آیا کره بادام زمینی برای کاهش وزن خوب است یا بد؟

آیا کره بادام زمینی برای کاهش وزن خوب است یا بد؟

اگرچه کره بادام زمینی خوشمزه و پر از مواد مغذی است ، ولی ممکن است بخواهید بدانید که آیا مناسب کاهش وزن است یا خیر. در این مقاله به بررسی چگونگی تأثیر کره بادام زمینی بر وزن شما می پردازیم.
ادمین اصلی
1399/03/06

آیا کره بادام زمینی برای کاهش وزن خوب است یا بد؟

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : کره بادام زمینی  یک غذای خوشمزه است. این ماده غذایی بسیار غنی از مواد مغذی و خوش طعم است.

اگرچه کره بادام زمینی جایگاه ویژه ای در بعضی از آشپزخانه ها دارد ، اما ممکن است بخواهید بدانید که آیا این برای کاهش وزن مناسب است یا خیر.

در حالی که برخی معتقدند کالری زیاد و چربی زیاد آن می تواند منجر به اضافه وزن شود ، برخی دیگر می گویند که مقدار بالای پروتئین آن می تواند به مدیریت وزن کمک کند.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس به بررسی چگونگی تأثیر کره بادام زمینی بر وزن شما می پردازیم.

همراه با مواد مغذی

کره بادام زمینی پر از چربی های سالم ، پروتئین ، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

این مواد مغذی می توانند به کاهش وزن کمک کنند ، زیرا بهترین رژیم های غذایی شامل بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی برای تأمین نیازهای غذایی شما هستند.

2 تا قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی از مواد زیر تشکیل شده است:

  • کالری: 188
  • کل چربی: 16 گرم
  • چربی اشباع: 3 گرم
  • کربوهیدرات: 7 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • پروتئین: 8 گرم
  • منگنز: 29٪ از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)
  • منیزیم: 13٪ از RDI
  • فسفر: 10٪ از RDI
  • پتاسیم: 7٪ از RDI
  • ویتامین E: 10٪ از RDI
  • ویتامین B3 (نیاسین): 22٪ از RDI
  • ویتامین B6: 7٪ از RDI
  • ویتامین B9 (فولات): 7٪ از RDI

قابل توجه اینکه بیشتر کالری های آن از چربی های اشباع نشده تشکیل می شود. تحقیقات نشان می دهد که جایگزین چربی های اشباع شده در رژیم غذایی با غذاهای اشباع نشده ممکن است سطح کلسترول و خطر کلی بیماری قلبی را کاهش دهد.

صرف یک وعده کره بادام زمینی نیز تقریباً 10٪ از نیاز روزانه فیبر شما را تأمین می کند. دریافت فیبر بالاتر با شاخص توده بدنی پایین (BMI) و مزایای دیگر همراه است.

خلاصه
هر برنامه کاهش وزن موثر باید شامل مواد غذایی متراکمی مانند کره بادام زمینی باشد که پر از چربی های سالم قلب ، فیبر ، و طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است.


ممکن است اشتها را کاهش دهد

کره بادام زمینی همچنین به دلیل ایجاد کاهش اشتها ممکن است از اهداف کاهش وزن شما حمایت کند.

در یک مطالعه با سه وعده غذایی در 15 زن چاق ، افرادی که 42.5 گرم (حدود 3 قاشق غذاخوری) کره بادام زمینی را به صبحانه خود اضافه کردند ، به طور قابل توجهی احساس سیری بیشتری در مقایسه با گروه کنترل داشتند .

تحقیقات تکمیلی در مورد نقش ویژه کره بادام زمینی در از بین بردن اشتها محدود است.

گفته می شود ، برخی از مطالعات ، مصرف بادام زمینی و آجیل درختی را به رضایت غذایی و افزایش متابولیسم به روشی که از کنترل وزن پشتیبانی می کند ، پیوند می دهند.

پروتئین باعث تکمیل چربی و کاهش چربی می شود

تصور می شود پروتئین زیاد کره بادام زمینی به کاهش اشتها کمک می کند.

تقریباً 17٪ کالری موجود در کره بادام زمینی از پروتئین حاصل می شود - یک وعده با 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) حدود 8 گرم  را تأمین می کند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین کافی می تواند احساس سیر بودن را افزایش دهد ، به طور بالقوه میل شما را برای ادامه خوردن غذا کاهش می دهد. به نوبه خود ، این می تواند باعث کاهش وزن شود  .

خوردن مقدار کافی پروتئین برای حفظ توده عضلانی در حین تلاش برای کاهش وزن نیز مهم است ، زیرا ماهیچه ها برای حفظ قدرت شما مهم هستند. در صورت از دست دادن بیش از حد ماهیچه ، متابولیسم شما کند خواهد شد و ادامه کاهش وزن با مشکل روبرو می شود.

غذاهای سرشار از پروتئین ، مانند کره بادام زمینی ، در رژیم غذایی با کالری کم باعث کاهش بیشتر چربی نسبت به همان رژیم غذایی بدون پروتئین می شود .

خلاصه
برخی تحقیقات حاکی از آن است که خوردن کره بادام زمینی و بادام زمینی ممکن است با افزایش حس سیر بودن ، اشتها را کم کند. از این گذشته ، خوردن غذاهای سرشار از پروتئین مانند کره بادام زمینی می تواند باعث کاهش اشتها و حفظ توده ماهیچه ها در هنگام کاهش وزن شود.


ممکن است به مدیریت و تنظیم وزن کم کند

اگرچه بادام زمینی یک غذای پر کالری است ، اما بر خلاف انتظار شما با افزایش وزن همراه نیستند.

در حقیقت ، اکثر تحقیقات موجود نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از بادام زمینی و آجیل درختی در حفظ وزن موثرتر از رژیم هایی هستند که از آنها استفاده نمی کنند .

بعلاوه ، افرادی که مرتباً بادام زمینی و کره بادام زمینی مصرف می کنند ، نسبت به افرادی که مصرف نمی کنند BMI کمتری دارند .

دلایل نگه داشتن و حفظ وزن با کمک بادام زمینی دقیقا مشخص نیست.

برخی از کارشناسان معتقدند که این ارتباط با روش منحصر به فرد سوخت و ساز آنها در بدن دارد. از آنجا که ممکن است کالری حاصل از آجیل به طور کامل جذب نشود ، پس ممکن است منجر به کالری مازاد نشود تا باعث افزایش وزن شود .

درنهایت ، برای درک بهتر نقش بادام زمینی و کره بادام زمینی در مدیریت وزن ، تحقیقات بیشتری لازم است. با این حال ، شواهد موجود نشان می دهد که خوردن این غذاها ممکن است به شما در حفظ وزن سالم بدن کمک کند.

خلاصه
تحقیقات نشان می دهد افرادی که بادام زمینی و کره بادام زمینی مصرف می کنند ، BMI کمتری دارند و در حفظ وزن موفق تر از افرادی هستند که از این غذاها دوری می کنند.


داری کالری متراکم است

یکی از اصلی ترین دلایلی که متخصصان رژیم غذایی از کره بادام زمینی اجتناب می کنند ، کالری و چربی زیاد آن است.

کره بادام زمینی کالری زیادی دارد ، و در هر وعده 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) نزدیک به 200 کالری تأمین می کند. علاوه بر این ، بیش از 75٪ از این کالری ها از چربی دریافت می شوند.

هنگامی که کالری بیشتر از سوخت و ساز خود مصرف کنید ، افزایش وزن ممکن است رخ دهد. به همین دلیل کنترل کالری یکی از اصلی ترین برنامه های تقریباً هر رژیم کاهش وزن است.

با این وجود ، هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، باید به جز کالری موارد دیگر را در نظر بگیرید. کره بادام زمینی پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تأمین می کند که همگی باعث تقویت سلامتی می شوند.

از آنجا که کره بادام زمینی کالری با کیفیت بالا و پر از مواد مغذی فراهم می کند ، 200 کالری از کره بادام زمینی تأثیر سلامتی مثبت قوی تری نسبت به 200 کالری از یک غذای رژیمی با مواد فرآوری شده خواهد داشت.

البته این بدان معنی نیست که می توانید همه کره بادام زمینی ها را بخورید. اگر بدون توجه به کالری اضافی ، مقدار زیادی کره بادام زمینی مصرف کنید ، ممکن است مانع تلاشهای کاهش وزن تان شوید. مانند هر غذای دیگر ، اعتدال خیلی مهم است.

در نهایت ، رژیم شما باید متناسب با اولویت ها و نیازهای غذایی شما تنظیم شود. خوردن کره بادام زمینی در کنار سایر غذاهای مغذی کاملاً سالم است - تا زمانی که نیاز کالری خود را بالاتر نبرید.

خلاصه
کره بادام زمینی دارای کالری بالایی است و در صورت عدم مصرف با اعتدال ، ممکن است به مصرف کالری بیش از حد منجر شود. با این حال ، هنوز هم یک غذای با کیفیت بالا است که مواد مغذی بیشماری را فراهم می کند.


چگونه آن را سالم بخوریم

کره بادام زمینی مطمئناً می تواند در یک رژیم غذایی سالم که موجب کاهش وزن شود گنجانیده شود ، اما برخی از استراتژی ها ممکن است بهتر از سایرین باشد.


همه کره بادام زمینی ها یکسان نیستند

اگرچه کره بادام زمینی در طبیعی ترین شکل آن بسیار سالم است ، بسیاری از شکل های تجاری آماده پر از مواد افزودنی مانند قند و روغن های هیدروژنه - که ممکن است حاوی چربی های ترانس باشد- است.

هنگام خرید کره بادام زمینی ، برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی ترکیبات اضافی نباشد. تنها چیزی که کره بادام زمینی به آن احتیاج دارد ، بادام زمینی است. نمک ممکن است با خیال راحت برای طعم بهتر آن نیز لحاظ شود.

به طور معمول ، روغن موجود در کره طبیعی بادام زمینی - آنهایی که افزودنی ندارند- ممکن است از هم جدا شوند و به بالای شیشه بروند ، اما این نباید باعث نگرانی شود. پس از باز کردن درب شیشه، آن را به سادگی مخلوط کنید. سپس آن را در یخچال و فریزر بگذارید تا مجدداً از هم جدا نشوند.

اگر دنبال یک چالش آماده هستید ، می توانید سعی کنید خودتان آن را بسازید. فقط به یک مخلوط کن  ، بادام زمینی و کمی نمک نیاز دارید.

آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

اگر می خواهید با کره بادام زمینی لاغر شوید ، چند راهکار ساده می تواند خیلی طول بکشد.

اندازه گیری مصرف می تواند به شما کمک کند تا میزان مصرف کره بادام زمینی را بدانید . با این روش می توانید اطمینان حاصل کنید که به اهداف کالری یا ریز مغذی خود پایبند هستید.

شما همچنین ممکن است مجبور شوید مواد غذایی دیگری را بردارید تا در پارامترهای برنامه رژیم غذایی خود بمانید.

به عنوان مثال ، می توانید کره بادام زمینی را با کره یا ژله با مواد مغذی کم چرب روی نان تست جایگزین کنید. یا به جای یک شیرینی برای برش های میوه خود ، سعی کنید از کره بادام زمینی استفاده کنید.

روش های دیگر خوردن کره بادام زمینی شامل موارد زیر است:

آن را روی کیک های برنج یا کراکر پخش کنید

آنرا روی پاپ کورن بریزید

استفاده از آن به عنوان شیرینی مخصوص کرفس یا هویج

آنرابه ماست یا جو دوسر  هم بزنید 

به یاد داشته باشید ، کره بادام زمینی به تنهایی نمی تواند کاهش وزن شما را در پی داشته باشد. مدیریت وزن پیچیده است و نیاز به یک رویکرد چند رشته ای دارد. برای دستیابی به موفقیت ، شما باید چندین رژیم غذایی و سبک زندگی را تنظیم کنید - اما قطعاً ممکن است.

خلاصه
بهتر است کره بادام زمینی را انتخاب کنید که مواد افزودنی نداشته باشد یا سعی کنید خودتان آن را تهیه کنید. حتماً کالری و / یا مواد مغذی را که کره بادام زمینی در اختیار شما قرار می دهد ، در نظر بگیرید تا در برنامه رژیم خود بمانید.

خرید آجیل و خشکبار از فروشگاه آنلاین اوناتس

با خرید اینترنتی آجیل و خشکبار از فروشگاه اینترنتی اوناتس با کمترین قیمت با کیفیت ترین محصول را خریداری کنید..تعدادی از محصولات فروشگاه اوناتس















منبع: www.healthline.com
برچسب ها: کره بادام زمینی

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.