق چای گیاهی باشید یا تازه کار ، برای امتحان این ده چای گیاهی نترسید.


خرید چای و خرید آجیل و خشکبار با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس













منبع: https://www.healthline.com/nutrition/10-herbal-teas
برچسب ها: چای چای گیاهی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام