بهترین روش های نگهداری زعفران

بهترین روش های نگهداری زعفران

تاریخ انتشار : 1399/03/17 11:49:03
زعفران باید در شرایطی نگهداری گردد که سبب از دست رفتن عطر و طعم و رنگ آن نشود. باید نهایت دقت خود را در زمان نگهداری زعفران به کار ببریم چرا که زمان حمل و جا به جایی، اگر زعفران خرد شود ارزش اقتصادی خود را از دست می دهد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره بهترین روش های نگهداری زعفران توضیح می دهیم با ما باشید.

بهترین روش های نگهداری زعفران


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس :  بهترین روش نگهداری زعفران، باید در یک فضای خشک، خنک و دور از هر گونه نور و تابش خورشید و رطوبت قرار گیرد. اگر زعفران را در برابر نور قرار دهید به مرور رنگ خود را از دست می دهد و کیفیت و مرغوبیت قبل را نخواهد داشت و در  زمان مصرف نیز طعم و رنگ جالبی را نخواهد داشت.

بهترین ظروف برای نگهداری زغفران استفاده از ظروف فلزی و شیشه ای درب دار می باشد. همچنین اگر زعفران در محیط آزاد قرار گیرد، علاوه بر آلودگی، محیط سبب کم شدن عطر و بوی آن می شود. زعفران را باید در یک محیطی به دور از حشرات و جوندگان نگهداری شود.

زعفران باید در شرایطی نگهداری گردد که سبب از دست رفتن عطر و طعم و رنگ آن نشود. باید نهایت دقت خود را در زمان نگهداری زعفران به کار ببریم چرا که زمان حمل و جا به جایی، اگر زعفران خرد شود ارزش اقتصادی خود را از دست می دهد.


نگهداری زعفران خشک

اگر می خواهید زعفران را به صورت تازه نگهداری کنید، نباید آن را بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید. بهترین روش این است که اول زعفران را خشک نمایید سپس آن را سابیده و دم کرده و بعد فریز کنید. یا اینکه از فر و یا شعله اجاق گاز استفاده کنید و به صورت غیر مستقیم آن را با گرما در تماس قرار دهید و زعفران را خشک کنید.


روش دم کردن زعفران

برای دم کردن زعفران روش های متعددی وجود دارد. مقداری آب جوش روی زعفران بریزید، سپس آن را روی حرارت غیر مستقیم همچون چای ساز، کتری بگذارید تا زعفران به آهستگی دم بکشد. برای دم کردن زعفران می توانید از شیر نیز استفاده کنید که به نوشیدنی شیر زعفران معروف است.

از دیگر روش ها برای دم کردن زعفران می توانید کمی یخ خورد شده را درون زعفران سابیده شده در یک قوری کوچیک بریزید و اجازه دهید کمی یخ ها آب شوند، قبل از آن که یخ ها کامل آب شوند کمی آب جوش روی زعفران ها بریزید و درب قوی را بگذارید، می توانید بعد از 10 دقیقه زعفران را استفاده کنید. این روش سبب می شود به زعفران شوک وارد شود و رنگ بیشتری دهد، در این روش زعفران نهایت خوشمزگی خود را به دست می آورد.


مطالعه کنید :  روش های خشک کردن زعفران


بسته بندی و بهترین روش نگهداری زعفران 

برای  نگهداری زعفران از قرار دادن آن در محیط گرم جلوگیری کنید. از قرار دادن زعفران در برابر نور و رطوبت اجتناب کنید. بسته بندی باید به شکل درست و براساس اصول نگهداری شود. از باز گذاشتن ظرف زعفران جلوگیری کنید چرا که مانع از بین رفتن عطر زعفران می شود. زعفران را باید در درون شیشه های در بسته و همچنین جعبه های چوبی در بسته و دور از نور و رطوبت نگهداری شود.


بهترین روش مصرف زعفران

برای استفاده از زعفران می توانید آن را در داخل هاون قرار داده و آن را کاملا آسیاب کنید. توصیه می شود در محیط های مرطوب زعفران را به همراه میزان کمی قند یا شکر آسیاب کنید. سپس زعفران سائیده شده را به نصف استکان آب جوش افزوده و یک تکه یخ را درون آب جوش بگذارید.

در نتیجه روی استکان یک نعلبکی قرار دهید و در یک مکان گرم بگذارید تا دم بکشد. توجه داشته باشید که هیچ وقت استکان را در مقابل شعله مستقیم نگذارید و از بخار شدن جهت دم کردن زعفران محلول خودداری کنید.


 مطالعه کنید : مزایای استفاده از دستگاه زعفران پاک کن


پیشنهاد می شود از زعفران دم کن سنگی استفاده کنید تا از شکستن استکان در مقابل حرارت بالا اجتناب کنید. هر چه آب، بیشتر به جوش بیاید و زعفران بیشتر پودر شود و نرم تر شود، زعفران رنگ بیشتری پس می دهد. گاهی اوقات مقدار زیاد زعفران سبب بهتر شدن رنگ آن می گردد.

محلول زعفران  را می توانید درون شیشه درب دار داخل یخچال تا 2 هفته نگهداری کنید. اما بعد از گذشت 2 هفته رنگ و بوی خود را از دست می دهد. بهتر است زعفران را در زمان استفاده پودر کنید تا عطر آن حفظ شود.

برای تهیه گرد زعفران، بعد از کوبیدن آن را از الک رد کنید، گرد زعفران کامل درون آب حل می گردد و رنگ بهتری دارد و مناسب دسرها می باشد. در صورتی که می خواهید زعفران شما رنگ بهتری داشته باشد در زمان مصرف آن را بکوبید.


خرید آجیل و خشکبار،فروش انواع زعفران و آجیل و خشکبار در فروشگاه اینترنتی اوناتس  برای خرید زعفران های زیر کافیست لینک های مربوط به هرکدام را کلیک کنید











برچسب ها: زعفران خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام