راهنمای خرید آجیل  و خشکبار | چرا نباید آجیل خیلی شور خرید؟
با نزدیک شدن به شب یلدا، براساس رسم و آیین کهن در این شب خوراکی های متنوعی بر روی سفره ایرانی ها قرار می گیرد .یکی از مهم ترین خوراکی ها در شب یلدا آجیل و خشکبار است.در این مقاله از اوناتس سعی داریم راهنمای خرید آجیل برایتان شرح دهیم تا در خرید این کالای گران و البته خیلی مفیدموفق عمل کنید

راهنمای خرید آجیل شب یلدا

شب یلدا به عنوان طولانی ترین شب سال یکی از جشن های ما ایرانیان محسوب می شود. در این شب مردم به شب نشینی می پردازند و لحظات خوش را در کنار یکدیگر می گذرانند. از قدیم تا به حال آجیل شب یلدا یکی از ارکان اصلی در این شب طولانی بوده است. پسته، بادام، گردو و فندوق را ارکان اساسی یک آجیل را تشکیل می دهند. در این شب برای خوشمزه تر شدن آن میوه های خشک شده مانند، توت خشک، انجیر خشک، برگ زردآلو، برگ آلو را به آن اضافه می کنند.


 در ادامه می خواهیم به نکات خرید آجیل شب یلدا ( راهنمای خرید آجیل ) بپردازیم:

در زمان خرید آجیل باید چند دانه از آن ها را تست نمایید تا از مزه و بوی تازه آن مطمئن شوید.

آجیلی که دارای نمک زیادی باشد کیفیت مناسبی ندارد. چرا که برای از بین بردن طعم ترش آجیل به آن نمک اضافه می کنند.

در هنگام خرید آجیل شب یلدا سعی کنید آجیل و دانه های روغنی را براساس نیاز خود خریداری نمایید. بنابراین تا همان قد که تازه هستند از آن ها استفاده نمایید. آجیل به سبب داشتن روغن زیادی که دارد خیلی زود فاسد می شوند. بنابراین در زمان خرید از کیفیت و تازه بودن طعم آجیل و دانه های آن اطمینان حاصل نمایید. در غیر این صورت از خرید آجیل صرف نظر کنید.

معمولا در فروشگاه های بزرگ آجیل ها را در ظرف های مخصوصی نگهداری می شود. چرا که آجیل را نباید در هر ظرفی قرار داد. فروشگاه هایی که به صورت مستقیم آجیل را از کشاورزان خریداری می کنند، بنابراین کیفیت آجیل آن ها بالا می باشد. ولی شما قبل از خرید چند دانه آجیل را تست نمایید.

آجیل هایی که مزه ترش و بوی نامطبوعی دارند، از خرید آن بپرهیزید.

بهترین مکان پس از خرید آجیل، یخچال و یا جاهای خنک می باشد. آجیل را باید در ظروف در بسته نگهداری کرد. چنان چه می خواهید آجیل ها را برای مدت طولانی نگهداری کنید، می توانید برای 3 ماه آن را در فریزر قرار دهید. 

آجیل ها را خیس نکنید. چرا که اغلب در طی فرآیند بو دادن آجیل ها بخشی از کیفیت آجیل ها از دست می رود. بنابراین کافی است آن را پیش از مصرف خیس کنید تا هم راحت تر مصرف شوند و آسیب کمتری به دندان ها وارد کنند و هم ساده تر هضم شوند. با شستن آجیل ها تانیک اسیدی را که به آجیل ها در فرآیند بود دادن اضافه می کنند را از بین می برید.

در شب یلدا آجیل های بسیاری خریداری می شوند، پس علاوه بر توجه در زمان خرید در مصرف آن نیز توجه نمایید. آجیل ها را با میوه های خشک ترکیب کنید تا تنقلات سالم تری داشته باشید.


چند توصیه برای خرید آجیل شب یلدا

از آنجایی که امکان خرید حضوری در روزهایی کرونایی کمتر و پرخطرتر است، بنابراین توصیه می شود در حد امکان از خرید اینترنتی آجیل و خشکبار در این ایام استفاده کنید. 

برای اطمینان از کیفیت آجیل و تازه بودن آن می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری نمایید. یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر، خشکبار اوناتس می باشد. این فروشگاه تمام محصولات خود را از جمله آجیل و خشکبار با بالاترین کیفیت و با اطمینان از تازه بودن آجیل با رعایت تمام اصول بهداشتی در اختیار مشتریان قرار می دهد. 


آجیل شب یلدا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نکات مهمی که باید قبل از خرید آجیل به آن ها توجه شود.

  • آجیل با کیفیت و تازه دارای بو نامطبوع و مزه ترشی نمی باشد. بنابراین در صورت بوی نامطبوع و مزه ترش این آجیل کهنه و مانده است.
  • آجیل با کیفیت و مرغوب از نمک کمتری برخوردار می باشد.
  • آجیل به هیچ عنوان نباید دارای کرم خوردگی باشد. این مورد به ویژه در پسته بسیار رایج و شایع است.
  • رنگ آجیل نباید زیاد قهوه ای باشد. چرا که رنگ قهوه ای نشان از تفت زیاد آجیل می دهد.


عوارض مصرف آجیل های قدیمی و رنگ شده در شب یلدا

از آنجایی که آجیل ها بستر مناسبی برای رشد میکروب ها به ویژه ها قارچ ها می باشند، بنابراین آلودگی و میکروب در آجیل ها تازه نسبت به آجیل های قدیمی بسیار کمتر می باشد. برای خرید آجیل تازه به رنگ و طعم آجیل توجه نمایید. برخی از فروشنده ها برای جلب مشتری و جذاب نشان دادن ظاهر آجیل ها از رنگ ها و مواد براق کننده استفاده می نمایند. این مواد با مصرف آجیل ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کنند. براق کننده ها موجب صدمه به کبد و همچینین سرطان می شوند. در زمان خرید آجیل، از آجیل هایی که فاقد رنگ هستند انتخاب کنید. چرا که آجیل های سال های گذشته در انبار می مانند و با زدن رنگ های غیر مجاز ظاهر درخشنده ای می دهند تا مردم را ترغیب به خرید کنند. 


خرید اینترنتی آجیل و خشکبار در فروشگاه اوناتس

فروشگاه اینترنتی اوناتس ( مرکز فروش انواع آجیل و خشکبار در تهران )با ارزانترین قیمت و بالاترین کیفیت می باشد..سفارش کالا در اوناتس از طریق سایت یا واتساپ صورت می گیرد و در بسته بندی های بهداشتی و وزن های مختلف صورت میگیرد. جهت سفارش آجیل و خشکبار ارزان با ما در تماس باشید.


انواع آجیل مخلوط در فروشگاه اوناتس شامل 


تلفن تماس راهنمای خرید آجیل : 09173318640


قیمت آجیل 4 مغز|آجیل 4 مغز قیمت|خرید آنلاین آجیل چهار مغز|آجیل ارزان در تهران|خرید آجیل تازه |قیمت آجیل شیرین |قیمت آجیل چهار مغز شور|قیمت روز آجیل|خرید خشکبار ارزان|قیمت بادام هندی |مراکز فروش عمده خشکبار|آجیل ارزان در تهران|قیمت آجیل چهار مغز|قیمت آجیل مخلوط| خرید آجیل ارزان |خرید آجیل تازه

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام