خواص کشمش در طب سنتی

خواص کشمش در طب سنتی

تاریخ انتشار : 1399/08/23 17:30:12
کشمش یکی از خوراکی های مفید و پرفایده است که خواص بسیار زیادی دارد.این خشکبار مقوی حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و مانع از تخریب سلولی می شود در این مقاله به خواص کشمش در طب سنتی اشاره خواهیم داشت با ما باشید

خواص کشمش در طب سنتی


کشمش از خشک کردن انگور تهیه می شود. این میوه خشک دارای مواد مغذی بسیاری برای بدن می باشد. کشمش حاوی آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین های گروه B می باشد. همچنین کشمش حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و مانع از تخریب سلولی می شود. برای خارج شدن سستی و آب اضافی بدن کشمش مصرف کنید. کشمش موجب خوشبو شدن دهان می شود. کشمش یکی از خوراکی های مفید و پرفایده است که خواص بسیاری دارد.

در ادامه مطالب به خواص کشمش اشاره می کنیم:

کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ های دهان و لثه

برعکس خوراکی های شیرین و چسبنده، کشمش می تواند موجب بهبود سلامت دهان و دندان شود. یکی از راه های طبیعی بازیابی کرم خوردگی ها و التیام پوسیدگی دندان مصرف کشمش است. از آنجایی که کشمش حاوی مواد شیمیایی گیاهی ضد میکروبی است که رشد باکتری های دهانی مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را سرکوب می کند، برای دهان و دندان بسیار مفید است.


کمک به هضمِ عالی

کشمش یکی از خوراکی های است که منبع غنی از فیبر بالا، که می تواند در هر چه بهتر شدن فرآیند گوارش در بدن کمک بسیاری داشته باشد. مواد غذایی هایی که موجب می شوند که دستگاه گوارش دچار یبوست و یا اسهال نشوند، خوراکی های مناسبی برای بدن هستند. از این نظر کشمش دارای دو فیبر محلول و نامحلول است که موجب می شوند مواد زائد به سادگی در روده حرکت کنند و فرد به یبوست و اسهال دچار نشود. از آنجایی که میوه های خشک نسبت به میوه های تازه قندی بیشتری دارند، ولی در عوض دارای فیبر بیشتری نیز هستند. یک فنجان انگور تازه دارای یک گرم فیبر است. در حالی که یک فنجان کشمش دارای 7 گرم فیبر است. با اضافه کردن کشمش به تنقلات و مواد غذایی مصرفی و خلاقیت در پختن غذاهای متنوع با آن، می توانید خیلی سریع و آسان یک منبع فوق فیبر برای بدن تان فراهم کنید.


مطالعه کنید : نکات مهم برای خرید آجیل و خشکبار


کاهش خطر بیماری های قلبی

خواص کشمش در سلامت قلب : برای سلامت قلب بهتر است کشمش را دررژیم غذایی خود قرار دهید. شما می توانید با مصرف این میوه خشک سطح تری گلیسیرید بدن خود را کاهش دهید. این کاربه صورت چشمگیری موجب سلامت قلب شما می شود.


کنترل فشار خون بالا و کاهش خطر بروز سکته‌ی مغزی

خواص کشمش در کنترل فشار خون : مصرف کشمش برای افرادی که به فشار خون بالا ابتلا هستند، بسیار موثر است. محققان براین باورند که مصرف روزانه این میوه خشک، فشار خون را در مقایسه با دیگر تنقلات یا میان وعده ها به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین کشمش منشا الکترولیت های سالم قلب است که از کاهش پروتئین که مشکلی رایج است، جلوگیری می کند. از آنجایی که پتاسیم یکی از مواد معدنی کلیدی برای کارکرد درست بافت ها، سلول ها و اندام های مختلف بدن است است، افرادی که مقدار بسیاری پتاسیم توسط رژیم غذایی دریافت می کنند، خطر ابتلا به سکته ی مغزی مخصوصا ایسکمی مغزی در آن ها کاهش می یابد.


مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون


کمک به پیشگیری از سرطان

خواص کشمش در پیشگیری از سرطان : براساس مطالعات انجام شده مشخص شده میوه های خشک مانند آلو، خرما، کشمش به دلیل ترکیبات فنلی بالا در مقایسه با دیگر میوه های تازه آنتی اکسیدان قوی تری دارند. از آنجایی که آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، پس می توانند برای بدن بسیار مفید باشند. یکی از عوامل اولیه رشد خود به خود سلول های سرطانی و گسترش آن رادیکال های آزاد می باشد. به همین سبب خوراکی های پر از آنتی اکسیدان مانند کشمش در مهار و درمان سرطان موثر است. کشمش را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید. با خوردن کشمش نه تنها سطح انتی اکسیدان بدن خود را بالا می برید بلکه آسیب های وارد شده به سلول ها را کاهش می دهید و از بروز سرطان جلوگیری می کنید.


کنترل دیابت

خواص کشمش در کنترل دیابت : مصرف کشمش برای مهار دیابت بسیار موثر است. کشمش می تواند از فوران شدن یک باره انسولین بعد از مصرف یک وعده غذایی پیشگیری کند. همین امر برای بیماران دیابتی بسیار اهمیت دارد. مصرف کشمش موجب ترشح بهتر لپتین و گرلین در بدن می شود. شما با مصرف کشمش احساس سیری بیشتری خواهید داشت. افرادی که در رژیم غذایی خود از کشمش استفاده می کنند همیشه سالم تر هستند چرا که موجب جلوگیری از پرخوری می شود.


خرید انواع کشمش در فروشگاه مواد غذایی اوناتس

خرید انواع کشمش با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی مطلوب در فروشگاه مواد غذایی اوناتس و تحویل رایگان درب منزل در تهران..انواع کشمشهای موجود در فروشگاه اوناتس شامل : کشمش پیکامی, کشمش سبز ,کشمش پلویی درجه یک,مویز بدون هسته ,مویز با هسته

تلفن تماس : 09173318640



قیمت کشمش ۹۹ | قیمت کشمش مویز|قیمت کشمش پلویی|قیمت کشمش سیاه|قیمت کشمش افتابی در بازار|قیمت روز کشمش پلویی|قیمت کشمش پلویی فله ای|قیمت روز کشمش|قیمت کشمش امروز|بازار کشمش تهران


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار کشمش مویز

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام