فواید خرما برای دوران بارداری

فواید خرما برای دوران بارداری

تاریخ انتشار : 1399/03/28 17:31:44
از آنجایی که خرما سرشار از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین های متعددی است، در نتیجه دارای چربی بسیار کمی می باشد. به علاوه این میوه مقوی دارای ترکیبی از فیبر محلول و نامحلول می باشد که خوردن آن برای حفظ سلامت سیستم گوارشی زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد بسیار موثر است.در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس ازفواید خرما برای دوران بارداری سخن خواهیم گفت با ما باشید..

فواید خرما برای دوران بارداری

فروشگاه اینترنتی اوناتس : از آنجایی که خرما سرشار از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین های متعددی است، در نتیجه دارای چربی بسیار کمی می باشد. به علاوه این میوه مقوی دارای ترکیبی از فیبر محلول و نامحلول می باشد که خوردن آن برای حفظ سلامت سیستم گوارشی زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد بسیار موثر است. همچنین بهتر است بدانید که میوه خرما حاوی مقدار مناسبی از قند طبیعی بوده و سرشار از پتاسیم بوده و دارای سدیم کمتری می باشد. در نتیجه، می توان گفت که مصرف این میوه به تنظیم سیستم عصبی مادران باردار و جنین داخل رحمشان کمک بسیاری خواهد کرد. خوردن خرما برای مادر و جنین بی خطر و سودمند بوده، قند موجود در این میوه سبب تجزیه و تحلیل سریع و تبدیل به انرژی می شود بدون هیچ گونه تغییر در سطح قند خون بدن. همچنین ویژگی ملین آن سبب شده انقباضات رحمی تحریک شده و درد زایمان کاهش یابد و پروسه آن سریع تر انجام شود.


در ادامه مطالب از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس، می خواهیم به برخی از مهم ترین فواید خرما برای دوران بارداری اشاره کنیم:


تامین انرژی لازم در دوران بارداری با خرما

زنان در دوران بارداری بدن آن ها نیاز به مقدار زیادی انرژی دارند، که خوردن این میوه به سرعت راه برای نشان دادن انرژی به بدن این افراد خواهد بود.


انعقاد خون خوب را حفظ می‌کند

مصرف خرما علاوه بر این که برای سلامتی زنان در دوران بارداری موثر است، می تواند ویتامین K لازم را برای زنان باردار را فراهم کند. این ویتامین در نگهداری انعقاد خون خوب و داشتن استخوان هایی سالم نقش بسزایی دارد. داشتن استخوان های سالم و قوی برای زنان باردار ضروری می باشد.

به علاوه، مادران باید انعقاد خون مناسبی داشته باشند تا فرآیند زایمان بی خطر و سالمی را داشته باشند.


مطالعه کنیدترفندهایی برای بالا بردن میزان ماندگاری خرما


داشتن بدن کشیده و بلند جنین با خوردن خرما در دوران بارداری

از آنجایی که پروتئین ها از اسید آمینه درست می شوند، در نتیجه سلول های بدن زنان باردار و جنین درون رحم این زنان را می سازند. برای این که کودک بدنی کشیده و بلند داشته باشد و از رشد کافی بهره مند شود، باید از دوران جنینی و در داخل رحم مادرش پروتئین کافی دریافت کند. پس، زنان حامله باید برای حمایت از رشد جنین داخل رحم خود و فراهم کردن نیازهای بدن او باید پروتئین را به مقدار مناسبی مصرف کنند.


خرما و جلوگيري از نقايص مادرزادي

از آنجایی که اسید فولیک و فولات نقش موثری در شکل گرفتن سلول های جدید بدن زنان باردار و جنین داخل رحم آن ها دارد، بنابراین از بروز مشکل کم خونی در بدن زنان باردار پیشگیری می کند. همچنین این میوه در جلوگیری از بروز نقایص در زمان تولد در بدن نوزادان که بسیار هم خطرناک است، موثر است.

نکته قابل توجه این است که بدانید مصرف منظم خرما ممکن است از آسیب رساندن به مغز و نخاع نوزاد، همانند بروز بیماری اسپینا بیفیدا و آنانسفالی در بدن او هم پیشگیری کند.


مطالعه کنید :  انواع خرما ی صادراتی ایران


کنترل وزن در بارداری با خرما

برای این که سیستم گوارش زنان باردار سالم باشد و از بروز یبوست جلوگیری شود، مصرف این میوه که حاوی مقدار فیبر بالایی است، انتخابی مناسب است.

علاوه بر این، مصرف این میوه می تواند کلسترول خون زنان باردار را تنظیم کند و از ابتلا به انواع عفونت ها در بدن این افراد جلوگیری کند. با شروع روند بارداری، زنان در معرض خطر مبتلا شدن به فشار خون و دیابت دوران حاملگی قرار می گیرند، که مصرف فیبر زیاد در این دوره حساس کمک می کند تا از بروز این مشکلات در بدن آن ها جلوگیری شود.

همچنین مصرف میوه خرما در دوران بارداری، برای حفظ وزن متعادل زنان نیز بسیار موثر است. از آنجایی که معمولا زنان در دوران بارداری بیش از حد احساس گرسنگی می کنند، پس مصرف فیبر زیاد می تواند احساس گرسنگی را در بدن آن ها کنترل نموده و احساس پر بودن معده را برای یک زمان طولانی فراهم کند.


مطالعه کنید : نکات مهم در رابطه با خرید خرما


زایمان آسان تر با خوردن خرما در بارداری

وجود منیزیم در بدن مادران باردار کمک می کند تا جا به جایی یون های کلسیم و پتاسیم از سمت غشای سلولی که در انقباضات عضلانی و ریتم طبیعی قلب مفید هستند، به شکل فعال صورت گیرد.

همچنین وجود منیزیم کافی در بدن زنان باردار در شکل گیری دندان ها و رشد مناسب استخوان های جنین درون رحم بسیار مفید بوده و کمک می کند سطخ قند خون در بدن خود مادر هم در حالت عادی کنترل شود.

 خرید خرما ، خرید آجیل و خشکبار در فروشگاه آنلاین اوناتس







برچسب ها: خرما سلامتی خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام