نقش خرما در بدنسازی و فیتنس

نقش خرما در بدنسازی و فیتنس

تاریخ انتشار : 1399/07/13 23:52:17
نقش خرما در بدنسازی این است که به دلیل داشتن کربوهیدرات مفید یکی از مهم ترین مواد غذایی برای رشد عضلانی می باشدهمچنین خرما حاوی قند پیچیده است و اجازه نمی دهد سریع احساس گرسنه بودن کنند

فواید خرما خشک در بدنسازی

از آنجایی که خرما خشک منبع غنی از فیبرهای طبیعی و ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، بنابراین فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. خرما خشک دارای کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، فسفر، آهن و پتاسیم می باشد که همه برای سلامتی بسیار موثرند و به تقویت استخوان ها کمک می کنند و موجب افزایش انرژی روزانه بدن، حفظ سلامت و بهبود عملکرد سیستم عصبی می شوند.  متخصصان پیشنهاد می کنند که هر دو بار در هفته خرما را در رژیم غذایی خود برای تمرینات بدنسازی خود اضافه نمایید. توصیه می شود که خرما را به عنوان شیرین کننده طبیعی به انواع اسموتی های مخصوص بدنسازی بیفزایید. مصرف یک عدد خرما خشک در روز برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

مطالعه کنید : مقدارمصرف خرما در روز چقدر است؟


 خرما خشک یکی از مهم ترین مواد غذایی برای رشد عضلانی می باشد. افراد می توانند خرما را به شیوه های متعددی استفاده کنند، همانند ترکیب کردن خمیر آن با شیر، ماست یا به همراه نان و کره برای خوشمزه و سالم تر کردن غذاها. بافت خرما، براساس نسبت میزان آب و کربوهیدرات، پروتئین، چربی و نمک موجود در آن به شکل خشک، نیمه خشک، نرم و نیمه نرم دسته بندی می شود.


مطالعه کنید : بهترین نوع خرما کدام است


خواص خرما در بدنسازی

از آنجایی که خرما انواع ویتامین ها و مواد معدنی را دارا می باشد، بنابراین به عنوان منبع انرژی، قند و فیبر معرفی می گردد. در ادامه می خواهیم به خواص خرما در بدنسازی اشاره کنیم:

کربوهیدرات مفید

از آنجایی که کربوهیدرات ها سوخت اصلی بدن را می سازند، بنابراین بدن انسان بدون کربوهیدرات نمی تواند حرکت کند. یک عدد خرما خشک حاوی 66 کالری و 15 گرم شکر می باشد، همین یک عدد خرما خشک منشا انرژی است. با توجه به پایین بودن شاخص گلیسمی این خوراکی خوردن آن را به بدنسازان پیشنهاد می شود. توصیه می شود 2 الی 4 عدد خرما حدود 30 دقیقه پیش از تمرین بخورید. در صورتی که شدت تمرینات شما پایین است می توانید حدود 90 دقیق پیش از تمرین 4 عدد خرما را میل کنید.

مطالعه کنید : ترفندهایی برای بالا بردن میزان ماندگاری خرما


مانع گرفتگی عضلات |خرما برای عضله سازی

اغلب در زمان انجام فعالیت ورزشی میزان پتاسیم موجود در بدن کاهش می یابد. کمبود پتاسیم در بدن موجب گرفتگی عضلات و ضعف می شود و با توجه به پتاسیم موجود در خرما خشک به بدنسازان توصیه می شود حتما چند عدد از آن را پیش از تمرین میل کنید. نکته قابل توجه این که پتاسیم موجود در یک عدد خرما خشک بیشتر از میزان این ماده در نوشابه های انرژی زا است.


افزایش سرعت ریکاوری |خواص خرما بعد از تمرین بدنسازی

خواص خرما در بدنسازی تنها به فراهم کردن انرژی در ورزشکاران ختم نمی گردد، عضلات پس از تمرین به انسولین بسیار حساس می شوند و میزان ذخیره گلیکوژن به ماکزیمم مقدار ممکن در بدن می رسد. به همین سبب خوردن خرما علاوه بر تامین انرژی از دست رفته موجب افزایش سرعت ریکاوری بدن پس از تمرین سخت بدنسازی می گردد.

مطالعه کنید : انواع خرمای ایرانی


یک شیرینی طبیعی | خواص شیره خرما در بدنسازی

خرما به عنوان یک شیرین کننده طبیعی محسوب می شود که می توان آن را در اسموتی، شیر موز و انواع اوت میل مورد استفاده قرار داد بدون  این که هیچ گونه کالری اضافی به بدن وادار کنید. درست کردن شیر موز به همراه چند عدد خرما خشک انرژی بسیار زیادی را به شما می دهد که می تواند به شما در وزنه زدن کمک بسیاری کند پس ورزشکاران خرما را فراموش نکنند.


مطالعه کنید8 مزیت اثبات شده سلامتی خرما | خواص خرما

میان وعده ساده

اگر می خواهید یک میان وعده ساده و ارزان داشته باشید می توانید خرما را در اولویت قرار دهید. پیش از این که به باشگاه بروید و یا در مسیر باشگاه می توانید چند عدد خرما را میل کنید. خرما نه تنها انرژی را به بدن ورزشکاران می رساند بلکه حاوی قند پیچیده است و اجازه نمی دهد سریع احساس گرسنه بودن کنند.

فروشگاه اینترنتی اوناتس این امکان را بوجود آورده که بتوانید انواع خرما را در  بصورت آنلاین خریداری نموده و درب منزل خود تحویل بگیرید.شما می توانید با انتخاب هر یک از خرماهای زیر نسبت به خرید آن اقدام فرمایید.


فروش اینترنتی خرما عمده و کیلویی درفروشگاه  اوناتس



برای خرید خرمای ارزان با ما در تماس باشید : 09173318640

مشاوره جهت خرید خرمای فله ای , خرید خرما خاصویی و خرید خرما عمده 

و همچنین اطلاع از :

آخرین قیمت خرما |قیمت عمده خرما |قیمت خرمای زاهدی |قیمت خرما در سال 1401  قیمت خرما کبکابقیمت خرما خشک |قیمت عمده خرمای پیارم |قیمت هر کیلو خرمای کبکاب | قیمت خرما 1401 | قیمت خرما کیلویی

برچسب ها: خرما سلامتی خشکبار بدنسازی فیتنس پرورش اندام ورزش

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام