بهترین نوع خرما کدام است

بهترین نوع خرما کدام است

تاریخ انتشار : 1399/05/27 14:34:44
اگر از هر کدام از ما بپرسن چند نوع خرما در بازار موجود است مطمئنا حدود 70 درصد در جواب خواهند گفت دونوع خرما خشک و خرما تر!! در حالیکه خرما به اقسام و انواع مختلف که هر کدامشان حاوی درجه ای از کیفیت و مرغوبیت می باشد تقسیم می شوند در این مقاله از فروشگاه اوناتس درباره انواع خرما توضیح خواهیم داد

بهترین نوع خرما کدام است؟

شاید تا حالا فکر کرده اید  که فقط خرما به دو نوع خشک و تازه دسته بندی می شود، ولی خرما را به انواع و اقسام متعددی دسته بندی می شوند که هر کدام از آن ها حاوی درجه ای از کیفیت و مرغوبیت می باشد. بنابراین قیمت هر کدام از آن ها براساس درجه کیفیت مشخص می گردد. درخت خرما حاوی ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد و دارای خواصی ویژه ای است که در برخی موارد دارای ارزش دارویی است و باید مصرف آن را برای سلامتی موثر دانست. از آنجایی که تنوع در بین خرماها بسیار زیاد است، در نتیجه انتخاب بهترین نوع خرما کاری بسیار پیچیده است. 

یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی ایران خرما محسوب می شود. علاوه براین سالیانه مقدار زیادی از آن به کشورهای مختلف جهان صادر می شود. بنابراین نوع خرما در کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. البته خرماها کیفیت برابری ندارند و با هم تفاوت هایی دارند. اما با این موارد می توان این تفاوت را از نظر خود خرما و نوع خرما دسته بندی کرد و با استفاده از ماندگاری و تازگی خرما آن را دسته بندی کرد. متاسفانه به سبب روش های نادرست، برداشت مقدار بسیاری از خرما حاصله در نخلستان ها سالیانه از بین می رود، برخی از شرکت ها و دلالان با انبار کردن خرمای تازه، خرماهای مانده را وارد بازار می کنند.


بنابراین باید از دو دیدگاه بهترین نوع خرما را بررسی کرد

بهترین نوع خرما برای خرید و بهترین نوع خرما از نظر نوع خرما.


براساس مطالعات انجام شده مشخص شده که خوردن قند تصفیه شده موجب کم شدن انرژی می شود، علاوه براین هنگامی که بدن از کالری های خالی از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده می کنند، آن را به سوخت تبدیل می کند، که موجب کاهش انرژی می گردد.  خبر خوب این است که طبیعت، غذاهای باور نکردنی را در بسته های بسیار شیرین به ما ارائه می دهند. یکی از این غذاها خرما محسوب می شود که به عنوان یک میان وعده قابل حمل به سادگی با آحیل جفت می شود. همچنین خرما نیاز شما به شیرینی و هم مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تامین می کند. خرما یکی از محصولات ناحیه گرمسیری و نیمه گرمسیری به حساب می آید. این میوه مقوی و سالم بافت های متفاوتی دارد که به شکل خشک و نرم وجود دارد. خرما دارای تنوع بسیاری می باشد که حدود بیست و یک نوع خرما در ناحیه متعدد پرورش داده می شود. علاوه براین از خرما می توان برای تهیه میان وعده یا دسرهایی همانند رنگینک که مخصوص خوزستان است و خرما نارگیل استفاده کرد.


مطالعه کنید مقدارمصرف خرما در روز چقدر است؟


معرفی معروف ترین انواع خرما

خرما دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه مطالب می خواهیم به آن ها اشاره کنیم:

خرمای مضافتی:  از شناخته ترین خرماها در ایران محسوب می شود که به سبب رطوبت بالای آن محبوبیت بسیاری دارد.

خرمای استعمران: این نوع خرما به صورت نیمه خشک است که به سبب قند بالای آن مصرف آن را به ورزشکاران توصیه می کنند.

خرمای شاهانی: این نوع خرما یک نوع خرمای ترمحسوب می شود که با نام خورک شناخته شده است.

خرمای زاهدی: این خرما دارای بافت نرم و مزه ی آجیلی دارد و شیرینی اش در مقایسه با دیگر خرماها کمتر است.

خرمای ربی: خواص خرما ربی زرد رنگ و ترد می باشد و مزه آن همانند طعم کارامل می باشد.

خرمای خاصویی: یکی از مرغوب ترین خرماها محسوب می شود که دارای ظاهری شبیه به بامیه می باشد.

خرمای صفوی: خواص خرما  صفوی شیرین و گوشتی می باشد که به سبب داشتن خواص شفابخش معروف است.

خرمای پیارم: این نوع خرما مرغوب ترین خرما در جهان معرفی شده است.


مطالعه کنید : انواع خرمای ایرانی


آیا مرغوب ترین خرمای جهان را می شناسید؟

یکی از سالم ترین و مرغوبت ترین خرماها، خرمای پیارم محسوب می شود. این نوع خرما فقط در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان پرورش داده می شود و از آنجایی که دارای طعم عالی می باشد بازار فروش آن در جهان بسیار داغ است. یکی از مواردی که این میوه را خاص می کند این است کاشت آن محدودیت مکانی دارد. گرچه با گرفتن پاجوش از نخل و کاشت آن در خاک می توان به کشت این محصول روی آورد اما نوع خاک برای کیفیت پیارم بسیار اهمیت دارد چرا که تنها در چند مناطق خاص همانند روستاهای سرچاهان، شهدادی، تزرج و برآفتاب با درجه کیفیت بالا تولید می گردد. این محصول را می توان بعد از برداشت 18 ماه در انبار نگهداری نمود و بعد از این که برای مصرف خانگی خریداری شد نیز می توان به مدت 6 ماه در یخچال نگهداری کرد. این نوع خرما به سبب نیمه خشک بودن و رطوبت بالا و آب کم، کمتر در برابر فساد و ترش شدن قرار می گیرد.


بهترین خرما کدام است؟ | کدام خرما برای صادرات بهتر است؟

یکی از مهم ترین محصولات صادراتی ایران خرما محسوب می شود و سالانه حدود چهارصد هزار تن به کشورهای مختلفی صادر می شود. شرکت هایی در زمینه صادرات خرما مشغول هستند بنابراین، برای انتخاب بهترین نوع خرما به مواردی از جمله کیفیت محصول، بسته بندی محصول، میزان صادرات را در نظر می گیرند. خرماهای صادراتی شامل خرمای استعماران، خرما کبکاب،خرما پیارم، و خرمای مضافتی است.


فروش اینترنتی خرما عمده ( خرید خرمای ارزان ) در فروشگاه مواد غذایی اوناتس 

برای اطلاع از آخرین قیمت خرما لینک های زیر را کلیک کنید : 


برچسب ها: خرما سلامتی خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام