انواع گردو | بهترین نوع گردو در ایران

انواع گردو | بهترین نوع گردو در ایران

تاریخ انتشار : 1399/04/17 12:37:44
انواع گردو : تفاوت و طیف گسترده انواع گردو موجب شده تا بسیاری از افراد به ویژه در هنگام خرید گردو برای تشخیص بهترین نوع گردو با مشکل روبه رو شوند. در ادامه مطالب قصد داریم شما را با انواع گردو در ایران و جهان بیشتر آشنا شوید.

انواع گردو | انواع مغز گردو | خرید  بهترین نوع گردو  از فروشگاه آجیل و خشکبار


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : گردو معمولا  جز خانواده خشکبار محسوب می شود که به سبب داشتن ارزش غذایی بسیار بالا مصرف آن برای همه افراد در تمام سنین پیشنهاد می شود. گردو از خشکبار حاوی مواد مغذی  و مواد معدنی فراوانی است که در گذشته در سبد غذایی مردم ایران جای گرفته است.

یکی از معروف ترین مغزهای خوراکی در جهان گردو است. گردو از جمله درخت های بسیار مقاوم است که توانسته به خوبی خودش را در انواع شرایط اقلیمی وقف دهد. ولی تفاوت و طیف گسترده موجب شده تا بسیاری از افراد به ویژه در هنگام  خرید گردو برای تشخیص گردو مورد نظر خود با مشکل روبه رو شوند. در ادامه مطالب قصد داریم شما را با انواع گردو در ایران و جهان بیشتر آشنا شوید.

 تنوع گردو در واقع بستگی بسیاری به نوع درخت آن ها دارد. گردو از پهن برگان محسوب می شود که اغلب در تمام نقاط جهان به خوبی رشد می کند و این نشان می دهد که معمولا این درخت به خوبی با شرایط آب و هوایی توانسته کنار بیاید. همین دلیل موجب شده تا اغلب جهان گردو خاص را داشته باشند و به همین سبب شناسایی آن ها بسیار دشوارتر می گردد. 

براساس نظر کارشناسان بهترین نوع گردو در ایران رشد و تولید می شود. گردوهای ایرانی دارای طعم و مزه بی نظیر و خاصی هستند و از این رو گردو در ایران در رتبه برترین گردوهای جهان قرار دارد و مشتریان خارجی بسیاری هر ساله خواهان خرید گردو ایرانی هستند. یکی از مشهور ترین گردوهای ایران گردو تویسرکان در استان همدان می باشد که گفته می شود  بهترین نوع گردو در تمام دنیا است.  این گردو نه تنها مزه و طعم فوق العاده ای دارد بلکه از لحاظ کیفیت ارزش غذایی و چربی های مفیدی که دارد بهترین نوع گردو است.


مطالعه کنید : خرید اینترنتی گردو | خرید آنلاین گردو


معرفی انواع گردو


گردوی دوولی هیبرید

انواع گردو | انواع مغز گردو  : یکی از برترین و مرغوب ترین گردوها، گردوی دوولی هیبرید محسوب می شود که برعکس اغلب نژادها با گردوی شرقی، یک لایه ظریف و کاغذی دارد که با انگشت دست و پا به راحتی می توان شکسته شود. این درخت بسیار مولد و نیرومند است و در بسیاری از ویژگی های آن به سمت گردو فارسی مقاوم است. این گردو دارای طعم عالی و شیرینی است حتی زمانی که تازه از درخت چیده شده باشد. گردوی این نژاد با پوسته نازک پوسیده شده و به راحتی می توان آن را شکست.


گردوی شیلی  بهترین نوع گردو 

انواع گردو | انواع مغز گردو : گردو شیلی به سبب کیفیت بالا و کارکرد زیاد به عنوان یکی ازبهترین نوع گردو و نژادهای آن مشهور می گردد. باردهی اقتصادی این نژاد گردو از سال 5 آغاز می گردد  در حالی که باردهای اقتصادی دیگر گردوها از سال 9 شروع می گردد. از ویژگی های مهم این درخت می توان به زود باروری مقاوم خوب به سرما بهاره و مقابل در برابر بیماری ها اشاره کرد. از دیگر ویژگی های آن پوست کاغذی و کیفیت بالای مغز آن اشاره کرد.


مطالعه کنیدانواع خرما ی صادراتی ایران


گردو چندلر

انواع گردو | انواع مغز گردو : گردو چندلر از پیوند گردو پدرو به دست آمده و به همین سبب معمولا مشخصات این گردو را دارد. این گردو دارای قدرت رشد متوسطی دارد و به همین سبب محصول بسیار زیادی که می دهد اقتصادی ترین و یا تجاری ترین نوع گردو می باشد. گردو چندلر کمی به سرما حساس است و باید در مکان های خیلی سرد سیر کاشت نشود و در ضمن به خاک سفت  کوهستانی نیز مقاوم نیست.


گردو خوشه ای

انواع گردو | انواع مغز گردو : این گردو که به گردو خوشه ای فرانسوی معروف است محصول گردو را به شکل خوشه ای می دهد و به همین سبب به این اسم خوانده می شود. در هر خوشه آن 5 الی 10 عدد گردو وجود دارد. درختی متوسط داشته و قد کوتاه است و از درختان گردو پر بارده محسوب می گردد. این درخت گردو زود می رسد و خیلی زود در همان سال اول و یا نهایتا سال دوم به میوه دهی می رسد. گردویی بیضی شکل و دارای مغزی خوش طعم و درشت است.


گردو فرانکت

انواع گردو | انواع مغز گردو : این گردو بومی کشور فرانسه محسوب می شود و از گردوهایی است که به شرایط آب و هوایی متعدد سازگار بوده و به همین سبب زیاد پرورش داده می شود و در اکثر نقاط دنیا وجود دارد. مغز این گردو بسیار لذیز است و برای تهیه مغز گردو و گردو خشک مناسب است.


مطالعه کنید23 نوع توت : لیست انواع توت با تصویر و نام آنها


گردو فرنور

انواع گردو | انواع مغز گردو : گردو فرنور فرانسوی است، مغز این گردو بسیار سفید و ایستادگی خوبی در مقابل بیماری دارد. میزان باردهی بسیار خوب و در برابر سرما دارای دوام بیشتری هستند.


گردو تویسرکان

انواع گردو | انواع مغز گردو : گردو تویسرکان محصول استان همدان است و از نژادهای ایرانی می باشد که زود شروع به گل دهی می کند و از نژادهای اصلاح شده خارجی به حساب می آید. مغز این گردو بسیار مرغوب است و از گردوهای درشت و با پوست نازک است که براساس نظر بسیاری از کارشناسان لذیزترین نوع گردو در جهان است.


گردو لارا

انواع گردو | انواع مغز گردو : گردو لارا دارای نژاد آمریکایی است و باردهی خوبی هم دارد. از گردوهای بلند است که اگر چه به بیماری حساس است و نباید در مکان های سردسیر پرورش داده شود.

 

خرید انواع مغز گردو ، خرید زعفران ، خرید چای ، خرید دمنوش گیاهی ، خرید آنلاین آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس


خریدآسان محصولات زیر تنها با یک کلیک!


برچسب ها: گردو خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام