انواع مغز گردو را بشناسید

انواع مغز گردو را بشناسید

تاریخ انتشار : 1399/04/18 22:17:12
انواع مغز گردو : گردو میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد و در غذاهای ایرانی نقش مهمی را ایفا می کند برای استفاده از گردو چه گردو خورشتی چه مصرفی روزمره باید انواع آن را شناخت در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس به معرفی آن خواهیم پرداخت

انواع مغز گردو را بشناسید


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : مغز گردو یکی از منابع مهم مواد غذایی محسوب می شود که دارای اسید آلفا لینولنیک است که یک اسید چرب امگا 3 لازم برای بدن شما می باشد. مغز گردو یک نوع خشکبار مغذی محسوب می شود که با جدا شدن پوست سخت گردو قابل مصرف می باشد. مغز گردو به نام غذای مغز معروف است، چرا که منشا امگا 3 است که سبب عملکرد بهتر مغز می شود. گردو با دو پوسته، یکی نرم و سبز رنگ که به تدریج خشک می گردد و از بین می رود و دیگری سخت و چوبی است. گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد. مغز گردو سرشار از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها است.

انواع مغز گردو


مغز گردو سفید

مغز گردو سفید از لحاظ ظاهر زیباترین نوع مغز گردو محسوب می شود. اغلب مغز گردو سفید را در صبحانه با پنیر میل می شود. از نظر قیمت این نوع  مغز گردو از دیگر مغزها گران تر است. به سبب این که اکثر افراد فکر می کنند که هر چقد گردو سفیدتر باشد بهتر است در صورتی که باید به چربی و تازگی، اندازه گردو و طعم و بوی آن بیشتر اهمیت داده شود. به دلیل این که مغز گردو طرفداران بیشتری دارد  و در بین مغزها بسیار محبوب است اغلب گران تر از دیگر مغز گردوها می باشد.


مغز گردو معمولی

مغز گردو معمولی از لحاظ ظاهر،  دارای ظاهری به رنگ قهوه ای روشن البته بستگی به مکان فروش این گردو نیز دارد احتمال دارد رنگ آن تیره تر یا روشن تر باشد. اغلب فروشنده ها مغز گردویی که نه تیره باشد که بتوان به آن گردو خورشتی گفت و نه آنقدر روشن است که در گروه مغز گردو سفید قرار داد را مغز گردو معمولی می نامند. قیمت مغز این گردو ثابت نیست و به فروشنده بستگی دارد اما چیزی بین مغز گردو خورشتی و سفید است. از لحاظ کیفیت با مغز گردو تفاوتی ندارد فقط رنگش کمی تیره تر است و از لحاظ چرب بودن و خوش خوراک بودن و تازه بودن با مغز گردوهای سفید یکسان است.


مغز گردو خورشتی

مغز گردو خورشتی نسبت به دیگر مغزها دارای رنگ پررنگ و سیاه می باشد. بنابراین این مغز اغلب در خورشت کاربرد دارد. این مغز گردو را با نام مغز گردو فسنجونی می شناسند. توجه داشته باشید که سیاه بودن این گردو ربطی به کیفیت پایین آن ندارد چه بسا مغز گردو خورشتی به سبب درشت بودن کیفیتی بالاتر از مغز گردو سفید داشته باشد ولی به سبب رنگ آن جذابیت کمتری داشته باشد و همین دلیل موجب شده قیمت مغز گردو خورشتی از مغز گردو سفید کمتر باشد.


مطالعه کنید : انواع گردو | بهترین نوع گردو در ایران


نمونه مختلف مغز گردو را بهتر بشناسید؟

نمونه های گردو را می تواند به دو گروه رنگ و شکستگی دسته بندی کرد:


رنگ :

از نظر رنگ مغز گردو به روش های زیر دسته بندی می شوند:


1 - مغز گردوی سفید یا شکری

به مغزهایی گفته می شود که معمولا حداقل %75 رنگ آن ها سفید شکری تا کرم روشن باشد. 


2 - مغز گردوی رنگ قهوه اي روشن

به مغز گردوهایی گفته می شود که معمولا رنگ اغلب آن ها حداقل  %75کرم روشن تا قهوه ای روشن باشد.


3 - مغز گردوی قهوه ای

به مغز گردوهایی می گویند که معمولا رنگ آن ها حداقل %75 قهوه ای تا قهوه ای سوخته تا تیره باشد. 


4 - مغز گردوی قهوای پر رنگ ( سوخته)

به مغز گردوهایی گفته می شود که معمولا رنگ آن ها حداقل %75 قهوه ای تا قهوه ای سوخته تا تیره باشد.


مطالعه کنیدخواص تخم شربتی از لاغری تا کنترل دیابت!


شکستگی :

از نظر رنگ شکستگی، مغز گردو به روش های زیر دسته بندی می شوند:

1 - گردوی دوپر

این گردویی است که حداقل 7 الی 8 مغز آن سالم می باشد. بیشتر از 85 درصد از قسمت ها از لحاظ وزن به اندازه نصف مغز گردو و الباقی آن ها از لحاظ وزن به اندازه سه چهارم نصف مغز گردو می باشند.

2 - مغز گردوی چهارپر

مغز گردوی چهارپر به مغزی گفته می شود که حداقل 80 درصد از قسمت ها از لحاظ وزن به اندازه ی یک 4/1 مغز گردو می باشند.

 3 - مغز گردوی دندانه ای

مغز گردوی دندانه ای به مغز گردویی گفته می شود که حداقل 80 درصد از قسمت ها از لحاظ وزن به مقدار 6/1 مغز گردو می باشد.


مطالعه کنیدفواید خرما برای دوران بارداری


قیمت مغز گردو  اعلا  ( گردو  ایرانی )

فروشگاه اینترنتی اوناتس ارائه کننده انواع مغز گردو با قیمت های بسیار عالی می باشد. با خرید از فروشگاه ما واسطه ها را کم کنید، بهترین مغز گردو ها را برای شما مشتریان عزیز آماده کرده ایم. با خرید مغز گردوی اعلای ایرانی از  فروشگاه اینترنتی اوناتس ، خرید  گردوی با کیفیت را برای خود تضمین و ما را در جهت کمک به تولید کنندگان و حذف واسطه ها یاری کنید.


خرید آجیل و خشکبار ، خرید اینترنتی مغز گردو ، خرید چای ، خرید زعفران ، خرید آنلاین آجیل در فروشگاه اینترنتی اوناتس 

مغز گردو خورشتی اوناتس

خرید گردو با پوست خارجی

خرید مغز گردوی اعلا  اوناتس

گردو پوست کاغذی عمده

زعفران یک گرمی استوانه ای

خرید زعفران نیم مثقالی پاکتی

خرید زعفران دو مثقالی استوانه ای









برچسب ها: گردو خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام