خواص انجیر خشک برای معده و دیابت

خواص انجیر خشک برای معده و دیابت

تاریخ انتشار : 1398/11/24 14:46:41
انجیر قرنهاست که در سراسر جهان رواج داشته است. هم خوشمزه و هم مغذی است. در حقیقت ، مطالعات اخیر نشان داده اند که ممکن است در درمان طیف وسیعی از نگرانی های پزشکی ، از دیابت تا اگزما ، کمک کننده باشد.

خواص انجیر خشک برای معده و دیابت : انجیر قرنهاست که در سراسر جهان رواج داشته است. هم خوشمزه و هم مغذی است. در حقیقت ، مطالعات اخیر نشان داده اند که ممکن است در درمان طیف وسیعی از نگرانی های پزشکی ، از دیابت تا اگزما ، کمک کننده باشد.


اگر بدنبال سلامتی خود هستید خرید انجیر خشک را در برنامه خود قرار دهید . در اینجا برخی از مزایایی  این میوه خشک را برایتان بازگو می کنیم تا از معجزه این آجیل باخبر شوید.


فواید تغذیه ای انجیر

به دلیل داشتن عطر و طعم شیرین و ملایم و استفاده های متعدد ، انجیرها کم کالری هستند و چربی ندارند. یک انجیر بزرگ و خام فقط 47 کالری دارد. اگر به دنبال کاهش وزن هستید ، انجیر جایگزین خوبی برای میان وعده های ناسالم است (در حد اعتدال).


هر دو انجیر خام و خشک برای شما مناسب هستند.


یک اونس انجیر خشک 3 گرم فیبر دارد. فیبر ممکن است به رفع یبوست کمک کند و احساس سیری طولانی تر کند. همچنین ممکن است به کاهش کلسترول و کنترل سطح قند خون کمک کند.


انجیر منبع خوبی از کلسیم است که می تواند از پوکی استخوان و همچنین سایر موارد بهداشتی جلوگیری کند. شما منبع گیاهی بهتری از کلسیم نسبت به انجیر پیدا نخواهید کرد.


اگر امیدوار هستید که آنتی اکسیدان بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، با انجیر اینکار را کنید.

طبق یک مطالعه معتبر در سال 2005 ، انجیرهای خشک "دارای آنتی اکسیدانهای باکیفیت" هستند. تصور می شود آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد سلول های آسیب دیده در بدن را کاهش می دهند. متخصصان تغذیه می گویند با خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات مانند انجیر ، مصرف آنتی اکسیدان را بالا می رود.


انجیر یکی از غنی ترین منابع گیاهی انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله:

  • ویتامین A
  • ویتامین سی
  • ویتامین K
  • ویتامین های گروه B
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • فلز روی
  • مس
  • منگنز
  • اهن

این به تنهایی یک دلیل عالی برای در نظر گرفتن چند عدد به عنوان بخشی از سالاد یا اضافه کردن آنها در کنار شام است.


مطالعه کنید : خواص انجیر خشک در طب سنتی


خواص انجیر خشک برای دیابت

علاوه بر میوه های این درختچه ، برخی شواهد همچنین حاکی از آن است که برگ های درختچه انجیر می توانند به تنظیم علائم دیابت کمک کنند. یک مطالعه در سال 2016 در موش صحرایی نشان داد که فیکوزین ، عصاره ای از برگ انجیر ، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و خاصیت ضد دیابتی دیگری دارد. و یک مطالعه روی حیوانات در سال 2003 نشان داد كه عصاره انجیر با عادی كردن اسیدهای چرب خون و ویتامین E می تواند در درمان دیابت نقش داشته باشد. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید که آیا انجیر می تواند علاوه بر برنامه مدیریت کلی دیابت شما باشد. به خاطر داشته باشید که آنها جایگزینی برای تغذیه سالم ، داروها یا آزمایش خون نیستند.


خواص انجیر خشک برای پوست

در برخی از طب سنتی، از انجیر برای درمان انواع مشکلات پوستی در مورد منبع معتبر مانند اگزما ، ویتیلیگو و پسوریازیس استفاده می شود. هیچ مطالعه علمی و قطعی صورت نگرفته است ، اما شواهد حکایات حکایتی و تحقیقات اولیه نشان از وعده های داده شده دارد.


براساس یک مطالعه مقایسه ای سال 2007 ، لاتکس درخت انجیر ممکن است زگیل را از بین ببرد. برای این مطالعه ، 25 نفر شیره درخت انجیر را بر روی زگیلهای مشترک در یک طرف بدن خود قرار دادند. زگیل در طرف مقابل منجمد شده بود (کرایوتراپی). شیره درخت انجیر از حاشیه درمانی کمتر موثر بوده و عوارض جانبی نداشته است.


از انجیر خام ممکن است برای ایجاد ماسک صورت مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان استفاده شود. نگران نباشید ، انجیر را خیس کرده و با حرکت دایره ای روی صورت خود بمالید. برای فواید مرطوب کننده اضافی ، 1 قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. ماسک را 10 تا 15 دقیقه بگذارید و با آب ولرم کاملاً بشویید. اگر به شیره حساسیت دارید از پوست انجیر استفاده نکنید! انجیرهای پوره نیز یک داروی خانگی محبوب برای آکنه هستند ، اما هیچ مدرک علمی در مورد کارکرد آنها وجود ندارد.


انجیر منبع خوبی برای بسیاری از ویتامین های غنی کننده ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. بهبود سلامت کلی شما غالباً پوست شما را متعادل می کند و به گردش خون شما کمک می کند. اگر احساس می کنید پوست شما بهتر می شود از خوردن بیشتر انجیر لذت ببرید! بدن شما از شما سپاسگزار خواهد شد ، و پوست شما نیز ممکن است.


مطالعه کنید : رژیم لاغری با انجیر خشک


خواص انجیر خشک برای مو

انجیر یک ماده محبوب در بسیاری از شامپو ها ، نرم کننده ها و ماسک مو است. اعتقاد بر این است که این میوه موها را تقویت و مرطوب می کند و باعث تقویت رشد مو می شود. تحقیقات علمی در مورد فواید انجیر برای موها وجود ندارد ، اما شواهدی وجود دارد که برخی از ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است به سلامت موهای شما کمک کند.


یکی از منابع معتبر مطالعه نقش روی و مس در ریزش مو را مورد بررسی قرار داد. اعتقاد بر این است که کمبود هر دو ماده معدنی به ریزش مو کمک می کند. تصور می شود که روی باعث تسریع در بهبود فولیکول مو می شود. نتایج مطالعه تأیید کرد که ریزش مو ممکن است با کمبود روی مرتبط باشد ، اما نه مس.


یک منبع تحقیقاتی معتبر در مورد تغذیه زنان مبتلا به ریزش مو در دوران یائسگی بررسی کرده است. این مطالعه نشان می دهد که چندین ماده مغذی موجود در انجیر به سالم ماندن مو کمک می کند. آنها شامل موارد زیر هستند:


  • فلز روی
  • مس
  • سلنیوم
  • منیزیم
  • کلسیم
  • ویتامین های گروه B
  • ویتامین سی


عوارض جانبی انجیر

حساسیت به انجیر و تداخلات دارویی منفی نادر است ، بنابراین اکثر افراد می توانند بدون نگرانی تعداد متوسطی از آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. با این وجود ، عوارض جانبی بالقوه ای وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.


طبق یک مطالعه 2010 ، افراد حساس به شیره لاستیکی یا گرده توس نیز ممکن است به انجیر حساسیت داشته باشند. انجیر بخشی از خانواده توت (Moraceae) است. اگر به سایر میوه های خانواده توت مانند jackfruit ، نارنج Osage و سیب قند حساسیت دارید ، ممکن است به انجیر نیز حساسیت داشته باشید.


ویتامین K یک ضعیف کننده خون طبیعی است. انجیر خشک و خام به مقدار کافی ویتامین K وجود دارد. اگر داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کوادامین) مصرف می کنید ، مهم است که ویتامین K را از روزی به طور مداوم مصرف کنید. طوری برنامه ریزی کنید که شما انجیر را بخورید تا میزان معمول مصرف ویتامین K روزانه خود را از دست ندهید.


انجیر ممکن است در برخی افراد دارای خاصیت ملین باشد. این می تواند به درمان یبوست کمک کند ، اما خوردن زیاد انجیر ممکن است باعث مدفوع شل یا اسهال شود. اگر بعد از خوردن انجیر خود را در حمام می بینید ، مصرف را قطع کنید.


دستور پخت


از مزایای سلامتی انجیر در این دستور العمل های سالم دیگر استفاده کنید:


مربای انجیر بالزامیک: این مربا با عسل شیرین می شود. آن را روی مرغ یا نان تست صبح خود امتحان کنید.

Parfait گردو انجیر سرخ شده: Parfaits یک صبحانه عالی یا میان وعده بعد از ظهر درست می کنید. این یکی با لایه های سرخ شده انجیر ، مغز گردو و ماست تهیه می شود.

سس زغال اخته انجیر: تغذیه و سبزیجات را به سس زغال اخته سنتی با انجیر ، بوربون ، سرکه سیب و ادویه اضافه کنید.

انرژی بادام انجیر: این دستور العمل ترکیبی از انجیر ، خرما  ، کره بادام ، تخم کتان و جو دوسر برای ایجاد یک میان وعده سالم و پر انرژی است.

نکته آخر

با خوردن انجیر ، از چندین مزایای سلامتی برخوردار خواهید شد. در این هفته مقداری از انجیر تازه یا خشک خریداری کنید. آنها را ساده بخورید یا برخی از دستور العمل های فوق را امتحان کنید.


قیمت انجیر تازه ۹۹ |خرید آنلاین انجیر خشک|قیمت انجیر خشک اعلا | انجیر خشک ارزان|انجیر خشک قیمت|قیمت انجیر خشک 1401 |قیمت یک کیلو انجیر خشک|خرید میوه خشک|میوه خشک قیمت

همچنین بخوانید:

خواص دارویی انجیر خشک برای افراد مبتلا به کم خونی
رژیم لاغری با انجیر خشک
10 میوه خشک برای لاغری و کاهش وزن
9 خواص خرما برای سلامتی بدن
فواید میوه خشک برای درمان و سلامتی
کدام میوه های خشک بیشترین پروتئین را دارند؟
خواص انجیر خشک در طب سنتی
نحوه خشک کردن انجیر
تمام آنچه در مورد انجیر باید بدانید
میوه خشک: برای سلامتی خوب یا بد است؟

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام