خواص  بی نظیر انبه خشک برای سلامتی| خواص انبه خشک
خواص انبه خشک برای سلامتی : یکی از محبوب ترین میوه های خشک که به شاه میوه ها نیز معروف است، انبه خشک می باشد. این میوه خوشمزه در محیط های گرمسیری رشد می کند. انبه خشک دارای خواص شگفت انگیزی می باشد که در ادامه می خواهیم به آن ها اشاره کنیم.

خواص  بی نظیر انبه خشک برای سلامتی| خواص انبه خشک

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : یکی از محبوب ترین میوه های خشک که به شاه میوه ها نیز معروف است، انبه خشک می باشد. این میوه خوشمزه در محیط های گرمسیری رشد می کند. انبه خشک دارای خواص شگفت انگیزی می باشد که در ادامه می خواهیم به آن ها اشاره کنیم. این میوه خشک دارای مقدار بسیاری فیبر است که می تواند سبب افزایش سطح انرژی و رفع خستگی شود.

استفاده از این میوه خشک دلچسب که دارای مقدار بسیاری فیبر می باشد، می تواند موجب افزایش سطح انرژی شده و از خستگی کار روزانه جلوگیری کند. 

انبه جز خانواده میوه های آلویی محسوب می شود، انبه یک گیاه خوراکی که ناحیه گوشتی خارجی آن قشایی است که دانه را در برگرفته است. انواع زیتون، خرما و نارگیل نیز از همین اعضا خانواده محسوب می شوند. این میوه نسبت به رنگ، شکل، مزه و سایز دانه هایشان به انواع متعددی دسته بندی می شوند. گرچه در رنگ پوست این میوه رنگ های متفاوتی به چشم می خورد ولی گوشت داخلی آن اغلب زرد طلایی است. انبه ها دارای طعمی شیرین و خامه ای مانند هستند و بیشتر از 20 نوع ویتامین و مواد معدنی در آن ها پیدا می شود. میوه انبه از رایج ترین میوه های مصرفی در سراسر دنیا می باشد و دارای طبع گرم و خشک است.

ضد سرطان

از آنجایی که انبه خشک منشا کاروتنوئید، ترپنوئید، اسید آسکوربیک و پلی فنل و آنتی اکسیدان های مخصوصی است که همه آن ها حاوی خواص ضد سرطانی بوده و از رشد تومورهای سرطانی و مبتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان کبد، روده بزرگ و سینه جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان ها مواد مفید و موثر برای از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در بدن است.

انبه خشک همچون سایر مواد غذایی سالم  و مفید حاوی منابع سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. این خواص انبه سبب جلوگیری از تجمع سلولی و سرطان، پیری زودرس و افزایش سطح سیستم ایمنی بدن خواهد شد. ترکیبات پلی فنل موجود در این میوه به کاهش استرس اکسیداتیو کمک نموده و دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد.


مطالعه کنید : خواص و فواید گیاه دارویی اسطوخودوس برای سلامتی


بهبود عملکرد دستگاه گوارش و لاغری

از آنجایی که این میوه خشک دارای فیبرهای محلول می باشد، سبب بهبود هضم بهتر غذا و پاک سازی روده می شود. اگر به صورت روزانه به اندازه مناسبی از فیبر طبیعی بهره مند شوید، دچار یبوست نمی شوید. فیبرهای موجود در این میوه خشک سبب کاهش کلسترول و کاهش وزن می شوند. از خواص انبه خشک، وجود میزان قابل توجهی از آنزیم آمیلاز است. آمیلاز می توان به تجزیه مواد برای جذب ساده تر کمک کند. علاوه بر این آنزیم آمیلاز به تجزیه کربوهیدرات های سخت موجود در قند مضر مواد غذایی، کمک می کند. این کار سبب کاهش وزن و لاغری نیز می گردد.


محافظت از سلامت قلب از خواص انبه خشک

خواص انبه خشک :  از آنجایی که ویتامین C نقش کلیدی در جلوگیری از عروق خونی و شریان های اطراف بدن ر ا بر عهده دارد، تقویت یکپارچگی این دیوارهای سلولی با بالا بردن میزان ویتامین C در برنامه و رژیم غذایی شما تضمین می کند که انبه خشم دارای مقدار بسیاری از این ویتامین می باشد.


مطالعه کنید :  4 آجیل فوق العاده برای کاهش فشار خون


تقویت کننده قوای جسمی

انبه خشک دارای خاصیت تقویت کننده خلق و خوی ناشی از وجود انواع ویتامین های B می باشد. ویتامین هایی که در این میوه خشک یافت می شود عبارتند از: B1 (تیامین )، B9 (فولات)، B6 (پیر یدوکسین)، B3 ( نیاسین) این ویتامین هایی که نام آن ها در بالا ذکر شده اغلب در قرص های مولتی ویتامین و یا مکمل های درمانی نیز یافت می شود. ویتامین های موجود در این میوه خشک سبب بالا بردن سطح هوشیاری ذهنی می گردد و به شما برای مبارزه با استرس و حفظ انرژی مود نیاز برای انجام کارهای روزانه شما خواهد بود. خوردن انبه به سبب داشتن میزان قابل توجهی پتاسیم موجب حفظ قدرت  عضلات در کودکان و سالمندان می شود.


تقویت بینایی   

ازخواص انبه خشک این است که  حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن می باشد که یک آنتی اکسیدان می باشد، سبب شده که دژنراسیون ماکولا و شروع آب مروارید را کاهش دهد.


تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C موجود در این میوه خشک که جز مواد مغذی است سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین ویتامین C می تواند به درمان آلرژی کمک نموده و عفونت ها را ازبین ببرد.


سلامت استخوان

ویتامین A می تواند در تقویت و استحکام استخوان ها بسیار موثر باشد و در رشد استخوان ها تاثیر چشمگیری دارد. همچنین ویتامین C نقش کلیدی در تولید کلاژن دارد که سبب ساخت استخوان ها و بافت های بدن می شود. انبه خشک دارای لوپئول می باشد که از بروز التهاب و آتریت پیشگیری می کند.


قیمت انبه خشک ارگانیک در فروشگاه اینترنتی اوناتس

برای اطلاع از قیمت انبه خشک ارگانیک در فروشگاه اینترنتی اوناتس می توانید به سادگی به سایت ما دسترسی داشته باشید، و با مراجعه به سایت فروشگاهی ما قیمت محصولات ما را مشاهده کنید. برای خرید یک محصول با کیفیت می توانید با خاطر آسوده از فروشگاه اینترنتی معتبر اوناتس خرید نمایید.


خرید آجیل و خشکبار ، خرید زعفران ،خرید چای ، گیاهان دارویی از فروشگاه آنلاین اوناتس






برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار میوه خشک

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام