خواص انجیر خشک در طب سنتی

خواص انجیر خشک در طب سنتی

تاریخ انتشار : 1399/08/04 13:37:34
انجیر خشک منشا فیبر است و خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد. این میوه خشک نسبت به سایر میوه ها سرشار از ویتامین های C و E بوده و دارای آنتی اکسیدان ها با کیفیتی موسوم به فنول هاست. در ادامه به خواص انجیر خشک در طب اسلامی اشاره می کنیم

مقدمه 

میوه انجیر به دو شکل گلابی مانند و بیضی شکل است. این میوه اعجاز انگیز در رنگ های مختلفی مانند؛ سیاه، بنفش ، زرد و سبز یافت می شود.  همچنین انجیر نرسیده ( کال) به رنگ سبز و انجیر رسیده معمولا قهوه ای یا بفنش می باشد. لازم به ذکر است طبع این میوه گرم و تر است. این میوه بسیار مغذی و مفید برای انسان در دو نوع خشک  و تر استفاده می شود. 

خواص انجیر خشک در طب اسلامی

انجیر خشک  از قدیمی ترین میوه های خشک در دنیا محسوب می شود، انجیر به سبب داشتن عطر و طعم شیرین یک خوراکی دوست داشتنی برای بسیاری از مردم است. این  میوه بسیار خوشمزه و کم کالری و بدون چربی می باشد. انجیر خشک می تواند جایگزین مناسبی در رژیم های غذایی باشد. این میوه خشک منشا فیبر است و خواص بسیاری برای بدن دارد. این میوه خشک نسبت به سایر میوه ها سرشار از ویتامین های C و E بوده و دارای آنتی اکسیدان ها با کیفیتی موسوم به فنول هاست. 

در ادامه به خواص انجیر خشک در طب اسلامی اشاره می کنیم:

#1 انجیر خشک برای دیابت

براساس تحقیقات صورت گرفته  داروهای گیاهی می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شییمایی باشند. انجیر از میوه هایی است که مصرف آن موجب کاهش میزان قند خون، تعدیل اسیدای چرب و ویتامین E می شود. همچنین عصاره انجیر  موجب کاهش میزان قند خون و اکسیداسیون چربی ها می شود. به همین دلیل یکی از مهمترین تاثیرات مصرف انجیر در این بیماران این است که میزان عوارض ناشی از این بیماری را در آن کاهش می دهد. بتا سییتواسترول در گلوکوزید مهم ترین ماده موجود در انجیر است که سبب این اثرات می شود.


مطالعه کنید : فواید میوه خشک برای درمان و سلامتی


#2 خواص انجیر در جلوگیری از بروز بیماری ‌های قلبی

از مهم ترین عوامل بروز بیماری های قلبی استفاده از مواد غذایی با کلسترول و تری گلیسیریدهای بالا می باشد. مصرف مواد غذایی با چربی پایین میزان مبتلا شدن به این بیماری ها را کم می کند. وجود فلاونوئیدهای موجود در انجیر مانع از بروز بیماری های قلبی می شود.

#3 خواص انجیر روی فعالیت دستگاه گوارش

امروزه بیش از 20 درصد افراد در دنیا به بیماری های مزمن دستگاه گوارش به ویژه یبوست دچار هستند. یبوست می تواند بروز بیماری های سیستم گوارش مانند سرطان روده بزرگ را فراهم کند. براساس مطالعات محققین مشخص شده انجیر موجب افزایش حرکات روده شده و در حقیقت به دلیل خاصیت ملین بودن این میوه خشک است. این ویژگی انجیر به سبب تعداد زیاد هسته و علاوه بر فیبرهای غیر قابل حل موجود در آن است.

 فیبرهای غیر قابل حل یک لایه حفاظت شده را بر روی مخاط روده کوچک و بزرگ ایجاد می کنند و بدین صورت مانع از آسیب های مکانیکی ناشی از مدفوع به مخاط روده می شوند. این میوه به سبب وجود ترکیبات فنولی از بروز زخم معده که توسط باکتری هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شود نیز جلوگیری می کند.  علاوه بر این آنزیم فیسیین موجود در برگ درخت انجیر خاصیت ضد کرم دارد و موجب دفع کرم های نظیر آسکاریس و تریشینلا شود.


#4 انجیر خشک برای درمان کم خونی

کمبود آهن موجود در بدن می تواند سبب کم خونی و فقر آهن شود. انجیر خشک دارای آهن است و یک عنصر اصلی هموگلوبین به شمار می رود. مصرف این میوه خشک برای بهبود سطح هموگلوبین در خون بسیار موثر است. کودکان در حال رشد، نوجوانان و زنان در سیکل ماهانه و زنان باردار به صورت خاص باید سطح آهن خود را رعایت کنند تا از عوارض آن پیشگیری شود. علاوه براین اگر بیمار هستید یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، می توانید انجیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا سطح آهن در بدن شما بالا رود و به صورت موثر با مشکل کم خونی مقابله کنید.


مطالعه کنید : خواص دارویی انجیر خشک برای افراد مبتلا به کم خونی


#5 کاهش درد گلو

از آنجایی که انجیر دارای مخاط بسیاری می باشد در نتیجه می تواند گلو درد را بهبود بخشد و از آن محافظت کند. این میوه خشک برای گلو درد تسکین دهنده است و آب میوه های طبیعی آن ها درد و استرس را در آکوردهای صوتی تسکین می دهد. همچنین، انجیر یک درمان طبیعی برای لوزه ها است. این میوه می تواند در کاهش تورم و سوزش ناشی موثر باشد. برای کاهش درد گلو و تسکین آن می توانید خمیر انجیر را با آب گرم تهیه کنید و آن را روی گلو خود بمالید.


#6 درمان سوء هاضمه

برای درمان سوء هاضمه  در افراد بالغ و اطفال می توانید چند عدد انجیر خشک را در فاصله بین دو غذا میل کنید یا این که چند عدد انجیر را در شب خیس کنید و صبح ناشتا بخورید.  برای تقویت کودکان و افراد مریض پودر انجیر خشک را در فاصله بین دو غذا به اندازه یک قاشق غذا خوری میل کنید، این کار را چند روز تکرار کنید. همچنین افرادی که تازه از بیماری رها پیدا کردند و نیاز به تقویت شدن دارند، بهتر است از این میوه خشک استفاده نمایند، چرا که حاوی قند و مواد ازت دار، ازت خالص و مواد چرب است.

کلام فروشگاه اینترنتی اوناتس

در مقاله فوق مجموعه اوناتس برای آگاهی بیش از پیش شما از میوه شگفت انگیز انجیر تلاش کرد تا بخشی از خواص و فواید آن را عنوان کند. بنابراین پیشنهاد می شود جهت برخورداری از این مزایا، این میوه را در سبد غذایی خود بگنجانید. لازم به ذکر است بهترین نوع این میوه در فروشگاه اوناتس موجود می باشد که می توانید به راحتی و بدون نیاز به خارج شدن از خانه آن را تهیه کنید.


خرید خشکبار ارزان  ( انجیر خشک  ارگانیک ) از فروشگاه اینترنتی اوناتس


فروش عمده آجیل و خشکبار در فروشگاه اوناتس |فروشگاه اینترنتی اوناتس عرضه کننده انواع انجیر خشک اعلا و ارگانیک  بصورت کیلویی و فله می باشد  جهت اطلاع ازقیمت انجیر تازه 1401 قیمت انجیر خشک کیلویی ) با ما در تماس باشید ارسال به تمام نقاط ایران و ارسال رایگان در تهران



تلفن تماس : 09173318640


لیست قیمت انجیر خشکخرید آنلاین انجیر خشک|قیمت انجیر خشک ۹۹ |قیمت انجیر خشک کیلویی قیمت انجیر خشک صادراتی خرید انجیر تازه |انجیر خشک قیمت


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار انجیرخشک

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام