فواید میوه خشک  برای درمان و سلامتی

فواید میوه خشک برای درمان و سلامتی

تاریخ انتشار : 1399/03/30 12:41:57
از آنجایی که میوه های خشک سرشار از از مواد مغذی مورد نیاز بدن همانند ویتامین ها، آنزیم ها و املاح هستند، به سادگی هضم می شوند و سبب تصفیه خون و پاکسازی روده و معده می شوند. میوه های خشک و آجیل هر چند از لحاظ اندازه بسیار ریز هستند، اما بسیار مقوی هستند و اثر درمانی بسیاری دارند. در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس به شرح فواید میوه خشک خواهیم پرداخت با ما باشید

مقدمه 

فواید میوه خشک امروزه برای بیشتر در بین مردم آشکار شده است. زیرا میوه های خشک می توانند برای درمان و سلامتی بسیار تاثیر گذار باشند، بدون این که هیچ گونه مواد مضری داشته باشند. همچنین میوه های خشک دارای مواد مقوی هستند و مصرف این میوه ها سبب تامین انرژی ضروری برای بدن می شود. لازم به ذکر است که برخی از میوه ها فصلی می باشد و در طول سال نمی توان از آنها بهره مند بود. اما میوه های خشک با کیفیت که در نگهداری آنها دقت کافی و بهداشت لازم مورد توجه است، می توانند جایگرین مناسبی باشند.

فواید میوه خشک  برای درمان و سلامتی

همه شما می دانید که برای داشتن بدنی سالم باید تغذیه مناسب داشته باشید و به مقدار کافی ورزش کنید. در کنار این موارد مصرف مواد غذایی طبیعی همانند آجیل و خشکبار، میوه ها، در حفظ سلامتی بسیار مفید قلمداد می شوند. بنابراین از آنجایی  که میوه های خشک سرشار از از مواد مغذی مورد نیاز بدن همانند ویتامین ها، آنزیم ها و املاح هستند، به سادگی هضم می شوند و سبب تصفیه خون و پاکسازی روده و معده می شوند، به شدت توصیه می شوند. همچنین باید توجه داشت، میوه خشک و آجیل و خشکبار هر چند از لحاظ اندازه بسیار ریز هستند، اما بسیار مقوی بوده و اثر درمانی بسیاری دارند.

#1 تاثیر کشمش در کاهش ابتلا به بیماری‌

از آنجایی که کشمش دارای مواد مقوی و فیبر و پتاسیم می باشد، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که به دیابت و مرض قند و بیماری های قلبی دچار هستند توصیه می شود. مصرف روزانه و مرتب کشمش کلسترول بدن و قند خون را کاهش می دهد. کشمش به سبب این که احساس سیری در فرد ایجاد می کند، برای کسانی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند، گزینه ی مناسبی است.


مطالعه کنید : دیابتی ها چه میوه هایی بخورند ؟

#2 تاثیر آلو خشک در کاهش ابتلا به بیماری‌

از آنجایی که آلو خشک سرشار از فیبر، بتا کاروتن، پتاسیم و ویتامین های A و ویتامین های K هستند، و خاصیت ملین طبیعی دارند، در درمان یبوست موثر می باشد و به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها می باشد. آلو خشک شده اکسیداسیون کلسترول بد را مهار کرده و کمک به جلوگیری از بیماری های قلبی و سرطانی می کند. مواد معدنی به نام بور موجود در آلو خشک باعث می شود در مبارزه با پوکی استخوان مفید باشد.


مطالعه کنید : 10 میوه خشک برای لاغری و کاهش وزن

#3 سیب خشک

از خواص بی نظیر سیب خشک برای  هضم و گوارش می توان اشاره کرد و اغلب به افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند، مصرف این میوه ی خشک توصیه می گردد. سیب خشک در مقایسه با دیگر میوه ها دارای کالری قابل توجهی می باشد. سیب خشک برای تولید انتقال دهنده های عصبی و کاهش فشار خون هم بسیار موثر است. اسید اسکوربیک موجود در این میوه ی خشک سبب تقویت دستگاه ایمنی می شود.

#4 گلابی خشک

از مهم ترین خواص گلابی خشک می توان به کاهش فشار خون اشاره کرد. این میوه ی خشک به سبب وجود مقدار بسیار زیادی سدیم موجب گشاد شدن عروق می شود. همچنین می تواند جریان خون را بهبود ببخشد و استخوان ها را تقویت می کند. ویتامین C موجود در گلابی خشک سبب بهبود عملکرد دستگاه ایمنی می شود و ویتامین K موجود در آن نقش کلیدی در انعقاد خون و حفظ تراکم معدنی استخوان ها می شود.

#5 برگه هلو، منبعی عالی برای فیبر

از خواص و فواید هلو خشک می توان به سلامتی سیستم گوارش و درمان یبوست اشاره کرد. اگر هلوی خشک را به صورت منظم استفاده کنید از ابتلا به بیماری قلبی، کلسترول و دیابت می توانید جلوگیری کنید، چرا که هلو مقدار بسیار زیادی ویتامین A و آنتی اکسیدان دارد و سبب بهینه سازی گوارش می گردد. آهن موجود در این میوه خشک برای جریان خون لازم است و ویتامین C آن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد و بازسازی سلولی می شود.


مطالعه کنید : رژیم لاغری با انجیر خشک

#6 برگه‌ زردآلو، منبعی عالی برای پتاسیم

از آنجایی که زردآلو خشک دارای خاصیت ملینی می باشد، مصرف منظم آن برای درمان یبوست مناسب است و از مهم ترین خاصیت این میوه ی خشک محسوب می شود. یکی از خواص برگه زردآلو برای سلامتی، غنی بودن این میوه از پتاسیم است. حتی میوه خشک شده ی آن نیز سرشار از این ماده مفید است. از خواص پتاسیم برای بدن می توان به پیشگیری از افزایش بیش از اندازه ی سدیم در جریان خون اشاره کرد. در نتیجه با مصرف زردآلو خشک می توانید از بیماری فشار خون بالا، افزایش ناگهانی فشار خون، کلسترول و حتی قند خون به خوبی جلوگیری کنید. 

#7 انجیر خشک، مفید برای زنان باردار

از مهم ترین خاصیت های انجیر خشک می توان به فواید آن برای زنان باردار اشاره کرد. از آنجایی که انجیر خشک دارای مقدار بسیار بالایی از اسید فولیک می باشد، می تواند از تولد نوزادان با نقص مادرزادی جلوگیری کند. علاوه بر این اسید فولیک و ویتامین B9 موجود در این میوه خشک به رشد مغز و دستگاه عصبی کودک در سه ماهه ی اول کمک می کند. انجیر خشک از آن دسته میوه های خشکی می باشد که مصرف آن در طول دوران بارداری برای زنان به شدت توصیه می گردد. از دیگر خواص انجیر خشک می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کاهش کلسترول
  • تنظیم سطح قند خون،
  • پاک سازی جهاز هاضمه،
  • تقویت استخوان ها
  • خواب بهتر 

کلام  فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس 

در مقاله فوق با فواید میوه خشک  برای درمان و سلامتی  آشنا شدیم و تاثیرگذاری آن ها را باهم مرور کردیم. اوناتس بر این اعتقاد است که بهترین تکریم برای مشتری آگاهی بخشی به ایشان است تا از خرید و انتخاب خویش لذت کافی و لازم را ببرد. از همین رو فروشگاه اوناتس افتخار دارد تا که محصولات خود را با بهترین کیفیت و در بسته بندی های مدرن به صورت آنلاین خدمتتان ارائه دهد. بنابراین پیشنهاد می شود در صورت تمایل از این فروشگاه که اکنون در خانه خودتان است دیدن فرمایید.


خرید اینترنتی میوه خشک ، خرید اینترنتی آجیل از فروشگاه آنلاین اوناتس

خرید انجیر خشک سفید عمده

خرید انجیر سفید خشک

خرید کشمش پلویی

خرید کشمش پیکامی

کیوی خشک

تخم شربتی

پودر زنجبیل ارگانیک


تلفن تماس فروشگاه اینترنتی اوناتس : 09173318640

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام