خواص کشمش | آیا کشمش برای شما خوب است؟

خواص کشمش | آیا کشمش برای شما خوب است؟

کشمش حاوی ویتامین ها و مواد معدنی سالم است. خواص کشمش بسیار زیاد است آنها همچنین فاقد چربی و فاقد کلسترول هستند و دارای آنتی اکسیدان ها و منبع عالی فیبر هستند در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره خواص کشمش بیشتر بدانید
ادمین اصلی
1398/11/30

خواص کشمش | کشمش چیست؟

خواص کشمش : فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : میوه ای  زرد ، قهوه ای یا بنفش جمع شده معروف به کشمش ، در واقع انگورهایی هستند که در آفتاب یا در یک ماده مرطوب کننده غذایی خشک شده اند.

کشمش معمولاً در موارد زیر استفاده می شود:

  • به عنوان یک سالاد
  • مخلوط شده با جو دوسر
  • در ماست
  • در گرانول یا غلات

همچنین ممکن است شما آنها را در کوکی ها ، نان ها و کلوچه های خوشمزه پخته شده بخورید. با وجود کوچک بودن آنها ، کشمش پر از انرژی و سرشار از فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

کشمش به طور طبیعی شیرین و سرشار از قند و کالری است اما هنگام خوردن در حد متوسط ​​برای سلامتی ما مفید است. در حقیقت ، کشمش می تواند به هضم غذا کمک کند ، سطح آهن را تقویت کرده و استخوان های شما را قوی نگه دارد.

بنابراین دفعه دیگر که می خواهید شیرینی یا شکلات میل کنید ، برای برآوردن نیاز سلامتی خود از کشمش استفاده کنید. بدن شما از مزایای سالم بهره خواهد برد.


مواد مغذی در کشمش

در مورد فواید غذایی کشمش عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. درمورد آنچه که کشمش چه خوب و چه بد ارائه می دهند بخوانید تا مشخص شود که مزایای آن از خطراتش بیشتر است .


قند و کالری

یکی از خواص کشمش دارا بودن قند و کالری است نصف فنجان کشمش حدود 217 کالری  و 47 گرم شکر دارد. به عنوان مرجع ، یک قوطی نوشابه 12 اونسی حدود 150 کالری و 33 گرم شکر بسته به نوع مارک دارد.

به همین دلیل ، کشمش دقیقاً کم کالری یا کم قند نیست. جای تعجبی نیست که بعضی اوقات از آنها به عنوان "آب نبات طبیعی" یاد می شود.

مقادیر زیاد قند و کالری برای میوه های خشک معمول است ، به همین دلیل نگه داشتن چند کشمش در جیب خود که در یک جلسه می خورید مهم است.

کشمش غالباً در جعبه های کوچک و فله ای فروخته می شود . اگر در کنترل خوردن مشکلی دارید ، سعی کنید  کشمشهای بسته بندی شده را خریداری کنید تا میزان مصرف شما کنترل شود.

برای ورزشکاران استقامتی ، کشمش جایگزین مناسبی برای جویدن ژلهای ورزشی گرانقیمت است. آنها منبع فوری کربوهیدرات های مورد نیاز را ارائه می دهند و می توانند به بهبود عملکرد شما کمک کنند.

یک منبع معتبر از مطالعه در سال 2011 نشان داد که کشمش به همان اندازه یک لوبیای ژله ای ورزشی در بهبود عملکرد برای ورزشکارانی که مشغول ورزش با استقامت متوسط ​​و زیاد هستند ، مؤثر است.

فیبر

نصف فنجان کشمش ،بسته به سن و جنس شما ، 3.3 گرم فیبر یا تقریبا 10 تا 24 درصد از نیازهای روزانه شما را به شما می دهد.

فیبر با نرم شدن و افزایش مقدار و اندازه مدفوع به هضم شما کمک می کند. مدفوع حجیم آسانتر دفع می شود و می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند.

فیبر همچنین به شما کمک می کند تا به مدت طولانی احساس سیری کنید زیرا باعث کاهش تخلیه معده می شود. اگر سعی در کاهش وزن دارید ، خوردن غذاهای فیبر دار ممکن است کمک کند.

فیبر همچنین در میزان کلسترول نقش دارد. فیبر غذایی به کاهش سطح کلسترول کم چربی (LDL) با چگالی کم (LDL) معروف است.

آهن

از خواص کشمش میتوان به آهن آن اشاره داشت کشمش منبع خوبی از آهن است. نصف فنجان کشمش حاوی 1.3 میلی گرم آهن است که حدود 7 درصد از مقدار توصیه شده روزانه منبع معتبر برای اکثر زنان بالغ و 16 درصد برای آقایان بزرگسال است.

آهن برای ساخت گلبولهای قرمز و کمک به آنها در انتقال اکسیژن به سلولهای بدن اهمیت دارد. برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن باید به اندازه کافی آهن بخورید.

کلسیم و بور

کشمش در هر وعده 1/2 لیوان حدود 45 میلی گرم کلسیم دارد که تقریباً 4 درصد از نیازهای روزانه شما را تامین می کند. کلسیم برای استخوانها و دندانهای سالم و قوی ضروری است.

اگر شما زن یائسه هستید ، کشمش برای شما یک میان وعده عالی است زیرا کلسیم به جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان کمک می کند ، اختلالی که با ریزش استخوان معمولاً در سن بالا رخ می دهد.

علاوه بر آن ، کشمش حاوی مقدار زیادی از عنصر کمیاب بور است. بور برای سالم نگه داشتن استخوان و مفاصل با ویتامین D و کلسیم کار می کند. همچنین در درمان پوکی استخوان نقش دارد.

آنتی اکسیدان

کشمش یک منبع استثنایی از مواد شیمیایی طبیعی است که به نام فیتون ها ، مانند فنل ها و پلی فنول ها وجود دارند. این نوع مواد مغذی آنتی اکسیدان محسوب می شوند.

آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد از خون شما کمک می کنند و ممکن است از آسیب رساندن به سلول ها و DNA شما که منجر به بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های قلبی و سکته مغزی می شود، جلوگیری کنند.

ترکیبات ضد میکروبی

یکی از خواص کشمش خاصیت ضد میکروبی آن می باشد یک منبع معتبر در سال 2009 خاطرنشان کرد: کشمش حاوی فیتوشیمیایی است که می تواند باعث ایجاد دندان و لثه سالم شود. فیتوشیمیایی موجود در کشمش ، از جمله اسید اولئیک ، اسید لینولئیک و اسید لینولنیک ، با باکتری های موجود در دهان شما که منجر به حفره می شوند ، می جنگید.

به عبارت دیگر ، خوردن کشمش به جای غذاهای میان وعده های قندی در واقع می تواند شما را سالم نگه دارد.

نکته آخر

کشمش حاوی ویتامین ها و مواد معدنی سالم است. آنها همچنین فاقد چربی و فاقد کلسترول هستند ، دارای آنتی اکسیدان ها و منبع عالی فیبر هستند. کشمش ممکن است در موارد زیر به شما کمک کند:

  • یبوست را تسکین دهد
  • جلوگیری از کم خونی
  • استخوان های را قوی می سازد
  • از دندان ها محافظت می کند
  • خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد

کشمش حاوی شکر کافی است تا بتواند انرژی لازم را به شما هدر دهد و علاوه بر این یک رژیم غذایی سالم برای اکثر افراد است. اگر یک دندان شیرین به دست آورده اید ، غذاهای شیرین و شیرین را با

کشمش جایگزین کنید.

البته ، مانند هر میوه خشک ، خوردن بیش از حد به دلیل داشتن قند و کالری زیاد ، می تواند تا حد مرز ناسالم باشد. در حالی که نباید از خوردن کشمش در رژیم غذایی خود هراس داشته باشید ، حتماً آن را هر چند وقت یکبار به تعداد انگشت شماری حفظ کنید.

خرید کشمش را از فروشگاه اینترنتی اوناتس انجام دهید تا لذت خرید ی آسان و با کیفیت را تجربه کنید

انواع کشمش در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس


خرید  آجیل و خشکبار  متنوع زیر در فروشگاه آنلاین اوناتس 







برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار کشمش

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.