8 مزیت اثبات شده سلامتی خرما | خواص خرما

8 مزیت اثبات شده سلامتی خرما | خواص خرما

خرما میوه ای بسیار سالم است که دارای مقدار بالایی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند ، که همه اینها دارای مزیت سلامتی اعم از بهبود هضم تا کاهش خطر ابتلا به بیماری هستند.در این مقاله از فروشگاه اوناتس به 8 مزیت اثبات شده سلامتی خرما خواهیم پرداخت با ما باشید
ادمین اصلی
1398/12/03

8 مزیت اثبات شده سلامتی خرما | خواص خرما

خواص خرما فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس | خرما  میوه ای است که در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان رشد می کند. خرما در سالهای اخیر بسیار محبوب شده است.

تقریباً تمام خرمای فروخته شده در کشورهای غربی به صورت خشک فروخته می شوند.

آیا می توانید  براساس ظاهرخرما بگویید که آنها خشک هستند  یا نیستند؟. پوست چروکیده نشان می دهد که آنها خشک شده اند ، در حالی که پوست صاف نشانگر تازگی است.

بسته به نوع آن ، خرمای تازه از نظر اندازه و رنگ از قرمز روشن تا زرد روشن بسیار متنوع است. خرما Medjool  یا پیارم و Deglet Noor رایج ترین انواع مختلف است.

خرما با طعم شیرین و خوردنی است. آنها همچنین در بعضی از مواد مغذی مهم سرشار هستند و از خواص و کاربردهای متنوعی برخوردار هستند.


در این مقاله  از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره  8 مزیت سلامتی خوردن خرما ، خواص خرما و نحوه ترکیب آنها در رژیم غذایی شما مورد بحث قرار خواهد گرفت.


1. بسیار مغذی است

یکی از خواص خرما  این است که دارای مشخصات غذایی عالی است. خواص خرما به علت وجود همین مواد مغذی ، برای سلامتی بدن ما بسیار زیاد است .

از آنجا که آنها خشک می شوند ، میزان کالری آنها بیشتر از میوه های تازه است. مقدار کالری خرما مانند سایر میوه های خشک شده مانند کشمش  و انجیرخشک  است .

بیشتر کالری موجود در خرما از کربوهیدرات تامین می شود. بقیه از مقدار بسیار کمی پروتئین هستند. با وجود کالری آن، خرما علاوه بر مقدار قابل توجهی فیبر ، حاوی برخی ویتامین ها و مواد معدنی مهم نیز هست.

یک وعده 3.5 اونسی (100 گرم) مواد مغذی زیر را فراهم می کند :

  • کالری: 277
  • کربوهیدرات: 75 گرم
  • فیبر: 7 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • پتاسیم: 20٪ از RDI
  • منیزیم: 14٪ از RDI
  • مس: 18٪ از RDI
  • منگنز: 15٪ از RDI
  • آهن: 5٪ از RDI
  • ویتامین B6: 12٪ از RDI

خرما همچنین از نظر آنتی اکسیدان زیاد است ، که ممکن است به بسیاری از مزایای سلامتی آنها کمک کند .  


خلاصه
خرما علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان ها حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است. با این حال ، از آنجا که میوه ای خشک است، کالری بالایی دارد.


2. دارای فیبر بالا

دریافت مقدار کافی فیبر برای سلامتی کلی شما مهم است.

با داشتن تقریباً 7 گرم فیبر در یک وعده 3.5 اونسی ،  خرما در رژیم غذایی  شما یک روش عالی برای افزایش مصرف فیبر است.

فیبر با جلوگیری از یبوست می تواند تضمین سلامتی دستگاه گوارش شما باشد. این امر با کمک به تشکیل مدفوع ، حرکات منظم روده را تقویت می کند .

در یک مطالعه ، 21 نفر که به مدت 21 روز 7 خرما در روز مصرف کرده اند ، بهبود در دفعات مدفوع را تجربه کرده و در مقایسه با زمان عدم خوردن خرما ، میزان قابل توجهی در حرکات روده مشاهده کرده اند .

علاوه بر این ، فیبر موجود در خرما ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد. فیبر باعث کاهش هضم می شود و ممکن است باعث جلوگیری از زیاد شدن قند خون بعد از خوردن غذا شود .

به همین دلیل ، خرما دارای شاخص قند خون پایین (GI) هستند که میزان قند خون شما را پس از خوردن یک غذای خاص بالا می برد  .

خلاصه
خرما از نظر فیبر زیاد است که ممکن است برای جلوگیری از یبوست و کنترل قند خون مفید باشد.


۳. آنتی اکسیدان های ضد سرطانی بالایی دارد

خرما آنتی اکسیدان های مختلفی را ارائه می دهد که دارای چندین مزیت برای سلامتی هستند از جمله کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری.

آنتی اکسیدان ها سلول های شما را از رادیکال های آزاد محافظت می کنند ، که مولکول های ناپایداری هستند که ممکن است باعث ایجاد واکنش های مضر در بدن شوند و منجر به بیماری شوند .

در مقایسه با انواع مشابه میوه ، مانند انجیر و آلو خشک ، به نظر می رسد که خرما دارای بالاترین مقدار آنتی اکسیدان است .


در اینجا مروری بر سه  آنتی اکسیدان قدرتمند موجود در خرما می شود:


فلاونوئیدها:

فلاونوئیدها آنتی اکسیدانهای قدرتمندی هستند که ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند و در مورد پتانسیل آنها برای کاهش خطر دیابت ، بیماری آلزایمر و انواع خاصی از سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است .


کاروتنوئیدها:

کاروتنوئیدها باعث تقویت سلامت قلب می شوند و همچنین ممکن است خطر ابتلا به اختلالات مربوط به چشم مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند.


اسید فنولیک:

به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی ، اسید فنولیک ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی کمک کند .


خلاصه
خرما حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان است که ممکن است به جلوگیری از بروز برخی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، سرطان ، آلزایمر و دیابت کمک کند.


4. ممکن است سلامت مغز را ارتقا بخشد

از دیگر خواص خرما  ارتقا سلامت مغز می باشد خوردن خرما ممکن است به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که خرما برای کاهش نشانگرهای التهابی مانند اینترلوکین 6 (IL-6) در مغز مفید است. سطح بالای IL-6 با خطر بیشتری از بیماریهای عصبی مانند آلزایمر همراه است.

علاوه بر این ، مطالعات حیوانی نشان داده شده است که خرما برای کاهش فعالیت پروتئین های بتا آمیلوئید مفید است ، که می توانند پلاکهایی در مغز تشکیل دهند.

هنگامی که پلاک ها در مغز جمع می شوند ، ممکن است ارتباط بین سلولهای مغزی را مختل کنند ، که در نهایت می تواند منجر به مرگ سلولهای مغزی و بیماری آلزایمر شود .

یک مطالعه حیوانی نشان داد موش هایی که با خرما تغذیه می شوند ، از نظر حافظه و یادگیری به طور قابل توجهی بهتر هستند ، و همچنین رفتارهای مربوط به اضطراب ، در مقایسه با مواردی که آنها را نمی خورند، کمتر دارند.

خواص بالقوه تقویت کننده مغز خرما به محتوای آنتی اکسیدان های شناخته شده برای کاهش التهاب ، از جمله فلاونوئیدها نسبت داده شده است.

با این حال ، برای تأیید نقش خرما در سلامت مغز ، مطالعات انسانی لازم است.


خلاصه
خرما ممکن است برای کاهش التهاب و جلوگیری از ایجاد پلاک در مغز مفید باشد ، که برای جلوگیری از بیماری آلزایمر مهم است.


5. ممکن است زایمان طبیعی را بهبود بخشد

بهبود زایمان طبیعی از دیگر خواص خرما هست ، خرما برای پتانسیل آنها در گسترش و سهولت زایمان زودرس در زنان باردار مورد مطالعه قرار گرفته است.

خوردن این میوه ها در طی چند هفته آخر بارداری ممکن است باعث گشاد شدن دهانه رحم و کاهش درد شود. آنها همچنین ممکن است برای کاهش زمان انجام زایمان مفید باشند .

در یک مطالعه ، 69 زن که 4 هفته قبل از موعد مقرر ، 6 عدد خرما در روز مصرف می کردند ، نسبت به افرادی که آنها را نمی خوردند ، 20٪ بیشتر احتمال داشت که به طور طبیعی به زایمان بروند و در مدت زمان قابل توجهی کمتر در زایمان باشند  .

یک مطالعه دیگر از 154 زن باردار نشان داد که افرادی که خرما می خورند در مقایسه با کسانی که نمی خورند ،بسیار کم تحریک می شوند .

مطالعه سوم نتایج مشابهی را در 91 زن باردار که از شروع 37 هفته بارداری روزانه 70-76 گرم خرما مصرف می کردند ، یافت. آنها بطور متوسط ​​4 ساعت کمتر از کسانی که خرما نمی خورند در درد زایمان بودند .

اگرچه به نظر می رسد که خوردن خرما به تقویت  زایمان و کاهش مدت زمان درد زایمان کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری برای این تأثیرات لازم است.

نقش خرما در بارداری ممکن است به دلیل ترکیباتی باشد که به گیرنده های اکسی توسین متصل شده و به نظر می رسد که اثرات اکسی توسین در بدن را تقلید می کنند. اکسی توسین هورمونی است که باعث انقباضات زایمان در هنگام زایمان می شود .

علاوه بر این ، خرما حاوی تانن ها است ، که ترکیباتی هستند که  به منظور تسهیل انقباضات نشان داده شده اند. آنها همچنین منبع خوبی از قند و کالری طبیعی هستند که برای حفظ سطح انرژی در حین زایمان ضروری هستند  .


خلاصه
خرما ممکن است در طی چند هفته آخر بارداری باعث زایمان طبیعی شود.


6. شیرین کننده طبیعی عالی

خرما منبع فروکتوز است که نوعی قند طبیعی است که در میوه وجود دارد.

به همین دلیل ، خرما بسیار شیرین است و همچنین طعم ظریف کارامل مانند دارد. آنها به دلیل داشتن مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان هایی که در اختیارشان قرار می دهند ، جایگزین خوبی برای قند سفید در دستور العمل ها هستند.

بهترین روش برای جایگزینی خرما برای شکر سفید ، درست کردن خمیر خرما است ، همانطور که در این دستور العمل است. با مخلوط کردن خرما با آب در مخلوط کن ساخته می شود. یک قانون کوچک جایگزین کردن شکر با خمیر خرما با نسبت 1: 1 است.

به عنوان مثال ، اگر دستور تهیه 1 فنجان شکر است ، آن را با 1 فنجان خمیر خرما جایگزین کنید.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه خرما از نظر فیبر و مواد مغذی بسیار زیاد است ، اما هنوز هم کالری نسبتاً بالایی دارند و در حد اعتدال مصرف می شوند.


خلاصه
خرما به دلیل طعم شیرین ، مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها جایگزین سالم قند سفید در دستور العمل ها هستند.


7. سایر مزایای بهداشتی بالقوه

ادعا شده است که خرما دارای چند مزایای سلامتی دیگر است که هنوز مورد مطالعه گسترده قرار نگرفته است.


سلامت استخوان:

خرما شامل چندین ماده معدنی از جمله فسفر ، پتاسیم ، کلسیم و منیزیم است. همه اینها به دلیل پتانسیل آنها برای جلوگیری از شرایط مربوط به استخوان مانند پوکی استخوان مورد مطالعه قرار گرفته است.


کنترل قند خون:

تنظیم قند خون از دیگر خواص خرما هست خرما به دلیل دارا بودن شاخص قند خون پایین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها در تنظیم قند خون به شما کمک می کند. بنابراین ، خوردن آنها ممکن است به نفع مدیریت دیابت باشد .

اگرچه این مزایای بالقوه سلامتی امیدوارکننده است ، اما قبل از نتیجه گیری باید مطالعات بیشتری در مورد انسان انجام شود.

خلاصه
ادعا شده است که خرما برای تقویت سلامت استخوان و کمک به کنترل قند خون است ، اما این تأثیرات به اندازه کافی مطالعه نشده است.


8. آسان به رژیم غذایی خود اضافه کنید

خرما فوق العاده متنوع است و یک میان وعده خوشمزه درست می کند. آنها اغلب با غذاهای دیگر ، مانند بادام ، کره گردو یا پنیر نرم جفت می شوند.

خرما همچنین بسیار چسبنده است و همین امر باعث می شود آنها به عنوان چسب در غذاها ی پخته شده مانند کوکی ها و میله ها مفید باشند. همچنین می توانید خرما را با آجیل و تخمه ترکیب کنید تا میله های میان وعده سالم یا توپ های انرژی زا درست شود ، همانطور که در این دستور العمل آمده است.

علاوه بر این ، می توانید از خرما برای شیرین کردن سس ها ، مانند سس سالاد و ماریناد استفاده کنید یا آنها را درون اسموتی و جو دوسر مخلوط کنید.

توجه به این نکته مهم است که خرما از نظر کالری زیاد است و طعم شیرین آنها باعث می شود که پرخوری را آسان کنید. به همین دلیل ، آنها به بهترین وجه در اعتدال مصرف می شوند.


خلاصه
روشهای مختلف زیادی برای خوردن خرما وجود دارد. آنها معمولاً به صورت عادی خورده می شوند اما می توانند در سایر غذاهای محبوب نیز ترکیب شوند.


نکته آخر

خرما میوه ای بسیار سالم است که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

آنها در چندین ماده مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها سرشار از مواد غذایی هستند ، که همه اینها می توانند از مزایای سلامتی اعم از بهبود هضم گرفته تا کاهش خطر ابتلا به بیماری باشند.


روشهای مختلفی برای اضافه کردن خرما به رژیم غذایی شما وجود دارد. یکی از راه های محبوب برای خوردن آنها به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در غذاهای مختلف است. آنها همچنین یک میان وعده عالی درست می کنند.


یافتن خرما به شکل خشک آنها ساده ترین است ،ولی  کالری آنها بیشتر از میوه های تازه هستند بنابراین خوردن آنها در اعتدال بسیار مهم است.

خرما قطعاً ارزش افزودن به رژیم غذایی شما را دارد ، زیرا این مواد مغذی و خوشمزه هستند.

منبع: 

8 Proven Health Benefits of Dates


خرید آجیل و خشکبار در فروشگاه آنلاین اوتانس

با کلیک بر روی هر کدام از آجیل و خشکبار های زیر می توانید آن محصول را از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس تهیه فرمایید


















منبع: www.healthline.com
برچسب ها: خرما سلامتی خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.