9 خواص بادام درختی برای سلامتی  بدن

9 خواص بادام درختی برای سلامتی بدن

بادام حاوی مقدار زیادی چربی سالم ، فیبر ، پروتئین ، منیزیم و ویتامین E است. از مزایای سلامتی بادام می توان به پایین آمدن قند خون ، کاهش فشار خون و پایین آمدن کلسترول اشاره کرد.آنها همچنین می توانند گرسنگی را کاهش داده و باعث کاهش وزن شوند.
ادمین اصلی
1398/11/26

9 خواص بادام درختی برای سلامتی  بدن


بادام درختی  از محبوب ترین آجیل و خشکبار های جهان است.

آنها بسیار مغذی و سرشار از چربی های سالم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس 9 مزیت بادام برای سلامتی آمده است که از شما دعوت می کنیم به آنها توجه کنید


1.  خواص بادام درختی برای سلامتی  بدن این است که دارای مقدار زیادی مواد مغذی است

بادام دانه های خوراکی Prunus dulcis است که بیشتر به آن درخت بادام گفته می شود.

آنها بومی خاورمیانه هستند ، اما ایالات متحده اکنون بزرگترین تولید کننده جهان است.

بادامهایی را که در فروشگاه ها می خرید معمولاً بدون پوست که آجیل خوراکی داخل آن دیده می شود، است. آنها به صورت خام یا بو داده فروخته می شوند.

همچنین از بادام برای تولید شیر بادام ، روغن ، کره ، آرد یا رب استفاده می شود - که به مارزیپان نیز معروف است.

بادام دارای ماده مغذی چشمگیر است. یک وعده (28 گرم) بادام حاوی (1):

  • فیبر: 3.5 گرم
  • پروتئین: 6 گرم
  • چربی: 14 گرم (9 عدد از آنها اشباع نشده)
  • ویتامین E: 37٪ از RDI
  • منگنز: 32٪ از RDI
  • منیزیم: 20٪ از RDI

آنها همچنین حاوی مقادیر مناسبی از مس ، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و فسفر هستند.

این همه از یک مشت کوچک است ، که تنها 161 کالری و 2.5 گرم کربوهیدرات قابل هضم را تأمین می کند.

توجه به این نکته مهم است که بدن شما 10-15٪ کالری را جذب نمی کند زیرا برخی از چربی ها برای آنزیم های گوارشی غیرقابل دسترسی هستند.

بادام همچنین دارای اسید فیتیک زیاد است ، ماده ای که مواد معدنی خاصی را به هم می چسباند و مانع از جذب آنها نمی شود.

در حالی که اسید فیتریک به طور کلی یک آنتی اکسیدان سالم محسوب می شود ، اما مقدار کمی آهن ، روی و کلسیم دریافتی از بادام را نیز کاهش می دهد.

خلاصه
بادام
آجیل
درختی بسیار محبوب است. بادام از چربیهای اشباع نشده ، فیبر ، پروتئین و مواد مغذی مهم زیادی تشکیل شده است.


2. بادام با آنتی اکسیدان ها همراه است

بادام منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها است.

آنتی اکسیدان ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کنند ، که می تواند به مولکول های سلول های شما آسیب برساند و در التهاب ، پیری و بیماری هایی مانند سرطان نقش داشته باشد .

آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در بادام درختی تا حد زیادی در لایه قهوه ای پوست متمرکز شده اند  .

به همین دلیل ، بادامهای مخلوط شده - آنهایی که پوستشان برداشته شده است - از نظر بهداشتی بهترین انتخاب نیستند.

یک آزمایش بالینی در 60 سیگاری مرد دریافت که حدود 3 اونس (84 گرم) بادام در روز نشانگرهای زیستی استرس اکسیداتیو را در طی یک دوره چهار هفته 23-34٪ کاهش می دهد  .

این یافته ها از تحقیقات دیگری پشتیبانی می کند که نشان داد خوردن بادام درختی  با وعده های غذایی اصلی باعث کاهش برخی از نشانگرهای آسیب اکسیداتیو می شود .

خلاصه
بادام سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند سلولهای شما را از آسیب اکسیداتیو ، که مهمترین عامل پیری و بیماری است،  محافظت کند.


3. بادام دارای ویتامین E زیاد است

ویتامین E خانواده ای از آنتی اکسیدان های محلول در چربی است.

این آنتی اکسیدان ها در غشاء سلول در بدن شما ایجاد می شوند و از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.

بادام جزو بهترین منابع ویتامین E در جهان است که تنها 1 اونس 37٪ از RDI (1) را تأمین می کند.

مطالعات متعددی مصرف ویتامین E بالاتر را با میزان پایین تر بیماری های قلبی ، سرطان و بیماری آلزایمر مرتبط کرده است.

خلاصه
بادام جزء بهترین منابع ویتامین E در جهان است. دریافت مقدار زیادی ویتامین E از غذاها با فواید سلامتی زیادی همراه است.


4- خواص بادام درختی برای سلامتی  بدناین است که می تواند در کنترل قند خون کمک کند

آجیل ها از نظر کربوهیدرات کم اما دارای  چربی های سالم ، پروتئین و فیبر بسیار زیاد هستند.

این باعث می شود آنها برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند ، یک انتخاب عالی باشد.

یکی دیگر از مزایای بادام درختی، مقدار بسیار زیاد منیزیم است.

منیزیم یک ماده معدنی است که در بیش از 300 فرآیند بدن از جمله کنترل قند خون دخیل است  .

RDI فعلی برای منیزیم 310-420 میلی گرم است. 2 اونس بادام درختی تقریبا نیمی از این مقدار  - 150 میلی گرم از این ماده معدنی مهم  - را تأمین می کند.

جالب توجه است ، 25-38٪ از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، منیزیم کمبود دارند. تصحیح این کمبود به طور قابل توجهی سطح قند خون را کاهش داده و عملکرد انسولین را بهبود می بخشد  .

افراد فاقد دیابت نیز در هنگام مکمل منیزیم کاهش قابل توجهی در مقاومت به انسولین مشاهده می کنند .

این نشان می دهد که غذاهای پر منیزیم مانند بادام درختی ممکن است به جلوگیری از سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 کمک کنند ، که هر دو مشکل عمده سلامت هستند.

خلاصه
بادام از نظر منیزیم بسیار زیاد است ، ماده معدنی که بسیاری از مردم به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند. مصرف زیاد منیزیم ممکن است باعث بهبود اساسی در سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 شود.


5. منیزیم همچنین باعث تنظیم فشار خون می شود.

منیزیم موجود در بادام همچنین ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی بروز سکته قلبی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است.

کمبود منیزیم فارغ از اینکه اضافه وزن داشته باشید به شدت با فشار خون بالا ارتباط دارد .

مطالعات نشان می دهد که اصلاح کمبود منیزیم می تواند منجر به کاهش عمده فشار خون شود .

اگر  رژیم غذایی منیزیم دار ندارید  ، اضافه کردن بادام به رژیم غذایی شما می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

خلاصه
سطح منیزیم پایین به شدت با فشار خون بالا ارتباط دارد ،  بادام می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.


6.  خواص بادام درختی برای سلامتی  بدن این است که می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد

مقادیر بالای لیپوپروتئین های LDL در خون شما - همچنین به عنوان کلسترول "بد" شناخته می شود - یک عامل خطرناک شناخته شده برای بیماری های قلبی است.

رژیم غذایی شما می تواند تأثیرات عمده ای روی سطح LDL داشته باشد. برخی از مطالعات روی بادام درختی  نشان داده اند که بادام LDL را به طور موثر کاهش می دهد.

یک مطالعه 16 هفته ای در 65 نفر مبتلا به پیش دیابت نشان داد که رژیم غذایی با 20٪ کالری از بادام  ،میزان کلسترول LDL را به طور متوسط ​​12.4 میلی گرم در روز کاهش می دهد  .

یک مطالعه دیگر نشان داد که خوردن 1.5 اونس (42 گرم) بادام در روز ضمن حفظ کلسترول HDL "خوب" ، کلسترول LDL را 5.3 میلی گرم در روز کاهش می دهد. شرکت کنندگان همچنین چربی شکم خود را از دست دادند .

خلاصه
خوردن یک یا دو مشت بادام درختی در روز می تواند به کاهش خفیف کلسترول LDL "بد" منجر شود تا به طور بالقوه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.


7. بادام از اکسیداسیون مضر کلسترول LDL جلوگیری می کند

بادام کارهای بیشتر از پایین آوردن LDL در خون شما انجام می دهد.

آنها همچنین از LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند ، که این یک قدم اساسی در بهبود بیماری های قلبی است.

پوست بادام سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است ، که از اکسیداسیون کلسترول در لوله های آزمایش و آزمایشات حیوانات جلوگیری می کند .

این ترکیب ممکن است هنگام ترکیب با آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین E حتی قوی تر شود.

یک مطالعه انسانی نشان داده است که تنقلات بادام به مدت یک ماه سطح کلسترول LDL اکسیده شده را به میزان 14 درصد کاهش داده است .

این باید به مرور زمان منجر به کاهش خطر بیماری قلبی شود.

خلاصه
کلسترول LDL "بد" می تواند اکسیده شود ، که یک قدم اساسی در بهبود بیماری های قلبی است. نشان داده شده است که تنقلات بادام باعث کاهش قابل توجهی اکسید شده LDL می شود.


8. خوردن بادام باعث سیری می شود ، در نتیجه کالری مصرفی شما را کم می کند

بادام درختی از نظر کربوهیدرات کم و از نظر پروتئین و فیبر زیاد است.

پروتئین و فیبر هم برای افزایش احساس سیری  شناخته شده اند. این به شما کمک می کند کالری کمتری بخورید .

یک مطالعه چهار هفته ای در 137 شرکت کننده نشان داد که یک وعده روزانه 5/1 اونس (43 گرم) بادام درختی به طور قابل توجهی گرسنگی و میل به غذا را کاهش می دهد .

بسیاری از مطالعات دیگر از اثرات ضد گرسنگی آجیل حمایت می کنند .

خلاصه
در حالی که آجیل ها از نظر کربوهیدرات کم هستند ، اما از نظر پروتئین و فیبر زیاد هستند. مطالعات نشان می دهد که خوردن بادام و آجیل می تواند باعث احساس سیر بودن شود و به شما در خوردن کالری کمتری کمک می کند.


9. بادام ممکن است برای کاهش وزن مؤثر باشد

آجیل حاوی چندین ماده مغذی است که بدن شما سعی در تجزیه و هضم آن دارد.

بدن شما حدود 10 تا 15٪ کالری موجود در آجیل را جذب نمی کند. علاوه بر این ، برخی از شواهد نشان می دهند که خوردن آجیل می تواند سوخت و ساز بدن را کمی تقویت کند .

آجیل به دلیل خواص سیری آنها علاوه بر داشتن رژیم غذایی موثر برای کاهش وزن ، بسیار عالی است.

تحقیقات کیفی انسانی از این امر پشتیبانی می کند.

در یک مطالعه ، یک رژیم غذایی کم کالری با 3 اونس (84 گرم) بادام در مقایسه با رژیم غذایی غنی شده با کربوهیدراتهای پیچیده 62 درصد کاهش وزن بیشتر دارد .

یک مطالعه دیگر در 100 زن اضافه وزن نشان داد که افرادی که بادام مصرف می کنند نسبت به رژیم های بدون آجیل وزن بیشتری از دست دادند. آنها همچنین در دور کمر و سایر نشانگرهای بهداشتی پیشرفتهایی نشان دادند  .

با وجود داشتن چربی زیاد ، بادام مطمئناً غذایی مناسب برای کاهش وزن است.

بادام و سایر آجیل ها از نظر کالری بسیار زیاد هستند. به عنوان میان وعده ، آنها باید در لیست سیاه  زیاد خوری  قرار بگیرند.

خلاصه
اگرچه بادام کالری بالایی دارد ، اما به نظر می رسد خوردن آنها باعث افزایش وزن نمی شود. برخی مطالعات حتی برعکس آن را نشان می دهند ، نشان می دهد که بادام می تواند باعث کاهش وزن شود.

نکته آخر

بادام حاوی مقدار زیادی چربی سالم ، فیبر ، پروتئین ، منیزیم و ویتامین E است.

از مزایای سلامتی بادام می توان به پایین آمدن قند خون ، کاهش فشار خون و پایین آمدن کلسترول اشاره کرد. آنها همچنین می توانند گرسنگی را کاهش داده و باعث کاهش وزن شوند.

با همه چیزهایی که گفته شد ، بادام کامل ترین میوه ای است که باید استفاده شود.


با خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس  لذت خرید آسان را تجربه کنید.












برچسب ها: خشکبار آجیل و خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.