مهم ترین نکات برای خرید زعفران

مهم ترین نکات برای خرید زعفران

تاریخ انتشار : 1399/03/14 20:55:54
یکی از گران ترین ادویه های جهان زعفران خالص می باشد. به دلیل این که این ادویه کشت و تولید آن سخت و دشوار است در نتیجه دارای قیمت بسیار بالایی نیز می باشد. گرچه برخی زعفران ها را براساس استاندارد های بین المللی کیفیت IOS و تضمین اصالت از قبل بسته بندی می کنند اما این روش ها دلیلی براصل بودن و کیفیت مناسب محصول نیستند. بنابراین باید زعفران خوب را شناخت در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به مهم ترین نکات برای خریدذ زعفران اشاره خواهیم داشت..

مهم ترین نکات برای خرید زعفران

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : یکی از گران ترین ادویه های جهان زعفران خالص می باشد.  به دلیل این که این ادویه کشت و تولید آن سخت و دشوار است در نتیجه دارای قیمت بسیار بالایی نیز می باشد. گرچه برخی زعفران ها را براساس استاندارد های بین المللی کیفیت IOS و تضمین اصالت از قبل بسته بندی می کنند اما این روش ها دلیلی براصل بودن و کیفیت مناسب محصول نیستند.

خرید زعفران از جمله خریدهایی است که مشتریان باید کل حواس خود را در زمان خرید آن جمع کنید که جنس تقلب به جای جنس اصل نخرد. به زغفران طلای سرخ نیز می گویند، این طلای سرخ را می توان در کویر برداشت کرد.

از آنجایی که این محصولا نسبت به دیگر محصولات کشاورزی دارای ارزش مادی بیشتر است، قبل از آن که توجه ما روی برند و سایر مشخصات ظاهری این محصول باشد باید راه های تشخیص زعفران اصل را یاد بگیرید. با توجه به این که امروزه برندهای تقلبی بسیاری در بازار موجود است و حتی برندهای بزرگ امکان تقلب و ترکیب زعفران اصل را با مقداری زعفران بی کیفیت و تقلبی وجود دارد.


چگونه زعفران اصل را تشخیص دهیم؟

مهم ترین نکات برای خرید زعفران | یکی از آسان ترین روش ها برای تشخیص زعفران اصل سرشاخه کلاله زعفران می باشد. به دلیل این که سرشاخه های کلاله زعفران دارای سه شاخه و بخش بالایی آن شیپوری بوده و هر چه پایین تر می آید باریک تر می گردد در نتیجه دارای مقداری طعم تند است.

در صورتی که زعفران شیرین باشد به این معناست که کاسب برای افزایش وزنش مقداری نمک یا شکر به آن اضافه کرده است. در صورتی که زعفران به صورت پودر شده باشد برای تشخیص اصل بودن آن باید توسط دستگاه های آزمایشگاهی مشخص شود.

زعفران اصل عطر و بوی خاصی به غذا می دهد، اگر می خواهید زعفران اصل را در وزن های گوناگونی خریداری نمایید، بهترین انتخاب خرید از سایت های فروش مستقیم از کشاورز می باشد. در این صورت محصولات خود را می توانند به صورت تضمین شده تهیه کنید.

طعم و رنگ

مهم ترین نکات برای خرید زعفران | زعفران طبیعی دارای هیچ گونه مواد افزودنی و دارای طعمی تلخ می باشد و برای رنگ دهی در غذا نیاز به زمان دارد.

هنگامی که زعفرانی را خریداری نمودید که دارای طعم شیرین بود و یا هنگامی که در آب ترکیب کردید سریع رنگ داد زعفران تقلبی است و ممکن است رنگ مصنوعی داشته باشد که به سرعت رنگ خودش را پس می دهد.


بافت زعفران

مهم ترین نکات برای خرید زعفران | زعفران اصل دارای بافتی سالم می باشد که در عین ترد بودن خورد شده و شکسته نباشد. مهم است که زعفران شما الک شده باشد و پودر شده نباشد، در غیر این صورت زعفران شما به خوبی پاک نشده است. بافت زعفران باید یکنواخت و یکسان باشد و رشته های زرد و سفید در میان رشته های قرمز نداشته باشد.



ظروف بسته بندی زعفران با بهترین کیفیت

مهم ترین نکات برای خرید زعفران | امروزه اهمیت ظروف بسته بندی زعفران در کنار کیفیت آن بسیار مهم است. بسته بندهای زعفران تولید شده در انواع متنوعی همانند خاتم، کریستال و پاکتی دارای حجم زیادی برای فروش داخلی و خارجی هستند. از آنجایی که صادرات زعفران به صورت عمده و بسته بندی در کشورهای مختلف انجام می گیرد نیاز به استفاده از ظروف بسته بندی با کیفیت و مناسب در بازار این محصول اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند.


درجه بندی زعفران را بشناسید

مهم ترین نکات برای خرید زعفران | برای خرید زعفران باید به مهم ترین نکته  آن توجه نمایید که مهم ترین  نکته آن درجه کیفی زعفران می باشد. زعفران از نظر کیفی به چهار درجه، دسته بندی می شود که درجه بندی آن به شکل زیر است. اولین درجه ممتاز، درجه یک، درجه دو، درجه سه.  براساس اندازه گیری فاکتورهای مختلف در آزمایشگاه های مجهز درجه بندی کیفی زعفران مشخص می گردد و
بهترین نوع زعفران  ممتاز است. بسیاری از افراد با بی اطلاعی از این موضوع زعفران های بی کیفت را به قیمت های زعفران ممتاز خریداری می کنند.


زعفران را برای چه مصرفی می خواهید؟

مهم ترین نکات برای خرید زعفران | زعفران را می توانید برای مصارف متعددی استفاده نمایید مانند مصارف دارویی، خانگی و صنعتی.

اگر می خواهید از زعفران برای مصرف خانگی همچو آشپزی و تهیه دمنوش استفاده کنید باید دنبال زعفرانی باشید که دارای عطر، طعم و رنگ فوق العاده ای داشته باشد. اما اگر می خواهید از زعفران برای مصارف دارویی و درمانی استفاده کنید عطر و قدرت رنگ دهی آن زیاد مهم نیست و بیشتر خواص زعفران مهم است!


خرید زعفران در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس



با خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس  تجربه ای از خرید اینترنتی آسان را تجربه کنید

تعدادی از محصولات اوناتس 









برچسب ها: مهم ترین نکات برای خرید زعفران

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام