خواص باورنکردنی گوجه فرنگی خشک شده برای سلامتی
از خواص گوجه فرنگی خشک شده می توان به رفع مسمومیت های مزمن، درمان یبوست، رفع رسوبات ادراری و صفرا، بالا بودن اوره و چربی خون اشاره کرد. در ادامه این مطلب از فروشگاه اوناتس به دیگر خواص گوجه فرنگی خشک شده اشاره خواهیم کرد

خواص باورنکردنی گوجه فرنگی خشک شده برای سلامتی

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : از آنجایی که گوجه فرنگی خشک شده منشا ویتامین های A وC ، اسیدفولیک یا بتاکاروتن و مقدار بسیار کمی ویتامین های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و علاوه براین حاوی مواد معدنی متعددی از جمله فسفر، پتاسیم، فیبر، کلسیم، مس، روی، سدیم، گوگرد و کمی آهن نیز هست.

از خواص گوجه فرنگی خشک شده می توان به رفع مسمومیت های مزمن، درمان یبوست، رفع رسوبات ادراری و صفرا، بالا بودن اوره و چربی خون اشاره کرد. همچنین پزشکان پیشنهاد می کنند بیمارانی که به دردهای مفاصل و رماتیسم، نقرس مبتلا هستند از این میوه خشک استفاده نمایند. 

اضافه کردن این میوه خشک به رژیم غذایی برای حفظ سلامت بدن مفید است، ولی گوجه فرنگی به سبب رطوبت بالای آن به سرعت فاسد می گردد و نمی توان برای مدت زمان طولانی آن را نگهداری کرد. یک روش مناسب برای نگهداری گوجه فرنگی برای مدت زمان طولانی خشک کردن آن است. گوجه فرنگی خشک شده دارای بو و طعم عالی می باشد و از آن می توان در آشپزی نیز استفاده کرد.


مطالعه کنیدروش های خشک کردن گوجه فرنگی


خواص گوجه فرنگی خشک شده در تقویت استخوان ها

از آنجایی که مصرف روزانه گوجه فرنگی می تواند میزان قابل توجهی از کلسیم، منیزیم، فسفر را برای بدن ما فراهم کند، بنابراین کلسیم با ساخت فسفر برای ایجاد هیدروکسی آپاتیت اصلی ساختمان استخوان کمک می کند، در حالی که منیزیم به تشکیل ماتریس کمک می کند و سایر مواد معدنی را پشتیبانی می کند.


خواص گوجه فرنگی خشک شده در کاهش فشار خون

منیزیم اثر ضد کلسیم دارد و موجب می گردد عضلات گشاد شوند. کلسیم و منیزیم با هماهنگ سازی انقباض و انبساط دیواره رگ های خونی فشار خون را تنظیم می کنند. گوجه فرنگی خشک شده در زیر نور آفتاب می تواند در رژیم غذایی کم پتاسیم و کم سدیم قرار بگیرند تا مانع از فشار خون بالا شود.گوجه خشک شده  در زیر آفتاب حاوی مقداری پتاسیم، سدیم که با مصرف روزانه آن درصد کمی از نیاز روزانه ما را تامین می کند. فشار خون بالا سبب افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری کلیوی می شود.


مطالعه کنید : خواص انجیر خشک برای معده و دیابت


کاهش دردهای جراحی با مصرف گوجه فرنگی خشک شده

از آنجایی که گوجه فرنگی خشک شده حاوی آنتی اکسیدان می باشد، بنابراین وجود آنتی اکسیدان در این میوه خشک مانع از ایجاد دردهای بعد از جراحی های شکمی می گردد. لیکوپن که رنگ قرمز گوجه فرنگی از آن است، مانع از ترشح دسته ای از پروتئین ها که در ایجاد بافت های غیر طبیعی و چسبنده داخل شکم نقش دارند، می شود.

براساس تحقیقات صورت گرفته گوجه فرنگی  راهی مطلوب برای مهار تشکیل این بافت های شکمی است. هنگامی که این بافت ها داخل شکم ایجاد می شوند بیشتر موجب اتصال غیر طبیعی دو ارگان یا بخش هایی از آن ها به یکدیگر خواهند شد. این بافت ها موجب یک سری دردهای شکمی و حتی انسداد روده و مثانه در زنان نیز موجب نازایی می گردند.


پيشگيري از سرطان پروستات

از دیگر خواص گوجه فرنگی خشک شده می توان به کاهش ابتلا به سرطان پروستات اشاره کرد. براساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران، رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی در جلوگیری از سرطان پروستات مفید است. هنگامی که گوجه فرنگی خشک شده همراه با دانه ها و پوست آن پخته شود، خاصیت ضد سرطانی آن افزایش می یابد و مانع از پیشرفت تومورهای پروستات می گردد.


جلوگيري از کم خوني فقر آهن

از مهم ترین خواص گوجه فرنگی خشک شده می توان به جلوگیری از فقر آهن اشاره کرد. گوجه فرنگی خشک شده دارای آهن بالایی می باشد، همچنین آهن ماده معدنی هموگلوبین و جزو سازنده گلبول های قرمز خون می باشد. گلبول های قرمز اکسیژن را به سلول های بدن می رسانند. از علائم کمبود آهن می توان به خستگی، ضعف عضلانی و عفونت های مکرر اشاره کرد. ویتامین C به جذب آهن از مواد غذایی کمک می کند.


مطالعه کنیدخواص دارویی انجیر خشک برای افراد مبتلا به کم خونی


پیشگیری از حمله قلبی

از خواص گوجه فرنگی خشک شده می توان به جلوگیری از حمله قلبی اشاره کرد. از آنجایی که گوجه فرنگی حاوی لیکوپن می باشد، از ایجاد کلسترول بد و پلاک های چربی جلوگیری می کند و مانع از حمله قلبی می شود.


مطالعه کنید خواص گل ختمی برای بیماری های دستگاه گوارش | گیاه دارویی گل ختمی


محافظ پوست

استفاده از گوجه فرنگی خشک شده سبب افزایش قابلیت بدن در برابر ماورای بنفش خورشید و همانند ضد آفتاب از پوست محافظت می کند. کسانی که دچار سوختگی های پوستی شده اند، می توانند با استفاده از گوجه فرنگی خشک شده و یا پخته، توانایی بدن را در ترمیم این سوختگی ها افزایش دهند. علاوه براین مصرف گوجه فرنگی می تواند در ایجاد طروات پوست مفید باشد و مانع  از چین و چروک های زود هنگام پوست گردد. 


قیمت گوجه فرنگی خشک شده

از آنجایی که قیمت گوجه فرنگی خشک شده و کیفیت آن در فروشگاه اینترنتی اوناتس در مقایسه با دیگر فروشگاه های بسیار مناسب تر می باشد، در نتیجه مشتریان می توانند با اطمینان خاطر برای خرید گوجه فرنگی خشک شده و دیگر محصولات ما اقدام کنند. جهت مشاهده موجودی و آخرین قیمت گوجه خشک شده به سایت اوناتس مراجعه کنید.

خرید آجیل و خشکبار ، خرید زعفران ، خرید چای، خرید میوه خشک ، خرید پسته ، خرید خرما ، خرید آنلاین آجیل در فروشگاه اینترنتی اوناتس

شما هموطنان عزیز می توانید تنها با یک کلیک محصولات زیر را از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس خریداری کنید

برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام