ترفندهایی برای بالا بردن میزان ماندگاری خرما
از آنجایی که خرما جز میوه هایی که می توان به صورت خشک و به شکل مرطوب از آن استفاده کرد، در نتیجه این میوه در هر دو حالت برای سلامتی بدن دارای مزیت های فراوانی است. ما در این مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس می خواهیم درباره ترفندهایی برای بالا بردن میزان ماندگاری خرما به شما عزیزان بگوییم با ما باشید..

ترفندهایی برای بالا بردن میزان ماندگاری خرما

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس :  از آنجایی که خرما جز میوه هایی که می توان به صورت خشک و به شکل مرطوب از آن استفاده کرد، در نتیجه این میوه در هر دو حالت برای سلامتی بدن دارای مزیت های فراوانی است. خرما به سبب طعم شیرینی که دارد، در دنیا شناخته شده است.

زمانی که شما بتوانید مقداری از رطوبت خرما حفظ کنید، مزه آن خوشمزه تر و جذاب تر خواهد شد. خرما را می توانید در یک ظرف دربسته قرار دهید و تا یک هفته از آن مصرف کنید. اما اگر ذخیره سازی آن طول بکشد، دیگر محیط داخلی خانه برای حفظ طعم خرما مکان مناسبی نیست. اگر می خواهید خرما را ذخیره سازی کنید، بهترین مکان برای نگهداری خرما برای مدت زمان طولانی فریزر شما خواهد بود. 


خرماها را درون یک کیسه پلاستیکی زیپ ‌دار قرار دهید

برای ماندگاری بیشتر خرما می توانید آن را داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ دار بگذارید. در این روش سعی کنید زمانی مناسب برای انباشته کردن خرما را در نظر بگیرید تا بیش از این مواد غذایی درون کیسه پلاستیکی نماند. توجه داشته باشید زمانی که خرماها را داخل کیسه قرار می دهید سعی کنید هوای اضافی را خارج کنید زیرا وجود هوا درون کیسه سبب فاسد شدن سریع مواد غذایی می گردد.


مطالعه کنید : نکات مهم در رابطه با خرید خرما


خرماهای نیمه خشک را در هوای اتاق نگهداری کنید

اگر می خواهید خرماهای نیمه خشک را برای زمان طولانی نگهداری کنید، بهتر است این میوه را داخل ظروف درب دار قرار دهید. خرما را در معرض حشرات قرار ندهید، این نکته را در نظر بگیرید که خرماها زیر نور مستقیم خورشید و یا کنار شعله های اجاق گاز قرار دهید چرا که دمای شعله های اجاق گاز می تواند سبب خراب شدن خرما گردد.


خرما‌های نرم و آبدار را در یخچال نگهداری کنید

از آنجایی که خرماهای مرطوب مکانی مناسب برای رشد میکروب های می باشد، در نتیجه نمی توان آن را در محیط بیرون نگهداری کرد. برای حفظ طعم و مزه خرما، بهتر است این میوه را داخل یخچال قرار دهید. این کار علاوه بر حفظ طعم خرما، از فاسد شدن و ترش شدن آن در یک زمان کوتاه پیشگیری می کند.


خرماها را در فریزر نگهداری کنید

از آنجایی که نگهداری خرمای مرطوب در محیط برای مدت زمان بسیاری امکان پذیر نمی باشد، در نتیجه برای ماندگاری بیشتر می توان از فریزر استفاده کرد، در این صورت خرمای مورد نیاز خود را می توان تا یک سال ذخیره کرد. اگر نیاز به مصرف خرما دارید می توانید خرماهای خشک را جایگزین خرماهای فریز شده کنید. این نکته را در نظر بگیرید که زمان ماندگاری خرما های نیمه خشک و خشک بیشتر از خرماهای مرطوب است.  


مطالعه کنید انواع خرما ی صادراتی ایران


بهترین زمان مصرف خرما

به صورت تقریبی زمان مناسب برای مصرف خرما 7 روز است، در این صورت مزه و عطر واقعی آن حفظ می شود. از آنجایی که زمان مصرف خرما بیش از 7 روز است، اما بهترین زمان را برای مصرف این میوه 7 روز در نظر گرفته شده است. اگر خرما را داخل ظروف دربسته بگذارید، به شکلی که جریان هوا درون آن وجود نداشته باشد، این میوه را می توانید تا یک ماه خارج از یخچال نگهداری کنید. 

زمانی که خرما را ذخیره می کنید، هر چقد از زمان نگهداری آن بگذرد، خرما طعم و مزه، عطر خود را از دست می دهد و در ضمن شیرابه هایی در انتهای ظرف جمع می شود که چهره زشتی به خرما می بخشد.

زمانی که شما خرما را ذخیره می کنید، بعد از مدتی رطوبت روی آن خشک می شود و این خشک شدن رطوبت سبب ایجاد لکه هایی روی پوست خرما می شود که به آن کریستاله شدن قند خرما می گویند.

در این صورت می توانید با کمی حرارت کریستال های شکری را آب کنید. یکی از مهم ترین روش ها برای تشخیص خراب بودن خرما این است که بوی غلیظی از آن منتشر می شود و یا این که عطر و طعمی نداشته باشد. این مورد نشان از تاریخ مصرف گذشتن خرما می باشد.


مطالعه کنید8 مزیت اثبات شده سلامتی خرما | خواص خرما


آیا لازم است خرما را قبل از مصرف شست یا پوست کند؟

خرما همانند دیگر میوه قبل از استفاده نیاز به شست و شو دارد. میکروب ها و آلودگی های متعددی  در نخلستان ها وجود دارد. از آنجایی که در چند سال اخیر گرد و غبار فراوانی در سمت غرب و جنوب غربی کشور وجود دارد، قبل از مصرف خرما شستن آن ضروری و لازم است. توصیه می شود قبل از استفاده این میوه آن را به شکل کامل بشویید ولی احتیاجی به جدا کردن پوست آن نیست.


خرید خرما از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس  

خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آنلاین اوناتس 

خرید گردو از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس








برچسب ها: خرما سلامتی خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام