انواع آجیل: انواع مختلف آجیل با نام و تصویر
انواع مختلفی از آجیل خوراکی در جهان وجود دارد و بیشتر آنها بسیار سالم و مغذی هستند. بسیاری از انواع آجیل منبع غنی از مواد مغذی ، فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. انواع آجیل سالم مانند بادام ، گردو ، آجیل ماکادامیا و آجیل برزیل با سلامتی قلبی عروقی مرتبط است.

انواع مختلفی از آجیل خوراکی در جهان وجود دارد و بیشتر آنها بسیار سالم و مغذی هستند. بسیاری از انواع آجیل منبع غنی از مواد مغذی ، فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. انواع آجیل سالم مانند بادام ، گردو ، آجیل ماکادامیا و آجیل برزیل با سلامتی قلبی عروقی مرتبط است. بیشتر انواع آجیل سالم حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند.

از آنجا که آجیل ها پر از فواید هستند ، بسیاری از افراد می گویند که خوردن انواع مختلف آجیل یک روش عالی برای سالم ماندن است.

در این مقاله لیستی از انواع مختلف آجیل که خوردن آنها سلامتی به همراه می آورد، را پیدا می کنید. همچنین اگر رژیم دارید یا مصرف کربوهیدرات ها را محدود کرده اید، در مورد بهترین انواع آجیل برای خوردن به عنوان میان وعده غذایی خواهید آموخت.

فواید سلامتی خوردن آجیل

اگرچه همه انواع آجیل منبع غنی چربی هستند ، اما حاوی فقط انواع سالم چربی های اشباع نشده هستند. علاوه بر داشتن چربیهای اشباع نشده ، بیشتر انواع آجیل ها حاوی اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 هستند.

بسیاری از مطالعات به این واقعیت اشاره دارند که افزایش مصرف آجیل با سلامتی مرتبط است. به عنوان مثال ، مصرف انواع آجیل به کاهش فشار خون ، کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند. 

اگرچه آجیل ها نسبتاً کوچک هستند و کالری زیادی دارند ، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن آجیل باعث افزایش وزن می شود. در حقیقت ، ترکیب بیشتر آجیل در رژیم غذایی شما حتی ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.

علاوه بر این ، مصرف آجیل محبوب مانند آجیل برزیلی ، گردوی آمریکایی و گردوی فارسی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن کمک کند. 

توصیه می شود قبل از خوردن آنها آجیل را در آب خیس کنید ، زیرا مقادیر زیادی اسید فیتیک دارند. مصرف مقدار زیادی اسید فیتیک می تواند در تعدادی از موارد مرتبط با سلامتی از جمله پریشانی دستگاه گوارش و کمبود مواد معدنی نقش داشته باشد.

انواع آجیل (با عکس و نام)

بیایید با جزئیات بیشتری به برخی از سالم ترین آجیل هایی که می توانید بخورید نگاهی بیاندازیم. ما همچنین در مورد ارزش غذایی آنها به شما کمک می کنیم تا به شما در خوردن بهترین نوع آجیل که برای شما مفید هست، کمک کنیم.

گردو

گردو از انواع محبوب آجیل است که اغلب با پوست فروخته می شود. خوردن این نوع گردو به دلیل پوست سخت می تواند یک چالش باشد. احتمالاً آسانترین راه برای خوردن بیشتر گردو خرید انواع مغز گردو است.

ارزش غذایی مغز گردو نشان می دهد که چقدر آنها برای خوردن مفید هستند. 7 عدد مغز گردو ی نصف شده (14 گرم) حاوی 9 گرم چربی ، 2 گرم کربوهیدرات و همچنین مقادیر خوبی از مواد معدنی مهم است. در مقایسه با سایر آجیل ها ، گردو به اندازه کافی کربوهیدرات ندارد. 

مطالعات نشان داده اند که مصرف گردو ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افزایش مصرف گردو به مدت 6 ماه به کاهش کلسترول ، فشار خون و کنترل قند خون کمک می کند. 

یکی دیگر از دلایلی که خوردن گردو برای شما مناسب است این است که آنها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و خاصیت ضد التهابی دارند. مطالعات نشان داده اند که داشتن یک رژیم غذایی غنی از گردو می تواند به حفظ سلامت مغز و تأخیر در اثر پیری کمک کند. 

بادام

بادام در لیست سالم ترین نوع آجیل قرار دارد زیرا مملو از مواد مغذی است.

یک مشت از این آجیل قهوه ای کوچک حاوی حدود 6 گرم کربوهیدرات ، 3.5 گرم فیبر ، 6 گرم پروتئین است و منبع خوبی از منیزیم است. 

بسته به اینکه چطور می خواهید از این نوع میوه مغذی لذت ببرید ، می توانید بادام سفید پوست کنده شده ، پودر بادام و بادام خشک بود داده شده خریداری کنید.

برخی از فواید سلامتی خوردن بادام شامل کمک به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است. مصرف آجیل بادام می تواند به کاهش سطح انسولین و جلوگیری از توده های قند خون بعد از خوردن غذا کمک کند. 

محققان همچنین دریافتند که تنقلات بادام راهی مناسب برای دریافت فیبر و آنتی اکسیدان های بیشتر در رژیم غذایی شما است. علاوه بر این ، خوردن بادام منبع خوبی از انرژی است که می تواند به شما احساس سیری بدهد. بنابراین ، اگر می خواهید وزن کم کنید ، بادام می تواند نوع خوبی از مغزها باشد. 

آجیل برزیلی

آجیل برزیلی یکی از بزرگترین نوع آجیل در لیست آجیل است. آنها یکی از بهترین آجیل های خوراکی برای تقویت سطح سلنیوم هستند.

یک اونس مصرف آجیل برزیلی (حدود 6 آجیل) حاوی تقریبا 19 گرم چربی ، 3.5 گرم کربوهیدرات و 4 گرم پروتئین است. در حقیقت ، خوردن فقط یک آجیل برزیلی در روز به شما سلنیوم کافی می دهد ، که یک آنتی اکسیدان مهم است. 

یکی از فواید سلامتی شما از خوردن روزانه چند عدد آجیل برزیلی ، کمک به کنترل سطح کلسترول است. یک مطالعه نشان داد که خوردن 4 یا 5 آجیل بزرگ برزیلی به کاهش کلسترول "بد" در طی یک دوره 6 ساعته کمک می کند. 

مانند اکثر آجیل های سالم ، آجیل برزیلی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به جلوگیری از التهاب مزمن کمک کند.

بادام هندی

بادام هندی نوعی آجیل سفید است که از انواع مغزهای درختی است. مانند سایر آجیل های محبوب ، آجیل بادام هندی منبع خوبی از مواد مغذی است.

آجیل بادام هندی یکی از بهترین آجیل ها برای خوردن پروتئین ، ویتامین K و مواد معدنی مهم مانند کلسیم ، منیزیم ، مس و پتاسیم است. در مقایسه با سایر آجیل های خوراکی ، بادام هندی کربوهیدرات بیشتری با 9.2 گرم در هر 1 اونس دارد. 

از بین بسیاری از انواع آجیل موجود در این لیست ، بادام هندی شکل منحصر به فردی دارد. آنها معمولاً از نظر رنگی سفید و به شکل C هستند. همچنین ، آنها نسبت به سایر انواع آجیل درختی کاملاً نرم و گوشتی هستند.

یکی از دلایلی که خوردن آجیل بادام هندی می تواند باعث سلامتی شما شود این است که آنها حاوی بتاکاروتن هستند. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای بینایی خوب لازم است. بادام هندی همچنین حاوی لوتئین و زاكزانتین است كه همچنین به جلوگیری از بیماری های چشمی وابسته به سن كمك می كند. 

یک مطالعه دیگر نشان داد که برخی از مبتلایان به سندرم متابولیک در مقایسه با گردو بیشتر از خوردن آجیل بادام هندی سود می برند. مصرف آجیل بادام هندی همچنین ممکن است به کاهش فشار خون و بهبود نشانگرهای کلسترول در مبتلایان به دیابت نوع 2 کمک کند. 

فندق

فندق نوعی آجیل گرد کوچک است که هنگام دندان زدن به آنها بافت ترد دارد.

ارزش غذایی فندق نشان می دهد که از نظر کالری بیشتر از بسیاری از آجیل های خوراکی دیگر است. این ممکن است به این دلیل باشد که 10 عدد فندق حاوی 8.5 گرم چربی است. با این حال ، فندق هنوز هم یکی از مغذی ترین آجیل ها است ، زیرا چربی های آن اکثراً از نوع غیر اشباع سالم هستند. مانند اکثر آجیل های سالم ، فندق منبع غنی ویتامین E است.

تحقیقات علمی نشان داده است که فندق ممکن است یکی از سالم ترین آجیل هایی باشد که برای قلب شما باید مصرف کنید.

یک مطالعه نشان داد که خوردن فندق به اندازه کافی می تواند به کاهش کلسترول "بد" (LDL) و کاهش التهاب کمک کند. این مطالعه شامل افرادی شد که به مدت 4 هفته 20٪ از انرژی روزانه خود را از فندق دریافت کردند.

یک مطالعه دیگر تأثیر مثبت مصرف فندق را در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی نشان داد. خوردن 40 گرم فندق برای کاهش کلسترول از رژیم غذایی کم چربی به تنهایی بهتر بود. 

مصرف تعداد کمی از این نوع آجیل خوشمزه کوچک  نیز راه خوبی برای افزایش رژیم غذایی شما از پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است.

پکان یا گردوی آمریکایی

پکان ها نوعی گردوی قهوه ای با پوست هستند. آجیل پکان خوشمزه ترین نوع آجیل است که در دسرها و شیرینی ها استفاده می شود ، اما قطعاً بهتر است آنها را به صورت خام میل کنید تا تمام مزایای سلامتی آنها را به دست آورد.

پکان ها بسیار خوشمزه ، سالم و کاملاً مغذی هستند. حتی اگر پکان ها یکی از بالاترین میزان چربی را از بین انواع آجیل های خوراکی داشته باشند ، باز آنها با پلی فنول ها همراه هستند. به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که از بین آجیل درختان ، گردو ، پکان و شاه بلوط بالاترین میزان آنتی اکسیدان ها را دارد. 

پکان ها از نظر کربوهیدرات بسیار کم هستند و به همین ترتیب بهترین نوع آجیل برای رژیم هستند.

نزدیک به 200 کالری در هر اونس  ، (28 گرم) وعده این آجیل های قهوه ای ، وجود دارد.  اما علی رغم این که پکان ها کالری و چربی زیادی دارند ، مصرف پکان فواید سلامتی زیادی دارد.

به عنوان مثال ، خوردن این آجیل قهوه ای بیضی ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف آجیل پکان به افزایش کلسترول "خوب" و کاهش کلسترول "بد" کمک می کند.

ماکادامیا

وقتی نوبت به خوشمزه ترین آجیل می رسد ، آجیل ماکادامیا معمولاً در صدر لیست آجیل های خوشمزه قرار دارد.

آجیل ماکادامیا آجیل های سفید کوچک در پوست قهوه ای هستند که نسبتاً پر چربی هستند. با این حال ، در مقایسه با سایر انواع آجیل های خوراکی ، آجیل ماکاداما از نظر مواد غذایی خوبی ندارند.

به عنوان مثال ، فقط 10 عدد از این آجیل های کوچک حاوی 21 گرم چربی و بیش از 200 کالری دارند. تنها ماده معدنی قابل توجه در آجیل ماکادامیای سفید منگنز و اثری از منیزیم است. 

اگرچه ممکن است آجیل ماکادامیا سالم ترین نوع آجیل برای خوردن نیست ، اما هنوز هم برای قلب شما فواید سلامتی دارد.

بیشتر چربی موجود در آجیل ماکادامیا چربی اشباع نشده است. یک مطالعه نشان داد که خوردن آجیل ماکادامیا به همراه رژیم کم چربی به کاهش کلسترول LDL ("بد") در خون کمک می کند.

مطالعات دیگر نشان داده اند که افزایش مصرف این آجیل های سفید خوشمزه برای قلب شما مفید است. یک مطالعه نشان داد که خوردن بین 40 تا 90 گرم آجیل ماکادامیا در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد. 

مغز پسته

پسته نوعی آجیل سبز است که معمولا با پوست آنها فروخته می شود. در مقایسه با برخی آجیل های قهوه ای و آجیل سفید ، پسته نسبتاً کم کربوهیدرات است و پروتئین بالایی دارد.

انواع مغزهای مغذی مانند پسته از نظر فیبر بسیار غنی هستند و در مقایسه با سایر آجیل ها چربی نسبتاً کمی دارند. آجیل پسته همچنین منبع غذایی خوبی از ویتامین B6 و پروتئین است. 

مانند اکثر انواع آجیل های سالم ، پسته ها آجیل خوبی هستند که می توانند به سلامت قلب شما کمک کنند. مطالعات مختلف نشان داده است که این آجیل های با رنگ سبز بسیاری از عوامل خطر مرتبط با بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. 

در حقیقت ، تنقلات پسته به جای تنقلات غنی از کربوهیدرات می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک کند. تری گلیسیرید ها نوعی چربی در خون شما هستند که برای جلوگیری از بیماری های قلبی باید در آن کنترل شوند. 

به عنوان یک منبع انرژی سالم ، خوردن آجیل پسته قبل و هنگام ورزش می تواند به افزایش عملکرد کمک کند.

آجیل کاج

آجیل کاج یکی از کوچکترین انواع آجیل در لیست آجیل های خوراکی سالم است. با این حال ، این بدان معنی نیست که آنها فاقد ارزش غذایی هستند.

آجیل کاج نوعی آجیل سفید است که شکل دراز دارد. یک اونس مصرف آجیل کاج حاوی مقادیر خوبی از ویتامین E و K و همچنین منیزیم ، فسفر و مس است. مزایای چشمگیر سلامتی این نوع آجیل به مقدار منگنز آن است - یک وعده بیشتر از نیاز روزانه شما است. 

بیشترین مزایای سلامتی آجیل  کاج کوچک از لحاظ میزان فنولیک آنها است. آجیل کاج در آنتی اکسیدان ها مانند آجیل برزیلی ، بادام هندی و آجیل ماکادامیا مشابه است.

شاه بلوط

شاه بلوط یکی از بزرگترین آجیل هایی است که می توانید آن را بخورید و یکی از آجیل های با کمترین مقدار چربی و کالری است. شاه بلوط نوعی آجیل قهوه ای تیره است که برای نشان دادن گوشت سفید نرم آن را پوست می کنید.

یکی از دلایلی که خوردن شاه بلوط برای سلامتی شما مفید است این است که کالری کم و فیبر زیادی دارند.

شاه بلوط ها معمولا قبل از مصرف بو داده می شوند. آنها آجیل های گرد بزرگی هستند که به معنای واقعی کلمه با سلامتی همراه است. به عنوان مثال ، 10 عدد شاه بلوط بو داده حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C ، ویتامین K ، فولات و ویتامین B6 است. شاه بلوط همچنین منابع خوبی از منگنز ، مس ، پتاسیم و منیزیم است. 

در مقایسه با سایر انواع آجیل هایی که مواد مغذی خوب برای مصرف دارند ، شاه بلوط حاوی کربوهیدرات زیادی است. در 10 عدد شاه بلوط بو داده 44 گرم کربوهیدرات وجود دارد.

از آنجا که شاه بلوط حاوی مقادیر قابل توجهی از چربی های سالم نیست ، آنها معمولا در لیست آجیل درخت سالم قرار نمی گیرند.

بادام زمینی

بادام زمینی یک نوع آجیل درختی نیست و در واقع از خانواده حبوباتی شبیه نخود فرنگی و لوبیا است. با این وجود ، در دنیای آجیل بیشتر افراد بادام زمینی را در لیستی از آجیل های رایج قرار می دهند که برای شما مفید است.

حتی اگر از خانواده حبوبات باشد ، بسیاری از افراد بادام زمینی را به عنوان محبوب ترین نوع آجیل ارزیابی می کنند. مطمئنا روشهای زیادی برای خوردن این نوع "آجیل" مشترک وجود دارد. به عنوان مثال ، بادام زمینی خام ، بادام زمینی شور ، بادام زمینی خشک یا کره بادام زمینی همه راه هایی برای مصرف این میوه "مغذی" هستند.

اگر بادام زمینی را برای میان وعده انتخاب می کنید ، سعی کنید از انواع بادام زمینی که در روغن نمک زده یا بو داده شده است ، خودداری کنید. محتوای سدیم یا چربی گیاهی می تواند هر یک از مزایای سلامتی این حبوبات کوچک مانند آجیل قهوه ای را از بین ببرد.

بادام زمینی مانند درختان گردو ، آجیل برزیلی یا بادام روی درختان رشد نمی کند. آنها در پوسته حاوی 2 تا 4 بادام زمینی قهوه ای کوچک در زمین رشد می کنند.

یک اونس وعده غذایی بادام زمینی حاوی 2.4 گرم فیبر ، 4.5 گرم کربوهیدرات و 13.8 گرم چربی است که بیشتر آنها نوع غیر اشباع سالم است. مصرف بادام زمینی همچنین به دلیل داشتن منبع غنی از مواد مغذی برای سلامتی شما مفید است.

مطالعات نشان داده است که خوردن بیشتر بادام زمینی می تواند تأثیر خوبی بر قلب شما داشته باشد. هر روز خوردن بادام زمینی می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی قلب کمک کند و از کمبود منیزیم جلوگیری کند.

فواید و خطرات بادام زمینی برای مبتلایان به دیابت را برای دانستن آثار مصرف این میوه زمینی بر افراد دیابتی مطالعه نمایید.

منبع:

Types of Nuts: Different Nut Varieties With Pictures and Names


فروش آجیل|قیمت آجیل |آجیل ارزان در تهران|خرید آنلاین آجیل چهار مغز|خرید آجیل تازه |فروش عمده آجیل و خشکبار|خرید خشکبار ارزان|قیمت آجیل چهار مغز شور|خرید آجیل ارزان|قیمت آجیل چهار مغز|قیمت بادام هندی|قیمت آجیل شیرین|قیمت روز آجیل|قیمت آجیل مخلوط|خرید عمده خشکبار ارزان|مراکز فروش عمده خشکبار|قیمت آجیل 4 مغز|خرید آجیل 4 مغز

منبع: https://leafyplace.com/types-of-nuts/
برچسب ها: آجیل پسته گردو بادام پکان ماکادامیا آجیل کاج شاه بلوط بادام هندی فندق خواص آجیل

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام