راهنمای خرید گردو

راهنمای خرید گردو

تاریخ انتشار : 1399/08/06 23:27:31
از آنجایی که گردو انواع مختلفی دارد در نتیجه انتخاب و خرید گردوی با کیفیت با قیمت مناسب کار کمی دشواری است. در بازار انواع گردو ایرانی و خارجی در انواع ریز، درشت، پوست سخت، پوست کاغذی و مغز گردو وجود دارد که برای شناخت جنس مرغوب باید شیوه هایی را امحان کنید ما در این مقاله شما را با این راهها آشنا خواهیم کرد..با ما باشید.

راهنمای خرید گردو

با توجه به این که گردو خواص بسیاری دارد همواره مورد توجه بوده است، در نتیجه از این آجیل در کنار نان و پنیر استفاده می شود. طعم بسیار لذیذ آن موجب شده است در بسیاری از دسرها و کیک ها و حتی به عنوان تنقلات استفاده شود. از آنجایی که گردو انواع مختلفی دارد در نتیجه انتخاب و خرید گردوی با کیفیت با قیمت مناسب کار کمی دشواری است. در بازار انواع گردو ایرانی و خارجی در انواع ریز، درشت، پوست سخت، پوست کاغذی و مغز گردو وجود دارد.


نکات مهم در هنگام خرید گردو 

بوی گردو از اصلی ترین شیوه ها برای شناسایی گردو سالم از گردو ناسالم است. پیش از خرید مقداری گردو را روی کف دست خود قرار دهید و بو کنید. در صورتی که بو و مزه خوبی ندهد، گردو کهنه می باشد.  افرادی که گردو مصرف کرده اند، بوی آن کاملا مشخص است. گردو نباید بوی ماندگی و کهنگی دهد، بوی گردو باید براساس بوی طبیعی آن باشد.

توصیه می شود همیشه گردو را با پوست خریداری نمایید چرا که گردو در پوست خود همیشه تازه می ماند.

مقداری از گردو را مزه کنید. شما باید چربی و تازگی گردو را زیر زبان خود احساس نمایید. در صورتی که کوچکترین طعم تیزی و تندی را احساس کرید از خرید آن منصرف شوید.

در صورتی که گردو را با پوست خریداری کرده اید، توجه کنید که گردو گرد باشد. گردوهای کشیده و بیضی ممکن است در زمان شکستن خورد شده و دارای پوست کلفتی هستند.

تعدادی گردو را در کنار گوش خود تکان دهید. گردوی خوب هیچ گونه صدایی ندارد ولی در صورتی که صدایی شندید ممکن است تعداد زیادی گردوی پوچ نصیب شما شده باشد.

برای مطمئن شدن از پوست کاغذی گردو، دو گردو را روی هم قرار دهید و فشار بدهید. در صورتی که گردو شکسته شد می توانید از پوست کاغذی بودن آن اطمینان پیدا کنید.

از دیگر شیوه های اطمینان از کیفیت مغز گردو این است که تکه ای گردو را با انگشتان فشار دهید در صورتی که روغن از آن خارج شد گردو از کیفیت خوبی بهره می برد.

گردوی سالم باید رنگ مغز آن روشن و یکنواخت باشد. گردوهای تیره و کدر کیفیت مناسبی ندارند  اغلب تلخ هستند. 


کاربرد استفاده از مغز گردو

از مغز گردو در موارد مختلفی به کار گرفته می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

مغز گردو برای تهیه غذاهایی مانند فسنجان و خورشت به کار گرفته می شود.

مغز گردو برای تهیه انواع شیرینی گردویی، شکلات، هات چاکلت، بستنی به کار می رود.

از مغز گردو برای استفاده عادی به عنوان تنقلات به صورت خام و بوداده طعم های مختلفی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. گردو یکی از خشکبارهایی محسوب می شود که به سادگی می توان آن را تهیه نمود. 


قیمت گردو به چه عواملی بستگی دارد؟

گردو جزء خشکبار محسوب می باشد که عواملی مختلفی می تواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد.

کیفیت گردو: از مهم ترین عوامل موثر در قیمت گردو، کیفیت آن است. کیفیت گردوی ایرانی ( گردو تویسرکان) نسبت به گردوهای خارجی بسیار بالاتر می باشد.

همچنین گردو با پوست و یا مغز گردو نیز در قیمت گردو تاثیر گذار و متفاوت است. قیمت مغز گردو نسبت به قیمت گردو با پوست بسیار بیشتر است. چرا که مغز کردن گردو هزینه و وقت بیشتری را صرف خود کرده است.

سرمازدگی  و آفت زدگی باغ ها از جمله عواملی می باشد که موجب بالا رفتن قیمت گردو می شود.

علاوه براین قیمت گردو با توجه به نوع و محل رشد آن متفاوت است. در صورتی که گردو را از کشورهای دورتر به کشور ما وارد شود در نتیجه هزینه بیشتری را صرف منتقل کردن گردو می شود. البته به سبب اصلاح نژادهای صورت گرفته و بازده بالا با قیمت پایین تری برای کشاورزان آنجا تمام می شود و ممکن است گردوی خارجی در بازار ایران ارزان تر از گردوی ایرانی باشد.


ویژگی های گردو مرغوب

از ویژگی های گردو مرغوب می توان به کیفیت چربی آن اشاره کرد. در صورتی که گردو مرغوب و درجه یک می خواهید، علاوه بر رنگ خوب و تازگی آن، جربی آن نیز باید بسیار باشد. با مصرف گردو، به سادگی می توانید به این موضوع پی ببرید. بنابراین در هنگام مصرف گردوی خشک شده حس کردید که طعم آن حالت تیزی و تندی دارد، از خرید آن بپرهیزید.


خرید مغز گردو درجه یک از فروشگاه مواد غذایی اوناتس

فروشگاه اینترنتی اوناتس عرضه کننده انواع گردو با پوست و گردو بدون پوست اعلا با قیمتی بسیار مناسب می باشد.محصولات فروشگاه اوناتس با بهترین کیفیت تهیه و در بسته‌بندی های بهداشتی در کوتاه‌ترین زمان برای شما ارسال می‌شود.


انواع گردو در فروشگاه اوناتس


تلفن تماس : 09173318640



قیمت گردو با پوست چوبی | قیمت گردو در سال 1401 | قیمت گردو خارجی | قیمت گردو پوست کندهقیمت مغز گردوی درجه یک |خرید اینترنتی گردو با پوست |خرید مغز گردو ارزان |قیمت مغز گردو فسنجانی |خرید گردو درجه یک


برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار گردو قیمت گردو خرید گردو

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام