11 خاصیت از خواص زعفران دم كرده

11 خاصیت از خواص زعفران دم كرده

تاریخ انتشار : 1398/12/09 12:34:02
زعفران یک ادویه قدرتمند است که مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد.زعفران با مزایای سلامتی ، از جمله بهبود خلق و خوی ، میل جنسی و عملکرد جنسی و همچنین کاهش علائم PMS و افزایش کاهش وزن مرتبط است.در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره خواص زعفران دم كرده خواهیم گفت با ما باشید..

11 خاصیت از خواص زعفران دم كرده


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : خواص زعفران دم کرده بی شمار است ،

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس  می خواهیم به 11  خواص زعفران دم كرده  که در بهبود سلامتی ما تاثیر دارند، اشاره کنیم.


زعفران گرانترین ادویه در جهان است - با 1 پوند (450 گرم) بین 500 تا 5000 دلار آمریکا قیمت دارد.

دلیل قیمت زیاد آن ، روش برداشت سخت آن است که تولید را پرهزینه می کند.

زعفران  از گل Crocus sativus به صورت دستی برداشت می شود . اصطلاح زعفران برای نخ های کلاله گل مانند گیاه زعفران بکار برده می شود.

زعفران از کشور یونان سرچشمه گرفته است و به دلیل خواص دارویی آن محترم شمرده می شود. مردم برای تقویت میل جنسی ، تقویت روحیه و بهبود حافظه زعفران می خورند .

در اینجا 11 مزیت سلامتی زعفران آورده شده است.


1. یک آنتی اکسیدان قدرتمند

زعفران حاوی انواع چشمگیر ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند - مولکول هایی که سلول های شما را در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

آنتی اکسیدان های قابل توجه زعفران شامل کروسین ، کروستین ، صفرانال و کائمپرفرول  است.

کروسین و کروستین رنگدانه های کاروتنوئیدی هستند و مسئول رنگ قرمز زعفران هستند. هر دو ترکیب ممکن است دارای خاصیت ضد افسردگی ، محافظ  سلولهای مغزی در برابر صدمات پیشرونده ، بهبود التهاب ، کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کنند .

صفرانال به زعفران طعم و عطر خاص خود را می دهد. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به بهبود خلق و خو ، حافظه و توانایی یادگیری شما و همچنین محافظت از سلولهای مغزی در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند  .

سرانجام ، کائمپرفول در گلبرگهای گل زعفران یافت می شود. این ترکیب با فواید سلامتی مانند کاهش التهاب ، خاصیت ضد سرطان و فعالیت ضد افسردگی در ارتباط است  .

خلاصه
زعفران سرشار از ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان ها مانند کروسین ، کروستین ، سافرانال و کائمپرفرول عمل می کند. آنتی اکسیدان ها در محافظت از سلول های شما در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کنند.


2. ممکن است باعث بهبود روحیه و علائم افسردگی شود

زعفران ملقب به ادویه آفتاب است.

این نه فقط به دلیل رنگ مشخص آن بلکه به دلیل اینکه ممکن است به بهبود روحیه شما کمک کند.

در یک بررسی از پنج مطالعه ، مکمل های زعفران در درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​مؤثرتر بودند .

مطالعات دیگر دریافتند که مصرف 30 میلی گرم زعفران روزانه به همان اندازه فلوکستین ، ایمی پرامین و سیتالوپرام - درمان های معمولی برای افسردگی است. علاوه بر این ، کمتر افراد نسبت به سایر تیمارها اثرات جانبی زعفران را تجربه کردند.

از این گذشته ، گلبرگهای نخی زعفران در برابر افسردگی خفیف تا متوسط ​​مؤثر هستند.

در حالی که این یافته ها امیدوار کننده است ، قبل از اینکه زعفران به عنوان درمانی برای افسردگی توصیه شود ، مطالعات طولانی تر با مشارکت کنندگان بیشتر مورد نیاز است.

خلاصه
یکی از مهمترین خواص زعفران دم کرده این است که به درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​کمک می کند ، اما قبل از اینکه توصیه های قطعی انجام شود ، مطالعات بیشتری لازم است.


3. ممکن است دارای خواص ضد سرطان باشد

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است ، که به خنثی کردن رادیکالهای آزاد مضر کمک می کند. آسیب رادیکال آزاد به بیماریهای مزمن مانند سرطان مرتبط است .

در مطالعات لوله آزمایش ، زعفران و ترکیبات آن نشان داده شده است که سلولهای سرطانی روده بزرگ را به طور انتخابی از بین می برد یا رشد آنها را سرکوب می کند ، در حالی که سلول های طبیعی را بی ضرر می گذارد .

این اثر همچنین در پوست ، مغز استخوان ، پروستات ، ریه ، سینه ، دهانه رحم و چندین سلول سرطانی دیگر اعمال می شود .

از این گذشته ، مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که کروسین - آنتی اکسیدان اصلی زعفران - ممکن است سلولهای سرطانی را نسبت به داروهای شیمی درمانی حساس تر کند .

در حالی که این یافته ها از مطالعات لوله آزمایش امیدوار کننده است ، اثرات ضد سرطانی زعفران در انسان ضعیف است و تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه
از خواص زعفران دم کرده  این است که سرشار از آنتی اکسیدان ها است ، که ممکن است به کشتن سلولهای سرطانی ، در حالی که برای سلولهای طبیعی بی ضرر است، کمک کند. با این حال ، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

 


4- ممکن است علائم PMS را کاهش دهد

سندرم قبل از قاعدگی (PMS) اصطلاحی است که علائم جسمی ، عاطفی و روانی را نشان می دهد که قبل از شروع دوره قاعدگی رخ می دهد.

مطالعات نشان می دهد که زعفران ممکن است به علائم PMS کمک کند.

در زنان 20-45 ساله ، مصرف 30 میلی گرم زعفران روزانه در درمان علائم PMS ، مانند تحریک پذیری ، سردرد ، هوس و درد ، مؤثرتر از دارو  است.

یک مطالعه دیگر نشان داد که بوی ساده زعفران به مدت 20 دقیقه باعث کاهش علائم PMS مانند اضطراب و کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول شد.

خلاصه
یکی از خواص زعفران دم کرده  این است که هم خوردن و هم بو کردن زعفران به درمان علائم PMS مانند تحریک پذیری ، سردرد ، هوس ، درد و اضطراب کمک می کند.


5. ممکن است به عنوان آفرودیزیاک عمل کند

آفرودیزیاک مواد غذایی یا مکمل هایی هستند که به تقویت میل جنسی شما کمک می کنند.

مطالعات نشان داده است كه زعفران ممكن است دارای خاصیت آفرودیزیاک باشد - خصوصاً در افرادی كه داروهای ضد افسردگی مصرف می كنند.

به عنوان مثال ، مصرف 30 میلی گرم زعفران روزانه در طی چهار هفته ، عملکرد نعوظ را بیش از یک دارو در مردان با اختلال نعوظ مرتبط با ضدافسردگی بهبود داده است  .

علاوه بر این ، تجزیه و تحلیل شش مطالعه نشان داد که مصرف زعفران عملکرد نعوظ ، میل جنسی و رضایت کلی را بهبود می بخشد اما خصوصیات مایع منی را بهبود نمی دهد.

در خانمهایی که میل جنسی کم به دلیل مصرف داروهای ضد افسردگی دارند ، 30 میلی گرم زعفران روزانه در طی چهار هفته ، درد ناشی از رابطه جنسی و افزایش میل جنسی و روانکاری را  ، در مقایسه با داروها، کاهش می دهد.

خلاصه
از خواص زعفران دم کرده  این است که برای زنان و مردان دارای خاصیت آفرودیزیاک می باشد و به ویژه در مصرف داروهای ضد افسردگی به شما کمک می کند.


6. ممکن است به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کند

میان وعده یک عادت رایج است که ممکن است باعث وزن ناخواسته زیاد شود.

طبق تحقیقات ، زعفران با مهار اشتها باعث جلوگیری از افزایش وزن می شود.

در یک مطالعه هشت هفته ای ، زنانی که از مکمل های زعفران استفاده می کنند به طور قابل توجهی احساس سیری می کنند ، کمتر اسنک می خورند و وزن بیشتری نسبت به زنان گروه دارویی از دست می دهند .

در یک مطالعه هشت هفته دیگر ، مصرف یک مکمل عصاره زعفران به کاهش قابل توجهی در کاهش اشتها ، شاخص توده بدنی (BMI) ، دور کمر و کل توده چربی کمک کرد.

با این حال ، دانشمندان مطمئن نیستند که چگونه زعفران اشتها را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. یک تئوری این است که زعفران روحیه شما را بالا می برد ، که به نوبه خود میل شما به میان وعده را کاهش می دهد .

خلاصه
یکی از خواص زعفران دم کرده  این است که زعفران میل به میان وعده را کاهش داده و اشتهای شما را کاهش می دهد. به نوبه خود ، این رفتارها ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.


7-10. سایر مزیت های سلامتی بالقوه

زعفران با سایر مزیت های سلامتی که هنوز مورد مطالعه گسترده ای قرار نگرفته است پیوند خورده است:


ممکن است فاکتورهای خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

مطالعات حیوانات و لوله آزمایش نشان می دهد که خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران باعث کاهش کلسترول خون و جلوگیری از گرفتگی رگ های خونی و شریان ها می شود .


مطالعه کنید :  مزایای استفاده از دستگاه زعفران پاک کن


ممکن است قند خون را پایین بیاورد

زعفران ممکن است قند خون را کاهش داده و حساسیت به انسولین را افزایش دهد - همانطور که در مطالعات لوله آزمایش و موش های مبتلا به دیابت مشاهده شده است.


ممکن است بینایی را در بزرگسالان مبتلا به انحطاط ماکولا وابسته به سن (AMD) بهبود بخشد:

به نظر می رسد زعفران بینایی را در بزرگسالان با AMD بهبود می بخشد و در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند ، که با AMD در ارتباط است.


ممکن است حافظه را در بزرگسالان مبتلا به بیماری آلزایمر بهبود بخشد:

خواص آنتی اکسیدانی زعفران ممکن است باعث افزایش شناخت در بزرگسالان مبتلا به آلزایمر شود.

خلاصه
زعفران با چندین مزیت بالقوه دیگر سلامتی مانند بهبود خطر بیماری قلبی ، سطح قند خون ، بینایی و حافظه مرتبط شده است. با این حال ، برای نتیجه گیری قوی تر مطالعات بیشتری لازم است.


11. آسان به رژیم غذایی خود اضافه کنید

در دوزهای کوچک ، زعفران دارای طعم و عطر لطیف است و به خوبی با غذاهای معطر مانند پلا ، رییزوت و سایر غذاهای برنج جفت می شود.

بهترین راه برای جلب طعم بی نظیر زعفران خیساندن نخ ها در آب گرم - اما نه جوش است. نخ ها و مایع را به دستور غذای خود اضافه کنید تا به یک طعم عمیق تر و غنی تر برسید.

زعفران در بیشتر بازارهای مخصوص به راحتی قابل تهیه است و می توان آن را به صورت نخ یا به صورت پودری خریداری کرد. با این حال ، بهتر است نخ ها را بخرید ، زیرا آنها تطبیق پذیری بیشتری به شما می دهند و احتمال زخمی شدن کمتری دارند.

اگرچه زعفران گران ترین ادویه در جهان است ، مقدار کمی از آن کارایی زیادی دارد ، و شما اغلب در دستور العمل های خود به مقدار کمی از آن احتیاج خواهید داشت. در حقیقت ، استفاده از زعفران بیش از حد می تواند به غذاهای شما طعم دارویی بدهد.

علاوه بر این ، زعفران به شکل مکمل موجود است.

خلاصه
زعفران دارای طعم و عطر لطیفی است که باعث می شود اضافه کردن آن به رژیم غذایی شما آسان باشد . آن را به خوبی با غذاهای ترکیب کنید . زعفران باید در آب ولرم خیس شود تا طعمی عمیق تر به دست دهد. از طرف دیگر ، می توانید زعفران را به صورت مکمل خریداری کنید تا از مزایای آن استفاده کنید.


خطرات ، اقدامات احتیاطی و مقدار مصرف

زعفران به طور کلی ایمن است و عوارض جانبی کمی دارد.

در مقادیر استاندارد پخت و پز ، به نظر نمی رسد که زعفران باعث ایجاد عوارض جانبی در انسان شود.

به عنوان یک مکمل رژیم غذایی ، افراد با اطمینان می توانند روزانه 1.5 گرم زعفران مصرف کنند. با این حال ، تنها 30 میلی گرم زعفران در روز نشان داده شده است که به اندازه کافی می تواند مزایای سلامتی آن را به دست آورد.

از طرف دیگر ، دوزهای زیاد 5 گرم یا بیشتر می تواند اثرات سمی داشته باشد. زنان باردار باید از دوزهای زیاد خودداری کنند ، زیرا این امر می تواند باعث سقط جنین شود  .

مانند هر مکمل ، قبل از مصرف زعفران به شکل مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

مسئله دیگر در مورد زعفران - خصوصاً پودر زعفران - این است که ممکن است با سایر مواد مانند چغندر ، الیاف ابریشمی با رنگ قرمز ، زردچوبه و پاپریکا محصور شود. زعفران هزینه تولید کنندگان را کاهش می دهد ، زیرا برداشت زعفران واقعی گران است.

بنابراین ، برای اطمینان از دریافت یک محصول معتبر ، خرید زعفران از یک برند معتبر مهم است. اگر زعفران خیلی ارزان به نظر می رسد ،بهتر است از خرید آن جلوگیری کنید.

خلاصه
در دوزهای طبیعی ، زعفران به طور کلی ایمن است و عوارض جانبی کمی دارد. حتما زعفران را از یک مارک یا فروشگاه معتبر خریداری کنید.


مطالعه کنید :  چگونه زعفران را سریع پاک کنیم؟

 

نکته خط

زعفران یک ادویه قدرتمند است که مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد.

خواص زعفران دم کرده  با مزیت های سلامتی ، از جمله بهبود خلق و خوی ، میل جنسی و عملکرد جنسی و همچنین کاهش علائم PMS و افزایش کاهش وزن مرتبط است.

از همه مهمتر ، برای اکثر افراد بی خطر است و افزودن آن به رژیم غذایی آسان است. سعی کنید زعفران را در غذاهای مورد علاقه خود گنجانید تا از مزایای بالقوه سلامتی آن استفاده کنید.


خرید زعفران و خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آنلاین اوناتس 










منبع: www.healthline.com
برچسب ها: زعفران پودر زعفران خرید زعفران

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام