10 خواص کنجد سفید در طب سنتی

10 خواص کنجد سفید در طب سنتی

تاریخ انتشار : 1399/05/03 22:21:16
کنجد یکی از سالم ترین مواد غذایی که سرشار از پروتئین می باشد. براساس مطالعات انجام شده کنجد بیشتر از یک لیوان شیر، حاوی کلسیم است.در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به 10 خواص کنجد سفید در طب سنتی اشاره خواهیم داشت ...با ما باشید

10 خواص کنجد سفید در طب سنتی

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : کنجد یکی از سالم ترین مواد غذایی که سرشار از پروتئین می باشد. براساس مطالعات انجام شده کنجد بیشتر از یک لیوان شیر، حاوی کلسیم است. علاوه براین وجود روی در دانه های کنجد سبب افزایش چگالی مواد معدنی استخوان ها می شود. کنجد در هر زمان قابل دسترس است و بسته به انواع آن در رنگ های متنوعی از جمله زرد، سیاه، سفید و قرمز پیدا می شود. این دانه خوراکی بسیار با ارزش است، همچنین منبع خوبی از منگنز و مس است. از نظر آهن، منیزیم، فسفر، کلسیم، ویتامین B1، روی و فیبرهای غذایی منبع ازشمندی محسوب می شود.

1 - کاهش فشار خون

خواص کنجد در کاهش فشار خون : فشارخون یکی از مشکلات رایج امروزه بین زنان و مردان در رده های سنی متعدد است. مصرف کنجد می تواند فشار خون را کاهش دهد، منیزیم موجود در این دانه می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. مواد معدنی و ویتامین های موجود در این دانه خوراکی می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی شود. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی کنجد، در جلوگیری از سرطان موثر است. فیتات موجود در کنجد، به داشتن خواص ضد سرطانی معروف است.


مطالعه کنید4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون


2 - منبع غنی آنتی اکسیدان

دانه خوراکی کنجد دارای مقدار بالایی از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک می کند و مانع از خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو که عامل بیماری های قلبی، سرطان و دیابت است، می شود.


3 - درمان آرتروز

خواص کنجد در درمان آرتروز : از آنجایی که کنجد حاوی مقدار بسیار بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهاب می باشد، می تواند غضروب ها  را از صدمات احتمالی محافظت کند و سبب کاهش خطر ابتلا به آرتروز شود. براساس مطالعه که روی افراد ابتلا به آرتروز زانو صورت گرفته مشخص شده که مصرف روزانه 5 قاشق غذا خوری پودر دانه کنجد، در زانو را تا 63 درصد کاهش می دهد.


4 - پیشگیری از سرطان روده، پوکی استخوان و میگرن

خواص کنجد در پیشگیری از پوکی استخوان و میگرن : از آنجایی که دانه کنجد حاوی کلسیم و املاح معدنی مهمی می باشد، در نتیجه نقش کلیدی کلسیم در محافظت از سلول های روده در برابر مواد شیمیایی سرطان زا، جلوگیری از کاهش توده استخوانی که در یائسگی یا بیماری های همانند آرتریت رومائید دارد. اگر چه همه تصور می کنند اغلب پوکی استخوان در زنان سالمند اتفاق می افتند، اما حقییقت این است که مردان سالمند نیز در معرض  پوکی استخوان قرار می گیرند. به صورت تقریبی 30 درصد شکستگی های استخوان لگن در مردان رخ می دهد و از هر 8 مرد بالای 50 سال یک نفر دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان می گردد. براساس مطالعات انجام شده مشخص شده است که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، ارتباط تنگاتنگی بین پوکی استخوان در ناحیه ی لگن و ستون فقرات وجود دارد.


5 - کاهش کلسترول خون

خواص کنجد در کاهش کلسترول : فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که در گیاهان پیدا می شوند و ساختمان شیمیایی شبیه به کلسترول دارند. با دریافت مقدار مناسبی از فیتواسترول ها، می توانند کلسترول خون را کاهش دهند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند و خطر بروز سرطان های خاص را کاهش دهند. امروزه به سبب خواص مهم فیتواسترول ها، اقدام به استخراج آن ها از دانه های کنجد می کنند و به عنوان افزودنی در تهیه غذاهای فرآوری شده به کار برده می شوند. کنجد از غنی ترین مواد غذایی از نظر فیتواسترول ها محسوب می شود.


6 - درمان کم خونی

خواص کنجد در درمان کم خونی : از آنجایی که کنجدسرشار از آهن می باشد و برای افرادی که دچار کم خونی و ضعف هستند، پیشنهاد می شود.


مطالعه کنید : خواص دارویی انجیر خشک برای افراد مبتلا به کم خونی


7 - استرس و افسردگی

خواص کنجد در درمان استرس و افسردگی : از آنجایی که کنجد حاوی ویتامین B1 می باشد، در نتیجه این دانه خوراکی حاوی خواص آرام بخش طبیعی می باشد که می تواند به درمان خستگی و افسردگی کمک کند. همچنین تریپتوفان موجود در این دانه موجب افزایش تولید سروتونین و بهبود خلق و خوی می شود و برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی موثر است.


مطالعه کنید : تاثیر خوردن آجیل بر اسپرم


9 - لاغری و کاهش وزن

خواص کنجد در لاغری : دانه کنجد حاوی مقدار بسیار بالایی فیبر می باشد که موجب کاهش اشتها و از پرخوری که سبب لاغری و کاهش وزن شود، جلوگیری می کند. براساس مطالعات انجام شده مشخص شده که ترکیباتی در این دانه خوراکی موجود است که سبب افزایش چربی سوزی بدن شده  چربی های شکم را کاهش می دهد.


مطالعه کنیدمناسب ترین آجیل ها برای کاهش وزن و لاغری کدام اند؟


10 - تیروئید

از آنجایی که این دانه خوراکی منبع سلنیوم می باشد در نتیجه نقش کلیدی در تشکیل هورمون های تیروئید دارد. همچنین دانه های کنجد  سرشار از آهن، مس، روی و ویتامین B6 هستند که می تواند از تولید هورمون های تیروئید حمایت کرده و موجب سلامت آن گردد.



 خرید اینترنتی کنجد  ، خرید خشکبار ارزان  خرید آجیل ارزان ) ،  فروش اینترنتی خرما عمده ، قیمت روز گردو ،  خرید دمنوش گیاهی  ، قیمت چای ایرانی درجه یک در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس 

برای اطلاع از قیمت کنجد در سال 1401 قیمت کنجد در سال 1401 ) و همچنین خرید کنجد فله ( خرید کنجد سفید در تهران ) لینک های زیر را کلیک کنید


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار کنجد

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام