درمان دیابت با گیاهان دارویی

درمان دیابت با گیاهان دارویی

تاریخ انتشار : 1399/08/11 22:12:49
با گیاهان ضد دیابت آشنا شوید!درمان دیابت با گیاهان دارویی براساس صحبت و ادعاهای پزشکان طب قدیم است که این روزها سرو صدای بسیاری به پا کرده است. در ادامه به برخی از داروهای گیاهی برای درمان دیابت اشاره می کنیم

درمان دیابت با گیاهان دارویی | با گیاهان ضد دیابت آشنا شوید!

از گذشته تا به امروز بسیاری از بیماری ها، حتی بیماری های شناخته نشده، با  گیاهان دارویی درمان شده اند. بسیاری از بیماری هایی سخت و ناامید کننده، در طب سنتی با استفاده از داروهای گیاهی درمان شده اند. یکی از بیماری هایی که اکثر پزشکان از درمان کامل آن قطع امید کرده اند، دیابت است. درمان دیابت با گیاهان دارویی  براساس صحبت و ادعاهای پزشکان طب قدیم  است که این روزها سرو صدای بسیاری به پا کرده است.

در ادامه به برخی از داروهای گیاهی برای درمان دیابت اشاره می کنیم. البته توصیه می شود پیش از مصرف این داروهای گیاهی با پزشک خود مشورت نمایید.

شنبلیله

گیاه شنبلیله یکی از گیاهان دارویی به شمار می رود که بیشتر در مناطق ایران رشد و تولید می شود و به عنوان سبزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه دارویی حاوی آمینو اسید به نام هیدروکسی ایزولوسین است، این ماده موجب می شود انسولین مورد نیاز ترش شود و در درمان قند خون مفید باشد. 50 گرم این گیاه دارویی را می توانید در دمای 5 درجه سانتی گراد بجوشانید و پس از غذای مصرف نمایید تا موجب کاهش خون گردد.

کاسنی

گیاه کاسنی، یکی از گیاهان دارویی است که در هر فصل سال می توانید به آن دسترسی داشته باشید و در درمان قند خون نیز موثر است. از آنجایی که گیاه کاسنی حاوی فلاونوئید، اینولوفین، انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، در نتیجه می تواند در درمان و کاهش علائم قند خون بسیار مفید واقع شود. اینولین موجود در این گیاه سبب می شود خون تصفیه شده و کلسترول خون کاهش پیدا کند. ریشه گیاه کاسنی خشک شده را می توانید پودر نموده و همانند قهوه دم کنید و بنوشید. علاوه براین می توانید پودر آن را با قهوه ترکیب کرده تا مقداری کافئین موجود در قهوه کاهش یابد.

‏مریم گلی‎

گیاه مریم کلی دارای آنتی اکسیدان های ضد دیابت می باشد. در عین حال به عنوان دم نوش آرام بخش و تسکین دهنده نیز مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه مریم گلی همانند دیگر سبزیجات سرشار از پلی فنول هاست؛ اسید رزمانیک بیشتری در مقایسه با رزماری دارد. ترکیبات فنولیک موجود درآن سبب کاهش آلزایمر نیز می شود. چای عسل و مریم گلی در مقابل سرما خوردگی های ویروسی و باکتریایی بسیار مفید است، چرا که زمانی که عسل و مریم گلی ترکیب شوند، قدرت ضد باکتریایی آن ها افزایش می یابد.


مطالعه کنید : دیابتی ها چه میوه هایی بخورند ؟


زنجبیل

زنجبیل یک گیاه دارویی بی نظیر و خوش عطر و مزه است و در مبارزه با دیابت و چربی خون بسیار موثر است و در کاهش وزن نیز مفید است. براساس تحقیقات انجام شده افرادی که بعد از صبحانه یک نوشیدنی گرم زنجبیلی مصرف می کنند 3 کالری بیشتر از دیگران می سوزانند. همچنین، نوشیدن یک نوشیدنی دارای  2  گرم پودر زنجبیل تا 3 ساعت احساس سیری را در فرد ایجاد می کند. مصرف روزانه 3 گرم زنجبیل به صورت کپسول می تواند به تنظیم کلسترول، کنترل قند و وزن افراد ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. در صورتی که تمایل به مصرف کپسول زنجبیل ندارید می توانید روزانه دو فنجان چای زنجبیل میل کنید. البته مصرف این گیاه را برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، توصیه نمی شود.

دارچین

براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده دارچین می تواند موجب کاهش قند خون شود. همچنین دارچین می تواند هموگلوبین CA1 را نیز کاهش دهد. در هر صورت، مصرف دارچین به همراه غذا می تواند التهابات را التیام بخشیده و در نتیجه کاهش کلسترول و افزایش سوخت و ساز بدن، موجب کاهش وزن می شود. البته، زمانی که دارچین را می پزید، فواید ان را خنثی می کنید. بنابراین آن را روی لوبیا، عدس  و برنج قهوه ای یا گوشت قرمز پخته شده امتحان نمایید، و بدون قند بمانید! 


مطالعه کنید : درمان فشار خون بالا با گیاهان دارویی


‎ جینسینگ

این گیاه دارویی موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و در برابر بیماری ها مبارزه می کند. این گیاه حاوی چندین مزایا برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند. مصرف جینسینگ سبب کاهش جذب کربوهیدرات می شود، توانایی سلول را برای استفاده از گلوکز را بالا می برد و ترشح انسولین را افزایش می دهد. کپسول های جینسینگ در برابر داروهای تسکین دهنده 15 الی 20 درصد یا حتی بیشتر گلوکز خون را کاهش می دهند.


خرید گیاهان دارویی ارگانیک در فروشگاه اینترنتی اوناتس

فروشگاه مواد غذایی اوناتس مرکز فروش گیاهان دارویی در تهران بصورت حضوری و خرید آنلاین می باشد شما هموطنان عزیز می توانید پرمصرف ترین داروهای گیاهی را از سایت انتخاب کرده و انها را از سایت گیاهان دارویی اوناتس سفارش دهید.جهت خرید گیاهان دارویی به این لینک مراجعه فرمایید.
تلفن تماس :  09173318640



خرید پودر زنجبیل |خرید زنجبیل عمده |قیمت زنجبیل تازه 1401 |قیمت زنجبیل تازه سال 1401 | قیمت هر کیلو زنجبیل تازه |قیمت پودر زنجبیل |قیمت زنجبیل امروز | قیمت زنجبیل خشک شده |خرید چوب دارچین |قیمت عمده دارچین |فروش عمده چوب دارچین |چوب دارچین خرید اینترنتی

برچسب ها: گیاهان دارویی درمان دیابت دیابت

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام