9 مزیت سلامتی لبو

9 مزیت سلامتی لبو

لبو ها خوشمزه و همه کاره هستند و به خوبی در یک رژیم غذایی سالم و متعادل قرار می گیرند. کالری کمی دارند و منبع عالی مواد مغذی از جمله فیبر ، فولات و ویتامین C هستند.
ادمین اصلی
1398/11/21

9 مزیت سلامتی لبو

در این  مقاله از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس درباره  لبو و مزیت های آن صحبت می کنیم...با ما باشید..

 لبو ، یک گیاه ریشه ای رایج است که در بسیاری از غذاهای مختلف دنیا استفاده می شود.

 لبو مملو از ویتامین های ضروری ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است که برخی از آنها دارای خواص دارویی هستند.

علاوه بر این ، آنها خوشمزه و آسان برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما هستند.


1.مواد مغذی زیاد با کالری کم

لبو دارای یک پروفایل غذایی چشمگیر است.

آنها کالری کمی دارند ، اما از نظر ویتامین ها و مواد معدنی با ارزش مواد غذایی بسیار زیاد هستند. در حقیقت ، آنها تقریباً تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را دارند .


در اینجا یک مرور کلی مواد مغذی موجود در یک وعده 3.5 انس(100 گرم) از لبو پخته شده آمده است:

  • کالری: 44
  • پروتئین: 1.7 گرم
  • چربی: 0.2 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • ویتامین C: 6٪ از RDI
  • فولات: 20٪ از RDI
  • ویتامین B6: 3٪ از RDI
  • منیزیم: 6٪ از RDI
  • پتاسیم: 9٪ از RDI
  • فسفر: 4٪ از RDI
  • منگنز: 16٪ از RDI
  • آهن: 4٪ از RDI

لبو همچنین حاوی نیترات معدنی و رنگدانه ها است ، که هر دو ترکیبات گیاهی هستند که دارای خواص درمانی زیادی هستند.

خلاصه:
لبو ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی و کم کالری و چربی هستند. آنها همچنین حاوی نیترات معدنی و رنگدانه ها هستند ، که هر دو دارای تعدادی از فواید سلامتی هستند.


2. به فشار خون کمک می کند

بیماری های قلبی از جمله سکته قلبی ، نارسایی قلبی و سکته مغزی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

و فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل خطر برای ایجاد این شرایط است.

مطالعات نشان داده اند که چغندر می تواند فشار خون را تا 4-10 میلی متر جیوه در طی یک دوره تنها چند ساعت بطور قابل توجهی کاهش دهد  .

به نظر می رسد این اثر برای فشار خون سیستولیک یا فشار هنگام قلب منقبض شده ، بیشتر از فشار خون دیاستولیک یا فشار هنگام آرام شدن قلب شما است. این اثر ممکن است برای لبوهای خام نسبت به لبوهای پخته نیز قوی تر باشد.

این اثرات کاهش فشار خون احتمالاً به دلیل غلظت زیاد نیترات در لبو است. در بدن شما ، نیتراتهای رژیمی به اکسید نیتریک تبدیل می شوند ، مولکولی که رگ های خونی را گشاد می کند و باعث افت فشار خون می شود  .

سطح نیترات خون پس از خوردن نیترات رژیم غذایی حدود شش ساعت بالا می ماند. بنابراین ، لبوها فقط تأثیر موقت بر فشار خون دارند و مصرف منظم آن برای کاهش فشار خون در طولانی مدت لازم است.

خلاصه:
لبو حاوی غلظت بالایی از نیترات است که دارای خاصیت کاهش فشار خون است. این ممکن است منجر به کاهش خطر حملات قلبی ، نارسایی قلبی و سکته مغزی شود.

3. می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد

مطالعات متعددی حاکی از آن است که نیتراتهای رژیم غذایی می توانند عملکرد ورزشی را افزایش دهند.

به همین دلیل لبو اغلب توسط ورزشکاران استفاده می شود.

به نظر می رسد نیترات با بهبود کارایی میتوکندری ، که وظیفه تولید انرژی در سلولهای شما را بر عهده دارند ، عملکرد بدنی را تحت تأثیر قرار می دهد .

در دو مطالعه شامل هفت و هشت مرد ، مصرف 17 اونس (500 میلی لیتر) آب لبو روزانه به مدت شش روز مدت زمان خستگی در طی تمرینات پر فشار 15 تا 25٪ شد ، که این یک بهبود 1-2٪ در عملکرد کلی است  .

خوردن لبو همچنین ممکن است دوچرخه سواری و عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و میزان مصرف اکسیژن را تا 20٪ افزایش دهد  .

یک مطالعه کوچک از 9 دوچرخه سوار رقابتی به بررسی اثر 17 اونس (500 میلی لیتر) آب لبو بر عملکرد آزمایشی زمان دوچرخه سواری در طول 2.5 و 10 مایل (4 و 16.1 کیلومتر) پرداخت.

نوشیدن آب لبو باعث بهبود عملکرد 2.8٪  زمان 2.5 مایل (4 کیلومتر) و 2.7٪ زمان 10 مایل (16.1 کیلومتر)   شد.

این نکته مهم است که میزان نیترات خون طی 2-3 ساعت به اوج خود برسد. بنابراین ، برای به حداکثر رساندن پتانسیل آنها ، بهتر است 2-3 ساعت قبل از تمرین یا رقابت از لبو استفاده کنید .

خلاصه:
خوردن لبو ممکن است با بهبود مصرف اکسیژن و زمان خستگی باعث افزایش عملکرد ورزشی می شود. برای به حداکثر رساندن اثرات آنها ، لبوها باید 2-3 ساعت قبل از تمرین یا رقابت مصرف شوند.


4- ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کند

التهاب مزمن با تعدادی از بیماری ها از جمله چاقی ، بیماری قلبی ، بیماری کبد و سرطان همراه است .

لبو حاوی رنگدانه هایی به نام betalain است ، که به طور بالقوه می توانند تعدادی از خواص ضد التهابی را داشته باشند  .

با این حال ، بیشتر تحقیقات در این زمینه در موش صحرایی انجام شده است.

آب لبو و عصاره لبو نشان داده شده است که التهاب کلیه را در موشهای تزریق شده با مواد شیمیایی سمی که باعث ایجاد آسیب جدی می شوند ، کاهش می دهند .

یک مطالعه در انسان مبتلا به استئوآرتریت نشان داد که کپسول های بتالین ساخته شده با عصاره لبو باعث کاهش درد و ناراحتی همراه با این بیماری می شوند  .

در حالی که این مطالعات نشان می دهد که لبوها دارای اثر ضد التهابی هستند ، مطالعات انسان برای تعیین اینکه آیا می توان از لبو برای کاهش التهاب استفاده کرد ، لازم است.

خلاصه:
لبو ممکن است مقداری  اثرات ضد التهابی داشته باشد. اما برای تأیید این نظریه تحقیقات بیشتری برای بشر لازم است.


5- ممکن است سلامت گوارش را بهبود بخشد

فیبر غذایی عنصر مهمی از یک رژیم غذایی سالم است.

این ماده غذایی به بسیاری از مزایای سلامتی ، از جمله بهبود هضم غذا مرتبط است.

یک فنجان لبو حاوی 3.4 گرم فیبر است ، و لبو را به عنوان منبع فیبر مناسب تبدیل می کند .

فیبر هضم را دور می زند و به سمت روده بزرگ می رود ، جایی که باکتری های روده ای دوستانه را تغذیه می کند و یا به مدفوع اضافه می شود.

این می تواند باعث بهبود سلامتی دستگاه گوارش شود ، شما را منظم نگه دارد و از شرایط هضم مانند یبوست ، بیماری التهابی روده و دیورتیکولیت جلوگیری کند .

علاوه بر این ، فیبر با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله سرطان روده بزرگ ، بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است .

خلاصه:
لبو منبع خوبی از فیبر است ، که برای سلامتی دستگاه گوارش و همچنین کاهش خطر تعدادی از بیماریهای مزمن بهداشتی مفید است.


6. ممکن است به سلامت مغز کمک کند

عملکرد ذهنی و شناختی به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد.

از نظر برخی ، این کاهش چشمگیر است و ممکن است منجر به شرایطی مانند زوال عقل شود.

کاهش جریان خون و اکسیژن رسانی به مغز ممکن است در این کاهش نقش داشته باشد .

جالب است که نیترات موجود در چغندر با تقویت اتساع رگ های خونی و در نتیجه افزایش جریان خون به مغز می تواند عملکرد ذهنی و شناختی را بهبود بخشد  .

نشان داده شده است که چغندر به طور خاص جریان خون را به لوب فرونتال مغز بهبود می بخشد ، ناحیه ای که با تفکر سطح بالاتر مانند تصمیم گیری و حافظه کاری ارتباط دارد .

علاوه بر این ، یک مطالعه در بیماران دیابتی نوع 2 ، تأثیر چغندر را در زمان واکنش ساده ، که اندازه گیری عملکرد شناختی است ، بررسی کرد.

زمان واکنش ساده در طی آزمایش عملکرد شناختی مبتنی بر رایانه در افرادی که 8.5 اونس (250 میلی لیتر) آب لبو روزانه به مدت دو هفته 8 بار در مقایسه با دارونما  مصرف کرده اند ، 4٪ سریعتر بود.

با این وجود ، آیا می توان از لبو در محیط بالینی برای بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر زوال عقل استفاده کرد.

خلاصه:
لبو حاوی نیترات است ، که ممکن است به افزایش جریان خون به مغز ، بهبود عملکرد شناختی و احتمالاً خطر زوال عقل کمک کند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.


7. ممکن است برخی از خواص ضد سرطان را داشته باشد

سرطان یک بیماری جدی و بالقوه کشنده است که با رشد کنترل نشده سلول ها مشخص می شود.

محتوای آنتی اکسیدانی و ضد التهاب لبو باعث شده است که به توانایی آن در جلوگیری از سرطان منجر شود.

با این حال ، شواهد موجود نسبتاً محدود است.

نشان داده شده است که عصاره لبو باعث کاهش تقسیم و رشد سلولهای توموری در حیوانات می شود .

یک مطالعه لوله آزمایش با استفاده از سلول های انسانی نشان داد که عصاره لبو ، که دارای رنگدانه های بتالایین زیاد است ، باعث کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات و سرطان پستان می شود .

لازم به ذکر است که این مطالعات در سلولهای جدا شده انسانی و موشهای صحرایی انجام شد. تحقیقات بیشتر لازم است تا مشخص شود که آیا اثرات مشابهی در زندگی ، تنفس انسان ها یافت می شود یا خیر.

خلاصه:
مطالعات انجام شده در سلولهای انسانی و موشهای جدا شده نشان داده اند كه رنگدانه های موجود در لبو ممکن است به كاهش رشد سلولهای سرطانی كمك كند.


8. ممکن است در کاهش وزن  به شما کمک کند

لبو خواص غذایی متعددی دارد که باید آنها را برای کاهش وزن مفید کند.

ابتدا اینکه لبو ها از نظر کالری کم و از نظر آب زیاد هستند .

افزایش مصرف غذاهای کم کالری مانند میوه و سبزیجات با کاهش وزن همراه بوده است.

علاوه بر این ، با وجود کالری کم آنها ، لبو حاوی مقادیر متوسط ​​پروتئین و فیبر است. این هر دو ماده مغذی مهم برای دستیابی و حفظ وزن سالم هستند .

فیبر موجود در لبو ممکن است با کاهش اشتها و  احساس سیر بودن ، به کاهش وزن کمک کند و از این طریق کالری دریافتی کلی را کاهش دهد  .

در حالی که هیچ مطالعه ای اثرات لبو را بر وزن آزمایش نکرده است ، اما به احتمال زیاد اضافه کردن لبو به رژیم غذایی شما می تواند به کاهش وزن کمک کند.

خلاصه:
لبو دارای آب زیاد و کالری کم است. هر دو این خواص برای کاهش وزن مفید هستند.


9. خوشمزه و آسان برای گنجاندن در رژیم غذایی شما

این مورد آخر فواید سلامتی ندارد ، با این وجود هنوز هم مهم است.

لبوها نه تنها مغذی هستند ، بلکه به طرز خارق العاده ای نیز خوشمزه هستند و به راحتی در رژیم غذایی خود گنجانیده می شوند.

لبو را می توان آب میوه ای ، بو داده ، بخارپز یا ترشی کرد. همچنین ، برای راحتی می توان آنها را از قبل تهیه و کنسرو خریداری کرد.

لبوهایی را انتخاب کنید که اندازه آنها سنگین باشد و قسمت های برگهای تازه و برگ سبز رنگ نشده که هنوز به آن وصل شده اند.

مواد مغذی نیترات  محلول در آب هستند ، بنابراین بهتر است از جوشاندن لبو جلوگیری کنید تا نیترات آنها به حداکثر برسد.


در اینجا چند روش جالب و جالب برای اضافه کردن لبو بیشتر به رژیم غذایی شما آورده شده است:

  • سالاد لبو: لبو رنده شده علاوه بر طعم دهنده و رنگارنگ به گل کلوچه می سازد.
  • لبو : لبو های مخلوط شده با ماست یونانی یک شیرینی خوشمزه و سالم ایجاد می کنند.
  • آب لبو : آب لبو تازه بهتر است ، زیرا آب خریداری شده از فروشگاه می تواند حاوی قندهای اضافه شده باشد و فقط ممکن است حاوی مقداری کمی لبو باشد.
  • برگ لبو : برگ لبو را می توان مانند اسفناج پخته و لذت برد ، بنابراین آنها را بیرون نریزید.

خلاصه:
لبو یک سبزی خوشمزه و همه کاره است که به راحتی می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. لبو هایی را انتخاب کنید که اندازه آنها سنگین باشد و درپوش های سبز هنوز چسبیده هستند.


نکته آخر

لبو فواید سلامتی چشمگیری دارد.

ناگفته نماند ، آنها کالری کمی دارند و منبع عالی مواد مغذی از جمله فیبر ، فولات و ویتامین C هستند.

لبو همچنین حاوی نیترات و رنگدانه هایی است که ممکن است به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد ورزشی کمک کند.

و در آخر اینکه لبو ها خوشمزه و همه کاره هستند و به خوبی در یک رژیم غذایی سالم و متعادل قرار می گیرند.


خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس را یکبار تجربه کنید تا همیشه مشتری آن شوید....

تعدادی از محصولات فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : 


















برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.