7  مزایای نوید بخش روغن گردو

7 مزایای نوید بخش روغن گردو

تاریخ انتشار : 1398/12/05 12:09:20
روغن گردو یک روغن خوشمزه و مغذی است که با فشار دادن کامل گردو ساخته شده است.مصرف روغن گردو ممکن است سلامت قلب ، کاهش قند خون و اثرات ضد سرطان را بهبود بخشد. با این حال ، مطالعات بیشتری برای روغن گردو تمرکز دارند. این مقاله 7 مزیت امیدوارکننده روغن گردو را برجسته می کند.با ما باشید.

7  مزایای نوید بخش روغن گردو


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس | روغن گردو با فشردن کامل گردو  استخراج می شود.

این گیاه دارای طعمی مطبوع ، لطیف است و حاوی برخی از مواد مغذی و ترکیبات مفید از جمله اسیدهای چرب اشباع نشده و ترکیبات گیاهی به نام پلی فنول است.

مصرف روغن گردو ممکن است سلامت قلب ، کاهش قند خون و اثرات ضد سرطان را بهبود بخشد. با این حال ، مطالعات بیشتری برای روغن گردو  تمرکز دارند.

این مقاله 7 مزیت امیدوارکننده روغن گردو را برجسته می کند.


1. می تواند سلامت پوست را تقویت کند

مواد مغذی موجود در روغن گردو ممکن است باعث تقویت سلامت پوست شود.

یک قاشق غذاخوری (6/13 گرم) روغن گردو حاوی بیش از 8 گرم یا بیش از 5 برابر رژیم غذایی مرجع (DRI) از یک اسید چرب امگا 3 بنام اسید آلفا لینولنیک (ALA) است  .

در بدن شما ، برخی از ALA به فرم های طولانی تر اسیدهای چرب امگا 3 به نام های اسید ایکوزاپنتائنوئیک (EPA) و اسید دکوزهگزاوائیک (DHA) تبدیل می شوند که به شکل گیری اجزای ساختاری پوست شما کمک می کنند .

به همین دلیل امگا 3 ، از جمله آنهایی که در روغن گردو وجود دارد ، می توانند رشد پوست را تحریک کنند ، با اختلالات التهابی پوست مبارزه کنند و بهبود زخم ها را تقویت کنند  .

علاوه بر این ، روغن گردو حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا -6 لینولئیک اسید (LA) ، غالب ترین اسید چرب در خارجی ترین لایه پوست شما است .

به طور خلاصه ، مصرف روغن گردو باعث افزایش میزان جذب اسیدهای چرب ضروری برای سلامتی پوست می شود.

خلاصه
گردو سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده از جمله امگا 3 ALA و امگا 6 LA است که هر دو برای پوست سالم ضروری هستند.


2. ممکن است التهاب را کاهش دهد

اضافه کردن روغن گردو به رژیم غذایی شما ممکن است با التهاب مزمن ، که با بیماری های قلبی ، برخی سرطان ها و سایر موارد بهداشتی مرتبط است ، مبارزه کند .

یک مطالعه 6 هفته ای در 23 بزرگسال مبتلا به کلسترول بالا ، دریافت که یک رژیم غذایی حاوی ALA ، یکی از اسیدهای چرب اصلی روغن گردو ، باعث کاهش تولید پروتئین های التهابی در بدن می شود .

گردو همچنین سرشار از پلی فنول هایی به نام اللاگیتانین ها است که باکتری های روده شما را به سایر ترکیبات مفید تبدیل می کنند.

این ترکیبات ممکن است دارای خاصیت ضد التهابی بوده و به عنوان آنتی اکسیدان هایی عمل کنند که با آسیب سلولی ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. این ممکن است توضیح دهد که چرا مطالعات لوله آزمایشی دریافته اند که روغن گردو می تواند با التهاب مقابله کرده و فعالیت آنتی اکسیدانی سلولی را افزایش دهد  .

با این حال ، هنوز مشخص نیست که ترکیبات مفید موجود در گردو در حین فرآوری روغن گردو حفظ می شود. برخی مطالعات حاکی از آن است که روغن گردو بیش از 5٪ از فعالیت آنتی اکسیدانی گردوهای کامل را شامل نمی شود .

بنابراین ، تحقیقات بیشتری در مورد اثرات ضد التهابی روغن گردو مورد نیاز است.

خلاصه
روغن گردو به دلیل دارا بودن ALA و elagitannins ممکن است التهاب را کاهش دهد.


3. به کاهش فشار خون کمک می کند

روغن گردو ممکن است به کاهش فشار خون بالا ، یکی از اصلی ترین عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند  .

مطالعات نشان می دهد رژیم های غذایی سرشار از گردو کامل می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند ، به احتمال زیاد به دلیل داشتن مقادیر بالای آنها در ALA ، LA و پلی فنول ها. با توجه به اینکه روغن گردو نیز از این ترکیبات غنی است ، ممکن است اثرات مشابهی را به همراه داشته باشد .

یک مطالعه در 15 بزرگسال مبتلا به اضافه وزن یا چاقی و سطح کلسترول  ​​نسبتاً بالایی نشان داد که مصرف روغن گردو عملکرد  رگهای خونی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد ، که به نوبه خود می تواند به کاهش فشار خون کمک کند  .

با این حال ، مطالعات بیشتری در مورد تأثیرات احتمالی روغن گردو بر فشار خون مورد نیاز است.

خلاصه
مطالعات نشان می دهد که مصرف گردو و روغن گردو ممکن است عملکرد رگ های خونی را بهبود بخشد و منجر به کاهش فشار خون شود.

 

4- کنترل قند خون را بهبود می بخشد

مصرف روغن گردو ممکن است کنترل قند خون ضعیف مرتبط با دیابت نوع 2 را بهبود بخشد.

با گذشت زمان ، سطح قند خون کنترل نشده می تواند منجر به آسیب دیدگی چشم و کلیه ، بیماری قلبی و سکته مغزی شود. خوردن غذاهایی که قند خون شما را کاهش می دهند ، از جمله روغن گردو ، می تواند به جلوگیری از بروز این عوارض کمک کند .

یک مطالعه در 100 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) روغن گردو در روز به مدت 3 ماه به طور قابل توجهی قند ناشتا و سطح هموگلوبین A1c را که اندازه گیری قند خون طولانی مدت است ،  در مقایسه با سطح پایه کاهش می دهد.

اثرات مفید روغن گردو بر کنترل قند خون ممکن است به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها ، که می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو همراه با سطح قند خون کمک کند  .باشد .

خلاصه
تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن گردو ممکن است به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کاهش قند خون و سطح هموگلوبین A1c کمک کند.


5- سطح کلسترول را بهبود می بخشد

خوردن منظم گردو ممکن است به کاهش سطح بالای تری گلیسیرید خون و کلسترول کل و LDL (بد) کمک کند ، که در غیر این صورت می تواند خطر بیماری قلبی شما را افزایش دهد .

این ممکن است به دلیل مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 و ترکیبات آنتی اکسیدانی گردو باشد که هر دو در روغن گردو نیز یافت می شوند  .

یک مطالعه در 60 بزرگسال با سطح بالای تری گلیسیرید نشان داد که افرادی که به مدت 45 روز یک کپسول روزانه حاوی 3 گرم روغن گردو مصرف می کردند ، در مقایسه با سطح پایه خود ، سطح تری گلیسیرید خون به میزان قابل توجهی پایین تر داشتند .

بر اساس این نتایج ، اضافه کردن روغن گردو به رژیم غذایی شما ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه
مصرف روغن گردو ممکن است به سطوح پایین تر تری گلیسیرید و کلسترول کل و LDL (بد) منجر شود ، که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.


6. ممکن است اثرات ضد سرطان داشته باشد

برخی ترکیبات موجود در روغن گردو ممکن است به جلوگیری از پیشرفت برخی سرطان ها کمک کند.

به طور خاص ، بدن شما ellagitannin های موجود در گردو را به اسید الاستیک و سپس به ترکیباتی به نام urolithin تبدیل می کند .

یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که urolithin ممکن است به تنظیم سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) - یک عامل خطر برای سرطان پروستات - کمک کند و باعث مرگ سلول های سرطانی شود.

مصرف گردو همچنین در مطالعات حیوانی و مشاهده ای با خطرهای پایین تر از سرطان پستان و کولورکتال مرتبط بوده است .

با این حال ، قبل از نتیجه گیری در مورد اثرات ضد سرطان آن ، تحقیقات گسترده تری برای تأثیر روغن گردو در انسان مورد نیاز است.

خلاصه
مصرف گردو با کاهش خطر برخی سرطان ها مرتبط است. این احتمالاً به دلیل دارا بودن ترکیباتی به نام urolithin است که از اللاگیتانین ها گرفته می شوند. با این حال ، هیچ مطالعه ای اثرات ضد سرطانی روغن گردو را بررسی نکرده است.


7. اضافه کردن آسان به رژیم غذایی خود

یافتن روغن گردو  آسان است و از بسیاری جهات قابل استفاده است.

به طور معمول دارای رنگ روشن و طعم لطیف و مغذی است. مرغوب ترین روغن های گردو سرد و فاقد تصفیه هستند ، زیرا پردازش و گرما می تواند برخی مواد مغذی را از بین ببرد و به طعم تلخی منجر شود.

استفاده از روغن گردو برای پخت و پزهای سرخ کرده یا پخت و پز با حرارت زیاد توصیه نمی شود. علاوه بر این ، اکثر روغن های گردو فقط 1-2 ماه پس از باز شدن  در محل خشک و خنک قابل نگهداری هستند.

رایج ترین کاربرد روغن گردو به عنوان ماده ای در سس سالاد با سرکه و چاشنی ها است. همچنین مضراب سبزیجات بخارپز را مزه دار می کند.

روغن گردو را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی و غذاهای بهداشتی و همچنین بصورت آنلاین پیدا کنید. معمولاً گرانتر از روغنهای دیگر است.

خلاصه
روغن گردو فاقد تصفیه شده سرخ شده ، طعم خوشمزه و مغذی دارد. این ماده در درجه اول در سس سالاد و سایر غذاهای سرد استفاده می شود.


نکته آخر

روغن گردو یک روغن خوشمزه و مغذی است که با فشار دادن کامل گردو ساخته شده است.

سرشار از اسید چرب امگا 3 و ALA و سایر اسیدهای چرب اشباع نشده ، و همچنین اللاگیتانین ها و سایر ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

بنابراین ، مصرف روغن گردو ممکن است از جمله چندین مزیت دیگر باعث افزایش سطح قند خون و تقویت سلامت قلب شود. با این حال ، تحقیقات بیشتری لازم است.

برای به دست آوردن مزایای احتمالی روغن گردو ، سعی کنید از آن در سس سالاد و سایر غذاهای سرد استفاده کنید.


خرید گردو ، خرید آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس














برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار گردو

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام