خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان

خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان

تاریخ انتشار : 1399/08/18 23:18:53
تغذیه کودکان در سن پایین تاثیر بسیاری روی روند سلامتی آن ها در بزرگسالی دارد. برای بهبود وضع سلامتی کودکان خود باید مواد غذایی مناسب را در رژیم غذایی آن ها بگنجانید. یکی از انواع این مواد غذایی سالم و مفید، مغزهای متعدد آجیل ها هستند. فندوق علاوه بر خوشمزه بودن، بلکه به صورت شگفت انگیزی مغذی است.

خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان

فندق منبع غنی از انواع مواد مغذی به شمار می رود. همچنین فندق منشا ویتامین های گروه E است و مصرف آن موجب کارکرد بهتر عضلات می گردد. علاوه بر این، منشا ویتامین های گروه B نیز بوده و برای سلامت مغز و تشکیل سلول های خونی موثر است. پزشکان توصیه می کنند که پوست کودکان را با روغن فندوق مالش داده تا مانع از ابتلا به بیماری های تنفسی در آن ها شود.

تغذیه کودکان در سن پایین تاثیر بسیاری روی روند سلامتی آن ها در بزرگسالی دارد. برای بهبود وضع سلامتی کودکان خود باید مواد غذایی مناسب را در رژیم غذایی آن ها بگنجانید. یکی از انواع این مواد غذایی سالم و مفید، مغزهای متعدد آجیل ها هستند. فندوق علاوه بر خوشمزه بودن، بلکه به صورت شگفت انگیزی مغذی است.

فندوق نیز مانند دیگر مغزهای آجیل منبع غنی از مواد مغذی و مقدار بسیاری پروتئین، چربی مفید، ویتامین و مواد معدنی می باشد. مغز این آجیل طعمی متمایل به شیرین دارد که می توانید آن را به صورت خام، بوداده در طعم های مختلف پودر و آسیاب شده مصرف کرد.


مصرف فندوق به سلامت روده کودکان  کمک می ‌کند

فندق سرشار از منیزیم است و در هضم اسیدهای چرب و کلسترول بد معروف است و موجب ایجاد آنزیم هایی می شود که پروتئین ها و کربوهیدرات ها را بیشتر متابولیزه می کند. فندق منبع خوبی از فیبر است. مصرف مقدار بسیاری فیبر به کارکرد منظم روده در کودکان کمک کرده و مانع از یبوست می شود.


مصرف فندوق برای استحکام استخوان‌ های کودکان مفید است

یکی از ماده های مهم برای سلامتی استخوان ها، منزیم به شمار می رود. یک خاصیت شگفت انگیز فندق برای کودکان داشتن مقدار بسیاری منیزیم است که کمک می کند تا استخوان های جدید رشد کرده و استخوان های قدیمی تقویت شوند. بنابراین مصرف فندق برای کودکان که در سن رشد هستند می تواند بسیار مهم باشد.


مطالعه کنید : بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدامند؟


مصرف فندوق باعث عملکرد بهتر مغز کودکان می‌ شود

یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت سلامت مغز، مصرف فندوق در کنار گردو و بادام می باشد. فندوق دارای چربی و اسیدهای آمینه خوبی است که به ارتقا سلول های سالم مغز کودکان کمک می کند. این دانه های خوشمزه سرشار از موادی هستند که برای سلامت مغز و بهبود حافظه موثر هستند مانند تیامین، سلنیوم، ویتامین E و K


مصرف فندوق می ‌تواند از اضافه وزن  کودکان جلوگیری ‌کند

با توجه به تغییر روش زندگی در این روزها، کودکان بسیاری به اضافه وزن دچار می شوند که علاوه بر مشکلات سلامتی، منجر به بروز مسئله های دیگری همانند بلوغ زودرس نیز می شود. براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده خوردن آجیل ممکن است به برخی از افراد برای کاهش وزن کمک کند. یکی از خاصیت های فندق برای کودکان می تواند مهار اضافه وزن و مانع از افزایش وزن باشد. چرا که فندوق نقش کلیدی می تواند در متابولیسم و سلامت سیستم گوارش بدن داشته باشد. ویتامین B که به صورت طبیعی در فندق پیدا می شود و به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک می کند. همچنین فندق سرشار از پروتئین است که ماهیچه ها را تغذیه می کند. عضله به این معناست که چربی سریع تر سوزانده می شود و مانع از اضافه وزن می شود.


مطالعه کنید : 4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون


به سلامت سلول‌ ها کمک می‌ کند

فندوق منشا ترکیباتی است که موجب حفاظت از بدن در مقابل آنتی اکسیدان ها می شوند. آنتی اکسیدان ها نقش بسیار مهمی در سلامت کلی بدن دارند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. این رادیکال های آزاد مانع از اکسیژن رسانی مناسب به سلول ها می شود و در نتیجه منجر به بیماری آن ها می شوند. تجمع رادیکال های آزاد در بدن سلول های دیگر را هم آلوده کرده و منجر به بیماری های جدید می شود.


مطالعه کنید : قیمت روز انواع آجیل و خشکبار در بازار تهران


چطور فندق را در  رژیم غذایی کودکان قرار دهیم؟

فندق را می توانید به تنهایی به عنوان یک میان وعده سالم در برنامه غذایی کودکان خود بگنجانید. برای این که کودکان شما از خاصیت فندوق بهره ببرند آن را در دستورهای غذایی مختلف مورد استفاده قرار دهید. چرا که این آجیل افزودنی عالی و خوش طعمی برای هر رژیم غذایی محسوب می شود. به عنوان مثال:

  • در سالاد ترکیب کنید.
  • با انواع پوره یا غلات صبحانه ترکیب کنید.
  • با میوه هایی مانند موز خرد شده ترکیب کنید.
  • در اسموتی‌ ها به کار ببرید.
  • در ساندویچ های میان وعده ای مختلف به صورت ریز شده به همراه کره بادام زمینی استفاده نمایید.


خرید فندق تازه | قیمت فندق امروز |خرید و فروش مغز فندق |قیمت فندق تازه 1401 |قیمت فندق 1401 |قیمت فندق با پوست |قیمت فندق شور |خرید آجیل ارزان |قیمت روز آجیل |قیمت آجیل چهار مغز شور |خرید عمده خشکبار ارزان |قیمت آجیل 4 مغز |خرید آجیل 4 مغز |آجیل ارزان در تهران

برچسب ها: فندق فندوق خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام