با 10 خاصیت شگفت انگیز تخمه کدو آشنا شوید| خواص تخم کدو
تخمه کدو منشا مواد مغذی است و با خوردن میزان کمی از آن می تواند مواد مقوی همچون منیزیم، روی و چربی های سالم را برای بدن فراهم کند. تخمه کدو در مقایسه با دیگر تخمه ها دارای خاصیت بیشتری می باشد، می توانید تخم کدو را به شکل بوداده و یا خام مصرف کنید. بو دادن تخمه کدو می تواند از خاصیت آن کم کند. بسیاری از افراد این دانه های خوشمزه را مصرف می کنند، ولی این دانه در واقعیت برای سلامتی و زیبایی دارای فواید بسیاری می باشد.

با 10 خاصیت شگفت انگیز تخمه کدو آشنا شوید|  خواص تخم کدو

خواص تخم کدو فروشگاه اینترنتی اوناتس  : تخمه کدو از خشکبار های مفید و منشا مواد مغذی است و با خوردن میزان کمی از آن می تواند مواد مقوی همچون منیزیم، روی و چربی های سالم را برای بدن فراهم کند. تخمه کدو در مقایسه با دیگر تخمه ها دارای خاصیت بیشتری می باشد، می توانید تخم کدو را به شکل بوداده و یا خام مصرف کنید. بو دادن تخمه کدو می تواند از خاصیت آن کم کند. بسیاری از افراد این دانه های خوشمزه را مصرف می کنند، ولی این دانه در واقعیت برای سلامتی و زیبایی دارای فواید بسیاری می باشد.


1 - منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها

تخم کدو حاوی مقدار زیادی ویتامین E، که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. آنتی اکسیدان ها می توانند با کم کردن التهابات از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند. به همین سبب استفاده از مواد های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها از بدن در مقابل بیماری های گوناگون محافظت می کند. مقدار بسیاری زیادی از خواص این آجیل به دلیل مقادیر زیاد آنتی اکسیدان های موجود در این آجیل است. این آجیل علاوه بر آن، بسیاری از آنتی اکسیدان ها همانند فنول، اتانول، روی و منگنز در آن موجود است.

 یکی از مهم ترین ترکیبات شیمیایی موجود در بدن، آنتی اکسیدان می باشد. همچنین بدن به خودی خود نمی تواند این ترکیبات را که شامل ویتامین ها می باشد، را تولید کند. توصیه شده تخم کدو را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کنید. برای استفاده از خواص این آجیل به عنوان یک آنتی اکسیدان، باید از خیر فرآوری و نمکی کردن آن بگذرید.


2 - سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

خواص تخم کدو : تقویت سیستم ایمنی بدن | از آنجایی که تخمه کدو منشا روی می باشد می تواند به کاهش تولید سیتوکین های التهابی و استرس اکسیداتیو کمک کند. این دو عامل می تواند روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی داشته باشند. برای بهبود سیستم ایمنی بدن، روی یک ماده معدنی حیاتی می باشد. این آجیل و خشکبار حاوی مقدار زیادی ویتامین E  و دیگر آنتی اکسیدان ها می باشد. ویتامین E موجود در این آجیل می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و سلامت عروق خونی را حفظ کند.


3 - حفظ متابولیسم بدن

خواص تخم کدو : حفظ متابولیسم بدن | آمینو اسیدها به عملکردهای متابولیکی که در بسیاری از واکنش های متابولیکی و آنزیمی می توانند مورد استفاده قرار گیرند، کمک می کنند. 30 درصد تخمه کدو از پروتئین تشکیل شده است. در نتیجه مصرف این آجیل، مقدار بسیار زیادی پروتئین به بدن می دهد که سبب تقویت متابولیسم می شود.


4 - کمک به کاهش وزن

خواص تخم کدو :  کمک به کاهش وزن  | از آنجایی که تخم کدو سرشار از مواد مغذی و فیبر می باشد فرد می تواند احساس سیری در مدت طولانی را تجربه کند. تخمه کدو می تواند مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را فراهم کند. علاوه بر این، این آجیل بدن را با فیبری تامین می کند که نقش مهمی در کاهش گرسنگی و سیر نگه داشتن فرد ایفا می کند و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند و آهن را جذب می کند. برای کاهش وزن پیشنهاد می شود که روزانه بین 1 الی 2 قاشق غذا خوری  تخمه کدو مصرف گردد.


5 - کاهش قند خون

خواص تخم کدو :  کاهش قند خون | تخمه کدو حاوی مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، منیزیم می باشد. این مواد معدنی موجود در این آجیل به کاهش قند خون و تنظیم آن بسیار مفید است. مصرف تخمه کدو سبب بهبود دیابت نوع 2 نیز می شود. براساس تحقیقات انجام شده داشتن رژیم غذایی غنی از منیزیم می تواند بروز دیابت نوع 2 را در زنان و مردان را به  نسبت های تقریبا یکسان کاهش دهد.


6 - کاهش کلسترول

خواص تخم کدو : کاهش کلسترول | مصرف تخمه کدو می تواند برای افرادی که دارای  کلسترول خون بالایی هستند، بسیار موثر است. فیبر موجود در تخمه کدو به تنهایی می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.


7 - تقویت حافظه 

خواص تخم کدو :  تقویت حافظه | از آنجایی که تخمه کدو حاوی مقدار زیادی منیزیم می باشد، می تواند برای یادگیری بسیار مفید باشد. دانه های کدو به عنوان یک غذای مغزی ثابت شده است و می توانند حافظه را افزایش دهند و تمرکز را به سبب روی موجود در آن افزایش دهند که سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.


8 - کمک به خواب

مصرف تخم کدو قبل از خواب می تواند به شما کمک کند که یک خواب راحتی داشته باشید. از آنجایی که تخم کدو سرشار از تریپتوفان است، اسید آمینه های موجود در آن می تواند در خوابیدن بسیار موثر است. مصرف منیزیم، زینک می تواند کیفیت و کمیت خواب را در افرادی که منیزیم پایینی دارند، بهبود می بخشد.


9 - درمان کم خونی

خواص تخم کدو :  درمان کم خونی | کم خونی، ناشی از کمبود آهن در بدن می باشد. از آنجایی که تخم کدو سرشار از آهن می باشد، مصرف آن به صورت منظم سبب افزایش غلظت آهن در نوجوانان و زنان می گردد.


10 - کمک به سلامت قلب

خواص تخم کدو :  سلامت قلب | از آنجایی که تخمه کدو سرشار ازآنتی اکسیدان ها، روی، منیزیم و اسیدهای چرب سالم می باشد، می تواند به سلامت قلب کمک کند.


با خرید اینترنتی آجیل و خشکبار از فروشگاه آنلاین اوناتس تجربه ای از خرید مطمئن و آسان داشته باشید

تعدادی از محصولات فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس
















برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام