خواص بابونه | خواص فوق العاده و باورنکردنی گیاه دارویی بابونه
بابونه به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده که دارای خواص شگفت انگیزی است که در طب سنتی کاربرد بسیاری دارد و از قرن ها پیش به عنوان درمان طبیعی برای مشکلات متعددی مورد استفاده قرار گرفته است در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره خواص بابونه توضیح می دهیم با ما باشید

خواص بابونه | خواص فوق العاده و باورنکردنی گیاه دارویی بابونه

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : بابونه  یکی از  گیاهان دارویی شناخته شده که دارای خواص شگفت انگیزی است. بابوبه یک گیاه دارویی گرم و خشک است که در طب سنتی کاربرد بسیاری دارد. این گیاه گل دار جز خانواد کاسنیان محسوب می شود، که از قرن ها پیش به عنوان درمان طبیعی برای مشکلات متعددی مورد استفاده قرار گرفته است.

برای تهیه چای بابونه، باید گل های خشک شده این گیاه را به آب جوش بیافزایید. برخی به سبب ماهیت بدون کافئین چای بابونه و طعم جالب آن را جانشین چای سبز یا چای سیاه می کنند. همچنین چای بابونه دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های متعددی از جمله بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهد. 


بهبود سلامت سیستم گوارش

براساس مطالعات صورت گرفته گیاه دارویی بابونه می تواند عملکرد سیستم گوارش را بهبود ببخشد، از خواص بابونه این است که می تواند برای معده آرابخش می باشد و از گذشته برای درمان بسیاری از بیماری های گوارشی همچون حالت تهوع و گازه معده، کاهش التهاب، اسهال را نیز کنترل می کند. مصرف یک فنجان چای بابونه قبل از هر وعده غذایی موجب افزایش ترشح شیره معده و هضم سریع غذا و پیشگیری از نفخ شکمی می گردد.


پیشگیری از برخی سرطان ‌ها

از آنجایی که گیاه دارویی بابونه حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری می باشد، آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه می تواند خطر مبتلا شدن به بعضی از انواع سرطان را کاهش دهد.

بابونه دارای آنتی اکسیدان آپیگنین است. پژوهشگران مشاهده کرده اند که آپیژنین با سلول های سرطانی، مخصوصا سرطان سینه، سیستم گوارش، سرطان پوست، سرطان پروستات و سرطان رحم مبارزه می کند.


افزایش قدرت سیستم ایمنی

خواص بابونه افزایش سیستم ایمنی بدن ک   چای بابونه می تواند بهترین گزینه برای مقابله با عفونت ها و بالا بردن سیستم ایمنی بدن باشد. ترکیبات فنولی موجود در این گیاه دارویی می تواند در برابر عفونت های باکتریایی در بدن مبارزه کند.

چای بابونه سبب تقویت عملکرد مکانسیم های دفاعی، ایجاد گلبول سفید می گردد. گیاه دارویی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را در برابر سرما خوردگی و یا حتی آنفوالانزا را افزایش دهد.


مطالعه کنیدخواص زنجبیل برای سلامتی | گیاه دارویی زنجبیل


کنترل قند خون

یکی از خواص بابونه می توان به کاهش قند خون اشاره کرد، زمانی که سطح قند خون بالا می رود سلول های پانکراس آسیب می بینند، خواص ضد التهابی بابونه می تواند از این آسیب ها پبشگیری کند. پانکراس، انسولین تولید می کند، در نتیجه سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که روزانه به مدت هشت هفته چای بابونه مصرف می کنند، در مقایسه با سایرین که آب می نوشیدند متوسط قند خون کمتری دارند.


تسکین دردهای قاعدگی

خواص بابونه در تسکین دردهای قاعدگی : از آنجایی که بابونه دارای خاصیت ضد التهابی و آرام بخش می باشد، سبب شده که این ماده برای کسانی که از علائم های قاعدگی رنج می برند مناسب باشد. از نشانه هایی درد دوران قاعدگی می توان به نفخ، گرفتگی شکمی، عرق کردن، اضطراب، ناتوانی برای خواب و تغییر خلق و خوی اشاره کرد.

مصرف بابونه می تواند به صورت مستقیم بیشتر این علائم را بهبود ببخشد و التهاب را کاهش دهد. قابلیت های این گیاه شامل شل شدن عضلات صاف رحم در تسکسن درد قاعدگی می باشد.


مطالعه کنید : تاثیر شکلات تلخ درکاهش وزن و لاغری


کاهش استرس و نگرانی

از مهم ترین فواید گیاه دارویی بابونه می توان به درمان استرس و نگرانی اشاره کرد. مصرف این نوشیدنی بعد از یک روز سخت کاری، طبع گرم و آرام بخش این گیاه می تواند به بالا بردن سطح هورمون های ملاتونین و سروتونین در بدن کمک کند.

این هورمون ها استرس و نگرانی را می توانند از بین ببرند.یکی از خواص بابونه  این است که می تواند به تسکین فوری سردرد و میگرن کمک کند. علاوه براین بابونه می تواند به آرامش ذهن و از بین بردن نشانه های رایج اضطراب کمک کند. مصرف چای بابونه می تواند به بهبود استرس مزمن کمک چشمگیری کند. براساس تحقیقات انجام شده این گیاه می تواند در درمان نشانه های افسردگی بعد از زایمان موثر واقع شود.


پیشگیری از پوکی استخوان

خواص بابونه در پیشگیری از پوکی استخوان : عصاره بابونه می تواند سبب تحریک فعالیت های بدن شود، درنتیجه یکی از خاصیت های بابونه می توان به بالا رفتن تراکم استخوان اشاره کرد. همچنین این نوشیدنی می تواند از بروز مشکلاتی همچون پوکی استخوان جلوگیری کند.


مطالعه کنید : با 10 خاصیت شگفت انگیز تخمه کدو آشنا شوید| خواص تخم کدو


خواص بابونه برای عفونت زنان

یکی از بیماری های رایج که زنان زیادی در سنین مختلفی ممکن است به آن ابتلا شوند، عفونت های دستگاه تناسلی می باشد. بابونه از جمله گیاهان دارویی که می تواند دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و در درمان عفونت و زخم ها بسیار موثر باشد.

برای رفع عفونت می توانید گل سرخ، بابونه، پنیرک و گل ختمی را به صورت برابر با هم ترکیب نموده و یک مشت از آن را به چهار لیوان آب جوشانیده و صاف کنید. این داروی آماده شده را در یک لگن پر آب گرم ریخته و روزی 20 دقیقه داخل لگن بنشینید.


قیمت گیاه دارویی بابونه در فروشگاه اینترنتی اوناتس

برای اطلاع از قیمت گیاه دارویی بابونه و دیگر محصولات می توانید به فروشگاه اینترنتی اوناتس مراجعه کنید، روی محصول مورد نظر کلیک کنید و قیمت آن محصول را مشاهده نمایید. تمام محصولات فروشگاه ما دارای قیمت به روز هستند.

خرید آنلاین آجیل ، خرید آجیل و خشکبار ، خرید چای ، خرید زعفران ،خرید دمنوش ، خرید میوه خشک  از فروشگاه اینترنتی اوناتس

با یک کلیک به راحتی محصولات زیر را خریداری کنید!


برچسب ها: گیاهان دارویی گیاه درمانی خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام