4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون

4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون

تاریخ انتشار : 1399/02/29 19:08:05
از آنجایی که انواع آجیل و خشکبار برای درمان بیماری ها و جلوگیری از آن ها توسط پزشکان از قرن ها ثابت شده است. در نتیجه دلیل آن این است که تمام آجیل ها دارای حجم بالایی از اسیدهای تک و چند زنجیره ای اشباع هستند و نقش کلیدی در کاهش کلسترول بدن و افزایش چربی یا افزایش کلسترول خوب بدن را دارند. در این مقاله خواص و فواید مغز چند آجیل برای کاهش فشار خون را به شما معرفی می کنیم:

4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون

از آنجایی که انواع آجیل و خشکبار برای درمان بیماری ها و جلوگیری از آن ها توسط پزشکان از قرن ها ثابت شده است. در نتیجه دلیل آن این است که تمام آجیل ها دارای حجم بالایی از اسیدهای تک و چند زنجیره ای اشباع هستند و نقش کلیدی در کاهش کلسترول بدن و افزایش چربی یا افزایش کلسترول خوب بدن را دارند.

در این مقاله  از فروشگاه اینترنتی اوناتس خواص و فواید مغز چند آجیل برای کاهش فشار خون را  به شما معرفی می کنیم:


بادام درختی، تامین کننده منیزیم

مصرف بادام می تواند کلسترول بد و چربی های مضر را کاهش دهد. از آنجایی که کلسترول بد موجود در خون باعث تشکلیل پلاکت در رگ های قلب می گردد که همین پلاکت ها موجب بروز سکته قلبی نیز می شود. بادام منشا منیزیم است، در حالی که منیزیم در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله کاهش فشار خون موثر است.

برای کاهش کلسترول بد خون می توانید از همین امروز شروع به خوردن بادام کنید. فیبر و میزان قابل توجهی منیزیم موجود در بادام درختی سبب افزایش استحکام استخوان ها  نیزمی گردد.



با پسته فشار خون را کنترل کنید

 از آنجایی که یکی از خوشمزه ترین آجیل ها پسته محسوب می شود و مصرف آن در بین دیگر آجیل ها بیشتر است. برای جلوگیری از سکته قلبی، کاهش فشار خون و دگر بیماری های قلب و عروق می توانید پسته را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. متخصصان تغذیه بر این باورند افرادی که در طول روز 50 گرم پسته مصرف می کنند خطر افزایش فشار خون در آن ها کاهش می یابد.

مصرف روزانه 2 وعده پسته خام  سبب کاهش کلسترول بد و حفظ تعادل قند خون نیز می شود. پسته منشا پروتئین، فیبر و چربی های سالم است. به همین سبب همواره توصیه می شود که به عنوان میان وعده عالی از پسته استفاده کنید چرا که بسیاری از نیازهای بدن را تامین می کند. 

براساس مطالعات انجام شده تاثیر مثبت مصرف پسته بر کاهش فشار خون اثبات شده است. رنگ دانه های سبز موجود در این آجیل می تواند سلامت قلب حفظ کند و از ابتلا به سرطان نیز پیشگیری کند.



گردو عامل کاهش فشار خون

 از آنجایی که تمام مغزها و آجیل ها به صورت تقریبی دارای  چربی مفید و اشباع هستند، براساس تحقیقات پزشکان در بیم مغزهای گوناگون، گردو تنها مغزی است که مصرف آن را برابر با مصرف ماهی برای دریافت اسیدهای چرب امگا3 است. از این رو، مصرف گردو می تواند به گردش خون بهتر و حفظ سلامت قلب کمک کند.

اگر می خواهید کلسترول بد خون را کاهش دهید به طور متوسط روزانه 43 گرم  گردو مصرف کنید. گردو به علت داشتن فیبر بالا سبب احساس سیری و از مصرف تنقلات و وعده های ناسالم جلوگیری می کند. 

براساس مطالعات صورت گرفته مشخص شد زنانی که ابتلا به دیابت نوع 2 هستند مصرف منظم گردو می تواند در کنترل قند خون موثر باشد.

گردو از آن دسته از مغزها و اجیل هایی می باشد که خود دارای چربی است اما در کاهش چربی خون بسیار موثر و مفید است و چربی خون HDL ( چربی خوب) دارد  و میزان HDL (چربی خوب) در مقایسه با LDL (چربی بد) بیشتر است. بنابراین در گردو می توان چربی خوب یافت نمود که می توانید از آن به درستی برای درمان بیماری ها استفاده کنیم.


تاثیر مصرف بادام زمینی در بهبود فشارخون و کاهش کلسترول

یکی از بهترین مغزها و آجیل ها برای زنان، بادام زمینی محسوب می شود. به دلیل این که بادام زمینی منشا آهن و اسیدفولیک می باشد برای افرادی که به کم خونی مبتلا هستند مفید است. بادام زمینی سرشار از ویتامین B6 و منیزیم است به همین خاطر می تواند به جذب آهن کمک بسیاری کند. براساس تحقیقات صورت گرفت زنان مبتلا به فشار خون بالا مشخص شده 28 گرم بادام زمینی یا یک قاشق چای خوری کره بادام زمینی تا 44 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر این مصرف بادام زمینی و کره بادام زمینی در زنان لاغر و نیز زنانی با وزن بالا که اضافه وزن دارند سبب کاهش فشارخون می شود. بادام زمینی به عنان یک جانشین غذایی خوب و مفید برای پروتئین های حیوانی است به همین سبب برای کاهش سطح کلسترول بد و انتخابی مناسب به جای پروتئین های حیوانی می باشد.

 خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس

با خرید آسان از محصولات زیر یکبار برای همیشه از مشتریان خوب اوناتس خواهید شد....















برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام