9 خواص  زردآلو برای  پوست ،چشم ، کبد، چشم ها و روده که بهتر است بدانید

9 خواص زردآلو برای پوست ،چشم ، کبد، چشم ها و روده که بهتر است بدانید

زردآلو یک میوه خوشمزه و پر از ویتامین ها ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. خواص زردآلو بی نهایت است آنها مزایای مختلفی برای سلامت چشم ، پوست و روده دارند.در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به این موضوع خواهیم پرداخت با ما باشید..
ادمین اصلی
1398/12/07

9 خواص زردآلو  برای  پوست ،چشم ، کبد، چشم ها و روده


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس | زردآلو (Prunus armeniaca) میوه های سنگی است که  آنها به آلو ارمنی نیز معروف اند.

گرد و زرد ، آنها مانند نسخه کوچکتر از هلو به نظر می رسند اما زرد بودن آلوهای بنفش را به اشتراک می گذارند.

آنها بسیار مغذی هستند و فواید سلامتی زیادی مانند بهبود هضم و سلامت چشم دارند.


در این مثاله از فروشگاه آنلاین اوناتس 9 مزیت سلامتی و تغذیه ای زردآلو از خواص زردآلو آمده است:


1. بسیار مغذی و کم کالری است

زردآلو بسیار مغذی است و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

فقط 2 زردآلو تازه (70 گرم) موارد زیر را دارد:

  • کالری: 34
  • کربوهیدرات: 8 گرم
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: 0.27 گرم
  • فیبر: 1.5 گرم
  • ویتامین A: 8٪ از ارزش روزانه (DV)
  • ویتامین C: 8٪ DV
  • ویتامین E: 4٪ از DV
  • پتاسیم: 4٪ DV

بعلاوه ، این میوه منبع مناسبی از بتاکاروتن ، لوتئین و زاكزانتین است كه همگی آنتی اکسیدانهای قوی هستند كه به مبارزه با رادیكالهای آزاد در بدن شما كمک می كنند .

بهتر است از خوردن زردآلو به طور کامل و بدون چربی استفاده کنید زیرا پوست دارای مقادیر زیادی فیبر و مواد مغذی است. حتماً هسته سفت را دور بریزید ، زیرا غیرقابل خواندن است.

خلاصه

زردآلوها از نظر کالری و چربی کم هستند و در عین حال منبع عالی ویتامین های A و C نیز هستند.


2- سرشار از آنتی اکسیدان ها است

زردآلو منبع خوبی برای بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله بتاکاروتن و ویتامین های A ، C و E است.

از این گذشته ، آنها در گروهی از آنتی اکسیدان های پلی فنول به نام فلاونوئیدها قرار دارند ، که نشان داده شده است در برابر بیماری ها از جمله دیابت و بیماری های قلبی محافظت می کنند  .

فلاونوئیدهای اصلی زردآلو اسیدهای کلروژنیک ، کاتچین ها و کوئرستین هستند  .

این ترکیبات برای خنثی کردن رادیکال های آزاد  ، که مضر هستند و به سلول های شما آسیب می رسانند ، کار می کنند و باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می شوند. استرس اکسیداتیو با چاقی و بسیاری از بیماریهای مزمن ، مانند بیماری های قلبی مرتبط است .

در یک مطالعه در 2375 نفر ، محققان یک سیستم امتیاز دهی را برای اندازه گیری تغییرات در سطح نشانگرهای التهابی ایجاد کردند.

آنها دریافتند که مصرف بالای فلاونوئید و آنتوسیانین به ترتیب با التهاب 42 درصد و 73 درصد پایین تر است. مصرف بالای فلاونوئید نیز به 56 درصد نمره استرس اکسیداتیو پایین تر   گره خورده است.

خلاصه
زردآلوها حاوی آنتی اکسیدان های بی شماری هستند که مهمترین آنها فلاونوئیدها است. آنها به محافظت از بدن شما در برابر استرس اکسیداتیو ، که به بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط است ، کمک می کنند.


3. خواص زردآلو در سلامت چشم

خواص زردآلو در سلامت چشم زردآلو دارای چندین ترکیب ضروری برای سلامتی چشم است ، از جمله ویتامین های A و E.

ویتامین A در جلوگیری از نابینایی شب نقش مهمی ایفا می کند ، اختلال ناشی از عدم وجود رنگدانه های سبک در چشمان ، در حالی که ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که مستقیماً وارد چشم شما می شود تا از صدمات رادیکال آزاد محافظت کند.

در همین حال ، بتاکاروتن - که رنگ زرد-نارنجی زردآلو را به آنها می دهد - به عنوان پیش ماده ویتامین A عمل می کند ، بدین معنی که بدن شما می تواند آن را به این ویتامین تبدیل کند.

از دیگر کاروتنوئیدهای مهم زردآلو می توان به لوتئین و زاكزانتین اشاره كرد. در لنزها و شبکیه چشمهای شما یافت می شود ، آنها از استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

خلاصه
زردآلو منبع خوبی برای بتاکاروتن ، لوتئین ، زاكزانتین و ویتامین های C و E است. این مواد مغذی چشم شما را در برابر آسیب محافظت می كنند.


4- خواص  زردآلو در کاهش چین و چروک پوست 

خواص زردآلو  در کاهش چین و چروک پوست  | خوردن زردآلو ممکن است به نفع پوست شما باشد.

عوامل اصلی ایجاد چین و چروک و آسیب پوستی عوامل محیطی مانند خورشید ، آلودگی و دود سیگار است.

از این گذشته ، تحقیقات حاکی از ارتباط مستقیمی بین قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش (UV) ، آفتاب سوختگی و خطر ابتلا به ملانوم ، نوعی مرگبار سرطان پوست است .

نکته قابل توجه ، شما می توانید از طریق رژیم غذایی سالم و پر از آنتی اکسیدان ، که زردآلوها تهیه می کنند ، با برخی از این آسیب های پوستی مقابله کنید.

ویتامین های C و E که هر دو در این میوه یافت می شوند ، به پوست شما کمک می کنند. به ویژه ، ویتامین C با خنثی کردن رادیکال های آزاد در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و آلاینده های زیست محیطی محافظت می کند.

علاوه بر این ، این ویتامین به ساخت کلاژن کمک می کند ، که به پوست شما استحکام می بخشد. خوردن یک رژیم غذایی پر ویتامین C می تواند به پوست شما در بهبودی از آسیب UV کمک کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

بتا کاروتن ، یکی دیگر از مواد مغذی زردآلو ، ممکن است در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند. در یک مطالعه 10 هفته ای ، مکمل بتاکاروتن 20٪ خطر آفتاب سوختگی را کاهش داده است.

اگرچه شما هنوز هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید ، ممکن است استفاده از زردآلو محافظت بیشتری از پوست کند.

 کاهش خطر ابتلا به چین و چروک و آفتاب سوختگی به پوست شما بیفزایند.


5- ممکن است سلامت روده را ارتقا بخشد

خواص زردآلو در سلامت روده | زردآلو ممکن است سلامت روده را ارتقا بخشد.

یک فنجان (165 گرم) زردآلو خرد شده 3.3 گرم فیبر فراهم می کند ، که به ترتیب 8.6٪ و 13.2٪ DV برای آقایان و خانم ها است.

زردآلو دارای فیبر محلول و نامحلول است. نوع محلول در آب حل می شود و شامل پکتین ، چسب و زنجیره های طولانی شکر به نام پلی ساکاریدها می شود ، در حالی که نوع نامحلول در آب حل نمی شود و سلولز ، همی سلولز و لیگنین را شامل می شود.

زردآلوها از نظر فیبر محلول بسیار زیاد هستند ، که برای حفظ قند و سطح کلسترول سالم خون بسیار مهم است .

علاوه بر این ، فیبر حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش شما به تأخیر می اندازد و باکتری های روده مفید شما را تغذیه می کند. یک میکروبیوم سالم تر روده با ریسک کمتری از چاقی مرتبط است .

در حالی که یک زردآلو تنها (35 گرم) تنها 0.7 گرم فیبر دارد ، خوردن چند عدد در یک زمان آسان است .

خلاصه
زردآلو منبع خوبی از فیبر محلول است ، که باکتری های روده سالم شما را تغذیه می کند و ممکن است سلامت گوارشی را تقویت کند.


6. پتاسیم آن زیاد است

زردآلو از نظر پتاسیم سرشار از مواد معدنی است که به عنوان یک الکترولیت نیز مفید است. در بدن شما وظیفه ارسال سیگنالهای عصبی و تنظیم انقباضات عضلات و تعادل مایعات را دارد .

دو زردآلو (70 گرم) 181 میلی گرم از این ماده معدنی را تأمین می کنند ، که 4٪ DV است.

از آنجا که پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات از نزدیک با سدیم همکاری می کند ، مصرف کافی ممکن است به جلوگیری از نفخ و حفظ فشار خون سالم کمک کند .

یک تجزیه و تحلیل از 33 مطالعه نشان داد که رژیم غذایی سرشار از پتاسیم فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و 24٪ خطر سکته مغزی را کاهش می دهد .

خلاصه
پتاسیم به سیگنالینگ عصبی ، انقباض عضلات و تعادل مایعات کمک می کند. خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم مانند زردآلو ممکن است به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهد.


7. بسیار آبرسان

خواص زردآلو در  تنظیم فشار خون : مانند اکثر میوه ها ، زردآلو به طور طبیعی دارای آب زیادی است ، که می تواند به تنظیم فشار خون ، دمای بدن ، سلامت مفصل و ضربان قلب کمک کند .

یک فنجان (165 گرم) زردآلو خرد شده و تازه ، تقریبا 2/3 فنجان (142 میلی لیتر) آب   فراهم می کند.

از آنجا که بیشتر مردم به اندازه کافی آب نمی نوشند ، خوردن میوه تازه می تواند به شما در رسیدن به نیاز روزانه شما کمک کند.

در صورت کمبود آب بدن ، حجم خون کاهش می یابد و قلب شما را مجبور می کند تا برای پمپ کردن خون بیشتر تلاش کند. علاوه بر این ، در حالت آبرسانی به خون شما اجازه می دهد تا مواد زائد و مواد مغذی را در بدن خود گردش کند .

از این گذشته ، خوردن زردآلو می تواند راهی آسان برای پر کردن آب و از بین رفتن الکترولیت پس از ورزش باشد ، زیرا این میوه مقادیر خوبی از آب و پتاسیم را ارائه می دهد  .

خلاصه
زردآلوها به طور طبیعی دارای آب زیادی هستند ، که برای ماندن در هیدراته شدن بسیار مهم است. هیدراتاسیون مناسب برای چندین جنبه سلامت از جمله فشار خون و ضربان قلب بسیار حیاتی است.


8- ممکن است از کبد شما محافظت کند

برخی از داده ها نشان می دهد که زردآلو ممکن است به محافظت از کبد شما در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند .

در دو مطالعه حیوانی ، موش هایی که از الکل و زردآلو تغذیه می شوند سطح پایین تر آنزیم های کبدی و نشانگر التهاب را نسبت به موش هایی که به آنها الکل داده می شود اما زردآلو مصرف نکردند ، دارند(سطح پایین تر).

این تحقیق نشان می دهد که زردآلو به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان به طور طبیعی زیاد ، می تواند در جلوگیری از آسیب کبد کمک کند.

به گفته این ، دشوار است بدانید که آیا این میوه همان مزایا را در انسان ایجاد می کند یا خیر. تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه
در دو مطالعه موش صحرایی ، زردآلو برای محافظت از کبد در مقابل استرس اکسیداتیو ناشی از مصرف الکل یافت شد. با این حال ، مطالعات انسانی مورد نیاز است.


9. آسان به رژیم غذایی خود اضافه کنید

هر دو زردآلو تازه و خشک باعث ایجاد یک میان وعده سریع ، خوشمزه و یا افزودنی آسان برای وعده های غذایی مورد علاقه شما می شود. شما می توانید آنها را به روش های مختلفی از جمله موارد زیر به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، از جمله:

  • به مخلوط پس غذا یا گرانول اضافه شده است
  • به عنوان میان وعده تازه خورده می شود
  • خرد شده و به ماست یا سالاد اضافه کنید
  • در مربا ، مواد نگهدارنده و سالس استفاده می شود
  • در اجاق گاز با انواع خورشت ها استعمال می شود
  • به دسرهایی مانند پای ، کیک و شیرینی اضافه می شود
  • از آنجا که شیرین و ترش هستند ، در بیشتر دستور العمل ها می توان از زردآلو به عنوان جایگزینی برای هلو یا آلو استفاده کرد.

خلاصه
هر دو زردآلو تازه و خشک به طور گسترده در دسترس است. می توانید آنها را به تنهایی بخورید یا آنها را به غذاها یا دسرهای مورد علاقه خود اضافه کنید.

نکته آخر

زردآلو یک میوه خوشمزه و پر از ویتامین ها ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. آنها مزایای مختلفی از جمله برای سلامت چشم ، پوست و روده دارند.

تازه و خشک ، زردآلو به راحتی به ماست ، سالاد و وعده های اصلی اضافه می شود.

اگر به خوردن هلو و آلو عادت دارید ، زردآلو می تواند راهی عالی برای تغییر روال شما باشد.


خرید میوه خشک و خرید آجیل و خشکبار ارزان و با کیفیت در فروشگاه اینترنتی اوناتس













منبع: www.healthline.com
برچسب ها: زردآلو میوه خشک

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.