7 خوراکی که باعث افزایش میل جنسی شما می شوند
هوس افزا یا افرودیزیاک (Afhrodisiac) به عنوان یک ماده غذایی یا دارویی تعریف می شود که غریزه جنسی را برانگیخته و تحریک آور می کند یا باعث افزایش لذت جنسی و عملکرد آن می شود.

هوس افزا یا افرودیزیاک (Afhrodisiac) به عنوان یک ماده غذایی یا دارویی تعریف می شود که غریزه جنسی را برانگیخته و تحریک آور می کندیا باعث افزایش لذت جنسی و عملکرد آن می شود. 

طبیعتا ، بیماریهای جنسی مثل کاهش میل جنسی موضوع داغ است ، همانطور که با تولید داروهای بیشماری در بازار برای تقویت میل جنسی مشخص و مشهود است.

با این حال ، برخی از افراد روش های طبیعی افزایش میل جنسی را ترجیح می دهند ، زیرا به طور کلی ایمن ترند و عوارض جانبی کمتری دارند.

در این مقاله به بررسی 7 خوراکی تقویت کننده میل جنسی با پشتوانه علمی می پردازیم که می توانند میل جنسی شما را بالا ببرند.

1. ماکا

ماکا یک سبزی ریشه ای شیرین است که دارای فواید سلامتی است.

در آمریکای جنوبی از آن معمولا برای تقویت باروری استفاده می شود ، حتی با نام مستعار "Viagra پرو". این گیاه عمدتا در کوهستان مرکزی پرو رشد می کند و مربوط به سبزیجات صلیبی از جمله کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم  است.

ماکا یکی از معدود گیاهان محبوب تقویت کننده جنسی و طبیعی است که در واقع از پشتوانه علمی برخوردار است.

مطالعات دامی از افزایش میل جنسی و عملکرد نعوظ در موش و موشهای صحرایی تغذیه شده با ماکا حکایت دارد.

و به نظر می رسد ماکا نیز در انسان اثرات تقویت کننده میل جنسی داشته باشد. چهار مطالعه با کیفیت بالا گزارش دادند که شرکت کنندگان بعد از مصرف ماکا میل جنسی بیشتری را تجربه کردند .

علاوه بر این ، یک مطالعه کوچک نشان می دهد که ماکاها ممکن است به جلوگیری از کاهش میل جنسی که معمولا به عنوان یک عارضه داروهای ضد افسردگی خاص تجربه می شود ، کمک کند.

بیشتر مطالعات 1.5-3.5 گرم ماکا را در روز به مدت 2 تا 12 هفته مصرف می کردند.

شرکت کنندگان معمولا این میزان مصرف را به خوبی تحمل کردند و عوارض جانبی کمی را نیز تجربه کردند. با این حال ، برای تعیین دوزهای بی خطر و اثرات طولانی مدت ، مطالعات بیشتری لازم است.

خلاصه:
ماکا یک گیاه با ریشه شیرین است که ممکن است به تقویت میل جنسی کمک کند.

2. خارخسک

خارخسک (Tribulus terrestris )، همچنین به عنوان bindii شناخته می شود ، گیاه سالانه است که در آب و هوای خشک رشد می کند.

این گیاه معمولا برای بهبود عملکرد ورزشی ، ناباروری و از بین رفتن میل جنسی استفاده می شود .

این مکمل همچنین مورد حمایت برخی از علوم است. به گزارش مطالعات حیوانی، تولید اسپرم در موشهایی که با مکمل های خارخسک همراه بودند، افزایش پیدا کرد.

یک مطالعه دیگر نشان داد 88٪ از زنان دارای اختلال عملکرد جنسی پس از مصرف 250 میلی گرم از خارخسک در روز به مدت 90 روز ،  افزایش میل جنسی را به دنبال داشت .

علاوه بر این ، گروهی از محققان با دادن 7/5 میلی گرم عصاره در روز ، تأثیر خارخسک را در زنان دارای اختلال جنسی بررسی کردند.

بعد از گذشت چهار هفته ، به زنانی که خارخسک داده بودند ، میزان میل جنسی ، برانگیختگی ، رضایت از ارگاسم به طور معنی داری بالاتر گزارش شد  .

به گفته این مطالعه، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی دوز بهینه و همچنین تأثیر مکمل های خارخسک در مردان مورد نیاز است.

خلاصه:
گیاه خارخسک (Tribulus terrestris) ممکن است در زنان اثرات افزایش میل جنسی داشته باشد. برای ارزیابی دوزهای بهینه خارخسک و همچنین اثرات آن در مردان ، تحقیقات بیشتری لازم است.

3. کهن دار یا جینکو بیلوبا

کهن دار یک مکمل گیاهی است که از یکی از قدیمی ترین گونه های درختان گرفته می شود - درخت جینکو بیلوبا.

استفاده از این گیاه در طب سنتی چینی به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری ها از جمله افسردگی و بهبود عملکرد جنسی ضعیف رایج است.

گفته می شود که کهن دار یا جینکو بیلوبا با کمک به آرامش رگ های خونی و افزایش جریان خون به عنوان یک ماده غیرفعال عمل می کند .

با این وجود ، مطالعات نتایج متفاوتی به همراه داشته است.

به عنوان مثال ، یک مطالعه کوچک گزارش کرده است که کهن دار یا جینکو بیلوبا باعث کاهش زوال میل جنسی در اثر مصرف داروهای ضد افسردگی در حدود 84٪ از شرکت کنندگان می شود.

هر دو شرکت کننده زن و مرد گفتند که پس از مصرف روزانه 60-120 میلی گرم از مکمل در روز ، تمایل ، هیجان و توانایی ارگاسم زیادتری را تجربه کرده اند ، اگرچه اثرات آن در شرکت کنندگان زن قوی تر به نظر می رسید.

با این حال ، یک مطالعه بعدی، هیچ پیشرفتی را در گروه مشابهی از شرکت کنندگان که کهن دار یا جینکو بیلوبا مصرف کرده اند ، ذکر نکرد  .

به طور کلی کهن دار سازگار است ، اما ممکن است به عنوان رقیق کننده خون عمل کند. بنابراین ، اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، قبل از مصرف کهن دار حتما با متخصص مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

خلاصه:
کهن دار ممکن است دارای اثرات تقویت میل جنسی داشته باشد ، اما نتایج مطالعه متناقض است. این گیاه همچنین ممکن است با رقیق کننده خون تداخل داشته باشد ، بنابراین قبل از استفاده با پزشک معالج خود مشورت کنید.

4. جینسنگ قرمز

جینسنگ یکی دیگر از گیاهان محبوب در طب چینی است.

یک نوع خاص - جینسنگ قرمز - معمولا برای معالجه انواع بیماریها در زنان و مردان ، از جمله رفع میل جنسی و عملکرد جنسی پایین استفاده می شود.

مطالعات متعددی در مورد استفاده از آن در مردان تحقیق کرده اند و مشاهده کردند که جینسنگ قرمز حداقل دو برابر دارونما در بهبود عملکرد نعوظ مؤثر است  .

همچنین ، یک مطالعه کوچک در زنان یائسه نشان داد که جینسنگ قرمز ممکن است برانگیختگی جنسی را بهبود بخشد  .

با این حال ، این نتایج جهانی نیست. علاوه بر این ، برخی از متخصصان قدرت این مطالعات را زیر سوال می برند و هشدار می دهند که تحقیقات بیشتری قبل از نتیجه گیری های بزرگ ، لازم است انجام شود .

در یک مطالعه شرکت کنندگان 1.4-3 گرم جینسنگ قرمز روزانه به مدت 4 تا 12 هفته مصرف کردند.

این و یک مطالعه دیگر نشان داد که افراد به طور کلی با مصرف جینسنگ سازگاری دارند ، اما ممکن است با داروهای رقیق کننده خون و درمان سرطان های حساس به هورمون اختلال ایجاد کند.

در بعضی موارد ، جینسنگ همچنین ممکن است باعث سردرد ، یبوست یا ناراحتی معده جزئی شود.

خلاصه:
جینسنگ قرمز گیاهی محبوب است که ممکن است به افزایش میل جنسی و عملکرد نعوظ در مردان و برانگیختگی جنسی در زنان کمک کند. با این حال ، برای تأیید این تأثیرات ، مطالعات قوی تری لازم است.

5. شنبلیله

شنبلیله گیاهی سالانه است که در سراسر جهان کشت می شود.

دانه های آن بیشتر در غذاهای آسیای جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در داروهای آیورودا به عنوان یک درمان ضد التهابی ، تقویت کننده میل جنسی نیز محبوب است.

و شاید این به دلایل خوبی باشد - به نظر می رسد این گیاه حاوی ترکیباتی است که بدن می تواند از آنها برای ساختن هورمونهای جنسی مانند استروژن و تستوسترون استفاده کند .

در یک مطالعه کوچک ، در مردان به مدت شش هفته مصرف 600 میلی گرم عصاره شنبلیله در روز  ،گزارش دادند که افزایش تحریک جنسی و ارگاسم بیشتری دارند .

به طور مشابه ، یک مطالعه کوچک اثرات دوز روزانه 600 میلی گرم عصاره شنبلیله را در زنانی که گزارش شده است دچار کمبود رابطه جنسی می شوند ، بررسی کرد.

این مطالعه ،افزایش قابل توجهی در میل جنسی و برانگیختگی در گروه شنبلیله تا پایان مطالعه هشت هفته ای ، در مقایسه با گروه دارونما  مشاهده کرد.

شنبلیله به طور کلی عوارضی ندارد، اما می تواند با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد و ممکن است باعث ناراحتی جزئی معده شود .

علاوه بر این ، به دلیل تأثیر آن بر هورمونهای جنسی ، شنبلیله ممکن است در درمان سرطانهای حساس به هورمون نیز دخالت کند .

خلاصه:
شنبلیله ممکن است به افزایش تمایل جنسی و برانگیختگی جنسی در مردان و زنان کمک کند. افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند ، باید از مصرف آن خودداری کنند.

6. آجیل پسته

مردم از 6000 سال قبل از میلاد آجیل پسته می خورده اند.

انواع پسته کاملا مغذی و به ویژه سرشار از پروتئین ، فیبر و چربیهای سالم هستند .

پسته ممکن است فواید سلامتی زیادی داشته باشد ، از جمله آنها می توان به کاهش فشار خون ، کنترل وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی اشاره کرد .

علاوه بر این ، آنها همچنین ممکن است به کاهش علائم اختلال نعوظ کمک کنند.

در یک مطالعه کوچک ، مردانی که به مدت سه هفته 3.5 اونس (100 گرم) آجیل پسته در روز مصرف می کردند ، افزایش جریان خون به آلت تناسلی و نعوظ های سفت تر را تجربه می کنند.

کارشناسان گفته اند که این اثرات ممکن است به دلیل توانایی پسته در بهبود کلسترول خون و تحریک جریان خون بهتر در بدن باشد.

با این حال ، این مطالعه از یک گروه دارونما استفاده نکرد ، که تفسیر نتایج را دشوار می کند. قبل از نتیجه گیری های قوی ، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه:
به نظر می رسد آجیل پسته جریان خون را افزایش می دهد و به نعوظ های قوی تر کمک می کند. با این حال ، قبل از نتیجه گیری های قوی ، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

7. زعفران

زعفران ادویه ای است که از گل Crocus sativus تهیه شده است. بومی جنوب غربی آسیا و یکی از گران ترین ادویه ها است.

این ادویه اغلب به عنوان داروی جایگزین برای کمک به درمان افسردگی ، کاهش استرس و تقویت خلق و خوی استفاده می شود .

علاوه بر این ، زعفران به دلیل خاصیت احتمالی افرودیزیاک (تقویت کننده میل جنسی)، به ویژه در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند نیز محبوب است.

در یک مطالعه مشاهده شده است که به گروهی از مردان 30 میلی گرم زعفران در روز به مدت چهار هفته ، عملکردهای نعوظ نسبت به مردانی که دارونما داده شده بودند ، بهبود بیشتری یافته اند.

یک مطالعه پیگیری در زنان گزارش داد که افراد گروه زعفران در مقایسه با گروه های دارونما سطوح بالاتری از برانگیختگی و افزایش رطوبت واژن  را تجربه کرده اند  .

با این وجود ، مطالعات در مورد خواص زعفران در افرادی که از افسردگی رنج نمی برند ، نتایج متناقض را به همراه داشته است.

خلاصه:
زعفران ممکن است در افزایش میل جنسی در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند ، کمک کند. با این حال ، نتایج در گروه های دیگر مشکوک باقی می ماند.

غذاهای معروف افرودیزیاک (تقویت کننده میل جنسی) که با شواهد علمی قوی پشتوانه ای ندارند

چندین غذای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند که خاصیت افرودیزیاک (تقویت کننده میل جنسی) دارند. با این حال ، اثرات تقویت کننده میل جنسی آنها غالبا توسط شواهد علمی بسیار کمی پشتیبانی می شود.

در اینجا برخی از محبوب ترین این غذاها آمده است:

شکلات: ترکیبات موجود در کاکائو اغلب به ویژه در خانمها مورد تأثیر قرار گرفته است. با این حال ، مطالعات شواهد کمی برای حمایت از این عقیده بسیار محبوب ارائه می دهند .

صدف: در حالی که یک مطالعه گزارش می دهد که ممکن است برخی از آنها باعث افزایش میل جنسی در موش ها شود ، هیچ مطالعه ای برای حمایت از خواص تقویت کننده میل جنسی صدف در انسان وجود ندارد .

پنج انگشتی: مطالعات نشان می دهد که این میوه ممکن است بر سطح هورمون تأثیر بگذارد و علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) را در خانمها کاهش دهد. با این حال ، هیچ مدرکی مبنی بر وجود مزایای تقویت کننده میل جنسی وجود ندارد .

عسل: گفته می شود قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است تا عاشقانه ها را به ازدواج ها برسانند. یک گونه به نام "عسل دیوانه" حتی به عنوان یک محرک جنسی به بازار عرضه می شود. با این حال ، هیچ مطالعه ای از این امر پشتیبانی نمی کند ، و ممکن است حاوی سموم خطرناک باشد .

Epimedium: همچنین به عنوان علفهای هرز بز شاخدار شناخته می شود ، در طب سنتی چین برای درمان بیماری هایی مانند اختلال نعوظ بسیار محبوب است. مطالعات سلول و حیوانات حمایت اولیه از این استفاده را انجام می دهند ، اما مطالعات انسانی مورد نیاز است .

فلفل دلمه ای: طبق اعتقاد رایج ، کپسایسین ، ترکیبی است که رایحه های گرم به آنها کمک می کند تا انتهای عصبی را بر روی زبان تحریک کنند و باعث آزاد شدن مواد شیمیایی محرک جنسی می شوند. با این حال ، هیچ مطالعه ای از این عقیده حمایت نمی کند.

الکل: الکل ممکن است با کمک به زنان و مردان به استراحت و روحیه کمک کند ، به عنوان یک ماده غیرفعال عمل کند. با این حال ، نوشیدن سنگین ممکن است عملکرد تحریک جنسی و میل جنسی را کاهش دهد ، بنابراین اعتدال اساسی است  .

خلاصه:
گفته می شود مکمل های ذکر شده در بالا به افزایش میل جنسی کمک می کند. با این حال ، در حال حاضر شواهد علمی محدودی برای حمایت از استفاده از آنها به عنوان تقویت کننده میل جنسی وجود دارد.

نکته آخر

وقتی صحبت از تقویت انگیزه جنسی می شود ، لیست غذاهای دارای خواص احتمالی افرودیزیاک (افزایش دهنده میل جنسی ) بسیار طولانی است.

با این حال ، تنها بخش کوچکی از این افرودیزیاک های فرضی در واقع از نظر علمی پشتیبانی می شوند.

اگر علاقه مند هستید که گزینه های علمی را امتحان کنید ، ممکن است بخواهید با مقادیر کمی شروع کنید و دوز را بر اساس تحمل شخصی خود افزایش دهید.

همچنین ، توجه به این نکته ضروری است که ممکن است افرودیزیاک (تقویت کننده میل جنسی) طبیعی با برخی داروها در تعامل باشند.

اگر در حال مصرف دارو هستید ، قبل از امتحان کردن این غذاها و گیاهان ، حتما با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.


منبع: 

7 Aphrodisiac Foods That Boost Your Libido


انواع گیاهان دارویی ، خشکبار و آجیل با خاصیت افزایش عملکرد جنسی را در فروشگاه اوناتس می توانید تهیه نمایید




همچنین بخوانید:

9 آجیلی که به سلامتی بیشتر ما کمک می کنند
آجیل خام یا آجیل بو داده: کدام یک سالم تر است؟
9 گیاه دارویی اعجاب آور و اثبات شده علمی
انواع آجیل: انواع مختلف آجیل با نام و تصویر
تاثیر خوردن آجیل بر اسپرم
کدام یک از آجیل ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است؟
مناسب ترین آجیل ها برای کاهش وزن و لاغری کدام اند؟
آیا آجیل برای قلب شما مفید است؟
ویاگرا ممکن است به مردان مبتلا به بیماری عروق کرونر کمک کند تا طولانی تر زندگی کنند
شنبلیله: گیاهی با فواید چشمگیر برای سلامتی
چای زعفران: 5 مزیت و نحوه تهیه آن
7 فایده اثبات شده جینسینگ در سلامتی

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: میل جنسی غذا سلامتی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام