مزایای استفاده از دستگاه زعفران پاک کن
با وجودی که در اکثر نقاط کشور پروسه پاک کردن زعفران به روش دستی صورت می گیرد اما با این روش امکان ورود آلودگی به کلاله های زعفران وجود دارد و سبب کاهش زعفران تولیدی می شود. همچنین به سبب کمبود نیروی انسانی برای پاک کردن گل های زعفران ممکن است قسمتی از محصول پوسیده و از بین برود.در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اوناتس درباره دستگاه زعفران پاک کن توضیح خواهیم داد با ما باشید.

دستگاه زعفران پاک کن | پاک کردن زعفران

فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس : گل زعفران باید حتما پس از برداشت آن پاک شود. زیرا این گیاه شکنندس و سریع خراب می شود و پوسیده می شود. پاک کردن گل زعفران به روش سنتی علاوه بر این که وقت زیادی را از شما می گیرد سخت نیز می باشد و هزینه اضافه را برای کشاورزان به دنبال می آورد. بنابراین استفاده از دستگاه زعفران پاک کن می توانید در این رابطه کمک فراوانی به کشاورزان کند. استفاده از این دستگاه امکان فرآوری خودکار گل زعفران را با سرعت بالا فراهم می کند، از دستگاه زعفران پاک کن می تواند در ابعاد صنعتی نیز بهره مند شد. در این طرح گل های زعفران به شکل توده ای توسط کاربر وارد دستگاه می شود و نیازی به جداسازی و مرتب سازی گل ها نیست. زمانی که جداسازی گل زعفران به شکل دستی باشد مشکلاتی از جمله آلودگی رخ می دهد که این موضوع برای صادرات مشکلاتی را ایجاد می کند ولی با استفاده از دستگاه زعفران پاک کن  مشکل آلودگی از بین می رود. با استفاده از این دستگاه سرعت جداسازی و سطح زیر کشت افزایش می یابد و در نهایت قیمت زعفران برای صادرات نیز بالا می رود.


چرا نباید زعفران را با دست پاک کرد؟

با وجودی که در اکثر نقاط کشور پروسه پاک کردن زعفران به روش دستی صورت می گیرد اما با این روش امکان ورود آلودگی به کلاله های زعفران وجود دارد و سبب کاهش زعفران تولیدی می شود. همچنین به سبب کمبود نیروی انسانی برای پاک کردن گل های زعفران ممکن است قسمتی از محصول پوسیده و از بین برود.

پاک کردن زعفران با دست مشکلات دیگری نیز دارد آن هم این که بخشی از رشته زعفران توسط افرادی که گل ها را پاک می کنند از بین می روند و همچنین بعضی از گل ها در لابه لای پرها افتاده و پاک نشده دور ریخته می شود.


مطالعه کنید :  روش های خشک کردن زعفران

 

در صورتی که دستگاه زعفران پاک کن هیچ کدام از این مشکلات را ندارد. تمام فرآیندهای پاک کردن زعفران در این دستگاه بدون کمک دست صورت می گیرد در نتیجه هیچ گونه آلودگی از سمت دست انسان متوجه کلاله های زعفران نمی باشد. همچنین بعضی از دستگاه ها توانایی پاک کردن روزانه 100 کیلوگرم و یا حتی بیشتر گل زعفران را دارا هستند.

در نتیجه نگرانی در رابطه با خراب شدن و پوسیده شدن گل های زعفران برای کشاورزان وجود ندارد.

 در زمان استفاده از دستگاه زعفران پاکن، گل های زعفران را درون دستگاه قرار می دهید و بعد کلاله گل بدون مداخله دست انسان سوا می شود. بعد از سوا کردن کلاله ها توسط دستگاه می توان از رشته ها جدا شده، انواع زعفران (سرگل، نگین، سوپر نگین) را به دست آورد. خشک کن اتوماتیک زعفران نیز برای خشک کردن زعفران و به دست آوردن زعفران سوپرنگین که ارزش افزوده بسیاری برای کشاورزان دارد نیز در پروسه تولید زعفران تاثیر بسیاری دارد.


مطالعه کنید :  بهترین روش های نگهداری زعفران


مزایای استفاده از دستگاه زعفران پاک کن

  • افزایش سرعت عمل در زمان پاک کردن گل زعفران ( توانایی پاک کردن 100 کلیو گرم گل زعفران در طول روز)
  • بدون هیچ گونه آلودگی و داشتن میکروب
  • توانایی سوا کردن کلاله، پرچم یا همان زردی و گلبرگ های زعفران
  • هزینه های اضافی ناشی از استفاده از نیروی انسانی برای پاک کردن گل های زعفران حذف می گردد.
  • مکانیزه بودن دستگاه زعفران پاک کن
  • بالا بردن امتیاز کیفیتی زعفران تولیدی
  • اتوماتیک و کاملا بهداشتی
  • هزینه نگهداری و تعمیر پایین
  • تحویل دهی کامل محصول ( دم، پرچم زرد رنگ و کلاله، گلبرگ ها)
  • منبع تغذیه دو حالته
  • عدم نیاز به استفاده از دست انسان در زمان پاک کردن گل ها
  • بالا بردن تناسب شکلی در محصول به وسیله یکسان سازی مکان برش
  • میزان خطا فقط 5 درصد ( گل هایی که دم ندارند یا خیلی بسته باشند، این گل ها بعد از چند بار امتحان و بازگردانی به مسیر،  در اخر به مشتری تحویل داده می شود)
  • ابعاد دستگاه برای فرآوری یک تن گل زعفران در روز


نکته آخر

کشاورزان می توانند برای پاک کردن زعفران به سادگی این دستگاه را خریداری کنند. خوشبختانه هزینه دستگاه های زعفران پاک کن بالا نیست و زعفران کاران به سهولت می توانند آن را خریداری کنند.

از آنجایی که درصد بالایی از زعفران دنیا در ایران تولید می شود، اگر فرآوری این محصول به صورت درست انجام گیرد، یکی از با کیفیت ترین زعفران ها در دنیا در اختیار ایران قرار می گیرد و کشور ما در دنیا جایگاه خود را پیدا می کند.

خرید اینترنتی  زعفران ، خرید آجیل و خشکبار ، خرید چای در فروشگاه اینترنتی اوناتس


خرید آنلاین زعفران های زیر از فروشگاه آنلاین اوناتس | برای خرید کلیک کنید

زعفران سرگل ممتاز

زعفران دختر پیچ

زعفران یک مثقالی استوانه ای

زعفران یک مثقالی پاکتی

زعفران نیم مثقالی پاکتی

زعفران نیم مثقالی استوانه ای

زعفران دو مثقالی استوانه ای

زعفران یک گرمی استوانه ای

زعفران عمده 










برچسب ها: زعفران خشکبار

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام