خواص دارویی انجیر خشک برای افراد مبتلا به کم خونی
انجیر به شیوه های مختلفی به مصرف می رسد از جمله آن می توان به شیره انجیر ، انجیر خشک و شربت انجیر و میوه انجیر اشاره کرد. این میوه خوشمزه خواص زیادی دارد و جزء آن دسته از میوه هایی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

خواص دارویی انجیر خشک برای افراد مبتلا به کم خونی

خواص دارویی انجیر خشک: 

  انجیر به شیوه های مختلفی به مصرف می رسد از جمله آن می توان به شیره انجیر ، انجیر خشک و شربت انجیر و میوه انجیر اشاره کرد. این میوه خوشمزه خواص زیادی دارد و جزء آن دسته از میوه هایی است که در قرآن به آن اشاره شده است.

کالری و خواص دارویی انجیر خشک 

شاید اگر درباره این میوه معجزه گر بدانید مصرف روزانه آن را در الویت قرار خواهید داد!!!



انجیر خشک نسبت به انجیر تازه 5 برابر بیشتر کالری دارد. در هر 100 گرم انجیر خشک، 249 کالری، 3.3 گرم پروتئین، 0.9 گرم چربی ، 69 گرم کربوهیدرات و 5.6 گرم فیبر وجود دارد. خوردن انجیر خشک همراه پسته، بادام و گردو موجب تقویت حافظه و قدرت تعقل و تفکر شده و گنجاندن آن در برنامه غذایی زنان باردار باعث تقویت حافظه جنین می شود.


خواص درمانی انجیر خشک

  • جوشانده انجیر خشک درمان کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی ، کلیه ، ذات الریه ، سرخک ، مخملک و آبله می باشد.
  • یکی ازفواید و خواص انجیر خشک این است که جوشانده غلیظ انجیر خشک برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است و قرقره کردن آن گلودرد را برطرف می کند.
  • از جمله خواص انجیر خشک که می توان ذکر کرد این است که انجیر خشک برای درمان سوء هاضمه مفید است و همچنین انجیر خشک درمان کننده نفخ و باد معده می باشد.
  • برای از بین بردن بوی بد دهان می توان از انجیر خشک استفاده کرد.
  • یکی از خواص دارویی انجیر خشک این است که مخلوط انجیر خشک با عسل در تسکین زخم معده بسیار مفید است.


خواص انجیر خشک برای افراد مبتلا به کم خونی

خواص دارویی انجیر خشک : انجیر خشک  بعنوان آجیل و خشکبار مغذی دارای مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است که مخلوطی از این دو ماده مغذی انجیر خشک را به یک میوه فوق العاده برای کم خونها مخصوصا افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن تبدیل کرده است . از طرفی انجیر خشک به خاطر داشتن قند فرآوان باعث فعالیت سلول ها و تولید انرژی زیاد در بدن نیز می شود ، همان چیزی که معمولا کم خون ها از آن شکایت می کنند.

50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد و همچنین منبع خوبی از پتاسیم ، منیزیم، کلسیم، ویتامین A و B و C و فسفر است.


کمیای سلامتی انجیر

خواص دارویی انجیر خشک : انجیر خشک باعث سفید شدن دندان و جرم گیری آن ها می شود . انجیر خشک التهابات تنفسی مانند ذات الریه، آسم و تنگی نفس را بهبود می بخشد. از جوشاندن  انجیر خشک در شیر، شربتی به دست می آید که نرم کننده سینه و معده بوده و قرقره آن گلو را نرم می کند.


مطالعه کنید : خواص انجیر خشک در طب اسلامی


انجیر سرشار از کلسیم است وکلسیم برای تقویت استخوان ها یک ضرورت محسوب می شود. هر چه مصرف کلسیم افزایش یابد استخوان ها تقویت می شود و احتمال آسیب دیدگی و یا ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا کاهش می یابد.


خواص دارویی انجیر خشک برای زنان باردار

انجیر خشک برای زنان باردار خواص زیادی دارد. انجیر خشک نه تنها از وجود ریز مغذی هایی مثل فیبر، آهن، کلسیم و منیزیم ، دست کمی از انجیر تازه ندارد، بلکه سرشار از امگا 3 است.

امگا 3 یک نوع چربی بسیار مفید است که معمولا در ماهی های آب سرد یا میگو یافت می شود و برای توسعه جنین و پیش گیری از زایمان زودرس فوق العاده است.


خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس :

شما هموطنان عزیز با یک بار خرید از فروشگاه آجیل و خشکبار مشتری دائم آن خواهید ماند...تنها کافیست یکبار کیفیت و قیمت را مقایسه کنید!!!


خرید آنلاین انجیر خشکهمین الان سفارش دهید!!

تلفن تماس : 09173318640


انجیر خشک ارزانقیمت انجیر خشک اعلا |قیمت انجیر تازه ۹۹ | قیمت انجیر تازه امروز| انجیر خشک قیمت |

لیست قیمت انجیر خشک |قیمت انجیر خشک کیلویی|قیمت یک کیلو انجیر خشک |قیمت انجیر خشک صادراتی |















برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار انجیر خشک

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام