انواع مغز پسته موجود در بازار

انواع مغز پسته موجود در بازار

تاریخ انتشار : 1399/03/10 11:58:23
پسته یه آجیل بسیار خوشمزه و پرطرفدار است پسته را هم بصورت کامل و هم بصورت مغز پسته میخرند انواع مغز پسته را هم در شیرینی و دسر و هم بصورت خام مصرف می کنند اما قبل از خرید مغز پسته بهتر است انواع مغز پسته را بشناسید تا خرید بهتر و مناسبتری داشته باشید در این مقاله انواع مغز پسته را به شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید..

انواع مغز پسته در بازار

خرید آجیل و خشکبار : یکی از بزرگترین تولید کننده و صادرکننده انواع مغز پسته در سراسر جهان متعلق به کشور ایران می باشد. در این زمینه ایران دارای محصولات متنوع و فرآورده های آن بسیار زیاد است.انواع مغز پسته ایران در مقایسه با دیگر مغز پسته در دنیا بسیار خوش طعم تر می باشد چرا که علت اقلیم آب و هوایی کیفیت پسته ایران بسیار بالا و صادراتی است.

از آنجایی که یکی از قدیمی ترین کشورهای تولید کننده پسته، ایران می باشد و کیفیت صادراتی این محصول در سراسر جهان شناخته شده است در نتیجه در تمام کشورهای دنیا بازار خود را پیدا کرده است.

بنابراین باید در انتخاب نوع مغز پسته صادراتی دقت کافی داشته باشید و قبل از این که بخواهید مغز پسته مورد نظر را انتخاب کنید، بهتر است با انواع آن ایران آشنا شوید.

مغز پسته کال

یکی از انواع مغز پسته، مغز پسته کال است که بسیار سبز رنگ می باشددر این نوع مغز از پوست  بیرونی مغز که بیشتر قرمز است خبری نیست و در زمان فرآوری این نوع مغز پوست بیرونی آن برداشت می شود و به همین سبب کاملا سبز رنگ و ظاهری یکدست دارد.

به صورت تقریبی 90 درصد تولید این نوع مغز برای صادرات استفاده می گردد. این نوع مغز از نظر قیمت نسبتا بسیار بالا می باشد چرا که بهترین مغز پسته از نظر درجه سبز بودن و طعم آن را دارا می باشد. هر چه پسته سبزتر باشد کیفیت بالاتری دارد. این مغز پسته بیشتر به کشورهای فرانسه، ایتالیا، و آلمان صادر می شود.


مغز پسته سبز

یک نوع دیگر از انواع مغز پسته مغز پسته سبز است این نوع مغز از پسته به شکل کامل نرسیده است زمان چیدن این نوع پسته اغلب دیرتر از پسته کال است و به همین سبب در مقایسه با مغز کال از سبزی کمتری بهره می برد و از نظر قیمت آن از مغز پسته کال نیز کمتر می باشد.

یکی از دلایل محبوبیت این مغز رنگ بسیار سبز گوشتی آن در عین سفید بودن پوست رویی آن است. رنگ سبز سبب زیبایی زیادی نسبت به دیگر مغزها دارد و در شیرینی پزی ها و برای تزئین از آن استفاده می شود. همچنین هر مغز پسته سبزتر باشد میزان پروتئین آن بیشتر و دارای چربی کمتری می باشد.

مغز پسته کوهی

تولید و برداشت این نوع مغز به منطقه آن بستگی دارد، درختان این نوع پسته شامل یکسری جنگل های کاملا خودرو و وحشی هستند که به آن پسته کوهی می گویند. در رویش و تولید این نوع پسته انسان هیچ گونه دخالتی ندارد و معمولا برداشت آن در کوه ها و جاده های سخت صورت می گیرد که چیدن آن دشوار است.

این نوع پسته را می توان به عنوان بهترین نوع پسته ارگانیک محسوب کرد.


مغز پسته ارگانیک

این نوع مغز پسته دارای طرفداران بسیاری می باشد که به روش های بهداشتی و دور از هر گونه آلودگی شیمیایی و مصنوعی تولید می گردد. اما متاسفانه این نوع پسته هنوز جایگاهی در کشور پیدا نکرده البته مغز پسته کوهی که دور از هر گونه کود شیمیایی و سموم به دست می آید را به عنوان پسته ارگانیک می توان به حساب آورد.


مغز پسته درشت

یکی دیگر از انواع مغز پسته ، مغز پسته درشت از پسته های خندان است، و در بین انواع مغزها درشت ترین نوع پسته محسوب می شود. این نوع پسته از شکستن پسته فندوقی خندان به دست می آید. این نوع مغز علاوه بر درشتی، گلدار و لب ماتیکی دارای ظاهری زیبا می باشد.


مغز پسته معمولی

معمولا این نوع پسته زمانی که رشد آن کامل شده است برداشت می شود. بنابراین رنگ این نوع مغز از سبزی کمتری برخوردار است و تقریبا به زردی تمایل دارد.

از لحاظ وزن بیشترین وزن ممکن را این نوع مغز به خود گرفته است. از نظر ارزشی این نوع مغز دارای رتبه سوم بعد از مغز کالک و سبز قرار گرفته است.


مغز پسته لپه

این مغز در زمان شکسته شدن پسته های دهان بسته مقداری از مغز شکسته و دو قسمت می شوند. این نوع مغز زمانی که سالم بودن مغز اهمیتی ندارد می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.


مغز پسته دندانه

این نوع از مغزپسته همانند مغز لپه در زمان شکسته شدن پسته های دهان بسته به دست می آیند. از نظر سایز و اندازه این نوع مغز از مغز لپه ریزتر و کوچک تر است. معمولا از این نوع مغز پسته در انواع بستنی ها و پودر پسته مورد استفاده قرار می گیرد.


مغز پسته گندمی

مغز پسته گندمی یکی دیگر از انواع مغز پسته هاست که بعد از شکستن پسته هایی که مغز آن ها نارس و یا نیم مغز هستند به دست می آیند. از نظر قیمت پایین ترین قیمت را به خود اختصاص داده است. این نوع مغز دارای پوسته قهوه ای روی مغر است که با دو پوسته کردن به مغز مطلوب تری می توان رسید.


انواع مغز پسته ارزان در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس


انواع آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس














برچسب ها: پسته خواص پسته آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام