8 مورد از مهم ترین خواص  شگفت انگیز خاکشیر | خواص خاکشیر
خواص خاکشیر : خاکشیر، یکی از گیاهان دارویی است که دارای خاصیت بسیاری می باشد که مصرف آن از گذشته تا امروز توسط بزرگان و پزشکان پیشنهاد شده است خاکشیر فواید و خواص بسیار زیادی برای بدن دارد که می خواهیم در ادامه مطالب به آن ها اشاره کنیم

8 مورد از مهم ترین خواص  شگفت انگیز خاکشیر | خواص خاکشیر


فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس خاکشیر، یکی ازگیاهان دارویی است که دارای خاصیت بسیاری می باشد که مصرف آن از گذشته تا امروز توسط بزرگان و پزشکان پیشنهاد شده است. از مهم ترین خواص خاکشیر این گیاه دارویی می توان به رفع عطش اشاره کرد. خاکشیر را به اسم خاکشی نیز می شناسند، گیاه دارویی خاکشیر است یک یا دو ساله از تیره شب بویان است که در دشت و کوهستان به صورت خودرو رشد می کند. تخم این گیاه را مردم با نام خاکشیر می شناسند، این تخم ریز و کمی دراز است و به دو رنگ قرمز و قرمز تیره مایل به قهوه ای یافت می شود.


خاکشیر فواید و خواص بسیار زیادی برای بدن دارد که می خواهیم در ادامه مطالب به آن ها اشاره کنیم:

1 - خواص خاکشیر برای لاغری 

اگر می خواهید در طول روز احساس گرسنگی نکنید، خاکشیر را ناشتا میل کنید. بنابراین یک قاشق غذا خوری تخم خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل و با شکر شیرین نمایید. استفاده مداوم از این نوشیدنی می تواند شما را لاغر کند. برای این که نتیجه بهتری بگیرید، می توانید گیاه دارویی خاکشیر را با عسل ترکیب کنید و به صورت ناشتا بخورید.


مطالعه کنید : رژیم لاغری با انجیر خشک


2 - درمان فشار خون روی پای شما

یکی  دیگر از خواص خاکشیر، مهار و تسکین فشار خون می باشد. اگر به فشار خون ابتلا هستید و از داروهایی برای مهار کردن فشار خون استفاده می کنید، می توانید از این روش برای بهبود این بیماری مصرف کنید. در این صورت کافی است یک لیوان خاکشیر را بکوبید . آن را به شکل پودری نرم در آورید، سپس پودر را در ظرفی قرار داده و کم کم به آن آب اضافه نمایید تا خمیری یک دست درست شود. در هفته می توانید یک بار این مرهم را روی پاهای خود بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید این کار به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید فشار خون خود را مهار کنید.


3 - یبوست و اسهال

از آنجایی که این نوشیدنی به عنوان ملین ملایم شناخته شده است، با بالا بردن حرکات روده به جلوگیری و درمان یبوست کمک می کند. اگر این نوشیدنی را با آب گرم درست کنید می تواند به درمان یبوست کمک کند. همچنین در طب سنتی از خاکشیر برای پاک سازی روده ها و درمان اسهال مصرف می شود. در صورتی که خاکشیر را به آب سرد و شکر درست کنید، اسهال را درمان می کند.


4 - کبد چرب

یکی از خواص خاکشیر می توان به سم زدایی و پاک سازی کبد اشاره کرد و برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب بسیار موثر است.


مطالعه کنید : 6 دانه فوق العاده سالم که باید بخورید


5 - خواص خاکشیر برای خانم های باردار

از آنجایی که خانم ها در دوران بارداری به یبوست دچار می شوند، یکی از بهترین شیوه ها برای درمان این بیماری استفاده از خاکشیر می باشد. چرا که این نوشیدنی حاوی ملین است که می تواند روش درمانی بسیار موثری در این زمینه باشد.

البته دقت کنید که از آنجایی که خاکشیر به عنوان ملین شناخته شده است، می تواند باعث شل شدن دهانه رحم نیز شود و در نتیجه سبب سقط جنین شود. بنابراین در اوایل بارداری بهتر است میزان مصرف این نوشیدنی را مهار کنید و باید برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.


6 - خواص خاکشیر برای نوزادان و کودکان

از آنجایی که خاکشیر یک ملین طبیعی محسوب می شود، می توانید برای کودکانی که دچار یبوست شده اند، استفاده کنید. خوردن این نوشیدنی سبب هضم غذا می شود و به سبب داشتن خواص ضد باکتریایی، خطر مبتلا به اسهال را در کودک کاهش می دهد.

اگر کودک شما به سبب مبتلا شدن به آبله مرغان و یا سرخک، تب داشته باشد و یا پوست دچار خارش شود، می توانید از این نوشیدنی برای درمان آن استفاده کنید زیرا خاکشیر با کاهش دمای بدن سبب درمان تب و خارش پوست می گردد.


7 - خواص خاکشیر برای پوست

از خواص خاکشیر می توان درمان جوش و آکنه به سبب ضد باکتری بودن آن اشاره کرد. مصرف خاکشیر کمک می کند پوست شما را پاکسازی شود، برای رفع جوش صورت فقط کافی است 2 قاشق خاکشیر را با یک دوم فنجان عرق شاه تره و کاسنی ترکیب و تا سه هفته بخورید.

مطالعه کنیدکدام یک از آجیل ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است؟


8 - درمان خونریزی بواسیری

از عوارض سوداوی می توان به ضعف کبد و بروز بواسیر اشاره کرد که گاهی اوقات با خونریزی های پی درپی مواجهه می شود. بهترین راه حل برای درمان خونریزی و بواسیر خاکشیر است که بدن را اصلاح و مانع بروز خونریزی می شود. همچنین این نوشیدنی می تواند برخی از انواع اسهال را درمان کند.


بهترین قیمت خاکشیر در فروشگاه اینترنتی اوناتس

قیمت خاکشیر : از آنجایی که خاکشیر یک نوشیدنی مفید است که خرید آن به صورت گسترده توسط افراد صورت می گیرد و قیمت خاکشیر هم براساس میزان سفارش خریداران معین می شود. در صورتی که قیمت تمام محصولات به صورت لحظه ای برای خرید و فروش در اختیار مشتریان قرار می گیرد این محصول نیز قیمت آن در حال تغییر می باشد. برای اطلاع از قیمت خاکشیر و خریدخاکشیر با کیفیت  می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی اوناتس  مراجعه کنید.

خرید آجیل و خشکبار ، خرید زعفران ، خرید چای ، خرید دمنوش ، خرید برنج ، خرید گیاهان دارویی ، خرید آنلاین آجیل از فروشگاه آجیل و خشکبار اوناتس

تنها با یک کلیک محصولات زیر را به آسانی تحویل بگیرید!!!

خرید زعفران یک گرمی استوانه ای

خرید زعفران دو مثقالی استوانه ای

خرید زعفران نیم مثقالی پاکتی

خرید چای سبز

خرید چای سیاه

خرید دمنوش گل گاو زبان

خرید دمنوش بهار نارنج


تلفن تماس : 09173318640


برچسب ها: گیاهان دارویی گیاه درمانی خشکبار دمنوش

نظرات


***توجه***

مطالب و محتوای این سایت از سایت های خارجی ترجمه شده است و برای بیماران توصیه می شود قبل از بکار بردن دستورالعمل های این سایت با پزشک خود مشورت کنند.

اگر عمده فروش ، تامین کننده، تولید کننده یا صادر کننده هستید

همین حالا محصولات خود را در "عمده بازار" به صورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام