7 آجیل مقوی برای درمان سریع کم خونی  |درمان کم خونی
مصرف روزانه آجیل یکی از بهترین شیوه های جلوگیری و درمان کم خونی و فقرآهن است. شما می توانید با مصرف مغزهای خون ساز بیماری کم خونی را درمان کنید. در این مقاله قصد داریم انواع آجیل های آهن دار برای درمان سریع کم خونی را به شما معرفی کنیم

7 آجیل مقوی برای درمان سریع کم خونی 

در انواع دانه های آجیل ، آهن وجود دارد که می توان این نوع آجیل ها را به تنهایی یا در دسرهای به کار برد. بهترین نوع آجیل برای خوردن آجیل خام است. از آنجایی که آجیل ها منبع مواد مغذی، و انواع ویتامین ها و پروتئین ها و املاح معدنی ضروری هستند، در نتیجه برای سلامت فرد و پیشگیری از بروز انواع بیماری ها مفید بوده و برای تامین انرژی بدن ینز مناسب هستند. مصرف روزانه آجیل یکی از بهترین شیوه های جلوگیری و درمان کم خونی و فقرآهن است. شما می توانید با مصرف مغزهای خون ساز بیماری کم خونی را درمان کنید.

در این مقاله قصد داریم انواع آجیل های آهن دار برای درمان سریع کم خونی را به شما معرفی کنیم:

بادام هندی

بادام هندی سرشار از آهن، کلسیم، زینک، منیزیم، انواع ویتامین های E،B1، B2، امگا 3 و امگا 6 است. بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند که روزانه بین 10 الی 14 عدد بادام هندی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. مصرف این نوع آجیل مانع از کم خونی و بیماری های قلبی در زنان می شود. بادام هندی آجیلی غنی از مس و آهن است و از نظر ارزش غذایی می توان به عنوان بهترین آجیل برای کم خونی نام برد که می تواند هموگلوبین خون را به صورت چشمگیری بالا ببرد و بدن را به سطح متعادل برساند.


پسته

پسته یکی از آجیل های خون ساز محسوب می شود و غنی از انواع ویتامین ها است  که مصرف روزانه آن به ویژه در وعده صبحانه ضمن تامین انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن می تواند جریان تولید هموگلوبین را بهبود ببخشد. پسته در میان انواع آجیل خون ساز دارای بالاترین مقدار آنتی اکسیدان لوتئین و زاکزانتین بوده و سبب تقویت قوای بینایی می شود.


بادام درختی

بادام درختی در میان آجیل های خون ساز دارای بیشترین میزان پروتئین بوده و به علاوه سرشار از آهن، ویتامین های B1، B2، B12، E، C و زینک است. مصرف روزانه بادام درختی می تواند جایگزین مناسبی برای تامین آهن باشد. ضمن این که بادام درختی موجب بهبود سطح تولید هموگلوبین ها می شود. توصیه می شود به سبب دیر هضم بودن بادام درختی از شب قبل مصرف داخل آب خیسانده شود.


بادام زمینی

یکی از بهترین آجیل های خون ساز می توان به بادام زمینی اشاره کرد که دارای آهن مقدار بسیاری زینک، مس، منیزیم، فسفر، پتاسیم، فولات، فیبر، ویتامین های گروه B و E، کربوهیدرات ها و پروتئین است. مصرف بادام زمینی در زنان با وجود میزان آهن بالا در دوران بارداری به سبب احتمال بروز آلرژی در نوزادان لازم است. فولات موجود در بادام زمینی برای درمان کم خونی و رنگ پریدگی بسیار مناسب است و از طرفی فسفر مانع از ضعف و خستگی فرد می شود. همچنین پتاسیم موجود در بادام زمینی منجر به تنظیم فشار خون و ضربان قلب فرد را متعادل می کند.


مغز گردو

این نوع آجیل خون ساز منبع غنی اسیدهای چرب غیر مستقیم و مفید، روی، مس، امگا 3 و امگا 6 و امگا 9، ویتامین هایی مانند ویتامین C، K، A، B12، B6،  B5، E، نیاسین، ریبوفلاوین، اسیدفولیک، انواع کارتنوئیدها همانند لوتئین، بتاکاروتن است. از طرفی دیگر سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، فیبر، پتاسیم و منگنز است. مصرف گردو در وعده صبحانه ضمن کاهش کلسترول های بد و وجود انواع آنتی اکسیدان ها و آهن برای خون سازی در زنان به شدت توصیه می شود.


توت خشک

توت خشک سرشار از آهن است. مصرف توت خشک موجب درمان کم خونی و انرژی بدن را افزایش می دهد. همچنین این میوه خشک حاوی انتی اکسیدان، فیبر و انواع ویتامین، املاح معدنی است. توت خشک بهترین قند طبیعی، کاهش کلسترول بد خون و سرشار از فیبر و ملین است. توت حاوی اهن و داروی کم خونی است و بهترین جایگزین برای قند به شمار می رود.


انجیر خشک

انجیر خشک منشا آهن و فسفر و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی همچون ویتامین A، B، کلسیم، سدیم، آهن، منیزیم، فیبر و آنتی اکسیدان بوده  است. ترکیب انجیر خشک و شیر برای درمان کم خونی بسیار مفید است. همچنین از دیگر آجیل ها برای درمان کم خونی می توان به کشمش، فندوق، برگه زردآلو، سیب خشک، تخمه آفتابگردان اشاره کرد.


آیا آجیل برای کم خونی مفید و مناسب است؟

بهتر است بدانید که مغزهای خوراکی و آجیل هایی که منع غنی از آهن، ویتامین B12 و دیگر ویتامین ها برای بهبود روند رشد گلبول های قرمز بسیار مناسب هستند و می توانند کم خونی را درمان و مانع از ابتلا به آن شوند. علاوه براین آجیل ها سرشار از چربی های غیر مستقیم و ضروری و انواع فیبرهای خوراکی برای بدن هستند و سطح انرژی و وزن شما را متعادل می کنند.


خرید آجیل ارزان از فروشگاه اینترنتی اوناتس

تلفن تماس  :02188915135 - 09173318640




خرید آجیل ارزان |فروش عمده آجیل و خشکبار |قیمت آجیل چهار مغز |قیمت آجیل چهار مغز شور|قیمت آجیل مخلوط شور |خرید اجیل مخلوط |خرید آنلاین آجیل چهار مغز



قیمت بادام هندی |خرید عمده خشکبار ارزان |مرکز فروش عمده خشکبار در تهران|قیمت بادام هندی فله |قیمت بادام هندی ارزان|قیمت چهار مغز در بازار


قیمت روز بادام سنگی |قیمت بادام درختی |قیمت عمده بادام سنگی |قیمت هر کیلو پسته امروز| قیمت لحظه ای پسته |قیمت مغز پسته

همچنین بخوانید:

9 آجیلی که به سلامتی بیشتر ما کمک می کنند
کاهش وزن با آجیل | آیا خوردن آجیل در کاهش وزن می تواند به شما کمک کند؟
آجیل خام یا آجیل بو داده: کدام یک سالم تر است؟
انواع آجیل: انواع مختلف آجیل با نام و تصویر
کدام یک از آجیل ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است؟
4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون
آجیل 4 مغز شامل چه محصولاتی است و چه خواصی دارد؟
7 مزیت اثبات شده آجیل برزیلی برای سلامتی

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام