خواص خرما برای درمان زخم معده

خواص خرما برای درمان زخم معده

تاریخ انتشار : 1399/07/21 00:29:49
خرما به سبب خواص آنتی اکسیدانی خود نقش کلیدی در بهبود و کارکرد دستگاه گوارش دارد. اگر شما از زخم معده رنج می برید می توانید با استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی که برای بدن هیچ گونه ضرری ندارد زخم معده خود را درمان کنید.

خواص خرما برای درمان زخم معده

از  آنجایی که خرما حاوی خواص بی شماری می باشد، در نتیجه می توان به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان زخم معده و زخم های سیستم گوارش استفاده کرد. خرما به سبب خواص آنتی اکسیدانی خود نقش کلیدی در بهبود و کارکرد دستگاه گوارش دارد. اگر شما از زخم معده رنج می برید می توانید با استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی که برای بدن هیچ گونه ضرری ندارد زخم معده خود را درمان کنید. همچنین فسفر موجود در این میوه فعالیت های فکری را زیاد می کند و قند آن به سبب جذب سریع، از رخوت و سستی می کاهد، بنابراین خرما بهترین دارو برای رفع سوزش معده و از ترش کردن معده پیشگیری می کند.

مطالعه کنید :  8 مزیت اثبات شده سلامتی خرما | خواص خرما

زخم معده

زخم معده دردی است که در قسمت بالایی شکم و سمت چپ بدن ایجاد می شود. درد زخم معده یک ساعت پس از خوردن غذا و گاهی نیز در طول شب ایجاد می گردد. اغلب این درد زمانی که معده خالی است به وجود می آید ولی با خوردن مواد غذایی این درد آزار دهنده از بین می رود. زخم معده در اثر استفاده از داروها، مسمومیت های غذایی، استرس و اضطراب و بیماری های عصبی و روانی ایجاد می شود. افرادی که به زخم های گوارشی و زخم معده ابتلا هستند، پیشنهاد می شود نارنج، سیب، موز، خرما و شیره خرما را حتما استفاده کنند.


مطالعه کنید : نقش خرما در بدنسازی و فیتنس


آیا خرما برای درمان زخم معده خوب است؟

از آنجایی که خرما سرشار از منیزیم است، در نتیجه منیزیم موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف منیزیم موجب کاهش التهاب های بدن می شود و التهاب یکی از عوامل اساسی سرطان ها می باشد. این میوه به سبب داشتن خواص آنتی اکسیدانی با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. براساس تحقیقات انجام شده خوردن خرما امکان مبتلا شدن به زخم های معده و سرطان معده و روده را کاهش می دهد. این میوه منشا پتاسیم است و پتاسیم نقش کلیدی در سلامت قلب و پیشگیری از سکته های قلبی نیز ایفا می کند. خرما به سبب داشتن خواص تنظیم کننده سیستم گوارش در قدیم برای زخم های معده و روده استفاده شده است. خرما موجب کاهش التهاب معده می شود و مصرف آن در درمان زخم معده مفید و قوی تر از هر گونه داروهای شیمیایی موجود در بازار است.


مطالعه کنید : بهترین نوع خرما کدام است؟


خواص شیره خرما برای زخم معده

از نظر ارزش غذایی شیره خرما از جایگاه ویژه ای بهره می برد چرا که جایگزین بسیار مناسبی برای شیرینی های مصنوعی که در بازار هستند، می باشد و قند آن به شکل طبیعی است. مصرف شیره خرما هنگام صبح با شیر ولرم موجب تقویت سیستم گوارشی و عدم مبتلا شدن به بیماری های گوارشی و زخم های گوارشی می شود. آهن موجود در خرما سبب بالا رفتن گلبول های قرمز خون می شود و موجب کاهش کم خونی آنمی می گردد. شیره خرما منبع غنی از پتاسیم و منگنز است و تسکین دهنده درد است. شیره خرما به سادگی قابل هضم است و سریع جذب می شود و بسیار انرژی زا می باشد. شیره خرما موجب رفع ناراحتی های گوارشی می شود و سبب افزایش باکتری های مفید و سودمنده روده می شوند. فیبر موجود در این میوه از یبوست پیشگیری می کند و عمل دفع را راحت تر می کند.


خرید خرمای ارزان درفروشگاه اینترنتی اوناتس

 فروشگاه مواد غذایی اوناتس عرضه کننده انواع خرمای صادراتی مختلف شامل ( خرما پیارم سوپر ، خرما زاهدی ، خرما خاصویی ) با کیفیت بالا و قیمتی مناسب  به صورت کیلویی و عمده  عرضه می کند. ارسال محصولات اوناتس در شهر تهران رایگان می باشد...در خانه بمانید و از خانه خرید کنید :)

برای اطلاع از آخرین قیمت خرما با ما درتماس باشید.

تلفن تماس : 02188915135 - 09173318640


قیمت خرما در سال 1401 | قیمت خرما کیلوییقیمت خرما 1401 |قیمت خرما بسته ای | آخرین قیمت خرما | قیمت خرما پیارم |قیمت هر کیلو خرمای کبکاب |قیمت عمده خرما |قیمت خرما خشک |خرید خرما عمده |قیمت خرما امروز


برچسب ها: خرما سلامتی خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام