خواص فوق العاده بادام هندی  | خواص بادام هندی
یکی از آجیل های خوشمزه و شناخته شده بادام هندی است، بادام هندی منشا مهمی از کالری می باشد. مصرف بادام هندی خام می تواند در کنترل وزن و لاغری موثر باشد. یکی از منابع غنی آهن بادام هندی خام به شما می رود. یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن آهن محسوب می شود. مصرف روزانه 30 گرم بادام هندی خام، 11 درصد از نیاز روزانه به آهن را برای خانم ها و 23 درصد از نیاز روزانه به آهن برای آقایان را تامین می کند. بادام هندی خام سرشار ا روی و مس است. مس موجود در بادام هندی خام به فرآیند تولید آهن، تقویت عروق خونی و تولید انرژی در بدن کمک می کند. از دیگر خواص بادام هندی خام می توان به منگنز اشاره کرد. منگنز سوخت و ساز بدن را تقویت می کند. بادام هندی داری طبع گرم و خشک است و برای سلامت قلب، درمان کم خونی، بهداشت دهان و دندان مفید می باشد.

با خواص فوق العاده بادام هندی بیشتر آشنا شوید!

خواص بادام هندی : یکی از آجیل های  خوشمزه و شناخته شده بادام هندی است، بادام هندی منشا مهمی از کالری می باشد. مصرف بادام هندی خام می تواند در کنترل وزن و لاغری موثر باشد.

یکی از منابع غنی آهن بادام هندی خام به شما می رود. یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن آهن محسوب می شود.

مصرف روزانه 30 گرم بادام هندی خام، 11 درصد از نیاز روزانه به آهن را برای خانم ها و 23 درصد از نیاز روزانه به آهن برای آقایان را تامین می کند.

بادام هندی خام سرشار ا روی و مس است. مس موجود در بادام هندی خام به فرآیند تولید آهن، تقویت عروق خونی و تولید انرژی در بدن کمک می کند. از دیگر خواص بادام هندی خام می توان به منگنز اشاره کرد.

منگنز سوخت و ساز بدن را تقویت می کند. بادام هندی داری طبع گرم و خشک است و برای سلامت قلب، درمان کم خونی، بهداشت دهان و دندان مفید می باشد.


پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ های قلبی در زمان بارداری

از آنجایی که بادام هندی منشا ویتامین B می باشد به عنوان یک میان وعده عالی برای مادران باردار محسوب می شود و از ترک خوردگی شکم نیز پیشگیری می کند. همچنین مقدار بالای منیزیم و آهن موجود در بادام هندی برای جلوگیری از ابتلا زنان باردار به بیماری های قلبی موثر بوده و از کم خونی در آن ها پیشگیری می کند.


لاغری و کاهش وزن

مصرف دو بار بادام هندی در هفته می تواند وزن کمتری در مقایسه با کسانی که از رژیم های لاغری مختلفی استفاده می کنند، داشته باشد. خوردن بادام هندی سبب کاهش اشتها و با افزایش چربی سوزی به سم زدایی سیستم گوارش بدن کمک می کند. خوردن حدود 30 گرم بادام هندی خام دارای 155 کالری می باشد. اگر چه بادام هندی به عنوان آجیل چرب شاخته شده است، ولی چربی های موجود در بادام هندی چربی های مفیدی هستند که نه تنها برای بدن هیچ گونه ضرری ندارند بلکه سبب چاقی نیز نمی شوند. 


جلوگیر‌ی از سفید شدن مو

از آنجایی که بادام هندی سرشار از مس می باشد موجب افزایش رشد مو، تقویت آن و از ریزش و سفید شدن آن ها جلوگیری می کند. اگر ریزش و سفیدی مو دارید، این آجیل را به صورت روزانه میل کنید.


جوان سازی پوست

آهن و مس موجود در این آجیل از چروک شدن پوست صورت پیشگیری می کند و سبب جوان سازی پوست می گردد. محققان بر این باورند این آجیل می تواند مانع  از ابتلای افراد به سرطان پوست شود.


بادام هندی و فشار خون

در بین آجیل ها (  گردو ، فندق، تخمه) بادام زمینی  همانند پسته سرشار از آهن است که نقش کلیدی در انتقال اکسیژن به بدن را دارا می باشد. این آجیل یک دیرتیک طبیعی است. منیزیم و پتاسیم موجود در این آجیل برای درمان فشار خون بالا، کلسترول و چربی خون بسیار موثر است.


خواص بادام هندی درتقویت سیستم ایمنی بدن

روی یا زینک نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت های میکروبی دارد. خوشبختانه مقدار چشمگیری روی و زینک در این آجیل وجود دارد. از دیگر خاص این آجیل می توان ساخت پروتئین و بهبود زخم ها اشاره نمود. در دوران بارداری برای رشد بهتر جنین و همچنین در سنین کودکی  مصرف زینک برای حفظ ثبات و قدرت بدن کودکان بسیار مهم است.


خواص بادام هندی در درمان کبد چرب

یکی از آجیل هایی که با خوردن آن می توان به سم زدایی بدن کمک کند بادام هندی می باشد که برای درمان کبد چرب مناسب است.


درمان افسردگی

یکی از آجیل های که به عنوان تسکین دهنده مشکلات و افسردگی ها عمل می کند، بادام هندی می باشد. افسردگی خود یک نوع بیماری روحی است اما تاثیرات آن بر روی بدن سبب بروز بیماری های همچون دیابت، چاقی و مشکلات قلبی و عروقی می گردد. برای دور شدن از فشارها و افسردگی بادام هندی می تواند در انجام این کار بسیار مفید باشد. علت آرامش بعد از خوردن این آجیل را می توان در افزایش نیاسین و سروتونین دانست. خوردن یک مشت بادام هندی به اندازه داروهای ضد افسردگی می توان موثر باشد. 


خواص بادام هندی در پیشگیری از سنگ کیسه صفرا

سنگ های کیسه صفرا معمولا رسوباتی مانند سنگ هستند که از کلسترول تشکیل شده اند و در کیسه صفرا جمع می شوند. قرار دادن اجیل های مفید همانند بادام هندی در رژیم غذایی می تواند خطر تشکیل سنگ های کیسه صفرا را کاهش دهد.


با خرید اینترنتی آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس لذت خریدی مطمئن و آسان را تجربه کنید.


محصولات ما :











برچسب ها: بادام هندی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام