خواص تخم شربتی از لاغری تا کنترل دیابت!
تخم شربتی از قدیم به عنوان یک نوشیدنی بین ایرانیان جای داشته، این دانه کوچک ولی شگفت انگیز علاوه بر رفع تشنگی برای رفع یبوست، پوست و مو، لاغری و کاهش وزن، متعادل نگه داشتن فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به خواص تخم شربتی اشاره خواهیم داشت با ما باشید.

خواص  شگفت انگیز تخم شربتی برای درمان بیماری ها

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : تخم شربتی از دانه ریحانه که به صورت خودرو تولید می شود، این دانه گیاه دارویی دارای خواص بسیاری می باشد که در ایران به عنوان تخم شربتی شناخته شده است و برای سلامتی بسیار موثر است.

تخم شربتی از قدیم به عنوان یک نوشیدنی بین ایرانیان جای داشته، این دانه  از گیاهان دارویی کوچک ولی شگفت انگیز علاوه بر رفع تشنگی برای رفع یبوست، پوست و مو، لاغری و کاهش وزن، متعادل نگه داشتن فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

این دانه گیاه دارویی در ایران مخصوصا در فصل گرما و ماه رمضان به عنوان خنک کننده دارای طرفداران بسیاری می باشد و طبع آن گرم و خشک است و دارای آهن بالایی می باشد و برای پاک سازی شریان ها بسیار مناسب است.


کاهش وزن و لاغری

کاهش وزن و لاغری با تخم شربتی  : از آنجایی که تخم شربتی منشا فیبر است، در نتیجه می تواند شما را در مدت زمان طولانی سیر نگه دارد و مانع  از هوس های غذایی شود. برای کنترل اشتها می توانید از این نوشیدنی به عنوان یک میان وعده قبل از غذای اصلی استفاده نمایید.

در این صورت کافی است آن ها را به یک کاسه ماست بیفزایید یا مقداری از آن ها را روی سالاد میوه بریزید. ازبهترین  مواد برای کاهش وزن استفاده از تخم شربتی می باشد، دانه های ژلاتینی تخم شربتی بدون این که کالری داشته باشند فرد را سیر نگه می دارند و به جای استفاده از داروهای زیان آور برای کاهش اشتها، می توانید از تخم شربتی استفاده کنید.

تخم شربتی حاوی مقدار بسیاری پروتئین، آهن، کلسیم و پتاسیم است و در عین حال افرادی که در جذب کلسیم مشکل دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در این نوشیدنی سبب انتقال کلسیم به استخوان ها می گردد.


مطالعه کنیدمناسب ترین آجیل ها برای کاهش وزن و لاغری کدام اند؟


درمان سرماخوردگی

در گذشته برای درمان سرماخوردگی از تخم شربتی استفاده می کردند. از آنجایی که تخم شربتی سرشار از آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهای موثر است سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و به همین دلیل برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی، سرفه، آسم مفید است.


سلامت دهان و دندان

خواص تخم شربتی : سلامت دهان و دندان | از آنجایی که تخم شربتی حاوی خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد قارچی، باکتریایی بسیار قوی است به این سبب از ایجاد پلاک بر روی دندان ها جلوگیری می کند و مانع  از پوسیدگی و سوراخ شدن دندان ها می گردد. علاوه براین، این نوشیدنی با از بین بردن میکروب های عامل بوی بد دهان، سبب رفع بوی بد دهان و به خوشبو شدن آن کمک می کند.


استرس و افسردگی

خواص تخم شربتی در درمان استرس و افسردگی | از آنجایی که تخم شربتی حاوی خواص آرام بخش است، می تواند استرس و اضطراب را کاهش و به خلق و خوی افراد و درمان افسردگی کمک کند. علاوه براین منیزیم موجود در این نوشیدنی سبب کاهش سطح کورتیزول خون و به رفع خستگی و درمان بی خوابی کمک می کند.


عفونت مثانه و واژن

خواص تخم شربتی : درمان عفونت مثانه | براساس تحقیقات انجام شده این دانه به سبب خواص انتی باکتریال می تواند به درمان عفونت مثانه و واژن در زنان و دختران کمک کند. همچنین مصرف این نوشیدنی با افزایش ادرار سبب درمان عفونت مثانه می گردد.


مطالعه کنیدتاثیر خوردن آجیل بر اسپرم


سطوح قند خون را کنترل می ‌کند

خواص تخم شربتی : کنترل قند خون | افرادی که ابتلا به دیابت نوع 2 هستند می توانند از تخم شربتی استفاده نمایند چرا که سطح قند خون را مهار می کند. آن ها متابولیسم بدن شما را کند می سازند، بنابراین تبدیل کربوهیدرات به گلوکز را مهار می کنند. شما می تواند دانه های تخم شربتی را در یک لیوان شیر ترکیب کنید و به عنوان صبحانه میل کنید. این نوشیدنی گیاهی  برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند بسیار سالم و موثر است.


حرارت بدن را کاهش می‌ دهد

برخی اوقات می توانید تخم شربتی را به ترکیب نمودن با آب، عسل، شکر و حتی شیر نارگیل برای تهیه  یک نوشیدنی استفاده نمایید. از این نوشیدنی بی نظیر می توانید در روزهای گرم تابستان استفاده کنید. یکی از بهترین خنک کنده های بدن تخم شربتی است. این نوشیدنی سبب کاهش حرارت بدن می شود و به همین سبب اغلب مردم آن را به نوشیدنی های طراوت بخش، شربت ها یا میلک شیک ها می افزایند.


درمان یبوست و نفخ با تخم شربتی

از دیگر خواص تخم شربتی می توان به سم زدایی بدن و منظم کردن حرکات روده اشاره کرد. یکی از شیوه های مفید برای درمان یبوست می توانید به مدت چند شب، قبل از خواب یک لیوان شیر ترکیب شده با تخم شربتی میل کنید. این نوشیدنی همانند یک پاک کننده ی معده عمل می کند. تخم های شربتی دارای روغن های فراری هستند که سبب از بین رفتن گاز و نفخ سیستم گوارش می شود و برای هضم موثرند.



مطالعه کنید : خواص گل ختمی برای بیماری های دستگاه گوارش | گیاه دارویی گل ختمی


قیمت تخم شربتی در فروشگاه اینترنتی اوناتس

برای مشاهده قیمت تخم شربتی  و یا  خرید تخم شربتی می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی اوناتس مراجعه کنید و علاوه  برتخم شربتی از قیمت دیگر محصولات ما نیز مطلع شوید. مشتریان می توانند محصولات با کیفیت را از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس   به صورت اینترنتی و آنلاین خریداری نمایند.


خرید آجیل و خشکبار ، خرید دمنوش ، خرید چای ، خرید گیاهان دارویی ،خرید زعفران و خرید آنلاین آجیل از فروشگاه اینترنتی اوناتس 

خرید آسان محصولات زیر از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس:

خرید مغز گردو خورشتی

خرید بادام هندی درشت

خرید زعفران عمده

خرید زعفران نیم مثقالی استوانه ای

خرید زعفران یک مثقالی استوانه ای

خرید چای سبز 

خرید آجیل چهار مغز


تلفن تماس : 09173318640



برچسب ها: گیاهان دارویی گیاه درمانی خشکبار دمنوش

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام