آیا چای سبز می تواند ویروس کرونا را مهار کند؟
مطالعات نشان داده است که ترکیبات موجود در انگور موسکادین ، شکلات تلخ و چای سبز می تواند ویروس کرونا را مهار کند.

مطالعه ای از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی نشان داد برخی از غذاها توانایی مهار آنزیمی حیاتی در ویروس کرونا SARS-CoV-2 را دارند.

بر اساس مطالعه جدید زیست شناسان گیاهی در کارولینای شمالی ، ترکیبات شیمیایی موجود در غذاها یا نوشیدنی ها مانند چای سبز ، انگور موسکادین و شکلات تلخ می توانند به عملکرد یک آنزیم خاص یا پروتئاز در ویروس کرونا SARS-CoV-2 متصل شده و از آن جلوگیری کنند. 


De-Yu Xie ، استاد زیست شناسی گیاهی و میکروبی در ایالت کارولینای شمالی و نویسنده متناظر این مطالعه ، می گوید پروتئازها برای سلامت و زنده ماندن سلول ها و ویروس ها مهم هستند. اگر پروتئازها مهار شوند ، سلول ها نمی توانند بسیاری از عملکردهای مهم را انجام دهند ، از جمله تکثیر شدن.


زی توضیح می دهد: "یکی از اهداف آزمایشگاه ما یافتن مواد مغذی در مواد غذایی یا گیاهان دارویی است که مانع از چسبیدن ویروس به سلول های انسانی یا تکثیر ویروس در سلول های انسانی می شود."

در این مطالعه ، محققان ایالت کارولینای شمالی هم شبیه سازی رایانه ای و هم آزمایشات آزمایشگاهی را نشان دادند که چگونه به اصطلاح "پروتئاز اصلی" (Mpro) در ویروس کرونای SARS-CoV-2 ، در صورت مواجهه با تعدادی از ترکیبات شیمیایی گیاهی که قبلا برای  خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی آنها شناخته شده اند، واکنش نشان می دهد .

Xie ادامه می دهد: "Mpro در SARS-CoV-2 برای تکثیر و جمع آوری ویروس مورد نیاز است."  او می گوید: "اگر ما بتوانیم این پروتئاز را مهار یا غیرفعال کنیم ، ویروس از بین می رود."

شبیه سازی های رایانه ای نشان داد که ترکیبات شیمیایی مورد مطالعه از چای سبز ، دو نوع انگور موسکادین ، ​​پودر کاکائو و شکلات تلخ قادر به اتصال به بخشهای مختلف Mpro هستند.

زی اضافه می کند: "Mpro بخشی دارد که مانند جیب است که توسط ترکیبات شیمیایی پر شده است . وقتی این جیب پر شد ، پروتئاز عملکرد مهم خود را از دست داد."

آزمایشات در آزمایشگاهی که توسط یو ژو ، دانشجوی دکترای ایالت کارولینای شمالی در آزمایشگاه زی انجام شد ، نتایج مشابهی را نشان داد. ترکیبات شیمیایی موجود در انگور موسکادین ،چای سبز در مهار عملکرد Mpro بسیار موفق بودند. ترکیبات شیمیایی موجود در پودر کاکائو و شکلات تلخ فعالیت Mpro را تقریباً به نصف کاهش می دهد.

"چای سبز دارای پنج ترکیب شیمیایی آزمایش شده است که به مکانهای مختلفی در جیب Mpro متصل می شوند ، در واقع برای جلوگیری از عملکرد آن غالب هستند. انگور موسکادین حاوی این مواد شیمیایی بازدارنده در پوست و دانه های آنها است. گیاهان از این ترکیبات برای محافظت از خود استفاده می کنند ، بنابراین جای تعجب نیست که برگ و پوست گیاه حاوی این ترکیبات مفید باشد. "


مطالعه کنید : 10 مزیت مبتنی بر شواهد چای سبز


فروشگاه اینترنتی اوناتس عرضه کننده انواع چای به شرح زیر است:

منبع: www.newfoodmagazine.com
برچسب ها: سلامتی ویروس کرونا چای سبز

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام