خواص زردچوبه | 7 خاصیت زردچوبه که شما را شگفت زده  خواهد کرد!
زردچوبه گیاهی که در آسیا و آمریکای مرکزی تولید می شود. پودر زردچوبه که به عنوان ادویه مصرف می کنیم در واقع همان پودری است که از آسیاب کردن ریشه این گیاه درست می شود. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس می خواهیم از خواص زردچوبه صحبت کنیم با ما باشید.

خواص زردچوبه | 7 خاصیت زردچوبه که شما را شگفت زده  خواهد کرد!

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده که زردچوبه  از گیاهان دارویی است که دارای خواص بسیاری برای بدن و حتی ذهن انسان دارد.  زردچوبه ادویه ای است که اغلب در تمام غذاهای ایرانی استفاده می شود. برخی از افراد زردچوبه را زعفران هندی یا ادویه طلایی می نامند.

زردچوبه گیاه دارویی است که در آسیا و آمریکای مرکزی تولید می شود. پودر زردچوبه که به عنوان ادویه مصرف می کنیم در واقع همان پودری است که از آسیاب کردن ریشه این گیاه درست می شود. رنگ زردچوبه سبب شده است که در بسیاری از فرهنگ ها از پودر آن به عنوان رنگ نیز استفاده کنند. زردچوبه در نواحی متعددی به شکل های مختلفی همچون پودر زردچوبه، عصاره زردچوبه، چای زردچوبه، کپسول مکمل غذایی و حتی صابون آن نیز استفاده می کنند.


خاصیت ضدالتهابی زردچوبه

از خواص زردچوبه می توان به ضد التهاب و ضد باکتری بودن آن اشاره کرد. این ادویه به سبب خواص ضد التهابی که دارد می تواند به از بین بردن لکه ها و قرمزی پوست کمک کند و حتی این توانایی را نیز دارد تسکین دهنده باشد در زمان هایی مانند اگزما و پسوریازیس. التهابات مزمن می تواند منجر به بروز بیماری های خطرناکی مانند سرطان، بیماری های قلبی، آلزایمر و بیماری های دژنراتیو شود.

هرماده ای که با التهابات مبارزه کند، می تواند در جلوگیری از بیماری ها مفید باشد. یکی از ادویه هایی که در درمان التهابات بسیار مفید است و می تواند با بسیاری از داروهای ضد التهاب برابری کند، زردچوبه می باشد.


مطالعه کنید تاثیر شکلات تلخ درکاهش وزن و لاغری


کبد چرب

خواص زردچوبه برای سلامت کبدچرب : یکی از ادویه هایی که برای سلامت کبد چرب بسیار موثر است، زردچوبه می باشد. این گیاه  دارویی می تواند به عنوان یک سم زدایی طبیعی عمل کند. در این صورت کبد از طریق تولید آنزیم ها، خون را تصفیه می کند و زردچوبه می تواند تولید این آنزیم های حیاتی بدن را بالا ببرد. این آنزیم ها تجزیه شده و سموم درون بدن را کاهش می دهند. مصرف مرتب زردچوبه سبب مبارزه با چندین مشکل جدی کبدی همچون هپاتیت و زردی، سیروز می شود.


کمک به کاهش وزن

یکی از ادویه هایی که کمک می کند میزان متابولیسم بالا رود و بدن شما میزان قابل توجهی کالری را بسوزاند و سبب کاهش وزن گردد، زردچوبه است. علاوه بر این این ادویه در کاهش توده چربی و سم زدایی کبد، زمانی که برای کاهش وزن و لاغری اقدام به گرفتن رژیم غذایی می کنید، این دو عوامل بسیار  مهم و مفید هستند. 

همچنین خواص زردچوبه با کورکومین، می تواند مکمل ایده آلی برای کاهش وزن محسوب شود، چرا که سبب کاهش سطح کلسترول بد می شود و مسئول سرکوب پیام های التهابی در عضله، لوزالمعده و سلول های چربی می باشد. در این صورت بدن شما در حالی که با التهاب مبارزه نمی کند به آسانی می تواند روی کاهش وزن تمرکز کند.


مطالعه کنید ده چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!


مسائل قاعدگی

خواص زردچوبه  در دوران قاعدگی : اگر دچار دردهای شدید قاعدگی، گرفتگی، نفخ، خونریزی های شدید بیش از حد طبیعی شوید، زردچوبه به سبب خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی که دارد می توان کمک کند که بیشتر علائم قاعدگی از بین برود.


درمان و پیشگیری از سرطان

خواص زردچوبه در پیشگیری و درمان سرطان : یکی از مهم ترین  گیاهان دارویی که می تواند در درمان و جلوگیری از انواع سرطان موثر واقع شود، زردچوبه است. از آنجایی که ماده ای به نام کورکومین در این ادویه موجود است، همین ماده یکی از عوامل آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که ارتباط تنگاتنی به کاهش سلول های سرطانی روده دارد و همچنین یک مهار کننده مستقیم پروتئینی است که برای رشد تورمور لازم است.

بنابراین این ادویه علاوه بر این که یک ادویه فوق العاده که در هر رژیم غذایی قرار گرفته می شود، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و به عنوان وسیله ای برای کاهش متاستاز رشد سرطانی عمل کند. بیشترین تاثیر زردچوبه در پیشگیری از سرطان روده بزرگ بوده است.


درمان بیماری افسردگی

خواص زردچوبه در درمان افسردگی : از آنجایی که براساس مطالعات صورت گرفته مشخص شده که کورکومین موجود در این ادویه اثری بسیار قوی روی بیماران ابتلا به نوسانات خلقی، افسردگی، استرس و اضطراب دارد، در نتیجه زردچوبه می توان به عنوان یک داروی گیاهی  موثر برای درمان این بیماری ها عمل کند.


سلامت قلب

از آنجایی زردچوبه دارای خواص بی شماری می باشد، یکی از این خواص زردچوبه  می توان به سلامت قلب اشاره کرد. به سبب ویتامین  B6 و کورکومین موجود در این ادویه می تواند تولید هوموسیستین را به صورت قابل توجهی مهار کند، هوموسیستین محصول منفی بدن است که به صورت جدی می تواند به دیواره سلولی آسیب برساند. این دیواره های ضعیف می توانند باعث عوارض مختلفی در قلب شود، مخصوصا زمانی که فشار خون یا تجمع پلاک های خونی افزایش می یابد.


مطالعه کنید : خواص بادام درختی برای بیماری های قلبی


قیمت پودر زردچوبه ارگانیک در فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس

شما می توانید برای خرید عمده و جزئی و اطلاع از قیمت پودر زردچوبه ارگانیک به فروشگاه اینترنتی اوناتس مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات محصول می توانید به صفحه جزئیات محصول، قیمت زردچوبه و وزن محصولات به صورت شفاف شده بیان شده، بروز و معتبر هستند، مراجعه کنید.

خرید پودر ردچوبه ارگانیک ، خرید زعفران ، خرید آنلاین آجیل ،خرید چای از فروشگاه اینترنتی اوناتس

شما هموطنان عزیز می توانید انواع محصولات زیر را از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس با ارزانترین قیمت خریداری کنید.

خرید چای سبز

خرید زعفران نیم مثقالی

خرید زعفران یک مثقالی

خرید مغز گردو خورشتی

خرید میوه خشک

خرید گردو با پوست خارجی

خرید دمنوش گل گاو زبان

خرید دمنوش بهار نارنج

خرید آجیل چهار مغز

خرید آجیل شیرین


برچسب ها: گیاهان دارویی گیاه درمانی خشکبار دمنوش

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام