زعفران دسته چیست | قیمت زعفران دسته

زعفران دسته چیست | قیمت زعفران دسته

تاریخ انتشار : 1399/04/26 15:07:33
زعفران دسته یا زعفران دختر پیچ بدون سوا کردن قسمت خاصی از رشته زعفران و با کنار هم قرار دادن و خشک کردن کلاله و خامه به دست می آید کیفیت و عطر و بوی این نوع زعفران فوق العاده می باشد در این مقاله به موضوع زعفران دسته می پردازیم

زعفران دسته چیست | قیمت زعفران دسته


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : زعفران دسته یا زعفران دختر پیچ بدون سوا کردن قسمت خاصی از رشته زعفران و با کنار هم قرار دادن و خشک کردن کلاله و خامه به دست می آید. اغلب طول قسمت خامه حدود 5 الی 7 میلی متر بوده و در صورتی که زعفران از کیفیتی مناسب بهره مند شود طول قسمت کلاله از آن بیشتر خواهد بود. زعفران دختر پیچ یا زعفران دسته، همان رشته های اصلی زعفران محسوب می شود.

این زعفران نوع اورجینال زعفران ها می باشد که کمترین مداخله انسان در آن هست و در واقع رشته کامل زعفران می باشد. زمانی که کشاورزان رشته های زعفران را از گلبرگ سوا می کنند، آن را به همان صورت خشک شده و کنار هم قرار می دهند. بالای این رشته های کامل، قرمز رنگ و انتهای آن نارنجی متمایل به زرد است.

 کیفیت و عطر و بوی این نوع زعفران فوق العاده می باشد. روش برداشت رشته های زعفران بر روی هم به شکل یک سویه می باشد. به این شکل که کلاله ها روی همدیگر و خامه ها نیز بر روی یکدیگر قرار داده می شوند.

از گذشته زعفران دسته اغلب به همان شکل رشته ای که در ابتدا چیده شده و از گلبرگ سوا می گردد داخل بسته بندی قرار می گیرد و تغییر خاصی روی آن صورت نمی گیرد. بنابراین انواع دیگر زعفران به شکل یک جا در این نوع زعفران قرار دارد و به همین سبب به آن مادر زعفران ها می گویند.


مطالعه کنیدچگونه زعفران را سریع پاک کنیم؟


قیمت زعفران دسته یا زعفران دختر پیچ

قیمت زعفران دسته نسبت به دیگر زعفران ها کمتر و ارزان تر می باشد و به همین سبب به آن ارزان ترین نوع زعفران گفته می شود. علت اصلی این اختلاف قیمت نسبت به دیگر زعفران ها این است که دارای قسمت های سفید و زرد رنگ است رنگدهی آن کمتر از زعفران سرگل می باشد.

عدم وجود تقلب در این نوع زعفران (با توجه به شرایط بد اقتصادی این امکان وجود دارد که در این نوع نیز تقلب کنند) بنابراین اطمینان نکیند جز این که زعفران رو از فرد یا جای مطمئن خریداری کنید یا از کشاورز تهیه کنید.

چگونه زعفران دسته تولید می شود؟

برای برداشت زعفران یکسری نکات مهم وجود دارد که باید به آن ها حتما توجه شود و این که زعفران کاران قبل از طلوع افتاب شروع به کار کنند و همه گل ها را سوا کرده باشند. به همین سبب این که زعفران حاوی عطر، طعم و رنگ فوق العاده است همین مورد است البته باید شرایط محیطی و اقلیمی را نیز در نظر داشت. 

در آخر با انتقال گل ها به مکانی خاص، طی عملیات جداسازی بخش های مد نظر از گل سوا شده و به شکل مرتب در کنار یکدیگر قرار داده می شوند. نهایتا در حالت نیمه خشک آن ها را با نخ سپید رنگی می بندند.


چرا زعفران دختر پیچ با نخ بسته می شود؟

برای این که پس از خشک شدن، زعفران شکل دسته و وزن شده  خود را حفظ کند و از هم جدا نشوند با نخ بسته می شود. علاوه براین زعفران دختر پیچ با نخ سپید بسته بندی می گردد. اگر هنگام فروش مقداری به طول انجامید رشته نخی، رنگ خود را به زعفران پس ندهد و کیفیت، اصالت و سلامت محصول را به خطر نیاندازد.


مطالعه کنید : بهترین روش های نگهداری زعفران


زعفران دسته شامل چه قسمت هایی است؟

به قسمت سپید زعفران، کنج گفته می شود، قسمت زرد که بهم رسیدن بین سپیدی و قرمزی می باشد. در آخر کلاله ها یا همان قسمت رنگ زعفران. در زعفران دختر پیچ همه ی اجزا را در کنار همدیگر قرار می دهند. یعین کلاله ها یا 3 شاخه های زعفران به همراه خامه یا سپیدی زعفران. قسمت سپید رنگ یا خامه زعفران باید در حدود 30 درصد کل محصول را تشکیل می دهد. قسمت قرمز رنگ نیز باید چیزی در حدود 70 درصد کل محصول را تشکیل می دهد. قسمت خامه نهایت 3 الی 5 میلی متر است.

چطور زعفران دختر پیچ را تشخیص دهیم ؟

برای تشخیص زعفران دسته از روی شکل ظاهری به سادگی می توان آن را تشخیص داد و نیاز به تکنیک و کار خاصی ندارد و به سبب این که سپیدی و قرمزی زعفران انسجام توسط یک نخ بسته شده اند و رشته کامل زعفران مشخص کننده همه چیز است.


مطالعه کنید 11 خاصیت از خواص زعفران دم كرده


قیمت زعفران دسته یا دختر پیچ 

شناخت کیفیت زعفران برای افراد معمولی کمی مشکل است و کیفیت زعفران را در آزمایشگاه های مخصوص می سنجند ، لذا در خرید زعفران در بازار دقت کافی به عمل آورید.

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس بهترین زعفران را از بهترین تولید کنندگان خراسانی تهیه می کند و افتخار دارد که بهترین کیفیت محصول شایسته مشتریان می باشد.  

برای خرید زعفران عمده  و اطلاع از قیمت زعفران کیلویی به فروشگاه اینترنتی اوناتس مراجعه کنید.


خرید محصولات زیر از فروشگاه آنلاین اوناتس


خرید آجیل و خشکبار ( خرید آنلاین آجیل ) ار فروشگاه اینترنتی اوناتس






برچسب ها: زعفران خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام