ویاگرا ممکن است به مردان مبتلا به بیماری عروق کرونر کمک کند تا طولانی تر زندگی کنند
تحقیقات جدید از سوئد نشان داد که داروی ناتوانی جنسی سیلدنافیل (ویاگرا) می تواند به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی دیگر را کاهش دهد و طول عمر در مردانی را که قبلاً بیماری قلبی عروقی تشخیص داده اند ، افزایش دهد.

ویاگرا ممکن است به مردان مبتلا به بیماری عروق کرونر کمک کند تا طولانی تر زندگی کنند

یک مطالعه جدید نشان می دهد مردان مبتلا به بیماری شریان کرونر در صورت مصرف ویاگرا ممکن است از این مزایا استفاده کنند.

  • تحقیقات جدید از سوئد نشان داد که داروی ناتوانی جنسی سیلدنافیل (ویاگرا) می تواند به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی دیگر را کاهش دهد و طول عمر در مردانی را که قبلا بیماری قلبی عروقی تشخیص داده اند ، افزایش دهد.
  • کارشناسان همچنین می گویند که مزیت قلبی مشاهده شده ممکن است به این دلیل باشد که داروهایی مانند سیلدنافیل فشار خون را کاهش می دهد ،که یک عامل خطرناک برای بیماری های قلبی است.
  • برای تأیید یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است.

مطالعه جدیدی از انستیتوی کارولینسکا در سوئد که اخیراً در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شده است ، نشان می دهد مردان مبتلا به بیماری شریان کرونر پایدار که به دلیل ناتوانی جنسی ویاگرا مصرف می کنند نه تنها بیشتر عمر می کنند ، بلکه خطر حمله قلبی جدید را نیز کاهش می دهند. 

دکتر مایکل گویفمن ، مدیر قلب و عروق بالینی در لانگ آیلند یهود فارست هیلز در نیویورک به Healthline گفت:"بیماری عروق کرونر به انسداد هایی گفته می شود که در عروق خونرسانی کننده قلب ایجاد می شوند. همانطور که عروق تنگ می شوند ، خون کمتری به قسمت هایی از قلب می رسد و بیماران ممکن است علائم را احساس کنند ، به ویژه با ورزش. "

وی توضیح داد: "انسداد ناگهانی عروق کرونر که منجر به آسیب دیدن عضله قلب می شود ، که یک حمله قلبی است."

ناتوانی جنسی علامت هشدار دهنده بیماری قلبی

طبق انجمن قلب آمریکا (AHA) ، ناتوانی جنسی ، اختلال نعوظ (ED) نیز نامیده می شود ، می تواند نشانه هشدار اولیه بیماری قلبی عروقی در مردان سالم باشد.

یک درمان آلپروستادیل است که یا به صورت محلی به آلت تناسلی تزریق می شود یا به عنوان شیاف مصرف می شود. این دارو رگهای خونی را گشاد می کند بنابراین آلت تناسلی سفت می شود.

گزینه دیگر درمان ، دسته ای از داروها به نام مهاركننده های PDE5 (PDE5i) است ، مانند ویاگرا (سیلدنافیل) یا CialisTrusted منبع (تادالافیل) ، كه از طریق دهان به عنوان قرص مصرف می شود. اینها با مهار آنزیم فسفودی استراز 5  (PDE5) برای افزایش جریان خون کار می کنند.

دکتر مایکل جی بلاها ، مدیر تحقیقات بالینی مرکز جان سی هاکارون جان هاپکینز گفت: "اینکه مردان بسیاری از پزشک اجتناب می کنند و از علائم اولیه بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کنند ، باور نکردنی است ، ولی با اختلال نعوظ اولین بار واکنش نشان می دهند" . او گفت:  "به عبارتی این یک فرصت شگفت انگیز برای شناسایی موارد پرخطر غیر قابل کشف برای بیماری قلبی عروقی است."


شرکت کنندگان در زمان مطالعه دارای بیماری پایدار بودند

برای این مطالعه ، محققان اثرات این درمان های اختلال نعوظ را در مردان مبتلا به بیماری شریان کرونر پایدار مقایسه کردند.

شرکت کنندگان حداقل 6 ماه قبل از شروع درمان اختلال نعوظ ، حمله قلبی ، اتساع بالون یا جراحی بای پس را تجربه کرده بودند.

دکتر مارتین جی. هولزمن ، نویسنده ارشد ، در بیانیه ای گفت: "خطر حمله قلبی جدید در 6 ماه اول بیشتر است ، پس از آن بیماری شریانی کرونر را پایدار می دانیم."


مطالعه نشان می دهد که دوز بیشتر ، خطر را کاهش می دهد

محققان 16.500 مرد تحت درمان با مهاركننده PDE5 را مورد بررسی قرار دادند كه كمتر از 2000 نفر از آنها آلپروستادیل دریافت می كنند. داده ها از سوابق ثبت نام بیمار ، دارو و علت مرگ در سوئد جمع آوری شد.

محققان نشان دادند که مردان دریافت کننده مهارکننده های PDE5 نه تنها عمر طولانی تری داشتند بلکه در مقایسه با بیمارانی که آلپروستادیل دریافت می کردند ، در معرض خطر حمله قلبی ، نارسایی قلبی ، اتساع بالون و بای پس بودند.

طبق مطالعه ، این محافظت وابسته به دوز بود ، به این معنی که دوزهای مکرر بازدارنده های PDE5 منجر به خطر کمتری نیز می شود.

گویفمن تأکید کرد که این مطالعه مشاهده ای بوده و فقط ارتباطی بین مهارکننده های PDE5 (از جمله ویاگرا) و کاهش مرگ و میر در مقایسه با بیمارانی که آلپروستادیل مصرف می کنند ، وجود دارد.

برای تأیید یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است

هولزمن در مصاحبه با Healthline گفت:   "یک مطالعه در مورد بیماران دیابتی با یافته های مشابه وجود دارد."

وی ادامه داد: "علاوه بر این ، در جمعیت عمومی مشخص شده است که مردانی که از PDE5i استفاده می کنند ، خطر کمتری در بیماری های قلبی عروقی دارند."

گویفمن اظهار داشت: کاهش خطر حمله قلبی ممکن است به دلیل تأثیر این گروه از دارو بر یک عامل خطر خاص برای بیماری های قلبی عروقی باشد.

وی گفت: "PDE5i شناخته شده است كه باعث كاهش فشار خون سیستمیك می شود." "و از آنجا که فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است ، از لحاظ نظری ممکن است فشار خون پایین یا کنترل بهتر از نظر تئوریک در بیماران PDE5i باشد."

اگرچه وی هشدار داد ، "این كاملاً فرضی است" و تنها با انجام یك آزمایش كنترل شده تصادفی قابل تأیید است.

گویفمن نتیجه گیری كرد: "تا زمانی كه این اتفاق بیفتد، بعید است كه این مطالعه باعث تغییر در روند فعلی پزشكی شود."


نکته آخر

تحقیقات جدید از سوئد نشان داد که داروی ناتوانی جنسی سیلدنافیل (ویاگرا) می تواند به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی دیگر را کاهش دهد و طول عمر در مردانی را که قبلاً بیماری قلبی عروقی تشخیص داده اند ، افزایش دهد.

این یک مطالعه مشاهده ای بود ، بنابراین محققان نتوانستند اثبات کنند این دارو باعث ایجاد فواید سلامتی می شود و به گفته کارشناسان تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام می شود

کارشناسان همچنین می گویند که مزیت قلبی مشاهده شده ممکن است به این دلیل باشد که داروهایی مانند سیلدنافیل فشار خون را کاهش می دهد ، یک عامل خطرناک برای بیماری های قلبی.



منبع: www.healthline.com
برچسب ها: ویاگرا بیماری قلبی عروقی سلامتی سلامت قلب

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام