آیا آجیل برای قلب شما مفید است؟

آیا آجیل برای قلب شما مفید است؟

تاریخ انتشار : 1400/01/20 00:00:00
محققان می گویند بادام زمینی ، گردو و مغزهای درختی می توانند خطر سکته و حمله قلبی را کاهش دهند. هرچه بیشتر بخورید ، بهتر است.

محققان می گویند بادام زمینی ، گردو و مغزهای درختی می توانند خطر سکته و حمله قلبی را کاهش دهند. هرچه بیشتر بخورید ، بهتر است.

خوردن چندین وعده کوچک آجیل در هر هفته ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

این یکی از بزرگترین مطالعات انجام شده در زمینه آجیل است.

محققان دانشکده بهداشت عمومی Harvard T.H Chan در سه مطالعه آینده نگر  210 هزار نفر 32 ساله را مورد مطالعه قرار دادند.

میزان مصرف آجیل شرکت کنندگان با پرسشنامه دوره های غذا ارزیابی شد.

محققان گفتند که آنها ارتباط معنی داری بین مصرف آجیل و کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی یافتند.

مارتا گواش-فر ، دکتر نویسنده این مطالعه و یک محقق تحقیق در زمینه تغذیه ، به Healthline گفت:"افرادی که به طور مرتب آجیل مصرف می کنند ، از جمله بادام زمینی ، گردو و آجیل درختی ، در مقایسه با افرادی که هرگز یا تقریباً هرگز آجیل نمی خورند ، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یا بیماری عروق کرونر قلب هستند. ما یک ارتباط معکوس بین مصرف کل آجیل و بیماری قلبی عروقی کلی (14 درصد خطر کمتر برای کسانی که آجیل پنج بار یا بیشتر در هفته مصرف می کنند) و بیماری عروق کرونر قلب (20 درصد خطر کمتر) پیدا کردیم ، "

محققان دریافتند کسانی که هر هفته پنج بار یا بیشتر یک مشت آجیل (حدود 28 گرم یا یک اونس) مصرف می کنند کمترین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر قلب را دارند.

مارتاگواش گفت :"هر 28 گرم افزایش مصرف آجیل با 6 درصد کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و 13 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب همراه بود. بنابراین ، من می گویم که توصیه می شود مصرف چهار تا هفت وعده در هر هفته از هر نوع آجیل در چارچوب یک رژیم غذایی سالم باشد. " 

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر زنان و مردان در ایالات متحده است.هر ساله حدود یک از چهار مرگ در کشور به دلیل بیماری قلبی است که برابر است با 610،000 نفر.

سالانه حدود 735000 آمریکایی دچار حمله قلبی می شوند و 210،000 مورد از این موارد در افرادی رخ می دهد که قبلاً دچار حمله قلبی شده اند.


چرا آجیل برای قلب مفید است

از مدت ها قبل آجیل به عنوان یک گزینه میان وعده سالم و دارای فواید بی شماری برای سلامتی در نظر گرفته می شد.

مغزها علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین هستند ، حاوی چربی های سالم و سایر مواد مفید برای قلب هستند.

 لاوری رایت ، PhD ، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه فلوریدا جنوبی ، به Healthline گفت:"آجیل حاوی نوعی چربی سالم (اشباع نشده) است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند ، بنابراین از قلب محافظت می کند. آجیل ها همچنین حاوی فیبر و سایر مواد مغذی فعال هستند که به نظر می رسد باعث کاهش التهاب در بدن می شوند ، همچنین از قلب محافظت می کنند. "

او می گوید خوردن حتی مقدار کمی آجیل برای سلامتی شما مفید است.

او گفت:"تحقیقات نشان داده است که یک اونس آجیل محافظ سلامتی است. که شامل 24 عدد بادام ، 12 مغز ماکادمیا ، 14 عدد نیمه گردو ، 35 عدد بادام زمینی یا 18 عدد بادام هندی است. "


دیدگاه جدید در مورد چربی ها

نگرش نسبت به چربی ها و سلامت قلب در چند وقت اخیر تغییر کرده است.

محافظت از قلب شما دیگر فقط موردی برای از بین بردن همه چربی ها نیست. بیشتر در مصرف انواع مناسب چربی ها متمرکز است.

رایت گفت:"ما قبلاً معتقد بودیم که چربی کل خطر بیماری قلبی است. امروزه ، مطالعات بیشتر و بیشتری داریم که نشان می دهد نوعی چربی است که به سلامت قلب مربوط می شود. به طور خاص ، چربی های اشباع شده و چربی های ترانس ، که در گوشت گاو ، گوشت خوک ، لبنیات ، کره و نارگیل یافت می شوند ، برای قلب مضر هستند در حالی که چربی های اشباع نشده و چند غیر اشباع (ماهی ، مرغ ، آجیل ، آووکادو ، روغن زیتون) برای قلب مفید هستند. " .

چربی های رژیمی ، مانند چربی های موجود در مغزها ، از رشد سلول پشتیبانی می کنند و به بدن انرژی می دهند.

آنها همچنین به بدن در جذب برخی مواد مغذی ، تولید برخی هورمون ها و محافظت از اندام های شما کمک می کنند.

در مطالعه هاروارد ، بادام زمینی ، گردو و آجیل های درختی مانند پسته ، بادام ، فندق و بادام هندی ، همه با خطر کمتری بیماری های قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر قلب در ارتباط بودند.

مصرف بادام زمینی و گردو نیز با خطر کمتر سکته مغزی همراه بود.


همچنین بخوانید : 7 آجیل مقوی برای درمان سریع کم خونی 


همه مغزها مثل هم نیستند

گواش فر خاطرنشان می کند محدودیت هایی در این مطالعه وجود دارد ، از جمله اینکه آجیل ها طعم داریا به طرز خاصی تهیه می شوند.

او گفت:"هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه تهیه آجیل وجود ندارد ، بنابراین تأثیر روش های آماده سازی امکان آزمایش وجود ندارد. ما نتوانستیم بین آجیل های نمکی و غیر نمکی تمایز قائل شویم و به احتمال زیاد مصرف آجیل خام یا بو داده که به نظر ما برای سلامتی مفید است یکسان نیست و همچنین مصرف بادام زمینی پوشیده شده از شکلات یا آجیل با مقدار زیاد نمک یکسان نیست"

جنیفر مک دانیل ، یک متخصص تغذیه ثبت شده ، گفت که بهتر است تا جایی که ممکن است از آجیل های نمکی یا بو داده نخورید.

او گفت:"انواع نمک یا طعم دار تمایل بیشتری به سدیم و شکر دارند. در عوض ، آنها را خودتان با کمی نمک دریا ، گیاهان یا ادویه جات ، پوست مرکبات رنده شده یا حتی یک قطره عسل میل کنید. نتایج برای شما بهتر خواهد بود ، و نیازی به ذکر نیست ، خوشمزه تر است ، "


همچنین بخوانید : چند ترفند جالب برای تهیه آجیل ارزان


در فروشگاه اینترنتی اوناتس عرضه کننده انواع آجیل  و خشکبار ، می توانید بهترین نوع آجیل را با قیمت مناسب تهیه نمایید:









همچنین بخوانید:

9 آجیلی که به سلامتی بیشتر ما کمک می کنند
آجیل خام یا آجیل بو داده: کدام یک سالم تر است؟
انواع آجیل: انواع مختلف آجیل با نام و تصویر
مناسب ترین آجیل ها برای کاهش وزن و لاغری کدام اند؟

منبع: www.healthline.com
برچسب ها: سلامتی آجیل حمله قلبی سکته

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام