8 مورد از مهم ترین خواص چای سیاه برای سلامتی
به طور گسترده خواص چای سیاه در جهان پذیرفته شده و یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها محسوب می شود. چای سیاه در اصل همان چای سبز است که برگ های آن را بیشتر خشک می کنند و این کار سبب تغییر طعم و رنگ آن می شود.

8 مورد از مهم ترین خواص چای سیاه برای سلامتی

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : امروزه براساس تحقیقات صورت گرفته توسط پزشکان توصیه می شود که ترکیبات موجود در چای سیاه، علاوه  بر طعم و رنگ آن برای سلامتی نیز بسیار موثر است. به طور گسترده خواص چای سیاه در جهان پذیرفته شده و یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها محسوب می شود. چای سیاه در اصل همان چای سبز است که برگ های آن را بیشتر خشک می کنند و این کار سبب تغییر طعم و رنگ آن می شود. برگ چای حاوی کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، پیگمان های فلاونیک، ویتامین، کلروفیل، کافئین، تانن، بازهای پوریک و تئوفیلین است. چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد که به عنوان پلی فنل ها شناخته می شوند. همچنین حاوی مقداری از سدیم، پروتئین و کربوهیدرات است.


1 - چای یک آنتی‌اکسیدان است

از آنجایی که چای سیاه دارای پلی فنول هایی است که آنتی اکسیدان نیز محسوب می گردد و از DNA در مقابل آسیب های مرتبط از جمله تنباکو و یا مواد شیمیایی سمی محافظت می کند. آنتی اکسیدان موجود در این چای با آنتی اکسدان های موجود در میوه ها و سبزیجاتی که دریافت می کنید، متفاوت است. به همین دلیل این چای بخشی منظم از رژیم غذایی می تواند فواید بسیاری را در سمت یک سبک زندگی سالم تر فراهم کند.


2 - سلامت قلب

براساس مطالعات صورت گرفته، افرادی که 3 فنجان چای و یا بیشتر مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که چای کمتری استفاده می کنند، 21 درصدی خطر سکته مغزی را کاهش می دهند. یکی از مهم ترین خواص چای سیاه  بهبود سلامت قلب است.

مصرف منظم چای سیاه به درمان اختلالات شریان  در بسیاری از بیماری های قلبی می تواند کمک کند. کسانی که چای مصرف می کنند شانس کمتری برای ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی عروقی دارند.


3 - جلوگیری از سرطان سینه

 مهم ترین خواص چای سیاه  پیشگیری از سرطان سینه در زنان مخصوصا در زمان قبل از پائسگی است. چای به افزایش سطح هورمون های گلوبین در زمان سیکل قاعدگی زنان کمک می کند. وجود تئوفلاوین موجود در چای سیاه سلول های غیر طبیعی را در بدن قبل از هر گونه مشکل یا تغییر به سلول های سرطانی، از بین می برد. مصرف این  نوع نوشیدنی به اندازه و درست برای سلامتی بسیار موثر است. به طور تقریبی 80 درصد مردم چای سیاه استفاده می کنند. این چای به سادگی قابل دسترس است و شما می توانید بین صدها طعم و عطر یکی را انتخاب کنید.


4 - تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از  مهم ترین خواص چای سیاه  آنتی اکسیدان فوق العاده ای زیاد آن می باشد.  این چای دارای آنتی ژن های آلکیلین است که در تقویت سیتستم ایمنی بدن بسیار موثر است. همچنین این نوشیدنی دارای تنان هایی است که قابلیت مبارزه با ویروس های را دارد  و به همین دلیل در برابرآنفلوانزا، آنفلوانزای معده و دیگر ویروس های شایع در زندگی محافظت می کند. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در چای سیاه دارای خواص ضد میکروبی قوی هستند و برای پیشگری و  درمان بیمارهای باکتریایی خطرناک مانند سیاه زخم مفید است.



5 - لاغری و کاهش وزن

 دانشمندان بر این باورند که چای سیاه التهاب بدن را کاهش می دهد و به لاغری و کاهش وزن کمک کرده و سبب کاهش چربی شکم نیز می شود. از علت های اصلی چاقی می توان به بیماری هایی همچون دیابت، بیماری های قلبی ، کلسترول، کلسترول بالا اشاره کرد. یکی از مهم ترین خواص چای سیاه کاهش التهاب و چربی ها است.


6 - در افزایش انرژی بدن مؤثر است

از آنجایی که بسیاری از نوشیدنی ها دارای کافئین هستند، اما کافئین موجود در چای سیاه بدون این که تپش قلب را افزایش دهد، به افزایش گردش خون در مغز کمک بسیاری می کند. این چای سبب تحریک متابولیسم و سیستم تنفسی می شود و فعالیت قلب و کلیه را نیز بهبود می بخشد.


7 - تقویت تمرکز و حافظه

تقویت حافشه  مهم ترین خواص چای سیاه است !  از آنجایی که چای سیاه دارای مقدار قابل توجهی کافئین و اسیدهای آمینه می باشد به تقویت حافظه و تمرکز کمک بسیاری می کنند. همچنین کافئین موجود در این نوشیدنی سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر نیز می شود.


8 - به سلامتی دهان و دندان کمک می‌کند

از دیگر خواص چای سیاه می توان اشاره کرد که این چای دندان ها را از شر پلاک هایی که روی آن ها تشکیل می شوند، خلاص می کند. همچنین رشد باکتری ها را کاهش می دهد و از پوسیدگی دندان ها نیز جلوگیری می کند. ترکیبات پلی فنولی موجود در این چای باکتری هایی که موجب پوسیدگی دندان می شوند را از بین می برد و از رشد آنزیم های باکتریایی نیز جلوگیری می کند. این انزیم ها همان موادی هستند که به شکل ماده ای چسبنده در می آیند و پلاک های داندانی را ایجاد می کنند.

خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس 

اگر تا به امروز خرید اینترنتی آجیل و خشکبار را امتحان نکرده اید ما راه ساده ای را پیش روی شما قرار خواهیم داد با یک بار خرید آنلاین آجیل و خشکبار از فروشگاه اوناتس مشتری همیشگی ما خواهید شد محصولات آجیل و خشکبار اوناتس با کیفیت فوق العاده و قیمتی  مناسب در کمترین زمان مناسب به دست شما خواهد رسید.کافیست یکبار تجربه کنید

تعدادی از محصولات فروشگاه اینترنتی اوناتس :












برچسب ها: چای سیاه خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام