نکاتی مهم درباره مصرف آجیل شور و بوداده| روش بو دادن آجیل
آجیل از میان وعده های خوشمزه و سالمی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به و صورت آجیل شور و یا آجیل خام مصرف می شود اکثر افراد آجیل شور را به آجیل خام ترجیح می دهند ما در این مقاله سعی داریم نکاتی را درباره مصرف آجیل بوداده یا آجیل شور مطرح کنیم.با ما باشید

مقدمه 

یکی از میان وعده های سالم که می توانید در برنامه های غذایی خود قرار دهید، انواع آجیل می باشد. مصرف آجیل باید از نوع خام باشد و مصرف آجیل های بوداده و شور به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. بنابراین آجیل خام از بهترین نوع میان وعده های سالم محسوب می شود. از مهم ترین فواید آجیل می توان به اسید چرب غیر اشباع و فیبر اشاره کرد که تاثیر فوق العاده ای در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دارد. آجیل ها براساس ماهیت تشکیل دهنده، امکان فسادپذیری بسیار بالایی دارند.

آجیل شور بخوریم یا خام؟ 

 در صورتی که آجیل ها در محیط مرطوب و نامناسب قرار داده شوند این امکان وجود دارد به قارچ سمی آفلاتوکسین آلوده شوند. در صورت مصرف مداوم، این نوع قارچ موجب بروز سرطان کبد می شود. از نکات مهم دیگر در زمان استفاده آجیل توجه به میزان نمک آن ها می باشد. بی توجهی در میزان مصرف آجیل شور می تواند منجر به افزایش فشار خون و بیماری های قلبی گردد. بنابراین با توجه میزان کالری بالای این میان وعده سالم، بهتر است در هفته 200 گرم بیشتر مصرف نشود. استفاد بیش از حد از آجیل ها می تواند موجب بیماری های بسیاری شود. از انواع آجیل سالم می توان به بادام، بادام هندی، پسته، فندوق، گردو اشاره کرد که از نظر خواص در یک رده قرار دارند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که بادام زمینی جزو گروه آجیل ها محسوب نمی شود.


مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون

چرا آجیل را طعم می ‌دهند و بوداده می ‌کنند؟

از آنجایی که آجیل بوداده و شور در مقایسه  با آجیل خام دارای طعم و مزه بهتری می باشند، بنابراین افراد ترجیح می دهند آجیل های مزه دار شده را مصرف کنند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف زیاد آجیل بوداده و طعم دار می تواند بسیار مضر باشد. آجیل بوداده با حرارت مستقیم و بدون استفاده از انتقال دهندگان مانند روغن و آب به مواد غذایی حرارت داده می شوند تا خشک و پخته شوند. عملیات بو دادن آجیل ها را در ماهی تابه های گود یا از طریق دستگاه های مخصوص برشته سازی انجام می دهند. در زمان عمل بودادن دانه ها را کاملا ترکیب می کنند تا حرارت به شکل یکنواخت پخش گردد. 

طبق معمول آجیل ها را برای طعم و مزه دار و ترد شدن بو می دهند. اغلب آجیل ها را بدون پوسته شان بو می دهند، اما پسته را با پوست آن بو داده می شود. گاهی اوقات برای سوا کردن پوسته آجیل از مغز، آن را بو می دهند. یکی از روش های رایج برای جدا کردن پوسته بادام هندی از مغر بودادن است. بنابراین به همین سبب بادام هندی هیچ وقت با پوست به فروش نمی رسد.

مطالعه کنید : چند ترفند جالب برای تهیه آجیل ارزان

بالاخره آجیل خام بخوریم یا آجیل بوداده ؟

خوردن آجیل خام برای سلامتی بسیار موثر می باشد. این امکان وجود دارد که آجیل های خام به باکتری های مضر آلوده شوند و اگر هم آلوده باشند احتمال بیماری آن ها بسیار کم است. آجیل بوداده حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های کمتری در مقایسه با آجیل خام هستند. آجیل بوداده برخی از چربی های مفید آن ها آسیب دیده اند و (آکریل آمید) در آن ایجاد شده است. توصیه می شود تا حد امکان از آجیل خام استفاده نمایید. اگر سلیقه شما با آجیل خام سازگاری ندارد می توانید در حد و مقدار کم ازآجیل بوداده استفاده نمایید. چنان چه علاقه بسیاری به آجیل بوداده دارید سعی کنید خودتان آن را در خانه بوداده کنید. از آنجایی که زمان و مقدار حرارت بسیار تعیین کننده است پس سعی کنید که حرارت را کمتر از 120 درجه سانتی گراد و در مدت زمان 15 دقیقه بوداده شوند تا چربی ها آسیب کمتری ببینند. بنابراین در این صورت از دست دادن ویتامین ها به حداقل می رسد و امکان ایجاد (آکریل آمید) کاهش می یابد.


مطالعه کنیدقیمت روز انواع آجیل و خشکبار در بازار تهران

روش های بو دادن آجیل | شورکردن آجیل 

  •  روش بو دادن آجیل با روغن: در این  روش بو دادن آجیل تنها روغن به کار گرفته می شود. 
  •  بودادن خشک :  در این روش بو دادن آجیل بدون استفاده از روغن و تنها با تفت دادن انجام می شود.

تفت دادن  و یا  بو دادن آجیل در واقع یک عمل شیمیایی محسوب می شود که موجب می شود مخلوط پروتئین های مواد بوداده شده تغییر کند. بنابراین تغییرات شیمیایی سبب تغییر طعم و مزه دانه ها و مغز دانه های می گردد. اغلب برای بودادن تنها به برشته کردن آجیل ها اکتفا نمی کنند. بنابراین از موادی مانند آب لیمو، سرکه، نمک و زعفران نیز به کار گرفته می شود. برشته کردن آجیل ها سبب کاهش مواد مغذی و قابلیت جذب این مواد می شود. اضافه کردن نمک جهت شور کردن موجب افزایش زیان به بدن می شود. 

کلام فروشگاه اوناتس

در این مقاله با آجیل خام و بو داده آشنا شدیم که با توجه به سلیقه های مختلف افراد می توانند از خوردن هر دو نوع آن لذت ببرند. همچنین با آگاهی از فواید آجیل خام و بو داده بهترین انتخاب را داشته باشند. فروشگاه اوناتس با داشتن تمام محصولات و انواع مختلف هر کدام، افتخار این را دارد که برای مشتریان خود مکان خوبی باشد. همچنین این فروشگاه با ارائه آنلاین محصولات خود خریداران را از بیشتر مواردی که می تواند آنها را به زحمت بی اندازه آسوده ساخته است. لازم به ذکر است که اوناتس در راستای تحکیم مشتریان از بسته بندی های مخصوص استفاده می نماید تا از سلامت و بهداشت آن نیز آسودگی خاطر ایجاد کند.

مراکز فروش عمده خشکبار |قیمت آجیل 4 مغز|فروش آجیل |قیمت آجیل |خرید خشکبار ارزان|خرید آجیل ارزان|قیمت آجیل چهار مغز |قیمت آجیل شیرین|قیمت روز آجیل|قیمت آجیل مخلوط|قیمت بادام هندی|قیمت آجیل چهار مغز شور|فروش عمده آجیل و خشکبار|فروش خشکبار|خرید عمده خشکبار ارزان|مراکز فروش عمده خشکبار|قیمت آجیل 4 مغز

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار آجیل

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام